Vadovaujantis vietinės žiniasklaidos pranešimais, aukštesnės klasės elektromobilius „HiPhi“ gaminanti bendrovė susidūrė su finansiniai sunkumais, kurie ne tik trikdo elektromobilių gamybą, bet ir atlyginimų išmokėjimą darbuotojams.
Kaip ir nemaža dalis elektromobilių gamintojų Kinijoje, „Human Horizons Group“ susiduria su sunkumais, kuriuos iššaukė lėtėjanti elektromobilių paklausa bei prastėjanti Kinijos ekonominė padėtis.
„HiPhi" krizė tik dar labiau sustiprino pesimistines nuotaikas dėl Kinijos elektromobilių bendrovių veiklos“, – sakė konsultacinės bendrovės „Shanghai Mingliang Auto Service“ generalinis direktorius Chen Jinzhu.
„Didėjant konkurencijai, vis daugiau mažesnių rinkos dalyvių turės nutraukti savo veiklą“.
Pirmieji požymiai apie prastėjančią finansinę bendrovės padėtį pasirodė dar praėjusių metų spalį. Tuomet buvo teigiama, jog bendrovė ruošiasi atleisti 20 proc. darbuotojų, tačiau tuomet šiuos pranešimus bendrovės atstovai paneigė.
Remiantis Kinijos lengvųjų automobilių asociacijos duomenimis, Kinijoje praėjusiais metais buvo parduota 8,9 mln. elektrifikuotų transporto priemonių, arba 37 proc. daugiau nei 2022 m. Tačiau remiantis „Fitch Ratings“ prognozėmis, pardavimų apimtys šalyje šiemet gali sumažėti iki 20 proc.
Kinija šiandien yra didžiausia automobilių rinka pasaulyje. Ji taip pat yra didžiausia elektromobilių rinka pasaulyje, tačiau tik keletas šioje šalyje veikiančių elektromobilių gamintojų dirba pelningai.
„China Business News“ leidinio duomenimis, mažiausiai 15 elektromobilių gamintojų, kurių bendras metinis gamybos pajėgumas siekė 10 mln. vienetų, žlugo arba atsidūrė ties bankroto riba.
Vienas iš tokių pavyzdžių – „WM Motor“. Įmonė praėjusių metų spalį paskelbė bankrotą, nors buvo laikoma viena realiausių „Tesla“ konkurenčių.