Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Lietuvos vairuotojai, rinkdamiesi degalus savo automobiliui, atsižvelgia ir į jų kainą, ir į įvairius kokybę apibrėžiančius kriterijus. Kaip rodo vairuotojų nuomonės tyrimo rezultatai, daugiau nei trys ketvirtadaliai jų itin svarbiu parametru laiko mažesnes degalų sąnaudas, o beveik 40 proc. – degalų sudėtyje esančius priedus.
Svarbiausias degalų pasirinkimo kriterijus ir toliau išlieka kaina – ją kaip itin svarbią nurodė 85 proc. apklausoje dalyvavusių vairuotojų. Vis dėlto, tyrimo rezultatai patvirtino, kad didelei daliai jų rūpi ir į automobilio baką pilamų degalų efektyvumas, ir jų poveikis vairuojamai transporto priemonei.
„Renkantis degalus Lietuvos vairuotojams svarbus ne vienas konkretus kriterijus, o bendra jų visuma, kuri apima ne tik kainą, bet ir kokybinius parametrus. Nors pirmenybę kainai teikia didžioji dalis apklausos dalyvių, jie atsižvelgia ir į degalų sąnaudas, ir į galimybę tausoti automobilio variklį“, – sako Darius Gricius, komunikacijos planavimo agentūros OMD vadovas.
Pasak jo, tyrimo rezultatai patvirtino, kad degalų sąnaudos rūpi 78 proc., o variklio tausojimas 54 proc. tyrimo dalyvių. Didesnė variklio galia, kurią gali suteikti naudojami degalai, svarbi beveik trečdaliui mūsų šalies vairuotojų.
Auga susidomėjimas degalų priedais
Vairuotojų nuomonės tyrimo rezultatai taip pat atskleidžia mūsų šalies vairuotojų skiriamą dėmesį aplikos apsaugai ir pasirinktų degalų sudėčiai bei joje esantiems priedams. Šiuos kriterijus kaip itin reikšmingus renkantis degalus savo automobiliui nurodė po 39 proc. vairuotojų.
„Degalai ir jų priedai turi tiesioginį poveikį automobilio darbui – skirtingos sudedamosios dalys skirtingai veikia transporto priemonių detales, nevienodai reaguoja į aplinkos sąlygas. Taip pat skiriasi degalų, praturtintų skirtingų rūšių priedais, poveikis aplinkai. Todėl džiugu, kad vis daugiau mūsų šalies vairuotojų domisi į automobilio baką pilamo dyzelino sudėtimi“, – sako Audrius Miežys, „Neste Lietuva“ mažmeninės prekybos vadovas.
Anot jo, Lietuvos vairuotojai jau gali rinktis antros kartos biodyzelinu, dar vadinamu NEXBTL, praturtintus degalus. Iš atsinaujinančių šaltinių – biomasės – Suomijoje gaminamas NEXBTL pasižymi unikalia molekuline sandara, bet cheminė jo sudėtis yra tokia pati kaip ir tradicinio (iš naftos gaminamo) dyzelino. Todėl šie degalai tinka visiems dyzeliniams varikliams ir gali būti tradicinio dyzelino sudėtinė dalis.
Lietuva buvo pirmąja užsienio rinka, kurioje pradėtas pardavinėti visiems metų laikams skirtas ir ne mažiau 15 proc. NEXBTL turintis dyzelinas. Tokia jo sudėtis padeda tausoti automobilio detales, lemia iki 5 proc. mažesnes degalų sąnaudas ir iki 4 proc. didesnę automobilio galią. Be to, NEXBTL dalis net iki 20 proc. sumažina išmetamųjų dujų, sukeliančių šiltnamio efektą, kiekį.
Tyrimą apie automobilių vairuotojų įpročius ir žinias bendrovės „Neste Lietuva“ užsakymu atliko komunikacijos planavimo agentūra OMD. Tyrimo metu internetu buvo apklausti 1089 18-50 metų amžiaus automobilius vairuojantys respondentai.
Lietuvos vairuotojai, rinkdamiesi degalus savo automobiliui, atsižvelgia ir į jų kainą, ir į įvairius kokybę apibrėžiančius kriterijus. Kaip rodo vairuotojų nuomonės tyrimo rezultatai, daugiau nei trys ketvirtadaliai jų itin svarbiu parametru laiko mažesnes degalų sąnaudas, o beveik 40 proc. – degalų sudėtyje esančius priedus.
Svarbiausias degalų pasirinkimo kriterijus ir toliau išlieka kaina – ją kaip itin svarbią nurodė 85 proc. apklausoje dalyvavusių vairuotojų. Vis dėlto, tyrimo rezultatai patvirtino, kad didelei daliai jų rūpi ir į automobilio baką pilamų degalų efektyvumas, ir jų poveikis vairuojamai transporto priemonei.
„Renkantis degalus Lietuvos vairuotojams svarbus ne vienas konkretus kriterijus, o bendra jų visuma, kuri apima ne tik kainą, bet ir kokybinius parametrus. Nors pirmenybę kainai teikia didžioji dalis apklausos dalyvių, jie atsižvelgia ir į degalų sąnaudas, ir į galimybę tausoti automobilio variklį“, – sako Darius Gricius, komunikacijos planavimo agentūros OMD vadovas.
Pasak jo, tyrimo rezultatai patvirtino, kad degalų sąnaudos rūpi 78 proc., o variklio tausojimas 54 proc. tyrimo dalyvių. Didesnė variklio galia, kurią gali suteikti naudojami degalai, svarbi beveik trečdaliui mūsų šalies vairuotojų.
Auga susidomėjimas degalų priedais
Vairuotojų nuomonės tyrimo rezultatai taip pat atskleidžia mūsų šalies vairuotojų skiriamą dėmesį aplikos apsaugai ir pasirinktų degalų sudėčiai bei joje esantiems priedams. Šiuos kriterijus kaip itin reikšmingus renkantis degalus savo automobiliui nurodė po 39 proc. vairuotojų.
„Degalai ir jų priedai turi tiesioginį poveikį automobilio darbui – skirtingos sudedamosios dalys skirtingai veikia transporto priemonių detales, nevienodai reaguoja į aplinkos sąlygas. Taip pat skiriasi degalų, praturtintų skirtingų rūšių priedais, poveikis aplinkai. Todėl džiugu, kad vis daugiau mūsų šalies vairuotojų domisi į automobilio baką pilamo dyzelino sudėtimi“, – sako Audrius Miežys, „Neste Lietuva“ mažmeninės prekybos vadovas.
Anot jo, Lietuvos vairuotojai jau gali rinktis antros kartos biodyzelinu, dar vadinamu NEXBTL, praturtintus degalus. Iš atsinaujinančių šaltinių – biomasės – Suomijoje gaminamas NEXBTL pasižymi unikalia molekuline sandara, bet cheminė jo sudėtis yra tokia pati kaip ir tradicinio (iš naftos gaminamo) dyzelino. Todėl šie degalai tinka visiems dyzeliniams varikliams ir gali būti tradicinio dyzelino sudėtinė dalis.
Lietuva buvo pirmąja užsienio rinka, kurioje pradėtas pardavinėti visiems metų laikams skirtas ir ne mažiau 15 proc. NEXBTL turintis dyzelinas. Tokia jo sudėtis padeda tausoti automobilio detales, lemia iki 5 proc. mažesnes degalų sąnaudas ir iki 4 proc. didesnę automobilio galią. Be to, NEXBTL dalis net iki 20 proc. sumažina išmetamųjų dujų, sukeliančių šiltnamio efektą, kiekį.
Tyrimą apie automobilių vairuotojų įpročius ir žinias bendrovės „Neste Lietuva“ užsakymu atliko komunikacijos planavimo agentūra OMD. Tyrimo metu internetu buvo apklausti 1089 18-50 metų amžiaus automobilius vairuojantys respondentai.