• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Naudodami šaltajam sezonui netinkamas automobilio padangas, vairuotojai rizikuoja ne tik savo ir kitų eismo dalyvių sveikata ir gyvybėmis, bet ir gali susidurti su kitais nemalonumais, pavyzdžiui, nebegaliojančiais techninės apžiūros pažyma ir draudimu.

Naudodami šaltajam sezonui netinkamas automobilio padangas, vairuotojai rizikuoja ne tik savo ir kitų eismo dalyvių sveikata ir gyvybėmis, bet ir gali susidurti su kitais nemalonumais, pavyzdžiui, nebegaliojančiais techninės apžiūros pažyma ir draudimu.

REKLAMA

Ekspertai primena, kad vasarines padangas į žiemines reikėjo pakeisti iki lapkričio 10 dienos. Tad ar nesuskubus to padaryti tikrai automatiškai nustoja galioti automobilio techninės apžiūros dokumentai, o patekus į eismo įvykį negalioja draudimas?

„Visų pirma norisi pabrėžti, kad vairuotojų sąmoningumas naudoti tik konkrečiam metų sezonui geriausiai tinkančias padangas, yra pastebimai išaugęs. Tai liudija ir prieš padangų keitimo terminą kasmet atsirandančios laukiančiųjų eilės ir maksimaliai išaugančios keitimo punktų darbų apimtys“, − sako Giedrius Petrikas, „Lietuvos draudimo“ transporto žalų skyriaus vadovas.

Visgi, pasak eksperto, egzistuoja dalis vairuotojų, kurie dažniau renkasi sekti orų prognozes ir vadovautis klimato sąlygomis, o ne galiojančiomis padangų keitimo datomis. Matydami vis dar rudeniškus orus ir nesitikėdami greitu metu iškrisiančio sniego, jie toliau važinėja vasarinėmis padangomis.

REKLAMA
REKLAMA

„Tokie vairuotojai labai rizikuoja, nes vasarai skirtų padangų guma paprastai būna efektyvi tik esant aukštesnei nei 7 laipsnių temperatūrai, o kai ji žemesnė – tokių padangų guma sukietėja ir tinkamai nebesukimba su kelio danga.

REKLAMA

Be to, net ir esant teigiamai temperatūrai vairavimas tam tikrose atkarpose su vasarinėmis padangomis yra itin nesaugus ir stipriai didina riziką patekti į eismo įvykį. Pavojingiausios vietos − tai viadukai, tiltai, saulės neapšviečiami keliai, apsupti aukštų namų ar miško kelio ruožai“, − teigia G. Petrikas.

Ekspertas pabrėžia, kad vis dar važinėjantys vasarinėmis padangomis iš tiesų rizikuoja prarasti techninės apžiūros dokumentų galiojimą, tai padaryti teisę turi policija. O patekus į eismo įvykį problemos tik išaugtų – negaliotų turimas transporto priemonės draudimas.

REKLAMA
REKLAMA

„Šaltuoju sezonu naudojant vasarines padangas, techninės apžiūros galiojimą gali panaikinti policija, taip pat grėstų ir piniginė bauda. Policija neretai vykdo tikslinius reidus, kurių metu tikrinami įvairūs automobilio techninės būklės parametrai, pavyzdžiui, ar tinkamos padangos, ar pakankamas protektoriaus gylis“, − komentuoja draudimo bendrovės atstovas.

Pasak G. Petriko, jeigu vairuotojas eksploatuoja transporto priemonę su vasarinėmis padangomis po lapkričio 10 d., arba padangos yra nusidėvėjusios ir nebetinkamos naudoti, ji laikoma techniškai netvarkinga – tokį automobilį draudžiama eksploatuoti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jei avarijos priežastis yra netinkamos padangos, tokie įvykiai pagal automobilių privalomąjį draudimą pripažįstami nedraudžiamaisiais ir žalą kaltininkas privalo atlyginti pats, taip pat negalioja ir turimas kasko draudimas.

Pasikeitus senas padangas, nevežkite namo

Naudoti netinkamas padangas galima palikti trijose vietose, tačiau didelę dalį Lietuvoje padangų atliekų sutvarkanti „Padangų importuotojų organizacija“ pastebi, kad gyventojai ne visada tinkamai tai interpretuoja ir pagrindine vieta laiko stambiagabaričių atliekų surinkimo aikšteles. Tą pastebi ir jų prižiūrėtojai.

REKLAMA

„Įstatymas numato tris vietas, kur galima palikti naudoti netinkamas padangas, ir jis neskiria prioritetų. Tai servisai, kurie montuoja padangas, parduotuvės, kur jas perkame, ir didžiųjų gabaritų atliekų surinkimo aikštelės. Pagal įstatymą jie visi yra lygiateisiai. Tačiau iš visų trijų mažiausiai priežasčių jas vežti yra į didžiųjų gabaritų surinkimo aikšteles. Tam reikia specialiai važiuoti, skirti laiką, naudoti degalus ir pan. Yra kur kas patogesnių būdų, pavyzdžiui, servisas, kuriame padangas numontavo, ten jas galima ir palikti“, – akcentuoja „Vilniaus apskrities atliekų tvarkymo centro“ direktorius Tomas Vaitkevičius.

REKLAMA

Stambiųjų gabaritų atliekų surinkimo aikštelės turėtų būti vieta toms padangoms, kurios užsilikusios ir iš tikrųjų yra atlieka, susidariusi ne einamuoju laikotarpiu, bet iš gerokai anksčiau, pavyzdžiui, neturėjus kur padėti, keletą metų buvusios sandėliuke ar garaže.

Jeigu naują padangų komplektą nusprendėte įsigyti internetinėje parduotuvėje, šiuo atveju, kaip ir bet kuris kitas pardavėjas, internetinės parduotuvės taip pat turi suteikti galimybę senas padangas utilizavimui palikti nemokamai, o informacija pirkėjui, kur tai galima padaryti, turi būti aiškiai matoma.

„Kiekvienas padangų pardavėjas, nesvarbu, ar tai internetinė ar fizinė parduotuvė, turi vykdyti tokias pačias pareigas. Todėl kartu su naujomis padangomis turi būti pateikta informacija, kur galima išmesti senąsias, kurios naudoti jau nebetinkamos. Tačiau tai gali būti patogu ne visiems, nes internetu perkamos padangos gali būti išsiųstos į kitą miestą, tokiu atveju tikriausiai patogiausias sprendimas vėlgi būtų padangų montuotojai“, – aiškina „Padangų importuotojų organizacijos“ vadovė Jekaterina Volkė.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų