• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ankstesniuose straipsniuose jau pristatėme lietuvišką elektromobilį -
JonElis, bei kaip buvo kuriamas jo dizainas. Dabar, kaip ir žadėjome kalbame su vienu iš
JonElio kūrėju - Jonu Navicku.


JonElis – verslo projektas, mokslinis darbas ar automano hobis?
Norėjosi susikurti elektromobilį, tad iš pradžių tai buvo hobis, bet palaipsniui peraugo į verslą. Dabar
JonElis - reklaminis automobilis, skirtas pristatyti mūsų kuriamiems ir parduodamiems elektromobilių technologijų sprendimams. Tad šiuo atveju stengėmės padaryti jį patraukliu iš išorės, kad pritrauktų žmones, o jau priėję pamatytų ir sumontuotas technologijas.
automanas.lt skaitytojai klausia - kokia JonElio galia, sukimo momentas?
Šiuo metu JonElio galia 50 kW, sukimo momentas apie 200 Nm, maksimalus pasiekiamas greitis 130 km/h. Nors labai didžiuojamės JonElio projektu, tačiau matome daug dalykų, kuriuos reikia tobulinti. Šiuo metu aktyviai tobuliname technologiją, tad JonElis neužilgo turės 70 kW variklį. Pasirinktas/pagamintas kėbulas nėra labai dėkingas elektromobiliui, nes jis sveria apie 1,5 tonos, jo oro pasipriešinimo koeficientas 0,7 (kai normalus būtų 0,3), pasipriešinimo riedėjimui koeficientas 0,4 (kai normalu būtų 0,2-0,22). Tad montuojant mūsų sukurtas elektromobilių technologijas į tinkamesnį kėbulą rezultatai bus dar geresni.
Jeigu JonElis reklama, vadinasi kažką parduodate?
Taip, visa elektros įranga, kokia yra sumontuota šiame automobilyje yra parduodama. Ją gali įsigyti bet kuris automanas ir pats sumontuoti į standartinį automobilį ar pasinaudoti mūsų komandos pagalba. Susidomėjimas šia sritimi nuolat auga, nors klientų jau atsiranda ir Lietuvoje, ko lkas didesnį susidomėjimą jaučiame iš užsienio.
Dabartinis elektromobilio įrangos kompelktas gali būti suprogramuotas veikti vienu iš dviejų režimų:
1. Maksimalus išvystomas sukimo momentas 300 Nm prie 1500 aps./min. arba
2. Maksimalus išvystomas sukimo momentas 200 Nm prie 3000 aps./min.
variklis žinoma sukasi ir toliau (iki 10.000 aps./min.), tačiau sukimo momentas mažėja.
Darosi vis įdomiau... kaina?
Elektros variklis ir keitiklis kainuoja apie 12.000  Lt. Papildomai reiktų prikomplektuoti akumuliatorius ir pakrovėją - čia jau kiekvienam pagal savo kišenę ir norus. Tai gali kainuoti nuo 2.000 iki 20.000 Lt. Turint tvarkingą standartinį automobilį ir norint jį perdaryti į elektromobilį iš viso prireiktų apie 35.000 Lt.
Tarkim imame automobilį Toyota Aygo ir bandykime jį paversti elektromobiliu, kokio rezultato galime tikėtis sumontavus į jį jūsų sukurtas technologijas?
Toks automobiliukas iki 100 km/h įsibėgėtų per maždaug 9 sekundes, galėtų pasiekti apie 160 km/h maksimalų greitį, su pilnai pakrautais akumuliatoriais nuvažiuotų apie 150 km. Vertinant bendrą elektromobilių technologijų išvystymo pasaulyje lygį - tokie parametrai šiai dienai yra tikrai verti pagarbos.
Montuojant elektromobilio technologijas į standartinį automobilį reikia labai atkreipti dėmesį į du itin jautrius parametrus - svorį ir automobilio aerodinamikos bei riedėjimo pasipriešinimo koeficientus.
Toliau vystykime šį hipotetinį projektą - iš Toyota Aygo išmontavom visa kas nereikalinga, sumontavom elektros variklį, keitiklį, akumuliatorius ir... atėjo laikas techninei apžiūrai. Kas tada?
Šiuo metu Lietuvoje toks automobilis techninės apžiūros nepraeitų. Norint jį pripažinti techniškai tvarkingu pagal dabar galiojančius įstatymus reikėtų nueiti "kryžiaus kelius" ir... nežinia ar tas pastangas vainikuotų pergalė. Tačiau šioje srityje išties yra džiugių žinių - Valstybinė Kelių Transporto Inspekcija ruošia naujus reikalavimus, kurie ženkliai supaprastins tokias procedūras, tad esame įsitikinę, kad greitai tai taps nebe kliūtimi elektromobilių populiarėjimui Lietuvoje.
Kur būtų galima pamatyti JonElį?
Geriausias metas tam - spalio 23 d. vyksiantis renginys "Vilnius green day" per CO2 E-Race, ten ir lauksime!
Ačiū už pokalbį.

Ankstesniuose straipsniuose jau pristatėme lietuvišką elektromobilį -
JonElis, bei kaip buvo kuriamas jo dizainas. Dabar, kaip ir žadėjome kalbame su vienu iš
JonElio kūrėju - Jonu Navicku.


JonElis – verslo projektas, mokslinis darbas ar automano hobis?
Norėjosi susikurti elektromobilį, tad iš pradžių tai buvo hobis, bet palaipsniui peraugo į verslą. Dabar
JonElis - reklaminis automobilis, skirtas pristatyti mūsų kuriamiems ir parduodamiems elektromobilių technologijų sprendimams. Tad šiuo atveju stengėmės padaryti jį patraukliu iš išorės, kad pritrauktų žmones, o jau priėję pamatytų ir sumontuotas technologijas.
automanas.lt skaitytojai klausia - kokia JonElio galia, sukimo momentas?
Šiuo metu JonElio galia 50 kW, sukimo momentas apie 200 Nm, maksimalus pasiekiamas greitis 130 km/h. Nors labai didžiuojamės JonElio projektu, tačiau matome daug dalykų, kuriuos reikia tobulinti. Šiuo metu aktyviai tobuliname technologiją, tad JonElis neužilgo turės 70 kW variklį. Pasirinktas/pagamintas kėbulas nėra labai dėkingas elektromobiliui, nes jis sveria apie 1,5 tonos, jo oro pasipriešinimo koeficientas 0,7 (kai normalus būtų 0,3), pasipriešinimo riedėjimui koeficientas 0,4 (kai normalu būtų 0,2-0,22). Tad montuojant mūsų sukurtas elektromobilių technologijas į tinkamesnį kėbulą rezultatai bus dar geresni.
Jeigu JonElis reklama, vadinasi kažką parduodate?
Taip, visa elektros įranga, kokia yra sumontuota šiame automobilyje yra parduodama. Ją gali įsigyti bet kuris automanas ir pats sumontuoti į standartinį automobilį ar pasinaudoti mūsų komandos pagalba. Susidomėjimas šia sritimi nuolat auga, nors klientų jau atsiranda ir Lietuvoje, ko lkas didesnį susidomėjimą jaučiame iš užsienio.
Dabartinis elektromobilio įrangos kompelktas gali būti suprogramuotas veikti vienu iš dviejų režimų:
1. Maksimalus išvystomas sukimo momentas 300 Nm prie 1500 aps./min. arba
2. Maksimalus išvystomas sukimo momentas 200 Nm prie 3000 aps./min.
variklis žinoma sukasi ir toliau (iki 10.000 aps./min.), tačiau sukimo momentas mažėja.
Darosi vis įdomiau... kaina?
Elektros variklis ir keitiklis kainuoja apie 12.000  Lt. Papildomai reiktų prikomplektuoti akumuliatorius ir pakrovėją - čia jau kiekvienam pagal savo kišenę ir norus. Tai gali kainuoti nuo 2.000 iki 20.000 Lt. Turint tvarkingą standartinį automobilį ir norint jį perdaryti į elektromobilį iš viso prireiktų apie 35.000 Lt.
Tarkim imame automobilį Toyota Aygo ir bandykime jį paversti elektromobiliu, kokio rezultato galime tikėtis sumontavus į jį jūsų sukurtas technologijas?
Toks automobiliukas iki 100 km/h įsibėgėtų per maždaug 9 sekundes, galėtų pasiekti apie 160 km/h maksimalų greitį, su pilnai pakrautais akumuliatoriais nuvažiuotų apie 150 km. Vertinant bendrą elektromobilių technologijų išvystymo pasaulyje lygį - tokie parametrai šiai dienai yra tikrai verti pagarbos.
Montuojant elektromobilio technologijas į standartinį automobilį reikia labai atkreipti dėmesį į du itin jautrius parametrus - svorį ir automobilio aerodinamikos bei riedėjimo pasipriešinimo koeficientus.
Toliau vystykime šį hipotetinį projektą - iš Toyota Aygo išmontavom visa kas nereikalinga, sumontavom elektros variklį, keitiklį, akumuliatorius ir... atėjo laikas techninei apžiūrai. Kas tada?
Šiuo metu Lietuvoje toks automobilis techninės apžiūros nepraeitų. Norint jį pripažinti techniškai tvarkingu pagal dabar galiojančius įstatymus reikėtų nueiti "kryžiaus kelius" ir... nežinia ar tas pastangas vainikuotų pergalė. Tačiau šioje srityje išties yra džiugių žinių - Valstybinė Kelių Transporto Inspekcija ruošia naujus reikalavimus, kurie ženkliai supaprastins tokias procedūras, tad esame įsitikinę, kad greitai tai taps nebe kliūtimi elektromobilių populiarėjimui Lietuvoje.
Kur būtų galima pamatyti JonElį?
Geriausias metas tam - spalio 23 d. vyksiantis renginys "Vilnius green day" per CO2 E-Race, ten ir lauksime!
Ačiū už pokalbį.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų