• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Daugelis saugus eismo specialistų vieningai sutaria, jog akvaplanavimas – tai labai pavojingas reiškinys, kuomet važiuodamas šlapia kelio danga automobilis ima slysti.
Įprastai, ši reiškinį sukelia keli veiksniai: gausus lietus, per didelis greitis bei prastos ar nusidėvėjusios padangos, o ir pajutus, jog automobilis netikėtai prarado sukibimą su keliu, daugelis ekspertų rekomenduoja tiesiog atleisti akceleratoriaus pedalą ir palaukti, kol viskas sugrįš į savo vietas.
Kai kurie gamintojai norėdama sumažinti akvaplanavimo riziką, į pagalbą pasitelkė savo partnerius ir sumanias technologijas, kurios, teoriškai, turėtų sumažinti nelaimingai pasibaigusių įvykių skaičių. Puikus to pavyzdys – „Porsche“.

Daugelis saugus eismo specialistų vieningai sutaria, jog akvaplanavimas – tai labai pavojingas reiškinys, kuomet važiuodamas šlapia kelio danga automobilis ima slysti.
Įprastai, ši reiškinį sukelia keli veiksniai: gausus lietus, per didelis greitis bei prastos ar nusidėvėjusios padangos, o ir pajutus, jog automobilis netikėtai prarado sukibimą su keliu, daugelis ekspertų rekomenduoja tiesiog atleisti akceleratoriaus pedalą ir palaukti, kol viskas sugrįš į savo vietas.
Kai kurie gamintojai norėdama sumažinti akvaplanavimo riziką, į pagalbą pasitelkė savo partnerius ir sumanias technologijas, kurios, teoriškai, turėtų sumažinti nelaimingai pasibaigusių įvykių skaičių. Puikus to pavyzdys – „Porsche“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

992 kartos Porsche 911 Turbo S


Sportiškų automobilių gamintojas į naujausią „Porsche 911“ versiją pradėjo diegti technologiją, kuri buvo sukurta kovai su akvaplanavimu.
Posparniuose esantys jutikliai klausosi, kiek vandens yra pakeliama nuo kelio dangos. Jei jo bus daug, vairuotojas bus perspėjamas įjungti akvaplanavimo režimą. Vos jis yra aktyvuojamas, automobilis pasiruošia galimam akvaplanavimui.
Sukimo momento kreivė šiek tiek suplokštėja, daugiau galios imama teikti mažesniems priekiniams ratams, nustatomi griežtesni stabilumo kontrolės nustatymai.
Jeigu šis „Porsche“ sumanymas atrodo ir veikia efektyviai, „EasyRain“ vardu pavadintos technologijos kūrėjai savo išradimu sugebėjo sudominti ne tik įvairių automobiliams skirtų komponentų gamintoją „Bosch“, bet ir „Volkswagen Group“ koncerną.

REKLAMA

Volkswagen Passat modelių gama


Grupelė inžinierių šią sistemą pavadino „AIS“ („Aquaplaning Intelligent System“), kuri gali „laužyti“ vandenį priešais padangą mažiausiai tikėtinu būdu. Ši sistema susideda iš vandeniui skirto rezervuaro, aukšto slėgio kompresoriaus ir dviejų purkštukų. Vienas purkštukas sumontuotas priešais kairįjį, o kitas – priešais dešinį priekinį ratą. Kuomet jutikliai nustato akvaplanavimo riziką, esant aukštam slėgiui, iš purkštukų pradedama purkšti siaura vandens srovė.
Sprendžiant iš pirmųjų bandymų rezultatų, naujoji sistema suteikia akivaizdų pranašumą. Atlikę bandymus su „Audi A6“ automobiliu bei įjungta „EasyRain“ technologija, bandymuose dalyvavusi mašina konkrečią atkarpą sugebėjo įveikti neprarandant sukibimo su kelio danga ir gerokai didesniu greičiu negu numatyta.

REKLAMA
REKLAMA


Pasak šios technologijos autorių, „EasyRain“ šiuo metu gali sumažinti akvaplanavimo riziką 35 procentais, tačiau ateityje šis rodiklis turėtų padidėti.
„Volkswagen Group“ koncernas yra vienas pagrindinių pretendentų gauti šią technologiją, tačiau ji masinėje gamyboje pasirodys dar negreitai. Projekto autoriai pripažįsta, jog šią sistemą dar reikia tobulinti, tačiau tai nebus vienintelis barjeras, kurį turės įveikti „EasyRain“ technologijos autoriai.
Automobiliai su šia technologija privalės turėti papildomą, atskirą vandens talpą, kuri kaip reikiant išbalansuotų svorio paskirstymą tarp ašių bei padidintų automobilio svorį, o tai padidintų ir CO2 emisijas, kurias gamintojai siekia sumažinti.

VIDEO



REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų