• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Jau rašėme apie vykstantį Automano taurės slalomo čempionatą.
Šį savaitgalį Trakų Dvarkiemio aikštelėje vyks antrasis etapas, tad laukiame ir dalyvių, ir žiūrovų.

Praėjus pirmam etapui, jau turime šio čempionato lyderį - Saulių Sirutkaitį, vairuojantį geltoną Honda CRX. Tai, kad ant podiumo užlipo Saulius, tiesa sakant nelabai ir nustebino. O nenustebino, nes galėtume pavadinti jį senu slalomų vilku :) Tad užduokime jam kelis automaniškus klausimus.


Jau rašėme apie vykstantį Automano taurės slalomo čempionatą.
Šį savaitgalį Trakų Dvarkiemio aikštelėje vyks antrasis etapas, tad laukiame ir dalyvių, ir žiūrovų.

Praėjus pirmam etapui, jau turime šio čempionato lyderį - Saulių Sirutkaitį, vairuojantį geltoną Honda CRX. Tai, kad ant podiumo užlipo Saulius, tiesa sakant nelabai ir nustebino. O nenustebino, nes galėtume pavadinti jį senu slalomų vilku :) Tad užduokime jam kelis automaniškus klausimus.


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Sauliau, iš kur toks noras lenktyniaut?
Geras klausimas. Turbūt kiekvieno vyro prigimtyje slypi noras varžytis. Kadangi nei muštis, nei žaisti kompiuterinių žaidimų nemėgstu, tai teko susirasti kitą užsiėmimą, kuriame pats sau gali įrodyti, kad kažką sugebi geriau nei kiti. Aš vairuotojo pažymėjimą gavau 16 metų, išsitraukiau iš garažo tėvo "žiguliuką", prikėliau jį, ir nuo tada praktiškai autobusais nevažinėjau. Nuo pat pirmų kartų už vairo, man labai patiko vairuoti. Atsimenu, tais laikais išvažiuodavau tiesiog pasivažinėti po miestą, važinėdavau be jokio tikslo laisvu laiku.
Kaip viskas prasidėjo? Nuo kada dalyvauji lenktynėse?
Kadangi automobilis tapo mano hobiu ir laisvalaikiu (be važinėjimo jį gana dažnai tekdavo taisyti), atsirado noras jį tobulinti. Pirmiausia pradėjau domėtis auto audio aparatūra. Kadangi mokiausi, pajamų neturėjau, taigi tempiau namo visokias senas buitines garso kolonėles, traukiau iš jų dinamikus ir kišau į savo žiguliuką. Kai žiguliukui užkalė varikli, iš draugo perpirkau "Ford Escort", atkaltą po avarijos, pats persidažiau ir važinėjau. Po "Ford" turėjau "BMW 318", po jos "Honda Prelude". Kažkur, tais laikais, sename nebaigtame kelyje į Pilaitės rajoną pradėjo vykti nelegalios "Drag" lenktynės. Nuo tada ir atsirado noras važiuoti greičiau už kitus. Kadangi su savo "Prelude" 1.8 su dviem karbiuratoriais greičiausių niekaip negalėjau aplenkti, pradėjau galvoti apie kitą automobilį.
Po ilgu svarstymu ir informacijos apie auto tech. charakteristikas rinkimo, apsistojau ties trimis pretendentais: Honda CRX, Toyota Supra ir Nissan 200SX. Kadangi 200km/h važinėti nesiruošiau, pagrindiniai parametrai renkantis automobilį buvo įsibėgėjimo laikas nuo 0 iki 100km/h, tada automobilio kaina ir kuro suvartojimas. Su tuo automobiliu ruošiausi važinėti kasdien tad, "Toyota Supra" atkrito. "Nissan 200SX" tuo metu man buvo per brangus, taigi pasilikau prie "Honda CRX". Išsirinkau ir nuvažiavau apžiūrėti pirmo CRX'o. Pardavėjas įsisodino ir pravežė mane gatve. Pagreitis pasirodė stulbinantis. Sankryžoje automobilį apsuko rankiniu stabždiu ir parlėkė atgal. Išlipęs iš automobilio, aš jau žinojau, kad suradau tai ko ieškojau. :)  Taigi 2003 metais aš atsisėdau už CRX'o vairo. Tai buvo automobilis su kuriuo važiuojant buvo galima išdarinėti tokių dalykų, kurių su dauguma kitu nesugebėtum.
Važinėti taip kaip aš dabar važiuoju išmokau gatvėse. 2004 m. sudalyvavau pirmame slalome ir vos neužėmiau prizinės vietos (bučiau užėmęs, bet per daug įsijautęs vietoj trijų ratų nulėkiau ketvirtą), tada ir užsikabinau. Vėliau per viena draugą susipažinau su ASK "Fortis" ir už juos važiavau 2005 m. Lietuvos slalomo čempionatą. "Laisvoje" klasėje užėmiau antrą vietą metineje iskaitoje. Tais pat metais pradėjau statytis namus, laukėme šeimos pagausėjimo, ir dėl laiko stokos mano CRX'as atsistojo į garažą. Aš persėdau į dyzeliuką. Taip jis ir stovėjo, neskaitant keleto pravažiavimų per metus, kad stūmokliai neprirūdytų. Iki praėjusių metų... Pernai išsitraukiau, sudalyvavau keliuose slalomuose, stuktelėjau į bordiūrą. Vėl užmečiau, kol prisiruošiau patvarkyti sezonas baigėsi. Per praeitą žiemą susivirinau skyles, kad per lietų važiuojant salone plaukti nereikėtų, pats persidažiau, susitvarkiau pakaba, ir prasidėjus sezonui, stengiausi dalyvauti visuose apie Vilnių vykstančiuose slalomuose.



Ar teko rimtesniuose renginiuose pavažiuot?
Važiuoju tik slalomus. Esu važiavęs kelis greituminius slalomus, bet kadangi greituminiai vyksta Kačergineje, Rukloje ar Kazlų Rūdoje, dažniausiai neturiu laiko ar galimybių į juos nuvykti. Rimtose varžybose (žiedinėse ar ralyje) dalyvauti man tiesiog per brangu. Vien automobilio paruošimas pakankamai kainuoja, o dar kaskart ir startinius nemažus reikia susimokėti. Plius, jei nori ką nors laimėti, tai į automobilį reikia suinvestuoti dar labai daug... Kadangi man tai nėra gyvenimo tikslas, o investuoti aš ir taip turiu į ką, tai skaitau, kaip rusai sako "igra ne stoit sveci". Bet, jei kada nors atsirastų galimybė, tai manau tikrai pabandyčiau.
Kaip manai, koks tas sėkmės receptas – leidžiantis dažnai lipti ant apdovanojimų pakylos?
Manau receptas tik tas, kad geresni už tave nedalyvavo. Juk Miss Lietuva nėra pati gražiausia. Ji laimėjo tik dėl to, kad gražesnės už ją į atranką neatėjo. Slalome daug kas priklauso nuo mokėjimo vairuoti (ne nuo automobilio galios ar pagreičio). Pavyzdžiui, mano CRX'ą yra aplenkę automobiliai, kurių galia daug mažesnė, o aš esu aplenkęs ir kelis kartus už manojo galingesnius automobilius. Taip pat labai svarbios padangos. Pavyzdžiui, atvažiavęs su plikomis ar kokiomis nors ekonominės klasės padangomis, praktiškai laimėti jokių šansų neturi. Užsidejęs "Toyo Proxes R888" ar kokius kitus semislick'us turėsi privalumą kokia sekunde ar net keliomis. Kadangi tarp prizinių vietų dažnai būna tik milisekundžių skirtumas, tai geros padangos tikrai padės laimėti.
Ką laikai didžiausia pergale?
Didžiausia pergale laikau tai, kad man šis sportas suteikia malonumą, nors trumpam išlaisvina nuo gyvenimiškų problemų. O kai laimi prizinę vietą, tai dar labiau traukia, juk užsiimti veikla, kuri sekasi daug maloniau nei ta, kuri nesiseka.


Kas atlikta ruošiant tavo automobilį lenktynėms? Kokia galia, sukimo momentas, svoris?
Tobulinant savo automobilį aš priėjau dviejų išvadų. Pirma - jei automobilis skirtas sportui, iš jo nei gražaus, nei tvarkingo nepadarysi. O antra - pigiausias ir efektyviausias būdas pagerinti charakteristikas yra mažinti automobilio svorį. Kuo jis lengvesnis, tuo didesnis pagreitis ir dinamiškumas. Taigi, savo CRX'ą apardžiau kiek galėjau - išmečiau daug salono detalių, įsidėjau sportinę lengvesnę vairuotojo sėdynę, kapotą. Bagažinę pakeičiau į stiklo pluošto. Vietoj elektrinio stoglangio užklijavau aliuminio lapą, nusipirkau palengvintus 6,2 kg. ratlankius, išmečiau žemų dažnių kolonėlę, vietoj špižinio išmetimo kolektoriaus įsidėjau nerūdijančio plieno, vietoj standartinio duslintuvo - susivirinau tiesų nerūdijančio plieno, tik su vienu galiniu bakeliu. Standartinį oro filtrą pakeičiau į sportinį.
Kiek dabar sveria automobilis - nežinau, nes neprisiruošiu nuvažiuoti pasverti, bet manau apie 800 kg. turėtų būti. Galią kažkada matavome, tai buvo 138 Ag. ir 136 Nm. (jei ne klystu), bet po to indėklą buvo prasukę ir kapitalinį variklio dariau, variklio galvą pašlifavom. Tad dabar nežinau ar kas pasikeitė, ar ne. Matuoti daugiau nebenoriu, nes praeitą kartą ant stendo ir prasuko indėklą.
Kaip dažnai tenka pačiam garaže pasikrapštyti? Esi pats sau mechanikas ar vis tik neretai prireikia ir kitų pagalbos?
Realiai į autoservisus beveik nevažiuoju. Viską ką galima padaryti be specialios įrangos - darau pats. Kol kas nelindau tik į variklį. Kapitalinį remontą darė kiti. O visą pakabą, stiklo pluošto detales, greičių dėžę ir t.t. pats krapštau. CRX'as dabar tik laisvalaikiui, kasdien važinėju su dyzeliniu automobiliu.
Viską davesti iki proto, kad į normalų automobilį panašus būtų, jau ruošiuosi ne vienus metus, bet vis garaže šildymo neprisiruošiu pasidaryti, tai žiemą vis rankos ir neprieina šaltyje krapštytis. Į kitą ar naujesnį automobilį savo senuko kol kas iškeisti nesiruošiu, nes pagal charakteristikas ir išlaikymo kaštus jis mane pilnai tenkina. Su savo 22 metų senuku, 1.6 varikliuku padėjus į vietą daug naujesnius, kelis kart galingesnius ir keliolika kartų brangesnius automobilius, pasitenkinimas būna dar didesnis. :)
Kokie ateities planai?
Kitam sezonui užsidėsiu "Toyo Proxes R888" padangas. Tikiuosi įsidėti blokuotą diferencialą į greičių dėžę. Gal būt patobulinti stabdžius, o ypač rankinį stabdį. Manau kitais metais vėl važiuoti Lietuvos slalomo čempionate, o taip pat stengtis sudalyvauti kuo daugiau mėgejiškų slalomų.
Kviečiu visus norinčius išmėginti savo vairavimo įgūdžius, taip pat sudalyvauti slalomuose. Tai gana smagus ir daug investicijų nereikalaujantis užsiėmimas, juolab, kad rodant ką moki už vairo uždaroje aikštelėje, manau lengviau surasite savęs vertų konkurentų ir nereikės gąsdinti vargšų diedukų miesto gatvėse, ar dar blogiau - apturėti nevisai malonių pokalbių su policija.
Ačiū už išsamius atsakymus


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų