M. Marczykas, siekdamas užfiksuoti naują pasaulio rekordą, kelionę pradėjo Lenkijoje, nuvažiavo iki Prancūzijoje esančio Disneilendo, apsisuko ir sugrįžo atgal.
Gamintojas deklaruoja, kad dyzelinė „Škoda Superb“ turi 66 litrų degalų baką, tad norint įveikti šį maršrutą, vidutinės degalų sąnaudos negalėjo viršyti 2,3 l/100 km.
Ar toks rezultatas įmanomas realiomis sąlygomis? Tikriausiai ne. Kad pasiektų tokį efektyvumą, M. Marczykas laikėsi pastovaus 80–90 km/val. greičio, vengė staigių pagreitėjimų ir stabdymų.
Ar tai naujas ekonomiško vairavimo rekordas?
Ekonomiško vairavimo entuziastams puikiai žinomas terminas „Hypermiling“. Tai metodas, kai vairuotojai imasi visų įmanomų priemonių, kad sumažintų degalų sąnaudas. Retkarčiais į pagalbą pasitelkiami metodai būna ekstremalūs, tačiau tokie bandymai visada priveda prie įspūdingų pasiekimų.
Vos prieš kelis mėnesius „YouTube“ kūrėjas Joe Achilles, vairuodamas „Volkswagen Passat B7 1.6 TDI“, su vienu baku įveikė 2 388 km maršrutą (Londonas–Tangeris–Londonas).
Jei Pasaulio rekordų knyga patvirtins M. Marczyko rezultatą, tai taps nauju ekonomiško vairavimo standartu, kurį ateityje tikriausiai bandys pagerinti ne vienas vairuotojas.