• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

R. Gabartas / N40 vyrų autoklubas
Šiai dienai griežtinami reikalavimai dėl kelių eismo taisyklių: jokios tolerancijos greičio viršijimui, nulis promilių ir t.t. Viso to žinoma reikia, bet kur žmogus gali išmokėti ekstremalesnėmis sąlygomis vairuoti automobilį, ką daryti kai paslydo automobilis, galų gale kur „nuleisti garą“ jei norisi tiesiog agresyviau pavairuoti. Žmogaus prigimtis dažnai paima viršų ir net tvarkingas vairuotojas užplūdus tam tikrai nuotaikai kartais spusteli nes taip tiesiog norėjosi, deja pasekmės dažnai būna mažų mažiausiai nemalonios. Dauguma žmonių, kurie moka vairuoti automobilį ekstremaliomis sąlygomis, vienu balsu sako: „reikia tam skirtos vietos, tada gatvėje nebesinorės šėlioti“.
Ankstyvą pavasarį pramoniniame sostinės pakraštyje, V. A. Graičiūno gatvėje pradėta formuoti šonaslydžio entuziastų treniruočių ir varžybų arena, rugpjūčio pabaigoje tapo visiškai naujo socialinio projekto ašimi: drifterių komandos „Side to Side“ ir N40 vyrų autoklubo žmonės „nuleisti garą“ čia kviečia visus vairuotojus, adrenalino trūkumą mėginančius kompensuoti „tarpšviesoforinėse“ gatvių lenktynėse.

R. Gabartas / N40 vyrų autoklubas
Šiai dienai griežtinami reikalavimai dėl kelių eismo taisyklių: jokios tolerancijos greičio viršijimui, nulis promilių ir t.t. Viso to žinoma reikia, bet kur žmogus gali išmokėti ekstremalesnėmis sąlygomis vairuoti automobilį, ką daryti kai paslydo automobilis, galų gale kur „nuleisti garą“ jei norisi tiesiog agresyviau pavairuoti. Žmogaus prigimtis dažnai paima viršų ir net tvarkingas vairuotojas užplūdus tam tikrai nuotaikai kartais spusteli nes taip tiesiog norėjosi, deja pasekmės dažnai būna mažų mažiausiai nemalonios. Dauguma žmonių, kurie moka vairuoti automobilį ekstremaliomis sąlygomis, vienu balsu sako: „reikia tam skirtos vietos, tada gatvėje nebesinorės šėlioti“.
Ankstyvą pavasarį pramoniniame sostinės pakraštyje, V. A. Graičiūno gatvėje pradėta formuoti šonaslydžio entuziastų treniruočių ir varžybų arena, rugpjūčio pabaigoje tapo visiškai naujo socialinio projekto ašimi: drifterių komandos „Side to Side“ ir N40 vyrų autoklubo žmonės „nuleisti garą“ čia kviečia visus vairuotojus, adrenalino trūkumą mėginančius kompensuoti „tarpšviesoforinėse“ gatvių lenktynėse.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

l


„Tiesą sakant, net mano mama nežino kas yra „driftas“, todėl po kiekvienos didesnio žiniasklaidos dėmesio sulaukiančios avarijos, kai nesuvaldytu automobiliu nušluojama viešojo transporto stotelė ar padaroma kokia kita brangiai kainuojanti kvailystė, gaunu bartis dėl „drifterių chuliganavojimo“. Žinoma, tai būtų ne taip baisu, jei panaši opinija gyvuotų tik garbaus amžiaus senjorų galvose. Deja, formaliai už saugaus eismo reikalus atsakingose institucijose dirbantys žmonės jei ir sugeba šonaslydžio nepainioti su raliu, tai pasiūlyti idėjų, kaip būtų galima išspręsti gatvėse siautėjančio jaunimo problemą, nelabai gali. Dažniausiai kalba sukasi tik apie administracinių sankcijų griežtinimą ar dažnesniu saugaus eismo vaizdo klipų rodymu per televizorių. Mes sugalvojome kai ką daugiau“, – dėsto vienas N40 vyrų autoklubo narių Vytautas Inčius.
Jaunas verslininkas, neseniai pats užsikrėtęs „sunkia šonaslydžio viruso“ forma, drauge su bičiuliais iš „Side to Side“ komandos nutarė „N40-Driftlande“ rengti atvirų vartų dienas bei suteikti progą niekuo nerizikuojant ir nepažeidžiant jokių įstatymų pabandyti suvaldyti slystantį automobilį.

REKLAMA

20160313_153316_8


„Vieną tokią treniruotę mes jau surengėme ir sulaukėme keliasdešimties svečių, kurie turbūt pirmą kartą prižiūrimi patyrusių šonaslydžio meistrų pabandė ne šiaip „pažadinti žvėriuką“, bet atlikti tam tikras užduotis specialiai naujokams parengtoje trasoje. Dar didesnis skaičius sąmoningų vairuotojų išreiškė reikalavimą tokias treniruotes organizuoti dažniau. Kažkam sekėsi geriau, kažkam prasčiau, bet faktas, kad visų treniruotėje dalyvavusių savęs, kaip „neatskleisto automobilių sporto talento“, vertinimas buvo pakoreguotas ir nuleistas ant žemės. Iš tiesų gerai valdyti slystantį automobilį sunku. Tai pasiekiama ilgai ir kantriai dirbant bei remontuojant mašiną, ant kurios kėbulo beveik neišvengiamai lieka tų pratybų pėdsakai. Šiuos dalykus suvokusių elgsena gatvėse pasikeičia beveik neatpažįstamai“, – konstatavo kitas socialinio projekto iniciatorius, „Side to Side“ komandos narys Darius Jurčiukonis.

REKLAMA
REKLAMA

2506


Vyrai teigė, kad visi norintys išbandyti jėgas „N40-Driftlande“ (beje, ši treniruočių arena yra gavusi visus kontroliuojančių žinybų leidimus ir LASF (Lietuvos automobilių sporto federacija) pripažinta tinkama šonaslydžio varžyboms) vėl kviečiami čia atvažiuoti rugsėjo 11 dieną. Vienintelis reikalavimas – turėti šalmą. Šonaslydžio instruktorių patarimai nekainuoja nieko. Čia prasideda sąmoningas vairavimas, čia vairuotojas supranta kokios pasekmės laukia lekiant, čia supranta, kad jis nėra išskirtinis vairuotojas gebantis valdyti automobilį geriau už bet ką, čia vyksta tikra reali prevencija prieš kelių erelius. Dar nei vienas išėjus iš sportinio vairavimo pamokos nepasakė, kad dabar galės lėkti gatve, priešingai, visi pabandę supranta, kad gatvėje nereikia šėlioti, čia reikia važiuoti, o pašėlioti tikrai visada galima „N40-Driftlende“ adresu V. A. Graičiūno g. 20, Vilnius.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų