• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Renaldas Gabartas,
N40 vyrų autoklubas

Tarp svarbiausių nelaimių keliuose priežasčių – greičio režimo nepaisymo, chuliganiško elgesio kelyje ar vairavimo išgėrus, itin didelę dalį avarijų lemia žmonių regėjimas ir matomumas. T. y. teisingų ir adekvačių sprendimų automobilininkai nesugeba priimti tik todėl, kad paprasčiausiai nenutuokia apie šalikelių šešėliuose tykančius pavojus. N40 vyrų autoklubas, norėdamas atkreipti dėmesį į šiuos dalykus, paskutinį slalomo „Tokvila 2015“ serialo etapą rengia naktį. Varžybos vyks spalio 17-ąją nuo 18 val. automobilių stovėjimo aikštelė greta Žirmūnuose esančio „Rimi Hypermarket“ prekybos centro.
Saugaus eismo specialistai tvirtina, kad drastiškai sutrumpėjus šviesiam paros metui avarijų tikimybė išauga dėl žmogaus regėjimo ypatumų. Sutemus važiuojant neapšviestu keliu paprastai vairuotojas mato tik tiek, kiek iš tamsos išplėšia automobilio žibintai. T. y. degant artimosioms šviesoms maždaug iki 100 metrų, o tolimosioms šviesoms – iki 200 metrų. Tačiau daugeliu atvejų to nepakanka susidūrimams ir avarijoms išvengti. Kadangi naktį akys priima šviesos kontrastus prasčiau nei dieną, todėl ypač sunku pastebėti kelkraščiais judančius pėsčiuosius ir dviratininkus - tikimybė pakliūti į avariją lyginant su šviesiu paros metu išauga net iki 8 kartų. Taip yra todėl, kad artimosios šviesos gyvas kliūtis leidžia pastebėti kai iki jų lieka maždaug 50 metrų. Užmiestyje, kur greitis siekia 80 – 90 km/val., tokio atstumo nepakaks ne pradėti automobiliui stabdyti...

Renaldas Gabartas,
N40 vyrų autoklubas

Tarp svarbiausių nelaimių keliuose priežasčių – greičio režimo nepaisymo, chuliganiško elgesio kelyje ar vairavimo išgėrus, itin didelę dalį avarijų lemia žmonių regėjimas ir matomumas. T. y. teisingų ir adekvačių sprendimų automobilininkai nesugeba priimti tik todėl, kad paprasčiausiai nenutuokia apie šalikelių šešėliuose tykančius pavojus. N40 vyrų autoklubas, norėdamas atkreipti dėmesį į šiuos dalykus, paskutinį slalomo „Tokvila 2015“ serialo etapą rengia naktį. Varžybos vyks spalio 17-ąją nuo 18 val. automobilių stovėjimo aikštelė greta Žirmūnuose esančio „Rimi Hypermarket“ prekybos centro.
Saugaus eismo specialistai tvirtina, kad drastiškai sutrumpėjus šviesiam paros metui avarijų tikimybė išauga dėl žmogaus regėjimo ypatumų. Sutemus važiuojant neapšviestu keliu paprastai vairuotojas mato tik tiek, kiek iš tamsos išplėšia automobilio žibintai. T. y. degant artimosioms šviesoms maždaug iki 100 metrų, o tolimosioms šviesoms – iki 200 metrų. Tačiau daugeliu atvejų to nepakanka susidūrimams ir avarijoms išvengti. Kadangi naktį akys priima šviesos kontrastus prasčiau nei dieną, todėl ypač sunku pastebėti kelkraščiais judančius pėsčiuosius ir dviratininkus - tikimybė pakliūti į avariją lyginant su šviesiu paros metu išauga net iki 8 kartų. Taip yra todėl, kad artimosios šviesos gyvas kliūtis leidžia pastebėti kai iki jų lieka maždaug 50 metrų. Užmiestyje, kur greitis siekia 80 – 90 km/val., tokio atstumo nepakaks ne pradėti automobiliui stabdyti...

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

1


Dar viena problema – keliais zujančių mašinų žibintų būklė. Techninių apžiūrų įmonių asociacijos „Transeksta“ duomenimis, mašinų šviesos yra bene netvarkingiausia automobilio sistema. Sunkesnės ar lengvesnės „šviesos ligos“ kamuoja bemaž 29 proc. visų transporto priemonių.
Panašu, kad vairuotojai šiuos dalykus tiesiog laiko mažareikšmiais ir nekreipia dėmesio į žibintų sureguliavimą, tvirtinimą, švarą, reflektorių ir sklaidytuvų būklę. Dar daugiau, kai kurie žmonės ryžtasi įvairiems žibintų „patobulinimams“, dažnai prilygstantiems savanoriškam regėjimo apribojimui.
Apie visus šiuos dalykus bus galima padiskutuoti slalomo „Tokvila 2015“ baigiamojo etapo prie Žirmūnuose esančio „Rimi Hypermarket“ prekybos centro metu. Varžybų organizatoriai iš N40 vyrų autoklubo kol kas neatskleidžia kaip apšviesta bus trasa, tačiau garantavo, kad tai bus sunkiausias išbandymas iš visų, kokius tik patyrė sportiško vairavimo entuziastai, dalyvaujantys šiame mini čempionate.

REKLAMA

LongasFoto_N40_tokvila-86


Renginio dalyviai ir žiūrovai jau nuo 17 val. turės progos išbandyti Kelių direkcijos žinioje esantį saugaus eismo „atrakcioną“, leisiantį specialaus automobilio – „vartytuvo“ salone pakyboti aukštyn kojom ir dar kartą apsvarstyti savo santykius su saugos diržais. Be to, N40 vyrų autoklubas varžybas stebinčius smalsuolius yra pasiruošęs apdovanoti kokybiškais atšvaitais su kurių pagalba visi bus labiau matomi artėjant niūriems žiemos vakarams. Na o siekiant vairuotojams dar kartą įrodyti, kad sportinis automobilis, kuris neturi saugumo oro pagalvių, gali sau leisti lėkti greitai nes jis turi saugos lankus, kurių tikrai neturi nei vienas mūsų kasdienių automobilių, greta slalomo ir Kelių direkcijos saugaus eismo stendo bei atšvaitų, visi norintys galės apžiūrėti ir savo rankomis pačiupinėti Dakaro maratono dalyvio Antano Juknevičiaus sportinį visureigį ir specialiai parengtą sportinį techninį sunkvežimį.
Renginio organizatoriai ir rėmėjai nepamiršo ir varžybų dalyvių. Net du Tokvilos slalomo taurės greičiausi dalyviai gaus nuostabią galimybę sau patogiu metu visą savaitgalį džiaugtis Toyota hibridiniu automobilių. O kiek lėtesni, bet besitobulinantys vairuotojai gaus dovanų LESTA automobilių stiklų plovimo priemonių, kad lyjant ir sningant būtų tikrai gerai matomas kelias.
Dar neužsiregistravę, bet norintys dalyvauti slalomo varžybose, tai gali padaryti
www.n40.lt tinklapyje.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų