• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Volkswagen Group“ koncernui priklausantis automobilių gamintojas – „Škoda“, yra vienas iš nedaugelio gamintojų, kuris sugebėjo peržengti 100 metų jubiliejų.

Šį garbingą jubiliejų „Škoda“ vadovai galėjo atšvęsti būdami puikios nuotaikos. Augantys pardavimai visame pasaulyje, finansinė būklė – nepriekaištinga. Ko daugiau galima norėti?
1895 metais įkurta automobilių kompanija per daugiau nei 120 metų laikotarpį išgyveno ne vieną pakilimą ir nuosmukį, tačiau dabar, turėdami gigantiško koncerno užnugarį, Čekijos gyventojų pasididžiavimu tapęs gamintojas gali būti užtikrintas, jog niekada nebus ties bankroto slenksčiu.
„Škoda“ daugeliui dabar atrodo kaip pigesnė, bet tikrai ne prastesnė alternatyva „Volkswagen“, bet tuo stebėtis nereikėtų. Juk nuo pat pirmųjų „Volkswagen“ ir „Škoda“ partnerystės dienų, čekų gamintoja buvo pozicionuojama kaip praktiškų, elementarių ir nepretenzingų ratuočių gamintoja. Vis dėlto, pažvelgus į „Škoda“ bendrovės istoriją ir pasiekimus, Čekijoje įsikūręs gamintojas galėtų drąsiai lygiuotis su aukštesnės klasės automobilių gamintojais. Dėl kelių priežasčių ir viena iš jų – didžiulis dėmesys automobilių sporto arenai, kurioje, labai dažnai, gimsta patys įdomiausi, geriausi inžineriniai sprendimai ir žinoma – daugiausiai emocijų keliantys automobiliai, tad gerbiamieji – susipažinkite su ketvirtį milijono eurų kainuojančia „Škoda“. „Škoda 1100 OHC Spider“.

„Volkswagen Group“ koncernui priklausantis automobilių gamintojas – „Škoda“, yra vienas iš nedaugelio gamintojų, kuris sugebėjo peržengti 100 metų jubiliejų.

Šį garbingą jubiliejų „Škoda“ vadovai galėjo atšvęsti būdami puikios nuotaikos. Augantys pardavimai visame pasaulyje, finansinė būklė – nepriekaištinga. Ko daugiau galima norėti?
1895 metais įkurta automobilių kompanija per daugiau nei 120 metų laikotarpį išgyveno ne vieną pakilimą ir nuosmukį, tačiau dabar, turėdami gigantiško koncerno užnugarį, Čekijos gyventojų pasididžiavimu tapęs gamintojas gali būti užtikrintas, jog niekada nebus ties bankroto slenksčiu.
„Škoda“ daugeliui dabar atrodo kaip pigesnė, bet tikrai ne prastesnė alternatyva „Volkswagen“, bet tuo stebėtis nereikėtų. Juk nuo pat pirmųjų „Volkswagen“ ir „Škoda“ partnerystės dienų, čekų gamintoja buvo pozicionuojama kaip praktiškų, elementarių ir nepretenzingų ratuočių gamintoja. Vis dėlto, pažvelgus į „Škoda“ bendrovės istoriją ir pasiekimus, Čekijoje įsikūręs gamintojas galėtų drąsiai lygiuotis su aukštesnės klasės automobilių gamintojais. Dėl kelių priežasčių ir viena iš jų – didžiulis dėmesys automobilių sporto arenai, kurioje, labai dažnai, gimsta patys įdomiausi, geriausi inžineriniai sprendimai ir žinoma – daugiausiai emocijų keliantys automobiliai, tad gerbiamieji – susipažinkite su ketvirtį milijono eurų kainuojančia „Škoda“. „Škoda 1100 OHC Spider“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Škoda 1100 OHC Spider


Skirtas išskirtinai lenktynėms
Niūrų ir šiek tiek darganą 1956 metų pavasarį, „Škoda“ inžinieriai pradėjo darbuotis prie ypatingos svarbos automobilio. „Škoda 1100 OHC Spider“.
3,8 metro ilgio, 1,4 metro pločio ir vos 964 milimetrų aukščio automobilis atrodė neįprastai. Ilgas ir beprotiškai žemas, bet ir itin lengvas. Labai lengvas, mat automobilio kėbulo dalys buvo pagamintos iš stiklo pluošto.

REKLAMA

Škoda 1100 OHC Spider


Šešto dešimtmečio pabaigoje pradėtas kurti mažylis svėrė vos 550 kilogramų, tad galite tik įsivaizduoti kokias emocijas jis keldavo vairuotojui, kurio dešinė koja išlaisvindavo 1,1 litro darbinio tūrio, 92 arklio galias išspaudžiantį variklį.
Mažas automobilio svoris sugebėdavo užtikrinti ne tik tiksliai ir žvitriai į vairuotojo komandas reaguojantį automobilį. Mažas svoris „Škodai“ suteikė dar du išskirtinumus: nuožmią akceleraciją ir 190-200 km/val. siekiantį maksimalų greitį.

REKLAMA
REKLAMA

Škoda 1100 OHC Spider


„Škoda 1100 OHC Spider“ iš kitų sportinių čekiškų bolidų išsiskyrė ir dėl inžinierių užmojų nenaudoti jau sukurtų modelių platformos. „Škoda Sport“ ar „Supersport“ modelių šeima dažniausiai naudodavo „Škoda 1101“ modelio platformą, kai tuo tarpu „1100 OCH“ naudojo monokoko konstrukciją.
Šie sumanūs sprendimai labai greitai pradžiugino ne tik „Škoda“ bendrovės vadovus, bet ir „1100 OCH Spider“ vairuotoją – Miroslavą Fouseką, kuris 1958-ųjų liepą iškovojo pirmąją pergalę „Mlada Boleslav“ lenktynių trasoje, bet tai buvo tik pradžia

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Škoda 1100 OHC Spider


„Škoda 1100 OHC Spider“ laimėdavo lenktynes ne tik savo kieme, bet ir aplinkinėse šalyse, tačiau tolimesnį čekiško bolido dominavimą apribojo ne pati palankiausia politinė situacija, kuri „1100 OHC Spider“ savininkus privertė dalyvauti tik Tarybų Sąjungos teritorijoje vykusiose varžybose.
Pagamino tik keletą
Valstybės kontroliuojamas gamintojas sportinių bolidų kūrimui galėjo skirti tik labai ribotą metinio biudžeto dalį, todėl nenuostabu, jog iš „Škoda“ dirbtuvių išriedėjo vos trys „1100 OCH Spider“ egzemplioriai.
Praėjus porai metų, 1959 metais, bendrovė pagamino du „1100 OHC“ su kupė kėbulo tipu, kurių kėbulo dalys buvo pagamintos iš aliuminio. Pastarieji taip pat pasižymėjo tokiomis pačiomis važiavimo ir valdymo savybėmis kaip ir „Spider“, tačiau jų likimas nebuvo vertas istorijos, kuria norėtųsi dalintis su draugais prie alaus bokalo.
Šiuo metu žinoma, jog vieną „Spider“ egzempliorių prižiūri oficialus „Škoda“ automobilių importuotojas D.Britanijoje. Tuo tarpu antrasis „Spider“ egzempliorius stūkso „Škoda“ muziejuje, Čekijoje.

GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų