2 ) Peugeot 208 T16
Mes kartais prancūzus vadiname bepročiais, bet tik dėl to, jog jie turi sugebėjimų nustebinti. Po labai ilgos pertraukos į „Pikes Peak“ kilimo į kalną varžybas sugrįžę prancūzai, pristatė ne iš kelmo spirtą „Peugeot 208 T16“.
Nors automobilio išvaizda primena mums visiems puikiai pažįstamą europietišką hečbeką, tačiau po miela išvaizda slypi „Peugeot 908“ bolidas, kuris nuo pat pirmos minutės buvo kuriamas tam, jog galėtų įveikti Le Mano 24 valandų lenktynes.
„Peugeot 208 T16“ nuo savo konkurentų išsiskyrė ne tik galinga 6 cilindrų jėgaine, bet ir Formulės 1 bolidams būdinga prispaudžiamąja jėga. Matote tą galinį spoilerį?
3 ) Audi S1 E2 Quattro
Fantastiškai atrodantis „Audi“ bolidas buvo vienas pirmųjų automobilių pasaulio ralio čempionate, kuris buvo sukurtas atsižvelgiant į aerodinamines savybes. Sumontavus milžiniško pajėgumo jėgainę ir keturių varančiųjų ratų pavarą, platus priekinis buferis ir dar aukštesnis galinis spoileris sugebėdavo prispausti automobilį prie kelio dangos.
4 ) Nissan Deltawing
Eksperimentas, kuris realiame pasaulyje buvo sutiktas skeptiškai. Nepaisant neįprastos išvaizdos, automobilio kėbulo linijos buvo sukurtos vėjo tunelyje. Kiekviena iškilimas, kiekvienas apvalumas šiame automobilyje yra tam, jog galėtų lenktynių trasą įveikti tokiu pačiu tempu kaip ir aukštesnės lygos bolidai. Gaila, jog šio eksperimentinio automobilio evoliucijos projektas buvo nutrauktas.
5 ) Lotus F1 Type 49B
Kai Formulės 1 čempionato dalyviams buvo leidžiama eksperimentuoti, D.Britanijoje įsikūrusi „Lotus“, norėdama pranokti savo konkurentus, 1968 metų sezonui paruoštą bolidą aprūpino ne vienu, bet dviem spoileriais. Pirmasis buvo sumontuotas gale, o antrasis - priekyje.
Priekinis spoileris labai greitai buvo uždraustas po to, kai važiuojant dideliu greičiu „Lotus“ priekinis spoileris nutrūkdavo ir atsitrenkdavo į gale važiuojančius bolidus.
6 ) Brabham BT46B
Matote šį didžiulį ventiliatorių? Oficialiai, šis prietaisas buvo skirtas variklio aušinimui, tačiau iš tikrųjų, gale sumontuotas ventiliatorius veikdavo kaip didžiulė siurbėlė. Kiekviename posūkyje šis variklio aušinimo aparatas veikdavo kaip aerodinaminis elementas, tačiau spragą taisyklėse suradę „Brabham“ komandos nariai labai greitai buvo nuleisti ant žemės. Po vienerių varžybų šis prietaisas buvo uždraustas.
7 ) Mclaren P1
Galinis „McLaren P1“ spoileris - patį juodžiausią darbą atliekantis elementas šiame automobilyje. Pačioje aukščiausioje padėtyje, į viršų pakeltas galinis spoileris sukuria net 600 kilogramų prispaudžiamąją jėgą. Jeigu šis spoileris būtų pakeltas važiuojant 250 km/val greičiu, jis galėtų sulaužyti galinę automobilio važiuoklę.