• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Praėjusį savaitgalį pietų Portugalijoje, Algarvės trasoje baigėsi „European Le Mans“ serija. Šis sezono finalas buvo ypatingas Lietuvos sportininkui Juliui Adomavičiui: tai tapo jo debiutu šioje prestižinėje lenktynių serijoje.
Lietuvio planuose startas ir debiutas buvo numatytas metų pradžioje, tik įsisiautėjusi pandemija planus ženkliai pakoregavo. Nors šiais metais jam teko pasirodyti tik vienose šios serijos lenktynėse, sportininkas džiaugėsi: įgyta patirtis – nepakartojama. Kartu su Didžiosios Britanijos „BHK Motorsport“ komanda lenktyniavęs lietuvaitis negailėjo komplimentų tiek pačiai organizacijai, tiek komandai ir „Autódromo Internacional do Algarve“ lenktynių trasai.

Praėjusį savaitgalį pietų Portugalijoje, Algarvės trasoje baigėsi „European Le Mans“ serija. Šis sezono finalas buvo ypatingas Lietuvos sportininkui Juliui Adomavičiui: tai tapo jo debiutu šioje prestižinėje lenktynių serijoje.
Lietuvio planuose startas ir debiutas buvo numatytas metų pradžioje, tik įsisiautėjusi pandemija planus ženkliai pakoregavo. Nors šiais metais jam teko pasirodyti tik vienose šios serijos lenktynėse, sportininkas džiaugėsi: įgyta patirtis – nepakartojama. Kartu su Didžiosios Britanijos „BHK Motorsport“ komanda lenktyniavęs lietuvaitis negailėjo komplimentų tiek pačiai organizacijai, tiek komandai ir „Autódromo Internacional do Algarve“ lenktynių trasai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Julius Adomavičius Europos Le Mans serijoje


„BHK Motorsport“ šiame etape dalyvavo dviejose klasėse, „LM P2” ir „LM P3“. Būtent pastarojoje „Ligier“ gamintojo technika varžėsi Julius Adomavičius kartu su dviem komandos draugais: belgu Tom Cloet ir graikų kilmės šveicaru Alex Fontana. Iš viso šioje klasėje varžėsi 12 komandų. Pagal „European Le Mans“ serijos taisykles, šiose keturių valandų lenktynėse kiekvieną komandą turi atstovauti bent vienas bronzinės kategorijos lenktynininko licenciją turintis sportininkas. Šis sportininkas lenktynėse turi nuvažiuoti 1 valandą ir 45 minutes.
„BHK Motorsport“ komandoje, tai – 45 metų Belgijos sportininkas T. Cloet: pastarasis ir pradėjo lenktynes. Komanda, pažymėta 16 numeriu lenktynėse startavo iš 6 vietos. Tiesa, kvalifikacijoje važiavęs A. Fontana trasoje susilietė su kitu automobiliu, ir, komandos teigimu, dar būtų turėjęs galimybių pagerinti laiką ir užsitikrinti aukštesnę poziciją lenktynių rikiuotėje.

REKLAMA

Julius Adomavičius Europos Le Mans serijoje


Lenktynes pradėjusį T. Cloet keitė Julius Adomavičius, o finišo liniją kirto A. Fontana. Lietuvos sportininkas pasakojo turėjęs kelias užduotis: viena jų – nekirsti trasos kraštų. Komandai tris kartus kirtus trasos ribą, skiriama „drive through“ (pravažiavimo pro serviso zoną) bauda, kuri šiose lenktynėse gali reikšti labai daug. Kita užduotis – išlaikyti sveiką bolidą. Šiose lenktynėse besivaržanti technika – itin jautri susidūrimams ir net menkiausias kontaktas gali reikšti prarastas aerodinamines savybes ir tuo pačiu greitį, galiausiai - pasitraukimą iš lenktynių.
J. Adomavičius sakė, kad jam skirtas užduotis įgyvendino, tik norėjosi geresnio lenktynių tempo. Natūralu, kad pirmą kartą startavus „European Le Mans“  lenktynėse, nereiktų tikėtis stebuklų, tačiau lietuvis sakė, kad džiaugtųsi galimybe grįžti dar kartą, sudalyvauti ir pagerinti savo tempą trasoje. „BHK Motorsport“ komanda finišą kirto būdama aštuntoje „LM P3” įskaitoje.

REKLAMA
REKLAMA

Julius Adomavičius Europos Le Mans serijoje


Pačios lenktynės buvo iš ties kupinos veiksmo: kovų netrūko iki pat finišo, automobiliai ganėtinai daug laiko praleido už trasos ribų „užsikasdami“ saugos zonose. Dėl to trasoje – saugos automobilio stadijos, ribojamas greitis ir intriga. Nuolatinė kova dėl podiumo vyko visose trijose įskaitose („LM P2”, „LM P3” ir „LM GTE“) klasėse.
Pasibaigus lenktynėms, Lietuvos sportininkas džiaugėsi draugiška komanda, įgyta patirtimi ir išgirstais patarimais. Nors po pirmųjų treniruočių lenktynininkas ir jautėsi lyg pirmą kartą būtų lenktynėse ir apie didelius greičius trasoje, kuomet turi dirbti tiek su vairuojama technika, tiek su aplinka, kad praleistum greitesnius, artėjant lenktynės – įsivažiavo. Kiekvieną vakarą dirbęs su inžinieriais ir savo vairavimo duomenimis, lygino juos su komandos draugų rezultatais ir ieškojo, kur dar gali pasitempti. Tiesa, nors sportininkas trasos posūkius mėgino įsiminti dar būdamas Lietuvoje simuliatoriaus pagalba, jis pripažino: realybėje – ji sudėtingesnė ir unikalesnė. Trumpai užsimindamas apie ateitį sportininkas teigė, kad dar tikrai norėtų grįžti į „European Le Mans“.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
-->
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų