Neaugo apsuptas automobilių
Kiekvienas iš mūsų turėtume pripažinti, jog automobiliai, ant kurių lango būtų galima užklijuoti lipduką su užrašu „Čia yra mano projektas“, yra pakankamai brangus malonumas. Ypač, jeigu trokštate savąjį automobilį paversti tokiu, kuris nepasižymėtų visiems prieinamiems aksesuarais. Ir įprastai, tokius norus išreiškia tie, kurie nuo mažumėms, dažniau ar rečiau, savo laisvalaikį praleisdavo tarp automobilių. Galbūt tai buvo tėčio dirbtuvės, galbūt tai buvo senelio garažas, tačiau būnant nuolatinėje automobilių apsuptyje, anksčiau ar vėliau atsiras polinkis atsiversti automobilių katalogą, paskaityti Jeremy Clarksono knygą ar nusipirkti pirmąjį įrankių komplektą.
Tuo tarpu mūsų pašnekintas Rokas pripažįsta, jog už šio, retkarčiais brangaus hobio, slypi netradicinės priežastys, dėl kurių dabar vaikiną galima priskirti benzingalvių grupei.
„Daugelio pažintis su automobilių kultūra prasideda nuo tėčio ar nuo automobilius restauruojančio senelio, tačiau mano istorija kitokia. Mano tėtis nesusijęs su automobilių kultūra. Giminėje taip pat nėra žmonių, kurie būtų atsidavę automobiliams taip kaip aš“, – sako Rokas.
(nuotr. Egidijus Babelis)
„Dažnai galvoju kaip mano gyvenime atsirado „Automobilis yra jėga“ frazė, ir viskas ką atsimenu yra, kai mieste įsikibus mamai į ranką gatvėje pamačiau automobilį. Net nežinau, nei kokia tai buvo markė ar koks tai buvo modelis, tačiau pamenu juodą, žemą, garsiai dirbantį automobilį, ir tai tikriausiai buvo pirmas kartas, kai susipažinau su automobiliu širdyje“, – priduria Rokas. Ir panašu, jog ši netikėta pažintis visiems laikams pakeitė Roko požiūrį į inžinerinius sutvėrimus, kurie anksčiau atlikdavo tik transporto priemonės vaidmenį.
Vaikystėje pasikeitęs požiūris, natūralu, 18-o gimtadienio išvakarėse paskatino Roką pasvajoti apie pirmąjį, asmeninį automobilį, kuris net ir šiandien asocijuojamas su absoliučios ir visiškos laisvės simboliu.
„Esu realistinio požiūrio ir žinojau, kad negalėsiu sau leisti brangaus automobilio, tačiau jau buvau matęs „Fast and Furious“ filmą ir supratau kad 6 kartos „Honda Civic“ su LED žibintais dugne bus geriausias variantas mano gyvenime“, – juokdamasis pasakoja Rokas.
„Žinoma, kai nusipirkau šį automobilį, jis nebuvo toks kokio tikėjausi. Nei greitas, nei įspūdingai gražus, tačiau kylančios apsukos ir barškančios salono detalės puikiai leisdavo pasijusti kaip filme“, – priduria pašnekovas.
(nuotr.
ALT Media)
Siekia išsiskirti iš minios
Kriterijų pagal kuriuos galima įsigyti automobilį yra tūkstančiai. Jeigu eilinio „Nissan Qashqai“ vairuotojai prioritetu laiko erdvų interjerą ar aukštą sėdėseną, tai automobilių entuziastai sekantį ratuotį renkasi pagal eiliniams vairuotojams nesuprantamus kriterijus. Pamirškite talpią bagažinę, galimybę lengvai sumontuoti vaikišką kėdutę ar itin mažas vidutines kuro sąnaudas, nes vietoje jų matysite: išskirtinė išvaizda, retai sutinkamas keliuose ir važiavimo savybės, kurios nepriverstų numirti iš nuobodulio.
Pagal panašius kriterijus, dar būsimą „Volkswgen Scirocco“, rinkosi ir mūsų pakalbintas Rokas: „Mano norimų automobilių sąrašas buvo labai ilgas, bet ir tuo pačiu neįmanomas. Norėjau reto arba greito automobilio (kainos ir kokybės klausimu), bet tokių automobilių Lietuvoje beveik nebuvo“, – pasakoja Rokas.
(nuotr. asmeninio archyvo,
Marben.lt ir
Klaudijus Mėčius)
Galiausiai, vaikino dėmesį patraukė štai šis vokiškas kupė: „Jis mano gyvenime atsirado visiškai netikėtai. Jį nusipirkau turguje, parvarytą iš kitos šalies. Jį pasirinkau dėl kėbulo formų ir dėl to, kad Lietuvoje buvau matęs tik vieną variantą“, – priduria Rokas.
Žengus pirmąjį žingsnį ir įsigijus automobilį, kuris nėra matomas kiekvieno daugiabučio kieme, iškart po to atėjo metas imtis darbų, kurie leistų patobulinti „Volkswagen“ inžinierių kūrinį.
Žvelgdami į automobilį matysite trejus metus trukusios evoliucijos galutinį vaisių. Arba kaip pasakytų pats Rokas: „Išpildau savo paskutinę, užsibrėžtą viziją, kurią norėjau pasiekti, kai nusipirkau „Scirocco“.
O kas toliau? Juk pasiekus galutinį tašką, visuomet norisi užduoti vieną ir tą patį klausimą. Mūsų nuostabai, Rokas grandiozinių planų nepuoselėja. Na, bent jau dabar.
„Dabar bandysiu tiesiog neatsilikti ir pildyti savo svajones. Modifikuoti automobilį nėra taip paprasta kaip atrodo, nes užtenka vienos netinkamos modifikacijos, vieno netinkamo žingsnio ir automobilį galima nurašyti i šuns dienas. Tai prieš kažką darydamas visada konsultuojuosi su draugais kurie padeda nenuklysti į šoną“, – ištaria Rokas, bet tai nėra vienintelė pamoka, kurią vaikinas išmoko per šiuos metus.
„SKŪPAS MOKA DVIGUBAI...šią frazę turėčiau pasikabinti virš lovos, nes niekada nepasimokau. Nesinori leisti milijonus pinigų į tokį brangų hobį, bet stengiantis taupyti dažniausiai tenka mokėti dvigubai. Šio projekto dėka taip pat išmokau ir kantrybės, ypač kai automobilis pradėjo patekti į renginius už Lietuvos ribų. Juose apsilankęs supratau, kad geriau neskubėti su modifikacijomis, o pasitarti su kitais 100 kartų ir padaryt vieną kartą, bet gerai“, – pabrėžia vaikinas.
Daugiausiai džiaugsmo sukėlė – variklio galios didinimas
Net neabejojame, jog kiekvienas iš jūsų galėtų įvardinti akimirką, kuri privertė šypsotis, lyg būtumėte laimėję loterijoje. Galbūt tai buvo „Hayashi Street“ ratlankių komplektas, kuriam reikalingas lėšas taupėte ištisus metus, o galbūt tai buvo „Scorpion“ išmetimo sistema, dėl kurios skleidžiamų melodijų kaimynai pradeda vis dažniau skųstis? Tuo tarpu Roko širdį stipriau daužytis privertė „priedas“, kuris priverčia automobilį judėti greičiau.
„Visą gyvenimą buvau prieš šį dalyką, tačiau nesulaukus reikalingų detalių, tiesiog negalėjau nieko nedaryti. Negana to, draugas turintis automobilį su tokiu pačiu varikliu, tik su padidina galia, kaip reikiant pravežė. Būtent tada supratau, kad už grąžinus pinigus už neatvykusias prekes reikia kažką daryti su varikliu, tad tiesiog ėmiausi veiksmų ir atlikau visų mėgstamą – čipavimą.“
„Kai po atliktų modifikacijų atsiėmiau mašiną, per keletą valandų išdeginau puse degalų bako. Buvau toks patenkintas, kad net sužadėtine galvojo, jog su manimi kažkas ne taip“, – juokdamasis priduria Rokas.
Tolimesnis tikslas – mėgautis pasiektu rezultatu
Kaip byloja lietuvių liaudies išmintis, modifikuotiems automobiliams ir kitiems, panašaus pobūdžio projektams labai tinka visiems gerai žinoma patarlė – Be galo, be krašto. Atlikus vieną modifikaciją, netrukus atsiranda noras vėl sugrįžti į garažą ir į ranką pasiimti atsuktuvą ar kitą įrankį, kuris padėtų nuimti priekinį buferį, išimti sėdynę ar pakeisti gamyklinę magnetolą. Ir vėlgi, Rokas stengiasi plaukti prieš srovę ir paneigti nusistovėjusią tvarką.
Paklausus kokie yra sekantys žingsniai, Rokas įvardija vieną, bet labai džiuginančią veiklą: „Šiuo metu noriu MĖGAUTIS. Kai tiek laiko praleista galvojant kaip padaryti tą ar aną, kaip ištaisyti ar kaip sutvarkyti. Dabar, kai planai eina į pabaigą, teliko susėsti su draugais į ratą ir bendrauti apie automobilių kultūrą“, – priduria Rokas.
Kaip žinote patys, progų su bičiuliais apie automobilių kultūra nebus tiek daug kaip praėjusiais metais, tačiau daugelį bendraminčių turėtų nudžiuginti faktas, jog naujoje vietoje įvyksiančiame „Raceism“ festivalyje išvysime ir štai šį, itin stilingai atrodantį „Volkswagen Scirocco“, kuris atvykdamas į tarptautinio festivalio teritoriją tikrai privers atkreipti kitų benzingalvių dėmesį.
Atliktų modifikacijų sąrašas:
- Orinės pakabos komplektas
- „Rotiform LAS-R“ ratlankiai
- „R-Line“ versijos slenksčiai
- „R-Line“ versijos priekinis buferio pažeminimas
- Pagal užsakymą pagamintas galinis difuzorius
- Variklio galia pakelta iki 270 AG
- Specialiai šiam projektui sukurtas kėbulo apipavidalinimo dizainas
- Perdarytas išmetimas nuo turbinos
- Reguliuojami atraminiai guoliai