Automobiliai. Iš kur atsirado trauka šiems inžineriniams stebuklams?
Roberta: Tiesą sakant, niekada nemaniau, kad taip giliai pasinersiu į hobį, susijusį su automobiliais, nes vaikystėje jie man buvo neįdomūs. Vis dėlto, noru vairuoti juos tryškau nuo pat vaikystės. Šių, pasivažinėjimų pasekmė – apibraižyti automobilių šonai. Man paaugus, tėtis leisdavo ir vienai pavairuoti mašiną siaurais sodų keliais.
Požiūris į automobilius, kaip hobį, pasikeitė gavus vairuotojo pažymėjimą ir gavus savo pirmąjį automobilį. Ant kieme stovėjusios tėčio mašinos pamačiau itin gražius, penkių stipinų ratlankius. Kaip tik tuo metu po ranka turėjau juodos spalvos dažus, tad norėdama pakeisti ratlankių išvaizdą – juos nudažiau ir vėliau užsidėjau ant savojo automobilio. Kadangi rezultatas man labai patiko, tai buvo kaip paskatinimas imtis kitų, smulkių modifikacijų.
Kodėl nusprendei įsigyti būtent „Ford Escort“?
Roberta: Kai laikiausi teises, pajutęs nostalgiją pirmajam šeimos automobiliui, mano tėtis nusipirko du trečios kartos „Ford Escort“. Po šio sandėrio buvo nuspręsta, jog vienas iš judviejų turi atitekti man.
Kadangi tai buvo mano pirmasis automobilis, su juo teko patirti ne vieną avariją, ne kartą žiemą nuslysti į griovį. Apskritai, su juo buvo patirta daug linksmų nuotykių, tad pasibaigus smagiems, naujovių prisotintiems dvejiems metams, teko atsisveikinti su savo pirma meile. Vis dėlto, tikrai žinojau, kad ir vėl noriu tokio paties automobilio, tad neužilgo įsigijau kitą, trečios kartos „Ford Escort“. Tik šį kartą tai buvo ne „Laser“, bet „Ghia“ versija.
Padarius tai, priėmiau sprendimą, jog tai bus mašina, į kurią investuosiu savo laiką, pinigus ir širdį, jog ji atrodytų fantastiškai ir pravažiavus gatve automobilis priverstų žmones atsisukti. Šį „Fordą“ aš tiesiog įsimylėjau nuo pirmosios akimirkos. Galbūt dėl to, kad senesni automobiliai visada mane žavėjo. Be to, jame viskas primityvu ir elementaru, ir žinoma – jis man be galo gražus.
Ar iš aplinkinių sulauki keistų pastabų, replikų, komplimentų? Juk tu – restauruoji automobilį!
Roberta: Kad ir kaip norėčiau, bet ne viską galiu padaryti pati. Yra pora nuostabių žmonių, kurie neatsisako padėti. Su jų pagalba sužinojau daugybę informacijos apie automobilių sandarą, veikimą ir kaip detalės turi atsidurti savo vietose . Nuoširdžiai jiems dėkoju.
Didelių darbų, tokių kaip: variklio keitimas ar elektros instaliacija, pati pasidaryt negaliu, tačiau pakeisti stabdžių cilindrą, stabdžių trinkeles ar šarnyrą, tikrai galiu ir tai nesukelia daug problemų, o ir, nudažius mašiną, vėliau teko surinkti likusias detales. Gal ir ne viskas iš pirmo karto gavosi, tačiau dabar visos detalės yra savo vietose.
Šiuo metu „Escortas“ garaže gražinasi prieš išvažiavimą į gatves. Jau praeitą sezoną „Fordas“ pasirodė su nauja spalva ir naujais ratais. Šio sezono pabaigoje bus atnaujinti ir sutvarkyti bamperiai, perdažyti ratai ir sutvarkytas variklio skyrius, kuriame puikuosis ir naujas variklis. Ateityje planuoju persiūti sėdynes ir sužeminti automobilio pakabą.
„Escortui“ iki gražiai atrodančio automobilio, mano nuomone, dar toli, bet stengsiuosi toliau siekti savo tikslo. 1982 metų, garsiai dirbantis, žemintas, tamsiai vyšninės spalvos „Ford Escort" automobilis dažnai patraukia žmonių akį. Kiekviena žmogaus šypsena ir pakeltas liuksas iš greta riedančio automobilio tikrai labai pakelia nuotaiką. Ne vienas žmogus stebisi mano hobiu, kuris labiau įprastas vyrams. Išgirstu ir negatyvių komentarų, tačiau stengiuosi juos ignoruoti.
Kokiais darbais labiausiai mėgsti užsiimti garaže?
Roberta: Pastaruoju metu teko dažyti daug automobilio detalių. Reikėjo pasiruošti įvairias plastmases, taip pat ir metalinius bamperius. Paruošimas prieš dažymą nėra įdomiausia dalis, tai gal net greičiau nervinantis darbas, kai žinai, jog jei neparuoši gerai - neturėsi gero rezultato, tad turi labai stengtis. Tačiau gruntavimas ir dažymas man tikrai labai patinka.
Koks buvo sunkiausias remonto darbas prie automobilio ir kaip su tuo pavyko susitvarkyti?
Roberta: Jei matau, kad tai ne mano jėgoms, dažniausiai pasikviečiu pagalbą, kad po to nepadaryčiau kažko neteisingai. Buvau susidūrusi su sunkumais, kai nusprendžiau perrinkti variklį. Tai buvo tikras iššūkis. Daugybė riebokšlių, įvairios tarpinės ir t.t. Kadangi, dirbu automobilių servise, turiu puikią galimybę pati ieškoti sau reikiamų detalių. Tačiau, kai nesi gerai susipažinęs su variklio sandara, tai gali tapti problema. Įvedus į paiešką automobilio modelį suprantau, kad reikia pasirinkti vieną iš poros galimai tinkančių detalių, o aš net neįsivaizduoju kuri tinka. Vargais negalais, per porą dienų sužinojau visus detalių išmatavimus, nusifotografavau pavyzdžius, palyginau ir jau kitą dieną sugebėjau pati išsirinkti tinkamas detales.
Kol „Escortas“ stovi garaže, kokiu automobiliu važinėji kasdien?
Roberta: Šiuo metu, kiekvieną dieną važinėju su „Honda Logo". Retai gatvėse sutinkamas mažas, niekuo neišsiskiriantis, geltonos spalvos automobilis. Tačiau ir šis mano automobilis turi pora modifikacijų: į kelis šimtų eurų kainavusį automobilį su defektais, buvo sudėta daugybė dalių nuo kitų automobilių, o svarbiausia - buvo persodinta širdelė.
Standartinis variklis pakeistas į 1,6 litro, 125 arklio galias išvystantį agregatą, kuris kadaise stovėjo „Honda CRX“. Turėjau planų sumontuoti turbiną, tačiau neužteko lėšų ir laiko, bet tai nėra didžiulis praradimas, nes ir be turbinos ji vis tiek važiuoja puikiai.
Kaip leidi savo automaniškus vakarus?
Roberta: Turint tokį hobį, vakarus dažnai praleidžiu savo arba draugų garažuose. Atšilus orams, vakarais susitikdavome su kitais benzingalviais pabendraut apie planus ar naujoves savuosiuose automobiliuose ir išgerti kavos. Jei yra proga, visada stengiuosi važiuoti į įvairius naktinius pasivažinėjimus tuščiomis miesto gatvėmis. Nesvarbu ar tai viešai paskelbtas renginys ar tiesiog pora draugų, kurie nori pasivažinėti naktinėmis šviesomis padabintame mieste. Kartais ramus pasivažinėjimas yra geriausia terapija pailsėti nuo kasdienės rutinos ir nuvyti visas neigiamas mintis į šoną.
Ar kada pagalvojai apie dalyvavimą autosporte?
Roberta: Labai žaviuosi moterimis, kurios dalyvauja automobilių sporte. Pati apie tai dažnai pasvajoju, nes labai mėgstu varžytis. Tiesiog tuo momentu atiduotu visą save.
Kuomet teko sudalyvauti itin smagiose „F-Race 200“ lenktynėse, mūsų komandai pasisekė užimti trečią vietą. Ta diena buvo pilna puikių emocijų, tad jeigu ateityje bus galimybė, šiose varžybose sudalyvausiu dar kartą. Vis dėlto, mano slapta svajonė – išbandyti savo jėgas drifte.
Kai savo garaže užbaigsi surinkinėti „Fordą“, kur pirmiausia su juo važiuosi?
Roberta: Nors iki šio projekto pabaigos dar nesimato, tačiau rankų nenuleidžiu ir atsakingai dirbu toliau. Laukiu, nesulaukiu, kada galėsiu išvaryti mašiną iš garažo, nusiplauti ir lėtai, apie nieką negalvojant prariedėti miesto gatvėmis. Tiesiog važiuosiu pasimėgauti savo atliktu darbu.
Ir pabaigai – trys greitukai-klausimukai:
1 ) Svajonių automobilis? Antros kartos „Ford Escort RS2000“
2 ) Ką visada galima rasti tavo automobilyje? Krokodilus, virvę, mažą įrankių rinkinį, lipnios juostos, šakučių ir svarbiausia – „greičio akinius“.
3 ) Gyvenimo moto? Nebijok išsiskirti iš kitų!