Nors autonominio vairavimo technologijos jau kuris laikas žavi automobilių gamintojus ir transporto operatorius, daugelis miestų dar tik žvalgosi į jų pritaikymo galimybes. „Renault“ pirmieji žingsniai parodė, kad potencialo yra daug, o miestų administracijos jau demonstruoja didelį susidomėjimą.
Pirmasis reikšmingas viešas bandymas įvyko dar 2024 m., kai du autonominiai mikroautobusai vežiojo keleivius per prestižinį „Roland-Garros“ teniso turnyrą. Tuomet bandymas pasiteisino – autonominės transporto priemonės pervežė šimtus žmonių ir įrodė, kad yra saugios bei efektyvios net sudėtingomis miesto sąlygomis.
„Po šio sėkmingo bandymo daug Europos miestų ir transporto operatorių išreiškė norą išbandyti tokią technologiją savo teritorijoje. Autonominiai mikroautobusai gali ženkliai padidinti viešojo transporto prieinamumą, efektyvumą ir ekologinį tvarumą“, – sako „Renault Group“ atstovai.
Šiuo metu jau prasidėjo bandymai Barselonos miesto centre, kur autonominiai autobusai nuo kovo 10 iki 14 dienos keleivius vežios 2,2 km ilgio maršrutu. Panašūs bandymai vyksta ir kitose šalyse. Štai Šveicarijoje, Ciuriche, autonominiai mikroautobusai išbandomi sudėtingomis oro uosto sąlygomis, kur itin svarbus saugumo ir tikslumo aspektas.
Dar vienas ryškus pavyzdys – Prancūzijos miestas Valansas, kuriame nuo 2025 m. liepos planuojama oficialiai pradėti naudoti autonominius maršrutinius taksi. Jie kursuos 3,3 km ilgio maršrutu, jungiančiu Valanso greitųjų traukinių stotį ir netoliese esantį verslo parką, kuriame veikia daugiau nei 150 įmonių ir dirba 3 tūkst. darbuotojų.
Šis projektas įgyvendinamas bendradarbiaujant su autonominio vairavimo technologijų startuoliu „WeRide“, privačiu Prancūzijos operatoriumi „beti“ ir draudimo bendrove „Macif“. Partneriai planuoja reguliarias autonominio mikroautobuso paslaugas pradėti teikti jau 2025-ųjų pabaigoje.
Kalbėdamas apie šią naujovę, „Renault Group“ vadovas Luca de Meo pabrėžė, kad autonominių transporto priemonių vystymas yra neatsiejamas nuo ateities viešojo transporto vizijos. Pasak jo, tokie sprendimai yra būtini, norint sumažinti transporto taršą ir padaryti miestų infrastruktūrą lankstesne.
„Autonominės transporto priemonės taps labai svarbiu sprendimu miestams, ypač mažesnio intensyvumo maršrutuose, priemiesčiuose ar vietovėse, kur įprasto viešojo transporto tinklas yra ribotas. Tai padės ne tik taupyti kaštus, bet ir mažins transporto poveikį aplinkai“, – akcentavo L. de Meo.
Ilguoju laikotarpiu „Renault“ tikisi rinkai pasiūlyti ir autonominių elektrinių autobusų platformą, kuri būtų pritaikoma ir specializuotų partnerių poreikiams. Tokiu būdu siekiama iki 2030 metų pasiūlyti išbaigtą ir lanksčią autonominio viešojo transporto sprendimą, atliepiantį besikeičiančius miestų mobilumo poreikius.