Naujasis „Renault“ šeimos narys buvo sukurtas ant tos pačios modulinės platformos kaip ir Paryžiaus automobilių parodoje debiutavęs septynvietis „Renault Koleos“ visureigis ar „Renault Kadjar“ ar „Renault Talisman“. Kadangi naujoji platforma yra standesnė ir lengvesnė, visi nauji „Renault“ modeliai pasižymi aukštesniu saugumo lygiu, mažesnėmis kėbulo vibracijomis.
„Renault“ inžinieriai kurdami naująjį modelį, galėjo pasielgti tipiškai. Į dirbtuves atsivežti „Renault Megane“ hečbeką, prilipdyti galinę dalį ir didžiuotis pasiektu rezultatu. Tačiau prancūzų markės darbuotojai nusprendė pasielgti kitaip ir atlikti ne vieną rimtą pakeitimą, kuris vėliau turėjo įtakos automobilio valdymo savybėms, interjero erdvei ir važiavimo kokybei.
Skirtumų tarp „Renault Megane“ hečbeko ir „Renault Megane GrandCoupe“ yra ne vienas ir ne du. Pavyzdžiui, sedanas turi naujo dizaino galinę ašį, priekinėje pakaboje buvo sumontuoti storesni sailenblokai, kurie padeda sugerti pakabos judesius, atsirandančius važiuojant nelygiu kelio paviršiumi, o tokių kelių Rytų Europoje tikrai netrūksta. „Renault“ taip pat pakeitė pakabos nustatymus, kurie, teoriškai, turėjo padėti paversti „Megane GrandCoupe“ komfortiškesniu automobiliu.
Automobilio ratų bazė yra identiška „Renault Megane“ universalui - 2711 mm. Palyginus su hečbeku, ji yra 42 milimetrais ilgesnė. Tačiau iš visų trijų „Megane“ šeimos modelių, būtent sedanas yra ilgiausias - 4632 mm arba šešiais milimetrais daugiau už universalą ir net 273 mm daugiau už hečbeką.
Ilgesnė ratų bazė, ilgesnis automobilio kėbulo ilgis, didesnis bagažinės tūris. „Renault Megane GrandCoupe“ pasižymi 550 litrų dydžio bagažine. Tai yra geresnis rodiklis ne tik už hečbeką, bet ir universalą, kuris siūlo 521 litro dydžio bagažinę.
Ar visi šie pakeitimai padėjo kardinaliai pakeisti mums jau pažįstamą automobilį? Sėdame už vairo ir pabandome išsiaiškinti.
Skirtingos modifikacijos, skirtingi įspūdžiai
Automobilio pristatymo metu galėjome išbandyti dvi skirtingas „Renault Megane GrandCoupe“ modifikacijas. Pirmoji - pigesnė, vidutinės komplektacijos, 1,5 litro, 110 arklio galių išvystantį dyzelinį motorą turinti modifikacija, antroji - gausiai sukomplektuota, 1,6 litro, 130 arklio galių išvystantį dyzelinį jėgos agregatą turinti versija.
Iš pradžių sėdome už baltos spalvos modelio, kuris turėjo pajėgesnį, 130 arklio galių ir 320 Nm turintį dyzelinį motorą, suporuotą su šešių laipsnių mechanine pavarų dėže. Keistas ir neįprastas sprendimas, tačiau „Renault“ nusprendė ši motorą privaloma komplektuoti tik šešių laipsnių mechanine pavarų dėže. Ieškantys automatinės pavarų dėžės opcijos, turės pasirinkti silpnesnę, 110 arklio galių ir 250 Nm ( 260 Nm su mechanine dėže ) išvystančią modifikaciją.
Lietuvos ir aplinkinių šalių rinkoms skirti modeliai bus komplektuojami su penkiais skirtingais motorais. Baziniai ir patys pigiausi modeliai gaus 1,6 litro atmosferinį, 115 arklio jėgų išvystantį motorą. Vienu laipteliu aukščiau bus 1,2 litro, 96 arklio galias išvystantis benzininis agregatas. Pasak „Renault“ kompanijos atstovų, šie varikliai bus populiarūs tokiose šalyse kaip Turkija arba Rusija. Šalyse, kuriose paprastos konstrukcijos ir pigiai eksploatuojami agregatai yra mylimi ir vertinami.
Dyzelinių variklių garbę gins 1,5 ir 1,6 litro „dCi“ motorai, kurie priklausomai nuo modifikacijos, išvystys 90, 110 arba 130 arklio galių.
Renault Mégane GranCoupé techninės charakteristikos | |||||
Variklis | 1.6 SCE | 1.2 TCe | 1.5 dCi | 1.5 dCi | 1.6 dCi |
Darbinis tūris [cm 3 ] | 1598 | 1198 | 1461 | 1461 | 1598 |
Cilindrai | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Variklio galia [Ag / aps.min] | 96/5500 | 130/5000 | 90/4000 | 110/4000 | 130/4000 |
Sukimo momentas [Nm / aps.min] | 156/4000 | 205/2000 | 220/1750 | 260 / 1750 | 320/1750 |
Transmisija | 5 bėgių mech. | 7 bėgių auto. | 6 bėgių mech. | 6 mech. arba 6 auto | 6 bėgių mech. |
Maks.greitis [km / val.] | 190 | 200 | 176 | 190 (190) | 201 |
Akceleracija 0-100 km / val. [s] | 11.8 | 10.9 | 13.7 | 11.6 (12.5) | 10.5 |
Vid. sąnaudos [l / 100 km] | 6.3 | 5.4 | 3.4 | 3.4 (3.5) | 3.6 |
Svoris [Kg] | 1247 | 1315 | 1320 | 1320 (1320) | 1401 |
Nuvažiavus pirmuosius 100 kilometrų, pradėjau atsakinėti sau į klausimą - „Ar jis kuo nors skiriasi nuo hečbeko, kuris visose „Renault“ atstovybėse parduodamas ne pirmą mėnesį?“ Surinkimo kokybė, interjero medžiagos niekuo nesiskiria nuo kompaktiškesnio giminaičio ir tai reiškia, jog šiems dviems punktams galima rašyti aukštą pažymį.
Pagrindiniai skirtumai, kurie išryškėjo automobilio bandymo metu - geresnė garso izoliacija ir geriau kelio nelygumus sugerianti pakaba. Net ir važiuojant pakankamai didžiuliu greičiu, triukšmas automobilio interjere yra minimalus. Tuo tarpu prancūziško sedano pakaba veikia... prancūziškai. Nereikėtų tikėtis aukščiausio lygio komforto, tačiau jeigu lygintume „Megane GrandCoupe“ su konkurentais, kelio nelygumus bandytas modelis sugerdavo žymiai geriau negu „Toyota Corolla“ ar „Volkswagen Jetta“.
130 arklio galių ir 320 Nm sukimo momentą išvystančiam motorui priekaištų nėra. Kaip ir bet kuris kitas „Euro 6“ reikalavimus atitinkantis dyzelis, į bandytą modelį sumontuotas agregatas jaučiasi užslopintas ir prislėgtas iki tol, kai į pagalbą įsijungia turbina ir pro plačius vartus pradeda bėgti 320 Nm sukimo momentas.
Kadangi dyzelinį variklį žmonės renkasi dėl to, kad nori sutaupyti pinigų ir ieško ekonomijos, 1,6 litro motoras šioje srityje atrodo puikiai. Net ir nebūdami atsargūs, vidutinių kuro sąnaudų vidurkis svyravo tarp 5,9 - 6,8 litro dyzelino. Atsižvelgiant į tai, jog važiavome neekonomiškai, tai yra labai geras rezultatas.
Antrasis bandymų triušis - silpnesnį, laiko patikrintą, 1,5 litro dyzelinį motorą turintis modelis su kuriuo turėjome užbaigti savo pažintį su nauju „Renault“ kompanijos kūriniu. Sėdame į jau pažįstamą interjerą, užvedame variklį ir pajudame link Varšuvos, kuri navigacijos teigimu, yra nutolusi maždaug 160 kilometrų.
Automobilių gamintojai norėdami išryškinti naujų modelių privalumus, sudaro specialius maršrutus, kuriais atsiskleidžia tam tikros automobilių savybės. Jeigu „Renault“ pristatytų naujos kartos „Megane RS“ ( kompanijos atstovai pažadėjo, jog tai bus vienas iš tų modelių, kurio laukti verta), net neabejojame, jog šio modelio pristatymas vyktų ten, kur kelio vingiai primena skanų itališką, suktą makaroną. Tuo tarpu „Megane GrandCoupe“ stiprybės į paviršių išlenda pilką, niūrią dieną, važiuojant greitkeliu arba nelabai įdomiu užmiesčio keliu.
Antrasis bandytas modelis nuo savo brolio beveik niekuo nesiskiria. Tiesą sakant, suradau tik tris skirtumus. 1. Prastesnė garso įranga (taip yra dėl prastesnės komplektacijos). 2. Ne toks žvitrus ir eiklus variklis (už tai gaunate dar mažesnį apetitą degalams) 3. Prastesnė garso izoliacija, tiek priekyje, tiek gale. Tai yra skirtumai tarp dviejų tokių pačių, bet lyg ir truputėlį skirtingų modelių.
O jeigu lygintume su „Renault Megane“ hečbeku ir išraiškingą vardą turinčiu „Renault Megane GrandCoupe“? Pastarasis modelis taip pat turi tris išskirtines savybes, dėl kurių reikėtų rinktis ne hečbeką, bet sedaną. Tai - komfortas, labai vykęs eksterjero dizainas ir 66 litrais talpesnė bagažinė.
Įdomesnė alternatyva
Pažvelgus į C segmento automobilius, apima depresija. Blankūs, nuobodūs, jokių emocijų nekeliantys modeliai, bet kiekvieną kartą pradėjus taip galvoti, reikėtų prisiminti, jog C segmento sedanai dažniausiai tarnauja kaip darbiniai arkliai, kurie turi greitai, patogiai, saugiai ir ekonomiškai nuvežti iš taško A į tašką B.
Iki šiol, buvau vienas iš tų, kuris drąsiai visiems rekomenduotų „Volkswagen Jetta“ kaip idealų C segmento sedaną. Kodėl? Nepaisant savo blankumo, tai buvo puikus įrankis, kuris savo darbą atlikdavo gerai ir už tai reikalaudavo minimalių išlaidų. Pasirodžius, „Renault Megane GrandCoupe“, ačiū dievui, įmonės parkus, dažniausiai, pildančių automobilių segmente bus truputėlį šviesiau ir spalvingiau.