• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kiekvienas žmogus norintis dirbti vieno ar kitoje automobilių kompanijoje, svajoje ne apie ekonomiškų dėžučių kūrimą, bet apie sportiškų, dinamiškų, greitų, išskirtinių, kvapą gniaužiančių automobilių konstravimą. Nors 3/4 inžinierių laiko suvalgo masinės gamybos modeliai, tačiau atsiradus progai ir finansavimui, pro vienos ar kitos kompanijos gamyklos duris išrieda beprotiški ir tuo pačiu žavingi projektai. „Renault Clio V6“ yra vienas iš jų.
Didžioji dauguma inžinierių, norėdami sukurti savo svajonių automobilį, susiduria su keliomis problemomis. Jeigu 6 ar 7 dešimtmetyje buvo leidžiama viskas, tai šiuolaikinėje automobilių industrijoje viskas leidžiama tik tada, jeigu sugebi tilpti į skirtą biudžetą.
„Renault“ specialistai pavargę nuo „Clio“, „Megane“ ir „Laguna“ modelių konstravimo, 1998 metais visą pasaulį nustebino pademonstravę netradicinę hečbeko koncepciją. Sidabrinės spalvos konceptas nuo standartinio „Clio“ išskyrė platesniais sparnais, oro paėmimo angomis šalia galinio rato ir ... vietoj galinių sėdynių sumontuotu 6 cilindrų benzininiu varikliu. Trumpai tariant, tai buvo moderni „Renault 5 Turbo“ interpretacija.

Kiekvienas žmogus norintis dirbti vieno ar kitoje automobilių kompanijoje, svajoje ne apie ekonomiškų dėžučių kūrimą, bet apie sportiškų, dinamiškų, greitų, išskirtinių, kvapą gniaužiančių automobilių konstravimą. Nors 3/4 inžinierių laiko suvalgo masinės gamybos modeliai, tačiau atsiradus progai ir finansavimui, pro vienos ar kitos kompanijos gamyklos duris išrieda beprotiški ir tuo pačiu žavingi projektai. „Renault Clio V6“ yra vienas iš jų.
Didžioji dauguma inžinierių, norėdami sukurti savo svajonių automobilį, susiduria su keliomis problemomis. Jeigu 6 ar 7 dešimtmetyje buvo leidžiama viskas, tai šiuolaikinėje automobilių industrijoje viskas leidžiama tik tada, jeigu sugebi tilpti į skirtą biudžetą.
„Renault“ specialistai pavargę nuo „Clio“, „Megane“ ir „Laguna“ modelių konstravimo, 1998 metais visą pasaulį nustebino pademonstravę netradicinę hečbeko koncepciją. Sidabrinės spalvos konceptas nuo standartinio „Clio“ išskyrė platesniais sparnais, oro paėmimo angomis šalia galinio rato ir ... vietoj galinių sėdynių sumontuotu 6 cilindrų benzininiu varikliu. Trumpai tariant, tai buvo moderni „Renault 5 Turbo“ interpretacija.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Renault Clio V6 (1)


Didžioji dauguma išvydę automobilį liko sužavėti, tačiau beveik visi iki vieno buvo įsitikinę, jog tai tik dar vienas įspūdingas koncepcinis automobilis, kuris niekada nepateks į serijinę gamybą. Tačiau jie klydo. Praėjus vieneriems metams po „Clio V6“ koncepcijos pristatymo, „Renault“ oficialiai paskelbė, jog ruošiasi pradėti ribotą „Clio V6“ modelio gamybą.
2000 metų pavasarį oficialiai debiutavęs modelis nuo koncepcinio skyrėsi šiek tiek pakitusiais buferiais, sparnais ir slenksčiais. Tuo tarpu vietoj galinių sėdynių buvo sumontuotas „PSA“ koncerno inžinierių sukurtas 3.0 litrų, 6 cilindrų benzininis variklis, kuris galėjo išvystyti 230 arklio galių esant 6000 aps/min. ir 300 Nm sukimo momentu esant 3750 aps/min.

REKLAMA

Renault Clio V6 (31)


3.8 metro ilgio, 1.8 metro pločio ir 1.37 metro aukščio „Clio V6“ galėjo pasiekti 235 km/val. greitį ir iki 100 km/val. įsibėgėdavo per 6.4 sekundės. Nuo šių charakteristikų būtų galima alpti, jeigu ne „Renault Clio 172 Cup“. Dėl gausybės atliktų pakeitimų automobilio struktūroje, „Clio V6“ svėrė maždaug 300 kilogramų daugiau negu jo lieknasis brolis. Nors „Clio V6“ turėjo galingesnį variklį, tačiau lengvesnis „Clio 172 Cup“ iki 100 km/val. įsibėgėdavo per 6.2 sekundės.
Automobilio techninės charakteristikos pagerėjo, kai „Renault“ 2003 metais pristatė atnaujintą „Clio V6“ versiją prie kurios kūrimo prisidėjo keletas „Porsche“ ir „Renault Sport“ specialistų. Anksčiau prie projekto dirbę britai iš „TWR“ dirbtuvių buvo maloniai išprašyti.

REKLAMA
REKLAMA

Renault Clio V6 (12)


Atnaujintas „Clio V6“ turėjo tokį patį variklį, tačiau jo galia buvo padidinta iki 255 arklio galių. Su tokiu arklio galių arsenalu „Clio V6“ labai greitai tapo galingiausiu Hot Hatch'u pasaulyje ir aplenkė 250 arklio galių benzininį variklį turėjusią „Alfa Romeo 147 GTA“ ir 225 arklio galių benzininį motorą turėjusį „Seat Leon Cupra R“.
Vis dėlto, tai nebuvo tradicinis Hot hatch'as. Jis nebuvo praktiškas, jis nebuvo komfortiškas ir jis nebuvo ekonomiškas. Pradingus galinėms sėdynėms, automobilio bagažinės tūris sumažėjo iki mažo maišelio, kurį galima įsigyti kiekvieno prekybos centro kasoje, o vidutinės kuro sąnaudos siekdavo maždaug 12 litrų 100 kilometrų, tačiau žinote ką? Niekam tai nerūpėjo, nes „Clio V6“ įkūnijo tai ko trokšta kiekvienas entuziastas - adrenalino, charizmos, išskirtinumo ir žiubsnelio beprotybės.

GALERIJA


 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų