• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvoje veikiančių lažybų bendrovių „meniu“ nėra siūlymų statyti kuriose ralio varžybose, kuris ekipažas, kokį rezultatą atveš. Patys pilotai su šturmanais visas žurnalistų priešstartines tokio pobūdžio spėliones elegantiškai konvertuoja į komplimentus varžovams. Daugiausia jų „Rally Žemaitija 2019“ starte šįkart sulaukė pernykštis nugalėtojas Vaidotas Žala su šturmanu Andriu Malnieksu.
Pirmą kartą prie R5 klasės automobilio vairo sėsiantis Vytautas Švedas, kurio mikrodvikovos su Vaidotui automobilių sporto gerbėjai itin laukia, patikino, kad šįkart pagrindinis varžovas bus išsinuomotas „Škoda Fabia R5“ automobilis.
„Korekcijos „Rally Žemaitija“ greičio ruožuose nepakeitė pagrindinių trasos charakteristikų – žvyrkeliai tvirti, pakankamai platūs ir greiti. Ralio išvakarėse lietaus čia iškrito labai simboliškai, gruntas neišmirko, liko kietas, todėl spėju, kad turėsim vieną greičiausių trasų per paskutiniuosius metus“, – akcentavo  V. Švedas.
Klausiamas kaip pasiruošė mūšiui su V. Žala, „Juta Racing“ komandos lyderis patikino, kad apie visavertę konkurenciją su Vaidotu kalbėti pernelyg anksti.
„Labai smarkiai skiriasi mūsų buvimo R5 klasės automobilyje laikas. Vaidas debiutavo lygiai prieš metus ir įveikė berods penkis Lietuvos čempionato etapus pernai, šiemet demonstravo nepriekaištingą tempą Europos čempionate „Rally Liepaja“ ir yra puikios sportinės formos. Mes kol kas treniruočių režimu nuvažiavom apie 55 kilometrus. Kadangi lyginant su senąja mūsų technika čia beveik viską – nuo akceleratoriaus spaudimo iki stabdymo taškų parinkimo – reikia daryti kitaip nei esame įpratę, kol kas prieš kiekvieną posūkį reiks įtemptai galvoti apie trajektorijos konstravimą. Greitesni būsim, kai visa tai galėsim daryti automatiškai. Tam reikia nuvažiuoti bent 400-500 km greičio ruožų. Vadinasi atėjom į šokių vakarą su mergaite, kurios dorai nepažįstam, todėl mūsų kadrilis ko gero nebus pats įspūdingiausias“, – juokavo V. Švedas.

Lietuvoje veikiančių lažybų bendrovių „meniu“ nėra siūlymų statyti kuriose ralio varžybose, kuris ekipažas, kokį rezultatą atveš. Patys pilotai su šturmanais visas žurnalistų priešstartines tokio pobūdžio spėliones elegantiškai konvertuoja į komplimentus varžovams. Daugiausia jų „Rally Žemaitija 2019“ starte šįkart sulaukė pernykštis nugalėtojas Vaidotas Žala su šturmanu Andriu Malnieksu.
Pirmą kartą prie R5 klasės automobilio vairo sėsiantis Vytautas Švedas, kurio mikrodvikovos su Vaidotui automobilių sporto gerbėjai itin laukia, patikino, kad šįkart pagrindinis varžovas bus išsinuomotas „Škoda Fabia R5“ automobilis.
„Korekcijos „Rally Žemaitija“ greičio ruožuose nepakeitė pagrindinių trasos charakteristikų – žvyrkeliai tvirti, pakankamai platūs ir greiti. Ralio išvakarėse lietaus čia iškrito labai simboliškai, gruntas neišmirko, liko kietas, todėl spėju, kad turėsim vieną greičiausių trasų per paskutiniuosius metus“, – akcentavo  V. Švedas.
Klausiamas kaip pasiruošė mūšiui su V. Žala, „Juta Racing“ komandos lyderis patikino, kad apie visavertę konkurenciją su Vaidotu kalbėti pernelyg anksti.
„Labai smarkiai skiriasi mūsų buvimo R5 klasės automobilyje laikas. Vaidas debiutavo lygiai prieš metus ir įveikė berods penkis Lietuvos čempionato etapus pernai, šiemet demonstravo nepriekaištingą tempą Europos čempionate „Rally Liepaja“ ir yra puikios sportinės formos. Mes kol kas treniruočių režimu nuvažiavom apie 55 kilometrus. Kadangi lyginant su senąja mūsų technika čia beveik viską – nuo akceleratoriaus spaudimo iki stabdymo taškų parinkimo – reikia daryti kitaip nei esame įpratę, kol kas prieš kiekvieną posūkį reiks įtemptai galvoti apie trajektorijos konstravimą. Greitesni būsim, kai visa tai galėsim daryti automatiškai. Tam reikia nuvažiuoti bent 400-500 km greičio ruožų. Vadinasi atėjom į šokių vakarą su mergaite, kurios dorai nepažįstam, todėl mūsų kadrilis ko gero nebus pats įspūdingiausias“, – juokavo V. Švedas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Rally Žemaitija 2019


Praėjusių metų Lietuvos ralio čempionate triumfavęs Giedrius Notkus taip pat prognozavo, kad favoritais laikomi ekipažai – latvis Janis Vorobjovso, Martynas Samsonas, Vytautas Švedas bei keletas svečių iš Lenkijos, atvykusių su R5 klasės automobiliais, greičiausiai vyks tik kovos dėl antrosios vietos.
„Tikėtina, kad V. Žala nuvažiuos neatsisukdamas, nes paskutiniaisiais metais jis lekia labai tiksliai, labai drąsiai ir labai greitai. Netikėtumų galima tikėtis iš svečio iš Lenkijos Arono Domžalos. Jis turi labai solidžią patirtį, yra sėkmingai įveikęs Dakarą, o pernai ir „Žemaitijos ralyje“ su „Subaru Impreza“ stabiliai vežė labai gerus laikus. Su „Škoda Fabia R5“ jis bus labai rimtas varžovas visiems“, – spėjo G. Notkus.
Dukart – 2015 ir 2017 metais – „Žemaitijos ralyje“ pergalę šventęs Janis Vorobjovs šįkart startuos su savadarbiu, tačiau itin greitu „Mitsubishi Mirage“ automobiliuku.
„Mes šiais metais ambicingų planų neturėjom, todėl po žiemos ralio ant žvyro dangos startavom vis porą kartų, tačiau dėl technikos kaprizų nei karto nepasiekėm finišo. Vadinasi ir čia labai greiti negalim būti net teoriškai. Kita vertus, neturim jokio psichologinio spaudimo ir važiuosim mėgaudamiesi pačiu procesu. Žemaitijoje tai nesunku padaryti, nes organizatorių darbas nusipelno pačių nuoširdžiausių komplimentų“, – tikino Latvijos ralio žvaigždė.
Klausiamas, už ką statytų totalizatoriuje, Janis taip pat minėjo V. Žalos ir buvusio savo šturmano Andrio duetą.
Pastaraisiais metais galingiausią ralio techniką prisijaukinti į aukščiausią lygą pereinantiems pilotams padedantis Mindaugas Varža (šįkart jis talkins su „Proto“ klasės „Ford Fiesta“ važiuojančiam Nerijui Malaševičiui), taip pat tikino, kad tik gedimai gali sutrukdyti V. Žalai finišą pasiekti pirmam.
„Tarp automobilių, varomų viena ašimi, ko gero dominuos Martynas Samsonas su BMW 3.0 litrų darbinio tūrio varikliu. Šis derinys – Martynas + BMW – apskritai yra panašus į atominę bombą. Turint galvoje, kad šiais metais dar balandžiui nesibaigus Martynas su šturmanu Ervinu Snitku jau buvo suspėjęs startuoti net 8 raliuose – daugiau nei numatyta visame mūsiškių lenktynių sezono kalendoriuje iki pat spalio vidurio – galima tik įsivaizduoti, kokia teisinga jo sportinė forma“, – samprotavo M. Varža.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų