Autorius: Renaldas Gabartas,
N40 vyrų autoklubas
Lazdijų ir Druskininkų apylinkes apraizgę keliai artėjantį savaitgalį taps „Rally Classic Druskininkai“ kovų arena. 17 ralio sprinto ir 31 Lietuvos ralio čempionato įskaitose besivaržančių ekipažų (tarp jų bus keletas svečių iš Latvijos, Lenkijos, Baltarusijos ir Rusijos) per dvi dienas įveiks 10 greičio ruožų, kurių bendras ilgis siekia 144 km, ir padės tašką šių metų šalies ralio pirmenybėse. Kadangi neatsakytų klausimų šįkart tikrai daug – Dzūkijoje galima tikėtis azartiškos kovos.
Penktą kartą ralio sezono pabaigtuves organizuojančio klubo „Ajags“ lyderis Jonas Balčiūnas planuojantiems stebėti lenktynes rekomenduoja dubliuotame 1-3 greičio ruože (GR) rinktis vieną iš dviejų patogiai pasiekiamų ir gerą matomumą užtikrinančių vietų. Pirmoji jų yra maždaug už trijų kilometrų nuo starto, esančio prie Žemaitkiemio kaimo. Keletas tramplinų, kuriuos visi greitesnieji ekipažai įveikia skrosdami orą, o dalis mažiau patyrusių – ardami šalikelės dirvonus. Pirmieji ekipažai čia pasirodys tuoj po starto 15:15 val. (antrasis važiavimas - 16:40 val.).
Antroji GR 1-3 „regykla“ yra arčiau greičio ruožo vidurio. Čia prieš žiūrovų akis atsiveria ilga posūkių kombinacija – ką ir kaip su automobiliu daro sportininkas galima stebėti beveik pusantros minutės. Patogu ir tai, kad pasiekti šią vietą galima bet kuriuo metu važiuojant pro Aštriosios Kirsnos gyvenvietę.
GR 2-4, prasidėsiantis ties Mikniškių kaimu, turi itin smagią ralio gerbėjų akims vietą, pasiekiamą dviem būdais: važiuojant trasa maždaug 1,7 km nuo starto (trasa tradiciškai uždaroma valandą prieš pirmojo „kovinio“ automobilio startą) arba šaunant link GR vidurio pro Rudaminos gyvenvietę. Pasirinkus pastarąjį kelią ir palikus automobilį greičio ruožo prieigose reiktų apie 300 metrų paėjėti link starto. Čia nuo aukštos kalvos matomas beveik kilometras trasos, kurios vienas sudėtingiausių taškų yra posūkio-tramplino kombinacija, stenogramose aprašoma kaip „dešinys 3 – kairys 2 per trampliną“.
Didesnioji dalis GR 5, prasidėsiančio 21 valandą ir vainikuosiančio pirmosios lenktynių dienos batalijas, sutampa su paskutiniąja šių metų „Rally Classic Druskininkai“ užduotimi pilotams – GR 10. Lietuvoje retai rengiamą tokio tipo egzaminą sportininkai vienbalsiai vadina vienu sudėtingiausių dalykų, su kokiais tik tenka susidurti varžybų metu. Miškuose netoli Margionių, Latežerio ir Grūto „Ajags“ klubo vadovas rekomenduoja dvi stebėjimui patogias vietas. Pirmąją galima pasiekti nuo kelio Druskininkai – Merkinė pasukus link Mašnyčių, o po to palei trasą paėjus maždaug 200 metrų sportinių automobilių judėjimo kryptimi. Antrasis taškas norintiems pasigrožėti naktiniu GR – šiek tiek už Latežerio prie pat kelio Druskininkai – Margionys priartėjanti greičio ruožo vieta. Paėjus apie 300 metrų matosi iš miško išneriantys ir į kaimą įskriejantys automobiliai.
Šeštadienį GR 6-8 (pirmieji „koviniai“ automobiliai čia pasirodys 10:15 val.) rekomenduojama stebėti dviejose vietose: pirmoji nuo starto nutolusi per maždaug 5 kilometrus pasiekiama važiuojant nuo Vainiūnų gyvenvietės. Čia sportininkai įveiks „S“ formos posūkių kombinaciją ir ners į sankryžą dešinėje.
Kita patyrusių ralio fanų mėgiama vieta yra netoli GR finišo, nesunkiai pasiekiama važiuojant nuo Veisiejų. Trasos prieigos pasistačius automobilį ir paėjus apie 500 metrų link starto galima stebėti, kaip kuris ekipažas susidoros su kreivu tramplinu ir keleto posūkių kombinacija.
Tradicinis „Rally Classic Druskininkai“ greičio ruožas (GR 7-9) prie pat Leipalingio miestelio yra techniškai sudėtingas ir įdomus sėdintiems prie sportinių automobilių vairo, tačiau „nedėkingas“ žiūrovams. Rasti vietų, kuriose būtų saugu ir patogu žiūrovams čia beveik nėra.
Norintiems pamatyti paskutinį greičio ruožą GR 10 ir suspėti į ralio nugalėtojų apdovanojimo ceremoniją „Ajags“ rekomenduoja lengvai pasiekiamą vietą prisišliejusią prie kelio Druskininkai – Merkinė. Pirmasis ekipažas čia pravažiuos 15:30 val.