• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šiandien elektromobiliai yra laikomi inovatyviomis transporto priemonėmis, kurios ne tik padeda efektyviai mažinti oro taršą, tačiau taip pat ir sutaupyti nemenkas pinigų sumas. Oficialiais „Regitra” duomenimis, 2021 metais Lietuvoje buvo užregistruoti 2489 grynieji elektromobiliai. 2020 metais jų buvo užregistruota 1184, o 2019 metais - vos 529. Nors kiekvienais metais sparčiai augantis registruojamų elektromobilių skaičius ir parodo besikeičiantį žmonių požiūrį į elektra varomus automobilius, tačiau daugelis įsigyti elektromobilių vis dar nedrįsta. Viena iš pagrindinių to priežasčių - ribotos elektromobilių infrastruktūros galimybės, apsunkinančios jų įkrovimą daugiabučių automobilių stovėjimo aikštelėse.
Sparti elektromobilių rinkos plėtra bei šios rūšies transporto priemonių populiarėjimas taip pat padeda formuotis ir įvairias elektromobilių infrastruktūros paslaugas teikiančioms bendrovėms, kurios pristato inovatyvius sprendimus, leidžiančius elektromobilių eksploataciją paversti kur kas lengviau pasiekiama net ir daugiabučių gyventojams.
ABB pristato greičiausią pasaulyje elektromobilių įkrovimo stotelę
Iššūkiai, su kuriais susiduria daugiabučių gyventojai
Nors daugiabučių gyventojų, norinčių sėsti už elektromobilio vairo kiekvienais metais atsiranda vis daugiau, tačiau daugelis jų susiduria su įvairiomis problemomis, apsunkinančiomis nuosavų įkrovimo stotelių įrengimą daugiabučių automobilių stovėjimo aikštelėse. Šiomis dienomis daugiabučių stovėjimo aikštelėse nuosavą elektromobilių įkrovimo stotelę norintys įsirengti gyventojai privalo ją jungti prie konkrečiam butui priklausančio elektros skaitiklio, o dažnu atveju taip pat tenka didinti ir pačio elektros įvado galingumą. Elektros įvado galingumo didinimas leidžia rezervuoti tam tikrą dalį neoptimaliai išnaudojamos elektros energijos, kurią elektromobilių vairuotojai ir gali panaudoti būtent elektra varomų automobilių įkrovimui.
Pagal Europos Sąjungoje vyraujančias elektromobilių eksploatacijos tendencijas atlikti skaičiavimai rodo, jog vidutiniškai po 40 km per parą įveikiantys elektromobiliai, kurių vidutinis elektros energijos suvartojimas yra apie 20 kWh/100 km, namuose yra kraunami maždaug kas ketvirtą naktį. Tai reiškia, jog visą kitą laiką rezervuota elektros energija nėra efektyviai išnaudojama. Taip pat didelius sunkumus dažnai sukuria ir įkrovimo stotelės įrengimui reikalingų laidų atvedimas nuo elektros skaitiklių. Įprastai tokius laidų pravedimo darbus galima atlikti tik gavus reikiamus leidimus, o kartais laidų pravedimas išvis nėra įmanomas dėl įvairių techninių kliūčių, tokių kaip automobilio parkingo vietos buvimas kito daugiabučio teritorijoje.
Elektromobilių įkrovimo stotelė
Pagrindinis tikslas - optimizuoti elektros energijos suvartojimą
Pačiu efektyviausiu būdu, padedančiu palengvinti elektromobilių įkrovimui skirtų stotelių diegimą daugiabučių automobilių stovėjimo aikštelėse šiandien yra laikoma jų nuomos paslauga. Elektromobilių infrastruktūra besirūpinančios bendrovės „Įkrautas” vadovo P. Gūžio teigimu, elektromobiliams skirtų įkrovimo stotelių nuomos paslauga ne tik padeda išvengti stotelės prijungimo prie individualaus elektros skaitiklio darbų, tačiau taip pat ir leidžia efektyviai optimizuoti rezerve esančios elektros energijos panaudojimą bei skirti jį būtent elektromobilių įkrovimui. Trumpiau tariant, pagrindinis šios nuomos paslaugos tikslas - įkrauti kuo didesnį elektromobilių skaičių, optimizuotai išnaudojant esamą pastato elektros galingumą.
Ikrovimo stotele prie BMW salono (6)
Nereikalauja didelių investicijų
Vis dėlto nepaisant elektromobilių įkrovimo stotelių centralizavimo bei jų prijungimo prie bendroms reikmėms skirtų skaitiklių, dažniausiai daugiabučiai turi ribotus elektros galingumo rezervus, kurie gali būti lengvai išnaudojami, jeigu vienu metu yra kraunamas didesnis elektromobilių skaičius. Tokiu atveju specialiai įkrovimo stotelių valdymui skirta platforma automatiškai sumažina kiekvienos įkrovimo stotelės galingumą ir taip užtikrina nors ir lėtesnį, tačiau visapusiškai saugų elektromobilių įkrovimo procesą. „Įkrautas” vadovas P. Gūžys taip pat pabrėžia, jog elektromobilių įkrovimo stotelių įrengimo kaštai nėra dideli, o patiems rūpintis jų technine būkle nereikia. Tai reiškia, jog visais stotelių techniniais klausimais rūpinasi paslaugos teikėjas, o tai pačių gyventojų yra laikoma vienu iš didžiausių šios paslaugos privalumų.
Nors įrengti elektromobilių įkrovimo stoteles galima tiek senos, tiek ir naujos statybos daugiabučių automobilių stovėjimo aikštelėse, tačiau dažniausiai įgyvendinti šį projektą kur kas paprasčiau būna būtent naujesnės statybos daugiabučiuose. Tam didelę įtaką daro tai, jog įprastai naujos statybos daugiabučiuose gyvenantys žmonės turi asmenines parkavimo vietas. Tuo tarpu įkrovimo stotelės įrengimas senesnės statybos daugiabutyje reikalauja specialiai įkrovimo stotelių įrengimui skirto žemės sklypo, kurio nuosavybė priklausytų daugiabučio gyventojų bendrijai.
Elektromobilių įkrovimo stotelės Kaune (6)
Naudojasi darbuotojas - apmoka darbdavys
Ne paslaptis, jog įmonės taip pat vis dažniau yra linkusios savo autoparkus pildyti būtent elektra varomais automobiliais. Tokių įmonių darbuotojai, kuriems yra suteikti tarnybiniai elektromobiliai, taip pat gali džiaugtis elektromobilių įkrovimo stotelių nuomos paslaugos teikiamais privalumais ir tarnybinius elektromobilius krauti namuose. Šiuo atveju darbdavys pasirašo sutartį su įkrovimo stotelės nuomos paslaugos teikėju bei kompensuoja darbuotojo namuose patirtas elektromobilio įkrovimo išlaidas. Tuo tarpu tokias nuomos paslaugas teikianti bendrovė atsiskaito ir su namo administracija, kuri apmoka elektros energijos tiekėjo pateiktas sąskaitas. Jeigu nuomos paslauga nori pasinaudoti fizinis asmuo, už elektromobilio įkrovimo metu suvartotą elektros energiją susimoka pats žmogus. Tokiu atveju paslaugos teikėjas pasirūpina kiekvieno nuomos paslauga besinaudojančio gyventojo individualia apskaita, todėl namo bendrijai ar administracijai tuo rūpintis nebereikia.

Šiandien elektromobiliai yra laikomi inovatyviomis transporto priemonėmis, kurios ne tik padeda efektyviai mažinti oro taršą, tačiau taip pat ir sutaupyti nemenkas pinigų sumas. Oficialiais „Regitra” duomenimis, 2021 metais Lietuvoje buvo užregistruoti 2489 grynieji elektromobiliai. 2020 metais jų buvo užregistruota 1184, o 2019 metais - vos 529. Nors kiekvienais metais sparčiai augantis registruojamų elektromobilių skaičius ir parodo besikeičiantį žmonių požiūrį į elektra varomus automobilius, tačiau daugelis įsigyti elektromobilių vis dar nedrįsta. Viena iš pagrindinių to priežasčių - ribotos elektromobilių infrastruktūros galimybės, apsunkinančios jų įkrovimą daugiabučių automobilių stovėjimo aikštelėse.
Sparti elektromobilių rinkos plėtra bei šios rūšies transporto priemonių populiarėjimas taip pat padeda formuotis ir įvairias elektromobilių infrastruktūros paslaugas teikiančioms bendrovėms, kurios pristato inovatyvius sprendimus, leidžiančius elektromobilių eksploataciją paversti kur kas lengviau pasiekiama net ir daugiabučių gyventojams.
ABB pristato greičiausią pasaulyje elektromobilių įkrovimo stotelę
Iššūkiai, su kuriais susiduria daugiabučių gyventojai
Nors daugiabučių gyventojų, norinčių sėsti už elektromobilio vairo kiekvienais metais atsiranda vis daugiau, tačiau daugelis jų susiduria su įvairiomis problemomis, apsunkinančiomis nuosavų įkrovimo stotelių įrengimą daugiabučių automobilių stovėjimo aikštelėse. Šiomis dienomis daugiabučių stovėjimo aikštelėse nuosavą elektromobilių įkrovimo stotelę norintys įsirengti gyventojai privalo ją jungti prie konkrečiam butui priklausančio elektros skaitiklio, o dažnu atveju taip pat tenka didinti ir pačio elektros įvado galingumą. Elektros įvado galingumo didinimas leidžia rezervuoti tam tikrą dalį neoptimaliai išnaudojamos elektros energijos, kurią elektromobilių vairuotojai ir gali panaudoti būtent elektra varomų automobilių įkrovimui.
Pagal Europos Sąjungoje vyraujančias elektromobilių eksploatacijos tendencijas atlikti skaičiavimai rodo, jog vidutiniškai po 40 km per parą įveikiantys elektromobiliai, kurių vidutinis elektros energijos suvartojimas yra apie 20 kWh/100 km, namuose yra kraunami maždaug kas ketvirtą naktį. Tai reiškia, jog visą kitą laiką rezervuota elektros energija nėra efektyviai išnaudojama. Taip pat didelius sunkumus dažnai sukuria ir įkrovimo stotelės įrengimui reikalingų laidų atvedimas nuo elektros skaitiklių. Įprastai tokius laidų pravedimo darbus galima atlikti tik gavus reikiamus leidimus, o kartais laidų pravedimas išvis nėra įmanomas dėl įvairių techninių kliūčių, tokių kaip automobilio parkingo vietos buvimas kito daugiabučio teritorijoje.
Elektromobilių įkrovimo stotelė
Pagrindinis tikslas - optimizuoti elektros energijos suvartojimą
Pačiu efektyviausiu būdu, padedančiu palengvinti elektromobilių įkrovimui skirtų stotelių diegimą daugiabučių automobilių stovėjimo aikštelėse šiandien yra laikoma jų nuomos paslauga. Elektromobilių infrastruktūra besirūpinančios bendrovės „Įkrautas” vadovo P. Gūžio teigimu, elektromobiliams skirtų įkrovimo stotelių nuomos paslauga ne tik padeda išvengti stotelės prijungimo prie individualaus elektros skaitiklio darbų, tačiau taip pat ir leidžia efektyviai optimizuoti rezerve esančios elektros energijos panaudojimą bei skirti jį būtent elektromobilių įkrovimui. Trumpiau tariant, pagrindinis šios nuomos paslaugos tikslas - įkrauti kuo didesnį elektromobilių skaičių, optimizuotai išnaudojant esamą pastato elektros galingumą.
Ikrovimo stotele prie BMW salono (6)
Nereikalauja didelių investicijų
Vis dėlto nepaisant elektromobilių įkrovimo stotelių centralizavimo bei jų prijungimo prie bendroms reikmėms skirtų skaitiklių, dažniausiai daugiabučiai turi ribotus elektros galingumo rezervus, kurie gali būti lengvai išnaudojami, jeigu vienu metu yra kraunamas didesnis elektromobilių skaičius. Tokiu atveju specialiai įkrovimo stotelių valdymui skirta platforma automatiškai sumažina kiekvienos įkrovimo stotelės galingumą ir taip užtikrina nors ir lėtesnį, tačiau visapusiškai saugų elektromobilių įkrovimo procesą. „Įkrautas” vadovas P. Gūžys taip pat pabrėžia, jog elektromobilių įkrovimo stotelių įrengimo kaštai nėra dideli, o patiems rūpintis jų technine būkle nereikia. Tai reiškia, jog visais stotelių techniniais klausimais rūpinasi paslaugos teikėjas, o tai pačių gyventojų yra laikoma vienu iš didžiausių šios paslaugos privalumų.
Nors įrengti elektromobilių įkrovimo stoteles galima tiek senos, tiek ir naujos statybos daugiabučių automobilių stovėjimo aikštelėse, tačiau dažniausiai įgyvendinti šį projektą kur kas paprasčiau būna būtent naujesnės statybos daugiabučiuose. Tam didelę įtaką daro tai, jog įprastai naujos statybos daugiabučiuose gyvenantys žmonės turi asmenines parkavimo vietas. Tuo tarpu įkrovimo stotelės įrengimas senesnės statybos daugiabutyje reikalauja specialiai įkrovimo stotelių įrengimui skirto žemės sklypo, kurio nuosavybė priklausytų daugiabučio gyventojų bendrijai.
Elektromobilių įkrovimo stotelės Kaune (6)
Naudojasi darbuotojas - apmoka darbdavys
Ne paslaptis, jog įmonės taip pat vis dažniau yra linkusios savo autoparkus pildyti būtent elektra varomais automobiliais. Tokių įmonių darbuotojai, kuriems yra suteikti tarnybiniai elektromobiliai, taip pat gali džiaugtis elektromobilių įkrovimo stotelių nuomos paslaugos teikiamais privalumais ir tarnybinius elektromobilius krauti namuose. Šiuo atveju darbdavys pasirašo sutartį su įkrovimo stotelės nuomos paslaugos teikėju bei kompensuoja darbuotojo namuose patirtas elektromobilio įkrovimo išlaidas. Tuo tarpu tokias nuomos paslaugas teikianti bendrovė atsiskaito ir su namo administracija, kuri apmoka elektros energijos tiekėjo pateiktas sąskaitas. Jeigu nuomos paslauga nori pasinaudoti fizinis asmuo, už elektromobilio įkrovimo metu suvartotą elektros energiją susimoka pats žmogus. Tokiu atveju paslaugos teikėjas pasirūpina kiekvieno nuomos paslauga besinaudojančio gyventojo individualia apskaita, todėl namo bendrijai ar administracijai tuo rūpintis nebereikia.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų