Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Sekmadienį neįtikėtinose „Formulės 1“ lenktynėse olandas Maksas Verstappenas („Red Bull“) paskutiniame rate aplenkė britą Lewisą Hamiltoną („Mercedes“) ir iškovojo pasaulio čempiono titulą.
Po kontroversiškos lenktynių pabaigos „Mercedes“ teisėjams pateikė 2 protestus. „Mercedes“ įrodinėja, kad M.Verstappenas pažeidė reglamento 48.8 punktą. Jame rašoma, kad nė vienas pilotas, išskyrus kelias išimtis, negali lenkti bolidų saugos automobilio fazės metu.
M.Verstappenas tuo metu neva buvo trumpam aplenkęs L.Hamiltoną. „Mercedes“ taip pat užkliuvo keisti teisėjų sprendimai su ratu atsilikusiais lenktynininkais. Iš pradžių teisėjai skelbė, kad jiems ratas nebus grąžintas. Tokiu atveju M.Verstappeną nuo L.Hamiltono būtų skyrę net keletas bolidų ir olandas veikiausiai nebūtų pavijęs brito. Visgi, teisėjai netrukus pakeitė nuomonę, leido susigrąžinti pilotams prarastus ratus, o M.Verstappenas atsidūrė prie pat L.Hamiltono ir netrukus jį aplenkė.
„Mercedes“ tikina, kad patys teisėjai pažeidė reglamento 48.12 punktą. Teisėjai iš pradžių atmetė pirmąjį „Mercedes“ protestą. Jie pažymėjo, kad anksčiau buvo nemažai precedentų, kai pilotai, dažnai akseleruodami ir stabdydami, trumpam aplenkia priekyje esantį varžovą. Teisėjai patikino, kad M.Verstappenas epizodiškai išties buvo aplenkęs L.Hamiltoną, bet tą poziciją grąžino per dalį sekundės, o lenktynių pratęsimo metu buvo užsiėmęs leistiną poziciją ir važiavo už brito.
Kiek ilgiau buvo svarstomas antrasis protestas. Teisėjai patikino, kad daliai pilotų leido susigrąžinti prarastą ratą, kad lyderiai galėtų išsiaiškinti santykius lenktyniaudami. Teisėjai pridėjo, kad visos komandos jau seniai yra sutarusios, kad lenktynės turi baigtis esant žalioms vėliavoms ir kad reikia vengti finišo paskui saugos automobilį, jei tai įmanoma.
„Mercedes“ tikino, kad teisėjai žinutę apie galimybę susigrąžinti ratą išplatino 57-ame rate, todėl pagal reglamentą saugos automobilis palikti trasą turėjo kito – 58-o – rato pabaigoje, tačiau jis pasitraukė 57-ame rate. Visgi, teisėjai pažymėjo, kad 15.3 punktas tokiais atvejais suteikia lenktynių direktoriui įgaliojimus priimti galutinius sprendimus ir jis ta proga šiuo atveju pasinaudojo. „Mercedes“ reikalavo anuliuoti paskutinį lenktynių ratą ir galutiniais paskelbti rezultatus, kurie buvo priešpaskutiniame rate. Teisėjai pažymėjo, kad atgaline tvarka trumpinti lenktynes nebūtų teisinga.
„Nebuvo malonu po finišo visa tai ištverti, bet metai mums buvo nuostabūs. Labai didžiuojuosi Maksu ir visa komanda. Jis yra pasaulio čempionas ir jis to nusipelnė“, - sakė „Red Bull“ vadovas Christianas Horneris.
„Mercedes“ pažymėjo, kad svarsto galimybę pateikti apeliaciją. Per 96 valandas jie turi priimti sprendimą, ar oficialiai teikti apeliaciją.
Sekmadienį neįtikėtinose „Formulės 1“ lenktynėse olandas Maksas Verstappenas („Red Bull“) paskutiniame rate aplenkė britą Lewisą Hamiltoną („Mercedes“) ir iškovojo pasaulio čempiono titulą.
Po kontroversiškos lenktynių pabaigos „Mercedes“ teisėjams pateikė 2 protestus. „Mercedes“ įrodinėja, kad M.Verstappenas pažeidė reglamento 48.8 punktą. Jame rašoma, kad nė vienas pilotas, išskyrus kelias išimtis, negali lenkti bolidų saugos automobilio fazės metu.
M.Verstappenas tuo metu neva buvo trumpam aplenkęs L.Hamiltoną. „Mercedes“ taip pat užkliuvo keisti teisėjų sprendimai su ratu atsilikusiais lenktynininkais. Iš pradžių teisėjai skelbė, kad jiems ratas nebus grąžintas. Tokiu atveju M.Verstappeną nuo L.Hamiltono būtų skyrę net keletas bolidų ir olandas veikiausiai nebūtų pavijęs brito. Visgi, teisėjai netrukus pakeitė nuomonę, leido susigrąžinti pilotams prarastus ratus, o M.Verstappenas atsidūrė prie pat L.Hamiltono ir netrukus jį aplenkė.
„Mercedes“ tikina, kad patys teisėjai pažeidė reglamento 48.12 punktą. Teisėjai iš pradžių atmetė pirmąjį „Mercedes“ protestą. Jie pažymėjo, kad anksčiau buvo nemažai precedentų, kai pilotai, dažnai akseleruodami ir stabdydami, trumpam aplenkia priekyje esantį varžovą. Teisėjai patikino, kad M.Verstappenas epizodiškai išties buvo aplenkęs L.Hamiltoną, bet tą poziciją grąžino per dalį sekundės, o lenktynių pratęsimo metu buvo užsiėmęs leistiną poziciją ir važiavo už brito.
Kiek ilgiau buvo svarstomas antrasis protestas. Teisėjai patikino, kad daliai pilotų leido susigrąžinti prarastą ratą, kad lyderiai galėtų išsiaiškinti santykius lenktyniaudami. Teisėjai pridėjo, kad visos komandos jau seniai yra sutarusios, kad lenktynės turi baigtis esant žalioms vėliavoms ir kad reikia vengti finišo paskui saugos automobilį, jei tai įmanoma.
„Mercedes“ tikino, kad teisėjai žinutę apie galimybę susigrąžinti ratą išplatino 57-ame rate, todėl pagal reglamentą saugos automobilis palikti trasą turėjo kito – 58-o – rato pabaigoje, tačiau jis pasitraukė 57-ame rate. Visgi, teisėjai pažymėjo, kad 15.3 punktas tokiais atvejais suteikia lenktynių direktoriui įgaliojimus priimti galutinius sprendimus ir jis ta proga šiuo atveju pasinaudojo. „Mercedes“ reikalavo anuliuoti paskutinį lenktynių ratą ir galutiniais paskelbti rezultatus, kurie buvo priešpaskutiniame rate. Teisėjai pažymėjo, kad atgaline tvarka trumpinti lenktynes nebūtų teisinga.
„Nebuvo malonu po finišo visa tai ištverti, bet metai mums buvo nuostabūs. Labai didžiuojuosi Maksu ir visa komanda. Jis yra pasaulio čempionas ir jis to nusipelnė“, - sakė „Red Bull“ vadovas Christianas Horneris.
„Mercedes“ pažymėjo, kad svarsto galimybę pateikti apeliaciją. Per 96 valandas jie turi priimti sprendimą, ar oficialiai teikti apeliaciją.