„PureTech“ variklių seriją sudaro 1,0 ir 1,2 litro darbinio tūrio, trijų cilindrų benzininiai varikliai. Daugelį metų šie varikliai pelnė „Metų variklio“ titulą savo kategorijoje, nes komisijos narius nuolat žavėjo jų ekonomiškumas, dinamika ir sugebėjimas šiuos privalumus suderinti su mažomis emisijomis.
Vis dėlto, nors šie varikliai gavo daugybę apdovanojimų, ankstesnės kartos modeliai pasižymėjo techniniais trūkumais, dėl kurių neretai prireikdavo kapitalinio remonto.
Pagrindinė problema – alyvos sutepamas diržas
Vienas esminių ankstesnių „PureTech“ variklių trūkumų yra paskirstymo diržas, kuris yra papildomai sutepamas alyvos. Dėl šios konstrukcijos diržas gali nusidėvėti gerokai greičiau, nei nurodo gamintojas.
Kadangi diržas nuolatos yra sutepamas alyvos, ilgainiui mažos diržo dalelės pradeda užkimšti alyvos kanalus ir sukelia variklio tepimo problemas. Galų gale – diržas gali visiškai plyšti. Tokio gedimo pasekmės itin brangios – automobilio savininkams dažnai tenka išleisti tūkstančius eurų variklio remontui.
„Stellantis“ koncernas norėdamas šią problemą išspręsti visiems laikams, kuriant naujos kartos variklius buvo priimtas sprendimas paskirstymo diržą pakeisti grandine, kuri yra kur kas patikimesnė. Be to, skelbiama, kad 70 proc. variklio komponentų buvo patobulinti.
Deja, šie patobulinimai nepadeda vairuotojams, kurių automobiliuose sumontuoti ankstesnės kartos EB serijos varikliai. Tokie varikliai buvo montuojami ne tik į „Peugeot“ ar „Citroën“ automobilius, bet ir į „Opel“ (Corsa, Crossland, Grandland), „Fiat 600“ bei „Jeep Avenger“ modelius.
Iki 10 metų garantija
Norėdama palengvinti klientų pretenzijų pateikimą, „Stellantis“ sukūrė naują internetinę platformą, kurioje vairuotojai gali užregistruoti savo problemas ir pateikti būtinus dokumentus.
Kompensacijos bus suteikiamos už išlaidas, patirtas nuo 2022 m. sausio 1 d. iki 2024 m. kovo 18 d., ir tai galima padaryti adresu stellantis-support.com.
Kompensacijų programa bus įgyvendinama etapais. Pirmieji ja galės pasinaudoti Prancūzijos ir Ispanijos vairuotojai. Likusių Europos šalių, įskaitant Lietuvą, gyventojai platforma naudotis galės nuo 2025 metų vasario pabaigos.