„Porsche“ pristačiusi naujos kartos „911 GT3 RS“ ne vieną kartą pabrėžė, jog tai – įspūdingas įrankis, leidžiantis pasiekti nerealių rezultatų lenktynių trasoje, todėl nereikėtų stebėtis, jog naujos kartos modelis Niurburgringo lenktynių trasą įveikė 10,6 sekundės greičiau negu jo pirmtakas.
Šį įspūdingą pasiekimą „Porsche“ kompanijai padėjo pasiekti bendrovės ambasadorius Jörgas Bergmeisteris, kuris intensyviai dalyvavo kuriant naująjį 911 serijos flagmaną.
„Šiandien „911 GT3 RS“ parodė tai, ką žadėjo jau iš pirmo žvilgsnio – absoliutų meistriškumą lenktynių trasoje“, – tą dieną sakė „GT“ automobilių padalinio direktorius Andreas Preuningeris.
„Atsižvelgdami į toli gražu ne idealias sąlygas, kai ilgoje Döttinger Höhe tiesiojoje pūtė stiprus priešpriešinis vėjas, o asfalto temperatūra buvo žema, esame patenkinti šiuo laiku. „911 GT3 RS“ nustatė naujus aerodinamikos ir važiuoklės standartus. Dar niekada anksčiau bendro naudojimo keliams skirtas automobilis neturėjo tiek daug automobilių sporto DNR“.
Lenktynių trasoms skirtas „911“
Užtenka žvilgtelėti į naująjį „GT3 RS“, kad dar kartą prisimintumėte, koks sudėtingas yra šis „Porsche 911“. Žinoma, jis turi būti tinkamas kasdieniam vairavimui ir leisti keliauti, tačiau šis „911 GT3 RS“ neabejotinai yra skirtas lenktynių trasoje mėgstantiems lankytis „Porsche“ vairuotojams.
Gerokai padidėjusio našumo pagrindas yra centrinio radiatoriaus koncepcija – idėja, kuri pirmą kartą buvo panaudota „911 RSR“, o vėliau – „911 GT3 R“ modelyje. Vietoje ankstesniuose automobiliuose naudoto trijų radiatorių išdėstymo, naujajame „911 GT3 RS“ naudojamas didelis, centrinis radiatorius automobilio priekyje, esantis ten, kur kituose „911“ modeliuose yra bagažo skyrius. Tai leido panaudoti šonuose atsilaisvinusią erdvę aktyviems aerodinaminiams elementams integruoti.
Nuolat reguliuojami sparno elementai priekyje ir dviejų dalių galiniame sparne kartu su daugeliu kitų aerodinaminių priemonių užtikrina 409 kg bendrą prispaudžiamąją jėgą važiuojant 200 km/val. greičiu. Tai reiškia, kad „911 GT3 RS“ sukuria dvigubai didesnę prispaudžiamąją jėgą nei jo 991.2 kartos pirmtakas ir tris kartus didesnę nei dabartinis „911 GT3“. Važiuojant 285 km/val. greičiu, bendra prispaudžiamoji jėga siekia 860 kg.
Pirmą kartą serijiniame „Porsche“ automobilyje sumontuota DRS sistema . Siekiant mažesnio pasipriešinimo ir didesnio greičio tiesiuose trasos ruožuose, DRS leidžia sparnus išlyginti paspaudus mygtuką tam tikrame veikimo diapazone. Avarinio stabdymo funkcija įjungiama staigiai stabdant dideliu greičiu: sparnų elementai priekyje ir gale nustatomi maksimaliai.
Pirmą kartą „Porsche“ serijiniame automobilyje galinio sparno viršutinis kraštas yra aukščiau už automobilio stogą. Be to, „911 GT3 RS“ priekinėje dalyje nebėra priekinio spoilerio, o yra priekinis skirstytuvas, kuris padalija virš jo ir po juo tekantį orą. Šoninės mentės tiksliai nukreipia orą į išorę. Priekinių ratų arkų ventiliacija užtikrinama per priekiniuose sparnuose esančias angas.
Už priekinių ratų esančios įsiurbimo angos, sukurtos pagal lenktynės laimėjusio „911 GT1“ stilių, sumažina dinaminį slėgį ratų arkose. Už įsiurbimo angų esančios šoninės mentės užtikrina, kad oras būtų nukreiptas į automobilio šoną. Oras iš centre esančio radiatoriaus išteka pro dideles šnerves ant priekinio dangčio. Ant stogo esantys pelekai nukreipia orą į išorę, taip užtikrindami žemesnę įsiurbiamo oro temperatūrą gale.
Kadangi naujojo „911 GT3 RS“ ratų arkas veikia galingi oro srautai, priekinės pakabos sudedamosios dalys suprojektuotos su ašarėlės formos profiliais. Šios aerodinamiškai efektyvios jungtys padidina priekinės ašies prispaudžiamąją jėgą maždaug 40 kg, kai važiuojama didžiausiu greičiu.
Siekdami užtikrinti, kad prispaudžiamosios jėgos balansas tarp priekinės ir galinės ašies būtų išlaikytas, pakabos inžinieriai gerokai sumažino pasvirimą stabdant. Naujame modelyje priekinės ašies apatinės atraminės svirties rutulinis šarnyras nustatytas žemiau priekinės ašies. Taip pat buvo sureguliuota daugiasvirtė galinė ašis, pakeistos spyruoklių normos.
Palyginti su 911 GT3, 4,0 litrų variklis buvo dar labiau optimizuotas. Galia padidėjo iki 525 AG, visų pirma dėl naujų paskirstymo velenų su modifikuotais kumšteliniais velenais.
Septynių pavarų (PDK) pavarų dėžės bendras perdavimo santykis trumpesnis nei „911 GT3“. Oro įsiurbimo angos po kėbulu užtikrina, kad pavarų dėžė atlaikytų net ekstremalias apkrovas dažnai važinėjant trasoje. „911 GT3 RS“ nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja per 3,2 sekundės, o maksimalų 296 km/val. greitį pasiekia važiuodamas septinta pavara.
Priekinėje ašyje naudojamos iš aliuminio pagamintos, fiksuotos stabdžių apkabos, turinčios po šešis stūmoklius, ir 408 mm skersmens stabdžių diskai. Palyginti su „911 GT3“, stūmoklių skersmuo padidintas nuo 30 iki 32 mm. Be to, diskų storis padidėjo nuo 34 iki 36 mm. Galinėje ašyje ir toliau montuojami 380 mm skersmens stabdžių diskai ir keturių stūmoklių stabdžiai su fiksuotais apkabomis.