• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Su kuo Jums asocijuojasi „Tatra 613“? Sunkiosios technikos gamintoju? Ar galbūt šios markės vardą girdite pirmą kartą?
„Tatra 613“ buvo sukurtas laikotarpiu, kurį kai kurie piliečiai prisimena ištardami legendinę frazę – „Prie ruso buvo geriau“. Auksiniais socializmo laikais dienos šviesą išvydęs automobilis buvo paklausus tik „Tatra“ markės gimtinėje – prieš kelis dešimtmečius egzistavusioje Čekoslovakijoje.
Dabar bet kuris pilietis gali nueiti į „Audi“ ar bet kurios kitos aukštesnės klasės automobilių gamintojos saloną ir užsisakyti jiems patinkantį modelį. Aštuntame dešimtmetyje – tai buvo išskirtinė privilegija, kuria galėdavo pasinaudoti tik reikšmingas pareigas užimantys pareigūnai.
„Tatra 613“ buvo sukurtas dėl dviejų priežasčių: pakeisti morališkai pasenusį „603“ ir turėti aukštesnės klasės automobilį, kuriuo galėtų naudotis valstybės aparato darbuotojai.

Su kuo Jums asocijuojasi „Tatra 613“? Sunkiosios technikos gamintoju? Ar galbūt šios markės vardą girdite pirmą kartą?
„Tatra 613“ buvo sukurtas laikotarpiu, kurį kai kurie piliečiai prisimena ištardami legendinę frazę – „Prie ruso buvo geriau“. Auksiniais socializmo laikais dienos šviesą išvydęs automobilis buvo paklausus tik „Tatra“ markės gimtinėje – prieš kelis dešimtmečius egzistavusioje Čekoslovakijoje.
Dabar bet kuris pilietis gali nueiti į „Audi“ ar bet kurios kitos aukštesnės klasės automobilių gamintojos saloną ir užsisakyti jiems patinkantį modelį. Aštuntame dešimtmetyje – tai buvo išskirtinė privilegija, kuria galėdavo pasinaudoti tik reikšmingas pareigas užimantys pareigūnai.
„Tatra 613“ buvo sukurtas dėl dviejų priežasčių: pakeisti morališkai pasenusį „603“ ir turėti aukštesnės klasės automobilį, kuriuo galėtų naudotis valstybės aparato darbuotojai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tatra T613 prototipas


Rusijos automobilių gamintojai norėdami sukurti aukštesnės klasės mašiną, iškart atsiversdavo amerikietiškų automobilių katalogą. Tuo tarpu „Tatra“ pasielgė taip, kaip ir bet kuris save gerbiantis gamintojas – kreipėsi į savo darbą išmanančius specialistus, o tiksliau – Italijoje įsikūrusią automobilių kėbulo ir dizaino įmonė – „Vignale“. Įmonė, kuri buvo atsakinga už neišpasakyto grožio „Ferrari 375 America“ ar „Ferrari 250 Europa“.
„Vignale“ pasirūpino, jog naujasis modelis atrodytų vakarietiškai, tuo tarpu „Tatra“ inžinieriai buvo atsakingi už likusius elementus: interjerą, komforto įrangą, variklį, transmisiją.
Nuo pat pirmųjų gamybos dienų, naujasis „Tatra“ modelis buvo gaminamas tik pagal užsakymą. Net jeigu „Tatra“ sulaukdavo daugiau užsakymų, gamybos pajėgumų didinimui paprieštaraudavo tuometinė Čekoslovakijos valdžia, todėl nenuostabu, jog nuo 1975 iki 1990 metų „Tatra“ pagamino tik maždaug 6000 „613“ vienetų.
Policijos pareigūnams – speciali versija
Kaip privalo atrodyti policijos pareigūnams skirtas automobilis? Ar jis turi būti identiškas tam, kurį gali įsigyti kiekvienas vairuotojas? Anksčiau policijos pareigūnai važinėdavo su praktiškai standartiniais „Lada“ ar „Volkswagen“ markės mašinomis. Dabar – policijos pareigūnams skirtuose automobiliuose galime surasti milžinišką kiekį papildomos įrangos, kuri leidžia visuomenės sergėtojams savo darbą atlikti greičiau ir efektyviau.
Dabar policijos reikmėms skirtus ratuočius gamina beveik visi didieji automobilių gamintojai – tai nėra išskirtinė praktika. Tuo tarpu „Tatra“ markės vadovai nusprendė, jog policijos reikmėms skirtas „613“ modelis privalo turėti žymiai daugiau privalumų ir išskirtinumų.

REKLAMA

Tatra 613 (1)


Policijos reikmėms skirti automobiliai buvo šarvuoti, turėjo neperšaunamus stiklus. Automobilis taip pat turėdavo neperšaunamas „Michelin“ padangas.

Tatra 613 (2)


„Tatra“ taip pat montuodavo standesnius amortizatorius ir padidindavo šalia galinės ašies esančio 8 cilindrų variklio galią. Policijos reikmėms skirti modeliai išvystydavo ne 168, 180 arklio galių.
Automobilio viduje buvo sumontuota ginklams skirta dėžė. Komforto įrangos sąraše buvo oro kondicionierius, elektra valdomi langai ir centrinis užraktas – priedas, kuris šiais laikais yra kiekviename automobilyje.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų