Starte – visi norintys
Šiose, kaip ir daugelyje kitų slalomo varžybų, gali startuoti visi norintys ir mokantys vairuoti. Jauniai, iki 18 metų taip pat gali dalyvauti, tačiau jie privalo turėti tėvų arba globėjų raštišką sutikimą.
Žinoma, vien mokėjimo vairuoti neužtenka - automobilis varžyboms taip pat reikalingas. Tinka jis bet koks. Svarbu, kad būtų techniškai tvarkingas ir apautas KET taisykles atitinkančiomis padangomis.
Tačiau neturint automobilio – startas slalome taip pat įmanomas, nes vienu automobiliu varžybose gali dalyvauti keli dalyviai, taigi susikooperavus su draugais ar bičiuliais galima gana smagiai praleisti laisvalaikį ir pasižiūrėti, kurio rankose ta pati technika greičiausiai apskries visą trasą.
Taip pat verta paminėti ir tai, jog dalyvis vienu automobiliu gali startuoti dvejose klasėse, todėl slalomo varžybose didžioji dalis lenktynininkų startuoja ne tik klasėje, kurią atitinka jo automobilis, bet ir laisvoje įskaitoje, kur gali susirungti absoliučiai visi. Čia startuoti gali ir sportiniai automobiliai bei gali būti naudojamos automobilių sportui skirtos padangos. Taip gaunama proga trasą įveikti daugiau kartų ir labiau patobulinti savo vairavimo įgūdžius.
Slalomo serijos „Liqui Moly“ iššūkis „Eolto“ taurei laimėti“ dalyviai skirstomi į šešias klases:
- Priekiniai varomi ratai (FWD),
- Galiniai varomi ratai (RWD),
- Visi varomi ratai (AWD),
- Jaunimas (vairuotojai, gimę 2001 metais ir jaunesni; su tėvų ar globėjų sutikimu) (J),
- Moterys (M),
- Laisva – automobiliai, atitinkantys KET, arba turintys LASF išduotą automobilio sportinį pasą.
Kitos varžybų subtilybės
Ši slalomo seriją turi puikią motyvacinę sistemą – ankstesniame etape prizines vietas savo klasėse užėmę dalyviai yra atleidžiami nuo startinio mokesčio. Taigi, kiekvienas dalyvis turi šansą visus sezono etapus įveikti sumokėjęs vos vieną, pirmojo etapo startinį mokestį.
Labai dažnai slalomo varžybose dalyviai privalo ant savo automobilių užsiklijuoti ne tik startinius numerius, bet ir reklamų lipdukus, kuriuos išduoda varžybų organizatoriai. Visa tai daroma pagal schemą, su kuria dalyviai yra supažindami. Dažniausiai reklamų lipdukai yra klijuojami ant priekinio stiklo viršaus, variklio dangčio, sparnų bei durelių. Tačiau tai nereiškia, kad automobilis negali būti aplijuotas kitais, automobilio savininko ar ankstesnių varžybų lipdukais.
Pagrindinis automobilių slalomo varžybų tikslas – kuo greičiau įveikti trasą, sudarytą iš kūgelių, kuriuos reikia apvažiuoti iš vienos arba kitos pusės pagal tam tikrą schemą. Kūgelių negalima nuversti. Už kiekvieną tokią klaidą yra skiriama 5 sekundžių bauda, todėl lenktynių trasoje reikia būti itin atidiems ir tiksliems – įvertinti tiek savo automobilio, tiek savo jėgas. Ne retai slalomo varžybose pasiteisina taisyklė, kad protingas ir nebūtinai efektingai atrodantis važiavimas gali būti labai efektyvus.
Slalome startas yra duodamas iš vietos, o finišuojant reikia atlikti „bazę“ – sustoti taip, kad finišo linija būtų tarp priekinės ir galinės automobilio ašių. Jeigu finišo metu tai padaroma neteisingai, tuomet skiriama 10 sekundžių bauda.
Lenktynių metu dalyviai privalo segėti saugos diržus, trasoje važiuoti uždarytais langais bei dėvėti šalmą. Jeigu šios serijos dalyviai šalmo neturi, tuomet jį gali paskolinti orgazniatoriai, nes „Kauno autoklubas“ specialiai tam turi paruošę kelis šalmus.
„Susipažinus su pagrindinėmis automobilių slalomo subtilybėmis – ši sporto šaka atrodo itin patraukliai. Belieka tik stoti į startą ir pasitikrinti arba dar labiau patobulinti savo vairavimo įgūdžius“, - sakė „Kauno autoklubo“ atstovas Aleksandras Dainys.