• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Sužinojau apie save daugiau nei būčiau nuėjęs pas būrėją“, - po kelių intensyvių treniruočių dienų šypsojosi pirmosioms Le Mans Series lenktynėms besiruošiantis Dainius Matijošaitis.
Jau balandžio 11 dieną Silverstone, Didžiojoje Britanijoje, Dainiaus laukia pirmosios lenktynės, kuriose jis su dar dviem pilotais - ispanu Jesus Fuster ir latviu Konstantinu Calko startuos po „SVK by Speed Factory“ vėliava. Lenktyninkas intensyvų pasirengimą pradėjo jau dabar - save išbandė trijų dienų treniruotėse.

„Sužinojau apie save daugiau nei būčiau nuėjęs pas būrėją“, - po kelių intensyvių treniruočių dienų šypsojosi pirmosioms Le Mans Series lenktynėms besiruošiantis Dainius Matijošaitis.
Jau balandžio 11 dieną Silverstone, Didžiojoje Britanijoje, Dainiaus laukia pirmosios lenktynės, kuriose jis su dar dviem pilotais - ispanu Jesus Fuster ir latviu Konstantinu Calko startuos po „SVK by Speed Factory“ vėliava. Lenktyninkas intensyvų pasirengimą pradėjo jau dabar - save išbandė trijų dienų treniruotėse.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

tituline


Pirmąsias dvi treniruočių dienas Dainius praleido užsidaręs „IZONE“ lenktynininkų rengimo centre, kurio įkūrėjas yra legendinis „Formula Ford“ vairuotojas John Pratt.
„Būtent Johnas su manimi pats ir dirbo tas dvi dienas ir dirbs ateityje, kai tikrai vėl lankysiuosi pas juos, - pasakojo D.Matijošaitis. - John Pratt yra ilgametis daugiakartinio pasaulio čempiono Andy Priaulx treneris. „IZONE“ mokymo centras pavadinime taip pat turi prierašą „by Andy Priaulx“, kadangi Andy neseniai tapo šio verslo dalininku.“

REKLAMA

radical sr3 01


Mokymo centras, kuriame treniravosi lenktynininkas, specializuojasi tik žiedinių lenktynių vairuotojų parengimu: tai ir kartingų vairuotojai, įvairių formulių, prototipinių automobilių bei kebulinių automobilių pilotai.
Nors, pasak Dainiaus, patys simuliatoriai ir yra tikrai aukšto lygio, visgi didžiausią dėmesį mokytojai skiria darbui su vairuotojo smegenimis: reakcijos tobulinimui ir smegenų darbo valdymui.

REKLAMA
REKLAMA

simuliatorius 01


„Kadangi lankiausi pirmą kartą, man atliko daugybę įvairių testų ir tyrimu. Pradėjo elementariu fiziniu pasirengimu, kritinių kūno dalių - kojų ir kaklo - tvirtumu, mitybos raciono sureguliavimu. Vėliau specialiu stabdžių simuliatoriumi tikrino mano elgseną su stabdžio pedalu ir gebėjimą prisitaikyti skirtingiems stabdymams, - įtemptą dienotvarkę vardino sportininkas.
Jam pačiam smagiausias pasirodė reakcijos tikrinimas specialiai tam skirtu aparatu. - Bokso pirštinėmis reikia boksuoti skirtingų spalvų užsidegančius skritulius. Su šituo įrenginiu ne tik reakciją lavini, bet ir fiziškai kaip reikiant pasportuoji“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

kartingu simuliatorius


Paskutinis iš tyrimų buvo atliekamas su lenktynių simuliatoriumi, kuriame Dainiui buvo uždėti specialūs akiniai, kurių pagalba instruktorius gali idealiai matyti, į kurį trasos tašką pilotas tą akimirką žiūri.
„Rezultatas parodė, kad mano žvilgsnis krypsta kiek per arti, kadangi pasaulinio lygio pilotai, lėkdami milžiniškais greičiais, sugeba sukoncentruoti žvilgsnį gerokai toliau ir taip numatyti kas jų laukia bei projektuoti būsimus veiksmus“, - pasakojo D.Matijošaitis.
Trečioji diena Silverstone miestelyje buvo skirta realiems testams trasoje, kadangi kiek mažiau nei už mėnesio būtent čia startuos pirmosios European Le Mans Series varžybos.
„Laiko liko visai nedaug, tad tikrai degiau kuo greičiau savu kailiu išbandyti ir išmokti šią trasą. Be to, sutaupiau ir šiek tiek laiko ir išvengiau viso trasos mokymosi proceso prieš pat lenktynes, - džiaugėsi sportininkas. - Trasa yra gan didelė, turi ne vieną klastingą vietą. Bet man labai patiko. Jos išdėstymas nuolat keičiamas. Aš važiavau pagal Grand Prix išdėstymą - būtent tokia konfigūracija važiuojama ir per F1 lenktynes. Jausmas išties labai ypatingas - juk ši trasa yra Britanijos autosporto lopšys.“

REKLAMA

radical sr3 02


Kadangi būsimas Dainiaus komandos European Le Mans series automobilis Ginetta-Nissan LMP3  šiomis dienomis dar tik pradedamas surinkinėti, pilotui teko vėl pasikliauti Radical markės automobiliu - šįkart kiek lėtesniu SR3 modeliu, kurį lenktynininko treniruotėms parūpino legendinis F1 vairuotojas Slim Borgudd: „Žiauriai paprastas ir putiovas diedukas. Ne be reikalo - ji vadina muzikaliausiu F1 vairuotoju, mat S.Borgudd buvo grupės ABBA būgnininkas. Žymioji Švedijos ketveriukė buvo ir jo rėmėjai. Grupės lipdukas puošė Slimo bolidą“, - šypsojosi lenktynininkas.
Nors automobilis, su kuriuo treniravosi D.Matijošaitis, pasak jo, ir ne pats greičiausias iš Radical serijos ir gerokai lėtesnis nei būsimasis jų komandos ginklas Ginetta-Nissan, visgi visa diena, praleista Silverstone trasoje davė labai daug: „Tikiuosi, kad balandžio 11 dieną kartu su „SVK by Speed Factory“ komandos draugais mes parodysim ką galime“, - šypsojosi D.Matijošaitis.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų