„Stellantis“ valdybos pirmininkas Johnas Elkannas, kuris šiuo metu ieško naujo vadovo šiam automobilių pramonės gigantui, kalbėdamas su naujienų agentūra „Reuters“ atskleidė, kad naujasis koncerno vedlys turės išspręsti vieną svarbiausių ir sunkiausių galvosūkių.
2021 metais suformuotas „Stellantis“ koncernas šiandien yra atsakingas už 14 prekės ženklų, tačiau naujasis vadovas turės nuspręsti ką su jais daryti ir kurie iš jų turi didžiausią tikimybę išgyventi.
Manoma, kad vieno, dviejų ar net trijų prekės ženklų pardavimas ar tiesiog jų veiklos nutraukimas leistų efektyviau išnaudoti turimus išteklius ir daugiau lėšų skirti tiems prekės ženklams, kurie neša didžiausią pelną.
Vis dėlto, ši užduotis tikrai nėra lengva. Kiekvienas šiam koncernui priklausantis prekės ženklas turi tūkstančius gerbėjų visame pasaulyje, tad bet koks sprendimas bus priimtas kaip išdavystė ar kompetencijos trūkumas išspręsti atitinkamas problemas.
Pavyzdžiui, Europoje, populiariausias „Stellantis“ prekės ženklas yra „Peugeot“. 2023 metais jis užėmė vos 4,9 proc. naujų automobilių rinkos ir populiariausių gamintojų gretose užėmė tik aštuntą vietą.
„Reuters“ artimi šaltiniai „Stellantis“ koncerne teigia, kad šiuo metu naujo vadovo ieškantis J. Elkannas nori surasti specialistą, kuris turėtų aiškią viziją kiekvienam prekės ženklui.
Praėjusių metų pabaigoje „Stellantis“ vadovo postą palikęs Carlosas Tavaresas anksčiau dažnai pabrėždavo, kad automobilių gamintojai gyvena laikotarpyje, kuris leis atskirti stipriausius nuo silpniausių, tačiau taip pat teigė, kad kiekvienas prekės ženklas turės 10 metų laikotarpį, kad įrodytų savo vertę.
Kuomet C. Tavaresas buvo atleistas, J. Elkannas greitai ėmėsi atkurti investuotojų pasitikėjimą, kuris sumažėjo dėl ženkliai sumažėjusių pelningiausioje „Stellantis“ rinkoje – JAV.
Nors „Stellantis“ koncerną suformavo europietiškos bendrovės, tačiau būtent Europoje įsikūrusios markės veikia nuostolingiausiai, o ir daugumos analitikų teigimų, naujasis vadovas turės atsikratyti bent vienu prekės ženklu.
„Naujasis vadovas turi būti pasiruošęs priimti ryžtingus sprendimus,“ – pabrėžė investicijų bendrovės „Acomea SGR“ ekspertas Fabio Caldato.
Analitikų teigimu, didžiausia rizika kyla „Alfa Romeo“, „DS“ ir „Lancia“ markės prekės ženklams. Tuo tarpu „Dodge“ ir „Chrysler“, kurie nepasižymi įspūdingais pardavimų rodikliais, turi didesnį šansą išlikti vien dėl JAV vykdomos veiklos ir ištikimo klientų rato.
„Jei turėčiau stebuklingą lazdelę, turbūt sujungčiau „Jeep“ su „Chrysler“ ir „Ram“ su „Dodge“, – sako Erin Keating iš konsultacinės bendrovės „Cox Automotive“.
Tačiau, anot jos, tai nebūtų itin ekonomiškas sprendimas, nes kiekvienas iš šių prekės ženklų turi savo stipriąsias puses ir atskirus pardavimo tinklus.
2023 metais „Stellantis“ pagal pardavimus JAV rinkoje užėmė tik penktąją vietą, o Europoje situacija dar sudėtingesnė dėl griežtų aplinkosauginių reikalavimų ir stiprėjančios konkurencijos iš Kinijos. Ekspertai mano, kad būtent šiam regione prekės ženklų pertvarka gali tapti kritiniu sprendimu bendrovės ateičiai.