Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Kai kurie automobiliai palieka įspūdį, kuris ilgam išlieka mumyse, nepriklausomai nuo to, jog jis nebegaminamas. Taigi, pateikiame keletą mašinų, kurios vienaip ar kitaip yra išskirtinės. Jos nėra žadą atimantys superautomobiliai, tačiau šiuos modelius visada smagu prisiminti, o dar geriau pamatyti gyvai važiuojančius gatvėje.
Taigi pradėkime nuo „Dodge Magnum“, kurio gamybą vos keliais parašais nutraukė „Chrysler“ valdyba dar 2007 metais. Nors šis modelis buvo skirtas JAV ir Kanados rinkoms, nemažai jų buvo atplukdyta ir į Marijos žemę. Universalas tikrai traukia akį savo agresyviomis linijomis, o po savimi slepia pirmojo „Mercedes-Benz“ keturakio važiuoklę ir greičių dėžę. Taip pat nemažai „Magnum“ buvo pasirinkti su puikiais ir garsiais aštuonių cilindrų „Hemi“ varikliais. Tai šį „Dodžą“ daro itin praktišku „muscle car‘u“. Taip pat yra vilčių, jog šis automobilis bus atgaivintas, tik neaišku kada.
Nors „BMW 1M“ nėra pats gražiausias automobilis, tačiau šis modelis savyje turėjo viską, ko reikia grynakraujam „BMW M“ egzemplioriui. Po variklio dangčiu slepiasi trijų litrų darbinio tūrio šešių cilindrų agregatas, pagardintas dviejomis turbinomis bei generuojantis 340 arklio galių. Tai leidžia pakankamai kompaktiškam kupė nuo 0 iki 100km/h įsibegėti vos per 4,5 sekundės ir pasiekti maksimalų 268km/h greitį. Taip pat automobilis turėjo šešių bėgių mechaninę dėžę bei puikias valdymo charakteristikas, primenančias legendinį „BMW M3 E30“. Iš pradžių bavarai ketino pagaminti vos 2700 vienetų, tačiau potencialių klientų atsirado kur kas daugiau nei jie planavo, todėl gamybos kova buvo išnaudota su 6331-uoju „BMW 1M“, kuris visada išliks „BMW M“ klasika.
Daugumai 1999 metais debiutavęs „Honda S2000“ buvo tikras atsakas į jų maldas, prašant greito japoniško rodsterio. Žinoma, rinkoje buvo „Mazda MX-5“, tačiau tai nėra tiesioginis „S2000“ konkurentas. Automobilis turi klasikinį variklio priekyje ir galinių varančiųjų ratų išdėstymą. Priekyje stovintis keturių cilindrų atmosferinis visą savo, apie 250 arklių, galią galiniams ratams perduoda per šešių bėgių mechaninę greičių dėžę. Japonai „S2000“ atnaujino 2004 metais, pridėdami kiek šiuolaikiškesnių dizaino elementų bei patobulindami beveik visus mechaninius komponentus. „Honda“ dirbo ties antrąja modelio karta, tačiau ekonominė krizė privertė nutraukti šios projektus.
„Mazda RX-8“ turėjo pakeisti jau legenda tapusį „RX-7“ modelį. Kaip ir pirmtakas, naujasis kupė turėjo rotorinį „Wankel“ tipo variklį bei inovatyvų kėbulą. Iš pirmo žvilgsnio, automobilis atrodo kaip kupė, tačiau gale sėdintiems keleiviams buvo suprojektuotos durelės, padedančios lengviau patekti į saloną. Mašina buvo puikiai subalansuota, o aukštus sūkius mėgstantis rotorinis variklis generuodavo iki 250 arklio galių. 2009 metais modelis buvo šiek tiek atnaujintas, tačiau jau 2010 metais nesugebėjo atitikti europinių emisijos standartų, todėl Senajame žemyne „RX-8“ prekyba buvo sustabdyta, o sekančiais metais, dėl mažėjančių pardavimų ir besikeičiančio valiutų kurso, „Mazda“ išvis nutraukė kupė gamybą. Tikimės, kad ateityje japonai pristatys kitą nuostabų, rotorinį variklį turintį, kupė.
Kaip ir „Mazda RX-8“, „Honda Civic Type R“ prekyba buvo nutraukta dėl įsigaliojusių naujų emisijų standartų. Paskutiniuosius dešimt metų, šis automobilis buvo vienintelis rimtas japoniškas konkurentas europietiškiems karštiems hečbekams. Mašina yra varoma nuostabaus atmosferinio, dviejų litrų darbinio tūrio „K20Z4“ variklio, generuojančio 201 arklio galią, bei galinčio įsisukti iki 8 tūkstančių apsisukimų. Galbūt tai ir nebuvo pats greičiausias hečbekas rinkoje, tačiau „Honda Civic Type R“ atrodė greitas net ir stovėdamas šalia prekybos centro. Tas kosminis, o kartu ir agresyvus dizainas tikrai niekada nebus užmirštas. Na, bent jau kol nepasirodys naujoji karta, kurios reikės palaukti bent iki 2015 metų.
Kai kurie automobiliai palieka įspūdį, kuris ilgam išlieka mumyse, nepriklausomai nuo to, jog jis nebegaminamas. Taigi, pateikiame keletą mašinų, kurios vienaip ar kitaip yra išskirtinės. Jos nėra žadą atimantys superautomobiliai, tačiau šiuos modelius visada smagu prisiminti, o dar geriau pamatyti gyvai važiuojančius gatvėje.
Taigi pradėkime nuo „Dodge Magnum“, kurio gamybą vos keliais parašais nutraukė „Chrysler“ valdyba dar 2007 metais. Nors šis modelis buvo skirtas JAV ir Kanados rinkoms, nemažai jų buvo atplukdyta ir į Marijos žemę. Universalas tikrai traukia akį savo agresyviomis linijomis, o po savimi slepia pirmojo „Mercedes-Benz“ keturakio važiuoklę ir greičių dėžę. Taip pat nemažai „Magnum“ buvo pasirinkti su puikiais ir garsiais aštuonių cilindrų „Hemi“ varikliais. Tai šį „Dodžą“ daro itin praktišku „muscle car‘u“. Taip pat yra vilčių, jog šis automobilis bus atgaivintas, tik neaišku kada.
Nors „BMW 1M“ nėra pats gražiausias automobilis, tačiau šis modelis savyje turėjo viską, ko reikia grynakraujam „BMW M“ egzemplioriui. Po variklio dangčiu slepiasi trijų litrų darbinio tūrio šešių cilindrų agregatas, pagardintas dviejomis turbinomis bei generuojantis 340 arklio galių. Tai leidžia pakankamai kompaktiškam kupė nuo 0 iki 100km/h įsibegėti vos per 4,5 sekundės ir pasiekti maksimalų 268km/h greitį. Taip pat automobilis turėjo šešių bėgių mechaninę dėžę bei puikias valdymo charakteristikas, primenančias legendinį „BMW M3 E30“. Iš pradžių bavarai ketino pagaminti vos 2700 vienetų, tačiau potencialių klientų atsirado kur kas daugiau nei jie planavo, todėl gamybos kova buvo išnaudota su 6331-uoju „BMW 1M“, kuris visada išliks „BMW M“ klasika.
Daugumai 1999 metais debiutavęs „Honda S2000“ buvo tikras atsakas į jų maldas, prašant greito japoniško rodsterio. Žinoma, rinkoje buvo „Mazda MX-5“, tačiau tai nėra tiesioginis „S2000“ konkurentas. Automobilis turi klasikinį variklio priekyje ir galinių varančiųjų ratų išdėstymą. Priekyje stovintis keturių cilindrų atmosferinis visą savo, apie 250 arklių, galią galiniams ratams perduoda per šešių bėgių mechaninę greičių dėžę. Japonai „S2000“ atnaujino 2004 metais, pridėdami kiek šiuolaikiškesnių dizaino elementų bei patobulindami beveik visus mechaninius komponentus. „Honda“ dirbo ties antrąja modelio karta, tačiau ekonominė krizė privertė nutraukti šios projektus.
„Mazda RX-8“ turėjo pakeisti jau legenda tapusį „RX-7“ modelį. Kaip ir pirmtakas, naujasis kupė turėjo rotorinį „Wankel“ tipo variklį bei inovatyvų kėbulą. Iš pirmo žvilgsnio, automobilis atrodo kaip kupė, tačiau gale sėdintiems keleiviams buvo suprojektuotos durelės, padedančios lengviau patekti į saloną. Mašina buvo puikiai subalansuota, o aukštus sūkius mėgstantis rotorinis variklis generuodavo iki 250 arklio galių. 2009 metais modelis buvo šiek tiek atnaujintas, tačiau jau 2010 metais nesugebėjo atitikti europinių emisijos standartų, todėl Senajame žemyne „RX-8“ prekyba buvo sustabdyta, o sekančiais metais, dėl mažėjančių pardavimų ir besikeičiančio valiutų kurso, „Mazda“ išvis nutraukė kupė gamybą. Tikimės, kad ateityje japonai pristatys kitą nuostabų, rotorinį variklį turintį, kupė.
Kaip ir „Mazda RX-8“, „Honda Civic Type R“ prekyba buvo nutraukta dėl įsigaliojusių naujų emisijų standartų. Paskutiniuosius dešimt metų, šis automobilis buvo vienintelis rimtas japoniškas konkurentas europietiškiems karštiems hečbekams. Mašina yra varoma nuostabaus atmosferinio, dviejų litrų darbinio tūrio „K20Z4“ variklio, generuojančio 201 arklio galią, bei galinčio įsisukti iki 8 tūkstančių apsisukimų. Galbūt tai ir nebuvo pats greičiausias hečbekas rinkoje, tačiau „Honda Civic Type R“ atrodė greitas net ir stovėdamas šalia prekybos centro. Tas kosminis, o kartu ir agresyvus dizainas tikrai niekada nebus užmirštas. Na, bent jau kol nepasirodys naujoji karta, kurios reikės palaukti bent iki 2015 metų.