Naujausia technika
Naujasis priešgaisrinės tarnybos automobilis į Palangos oro uostą buvo pristatytas besibaigiant praėjusiems metams. Po specialiųjų įrangos apmokymų darbuotojams, šiuo metu „Rosenbauer Panther“ yra visiškai paruoštas naudojimui.
„Vienas pagrindinių visų Lietuvos oro uostų prioritetų yra saugumas, todėl dedame visas pastangas gerinant ne tik saugią infrastruktūrą, bet ir technines priemones, kurios leistų greitai bei patikimai suvaldyti galimas rizikas. „Rosenbauer Panther“ yra specializuota, pati naujausia technika, atitinkanti aukščiausius oro uostų ugniagesių automobiliams keliamus reikalavimus“, – teigia Palangos oro uosto vadovas Andrius Daujotas.
Pasak vadovo, labai panašaus ar identiško modelio automobiliai šiuo metu eksploatuojami Singapūro, Londono, Dubajaus, Diuseldorfo, Paryžiaus ir dar daugelio kitų oro uostų veikloje.
Moderniausia gesinimo įranga
„Rosenbauer Panther“ priešgaisrinės tarnybos automobilio vertė yra 567 tūkst. eurų. Iš kitos įprastai oro uostuose naudojamos technikos, šį automobilį išskiria ne tik netradicinė, tarsi kosminį orlaivį primenanti išvaizda, bet ir jo techninės savybės.
„Pirmiausia, reikėtų paminėti pagreitėjimą, kuris 34 tonų automobiliui, yra išties staigus - nuo 0 iki 80 km/val. pagreitėjama vos per 29 sekundes. Maksimalus greitis – 125 km/val. Visus šešis ratus varo 16,1 litro darbinio tūrio, 700 AG „Volvo“ variklis. Automobilyje veikia specialius termovizorius gaisro židiniui identifikuoti. Be to, naujame automobilyje suprojektuota kur kas pažangesnė gesinimo įranga“, – technines savybes vardija Palangos oro uosto vadovas.
Naujasis priešgaisrinės tarnybos automobilis turi viršuje ir apačioje sumontuotus lafetinius švirkštus, kur kas našesnį nei lig šiol vandens siurblį, gesinimo milteliais sistemą, aukšto slėgio žarnas ir net 11 tūkst. litrų vandens rezervuarą.
Ateinančius penkis metus „Rosenbauer Panther“ automobilis bus aptarnaujamas pagal specialiuosius poreikius būtent gamintojų atstovų. Naujasis automobilis, tikėtina, tarnaus bent 20 metų. Nors ši technika iš šalies atrodo gana sudėtingai, pasak A. Daujoto, yra gana paprastai valdoma.
„Gamintojai tokius automobilius aprūpina naujausiomis technologijomis, kurios padeda kontroliuoti ekstremalias situacijas, tačiau kartu jie pateikia gana aiškią ir suprantamą informaciją, reikalingą gelbėtojams sklandžiam darbui užtikrinti. Mūsų komanda yra visiškai pasiruošusi gelbėjimo operacijoms su naujuoju pagalbininku“, – teigia vadovas.