Tarp racionalumo ir emocijų
Bandymams „Opel“ atstovai pasiūlė kelias skirtingas „Insignia“ modifikacijas, kurios buvo varomos benzininiais arba dyzeliniais jėgos agregatais. Mes asmeniškai išbandėme dvi versijas - „Insignia Grand Sport“ su 2,0 litrų, 260 arklio galių ir 400 Nm sukimo momentą išvystančiu agregatu ir „Insignia CDTI“ su 2,0 litrų, 170 arklio galių išvystančiu dyzeliniu jėgos agregatu. Pastarasis modelis turėjo šešių laipsnių mechaninę pavarų dėže, o pirmasis - 8 laipsnių automatinę transmisiją.
Pažintį pradėjome nuo pajėgiausio modelio - „Grand Sport“ su benzininiu motoru ir keturių varančiųjų ratų pavara. Atidarius automobilio dureles ir įsitaisius už vairo, ausis pradžiugino duslus variklio skleidžiamas garsas, kuris pasufleravo, jog priekyje tūno ne pats kukliausias jėgos agregatas.
Nuvažiavus keletą kilometrų - maloniai nustebome. Baiminausi, jog naujasis modelis atsikratęs nemažai antsvorio, turės tą patį trūkumą kaip ir ne vieną apdovanojimą gavusi „Astra“ - prastą garso izoliaciją. Džiugu, jog mano baimė nepasitvirtino, nes važiuojant ne didesniu nei 110 km/val. greičiu, automobilio viduje pakankamai tylu ir ramu. Aerodinaminis ar vėjo keliamas triukšmas į saloną pradeda veržtis pasiekus 130 km/val. greitį. Malonu, jog „Opel“ noras „Insignia“ išlaikyti flagmanu atsipirko su kaupu.
Pasirinkus tolygų greitį ir į pagalbą įsijungus adaptyvią greičio palaikymo kontrolę, sportiškas automobilio charakteris nelenda į akis ir niekuomet neskatina elgtis agresyviai ar neapgalvotai. Vairuojant „Grand Sport“ žinai, jog po tavo dešine koja yra 260 arklio galių ir 400 Nm sukimo momentą išvystantis benzininis variklis - o tai yra malonu, nes energijos šiam motorui tikrai netrūksta. Nepaisant lėtokai veikiančios pavarų dėžės, kuri į bėgio sužeminimą sureaguoja taip pat greitai kaip ir Ramūnas Karbauskis į kritiką, tačiau duslus ir urzgiantis išmetimo sistemos skleidžiamas garsas ir variklio dinamika atperka viską su kaupu.
Nors šiuo metu ši versija yra pati pajėgiausia ir dinamiškiausia „Insignia“ modelių gamoje, vairuojant „Grand Sport“ junti, jog pačius aštriausius pipirus vokiečiai pasiliko „OPC“ versijai. Keturių varančiųjų ratų sistema ir sukimo momentą tarp visų keturių ratų paskirstanti sistema veikia užtikrintai ir efektyviai, tai suteikia užtikrintumo. Prie šių gerų savybių prisijungia ir mažesnis automobilio svoris, kuris šiam modeliui suteikė energijos ir žvitrumo jį valdant. Posūkiuose automobilis jaučiasi gyvesnis, azartiškesnis ir mėgstantis vairuotoją, kuris retkarčiais nusprendžia galutinį tašką pasiekti važiuojant ne nuobodžiu greitkeliu, bet šalutiniu keliu.
Antrasis dalyvis - 170 arklio galių išspaudžiantis dyzelis su 6 laipsnių mechanine pavarų dėže. Išlipus iš modelio su benzininiu varikliu į „Insignia“ su dyzeliniu motoru, ausys iškart pastebi visiems puikiai pažįstamą garsą - kle, kle, kle, kle.“ Būtume labai nustebę, jeigu būtų kitaip, tačiau pradėjus judėti, pašaliniai garsai pradingsta, ypač palaikant tolygų greitį.
Pažintis su dyzeliniu modeliu vyko žymiai trumpesniu maršrutu, kuris neleido tinkamai susipažinti su dyzelinio variklio dinamika. Žinoma, keletą kartų spustelėti akceleratoriaus pedalą galima su bet kuriuo automobiliu, tačiau tikrąjį šio motoro efektyvumą išsiaiškinsime, kuomet „Insignia“ atsivešime į savo bandymų trasą, kurioje sužinosime tikrąsias kuro sąnaudas ar akceleracijos galimybes. Visgi, skirtumų tarp „Insignia Grand Sport“ ir „Insignia CDTI“ yra.
„Grand Sport“ pakabos konfigūracija yra pakankamai standi, tačiau sugebanti pagirtinai sugerti kelio nelygumus ar aštresnius asfalto sujungimus. Tuo tarpu mažesnio skersmens padangas dėvintis modelis su dyzeliniu motoru ir „FlexRide“ pakabos (elektroninė važiuoklės valdymo sistema reguliuoja amortizatorius priklausomai nuo kelio sąlygų 500 kartų per sekundę) neturinti „Insignia“ su dyzeliniu motoru yra pastebimai minkštesnė. Posūkiuose ji taip pat pasižymi didesniu kėbulo pasvyrimu.
Turi daugiau negu reikia
Automobilių gamintojai kviesdami į naujutėlių modelių pristatymus - nepasikuklina ir atveža pačių geriausių komplektacijų modifikacijas. Ne išimtis buvo ir „Opel“ atstovai, kurie bandymuose siūlė trijų skirtingų modifikacijų modelius ir kiekvienas iš jų buvo aprūpintas itin gausia saugumo, technologijų ir komforto įrangos amunicija.
Įrangos sąraše pavyko surasti „Opel“ matricos žibintus, visų varomųjų ratų sistemą su sukimo momento paskirstymo funkcija (tik „Grand Sport“), informatyvų projekcinį ekraną, aktyvų iš aliuminio pagamintą variklio dangtį apsaugantį pėsčiuosius, 360 laipsnių vaizdo kamerą, priekinę vaizdo kamerą, skaitmeninį prietaisų skydelį, adaptyvią greičio palaikymo sistemą, išvažiavimo iš eismo juostos įspėjimo sistemą (Lane Keep Assist) su vairo pasukimo funkcija, masažuojančias, šildomas ir ventiliuojamas sėdynes. Trumpai tariant - automobiliai turėjo viską ar net daugiau negu gali norėti bet kuris statistinis vartotojas.
Iš visų žaisliukų, kurie yra siūlomi „Opel Insignia“ modelių gamoje, reikėtų išskirti vieną - „Opel OnStar“ sistemą. Aš asmeniškai šią sistemą pavadinčiau asistentu, kuris leidžia „Opel“ vairuotojams rezervuoti bet kurį viešbučio kambarį esantį „booking.com“ sistemoje. Pasiklydus ar norint nuvykti į tam tikrą tašką ir susisiekus su „Opel OnStar“ specialistais - jie nuotoliniu būdu įves reikiamus duomenis į navigaciją. Be to, už keleto tūkstančių kilometrų esantys asistentai padės „Opel“ vairuotojams net ir patekus į avariją. Norint naudotis šiomis ir kitomis paslaugomis užtenka paspausti „OnStar“ mygtuką esantį automobilio lubose.
Pirmoji „Opel Insignia“ karta sulaukė didžiulės sėkmės visoje Europoje. Nuo 2008 metų „Opel“ pardavė daugiau nei 930 000 modelio vienetų, o tai tik dar kartą įrodo, jog nepaisant tam tikrų trūkumų, pirmosios kartos modelis buvo mylimas ir mėgstamas.
Panašaus likimo gali tikėtis ir antroji, visiškai nauja „Insignia“ karta, kuri išlaikė gerąsias senojo modelio savybes ir tuo pačiu atsikratė keleto trūkumų. Pirmoji pažintis su naujuoju modeliu parodė, jog „Opel“ nesiruošia snausti ir laukti, kol visą pyragą suvalgys „Volkswagen Passat“ ar „Škoda Superb“.
Pirmoji pažintis su antrosios kartos „Insignia“ mums paliko puikų įspūdį. Jeigu po išsamaus automobilio bandymo liksime tokie patys patenkinti, tuomet „Opel“ tikrai turės kuo didžiuotis, nes rinkoje pasirodė dar vienas labai stiprus varžovas.
PRIVALUMAI
- Patogus, funkcionalus interjeras
- Pagirtinai subalansuota pakaba
- Erdvus ne tik priekyje, bet ir gale
- Eiklesnis ir vikresnis už pirmtaką
- Itin gausus technologijų skaičius
TRŪKUMAI
- Ne toks išvaizdus kaip pirmtakas
- Važiuojant dinamiškai, pavarų dėžė lėtokai perjunginėja pavaras