Kitaip negu daugelis gamintojų, Opel kompanijos specialistai visada įdėdavo šiek tiek daugiau darbo ir pastangų atnaujindami konkretų modelį. Insignia nėra išimtis. Mark'o Adams'o vadovaujama dizainerių komanda pakeitė ne tik galinių žibintų dizainą, bet ir sukūrė naujo dizaino bamperius, radiatoriaus groteles ir net ratlankius.
Viduje, priklausomai nuo modifikacijos, pasikeitimų yra žymiai daugiau. Opel atsižvelgė į daugelio pirkėjų norus ir sumažino mygtukų skaičių centrinėje konsolėje. Dabar klimato kontrolės temperatūrą galėsite pakeisti spaudinėdami lietimui jautrius mygtukus, o daugelį kitų opcijų galėsite pakeisti naudodamiesi mygtukais ant vairo, liesdami pramogų sistemos ekraną arba specialią „pelytę“. Žinoma, reikėtų paminėti ir apie nematomus pakeitimus - įvairiausias aktyvaus saugumo technologijas ir elektronines pagalbas, kurios vis dažniau yra svarbesnės negu galingas variklis ar išvaizdūs ratlankiai.
Vis dėlto, daugiausiai dėmesio sulaukė techninė automobilio dalis. Jau minėjome, kad atnaujinta Opel Insignia gavo visiškai naujus, keturių cilindrų motorus, tačiau reikėtų paminėti ir važiuoklę, vairo stiprintuvo mechanizmą. Pasak kompanijos atstovų, net 60 procentų detalių yra visiškai naujos. Priekinėje ir galinėje pakaboje sumontuotos šiek tiek kitokios svirtys, spyruoklės, amortizatoriai ir net stabilizatoriai. Tačiau šie pakeitimai nėra apčiuopiami ranka, juos reikia pajausti.
Dar viena naujiena, o tiksliau naujienos, kurios pasirodė kartu su atnaujinta Opel Insignia modelių gama - dyzeliniai ir benzininiai varikliai. Nors varikliai buvo patikimi ir laiko patikrinti, tačiau palyginus juos su konkurentų kuriamais produktais, jie nusileisdavo beveik viskuo. Tuo tarpu seniems varikliams sukurtos alternatyvos bus ne tik efektyvesnės, tačiau tuo pačiu ir galingesnės bei ekonomiškesnės.
Variklių gamą iš viso sudaro šeši varikliai. Penki - benzininiai ir vienas - dyzelinis. Reikėtų pridurti, kad dviejų litrų dyzelinis motoras siūlomas net su šešiais skirtingais galios lygiais. Pati silpniausia versija su dyzeliniu agregatu išvysto 110 arklio galių, o pats galingiausias pasižymi 195 arklio galiomis.
Benzininių variklių pasirinkimas platus, galbūt net plačiausias šiame segmente. Vargu ar reikėtų rinktis silpną 1.4 litro agregatą, tačiau reikėtų gerai pagalvoti apie naujos kartos 1.6 litro benzininį motorą, kuris išvysto 170 arklio galių. Jeigu jums svarbūs aptarnavimo kaštai, geras galios ir kuro sąnaudų santykis, tai bus pats optimaliausias pasirinkimas.
Tačiau nereikėtų pamiršti ir automaniškų variklių, kurie išvysto 250 arba 325 arklio galias. Tiek vienam, tiek kitam norėtume uždėti „nuostabus“ etiketę. Jeigu jūsų piniginė leidžia išlaikyti daugiau kaip dešimt litrų šimtui kilometrų suvartojantį žvėriuką, tą pačią minutę, kai atsakytumėte - taip, į rankas kištume OPC versijos brošiūrą.
Padidinto pravažumo Country Tourer versija siūloma su vienu dyzeliniu ir vienu benzininiu varikliu, kurie priklausomai nuo versijos išvysto 163, 195 ir 250 arklio galių.
Pradėkime nuo svarbiausių dalykų - Kuo įprastas Insignia universalas skiriasi nuo padidinto pravažumo Country Tourer. Vizualiai? Country Tourer turi keletą plastmasinių apdailos detalių... Techniškai? Vos dvidešimt milimetrų padidinta kėbulo prošvaisa ir šiek tiek kitokios konfigūracijos važiuoklė, kuri mūsų šalies kelių nelygumus įveikia su didesniu malonumu. Daugiau skirtumų tarp normalaus, tokiu pačiu varikliu aprūpintu universalu ir Country Tourer - nėra.
Tuomet iškart kyla klausimas - kodėl reikėtų pirkti būtent Country Tourer, o ne normalų universalą? Tam yra viena labai didelė arba trys mažos priežastys - plastmasinės kėbulo detalės ir 20 milimetrų padidinta kėbulo prošvaisa. Jeigu gyvenate užmiestyje arba ten, kur nėra asfaltuotų kelių, plastmasinės detalės apsaugos brangius kėbulo dažus, o didesnė kėbulo prošvaisa pravers, kai teks vežtis sunkesnį krovinį, pavyzdžiui gausų malkų ar plytų kiekį.
Ir paskutinė priežastis - skonio reikalas. Bandydami automobilį sutikome ne vieną smalsuolį, kuris visus metus nenuvažiuoja nuo asfalto, tačiau Country Tourer pasirinktų tik dėl išvaizdos.
Mūsų bandytas modelis buvo aprūpintas pačiu galingiausiu dyzeliniu varikliu, kuris išvysto 195 arklio galias, automatine pavarų dėže ir keturių varomųjų ratų pavara.
Tai nėra visiškai naujas dyzelinis motoras. Opel šį keturių cilindrų agregatą pristatė prieš keletą metų. Norėdami papasakoti apie šį variklį, reikėtų atskiro straipsnio, tačiau „BiTurbo“ užrašas turėtų išduoti su kuo turite reikalą. Dviejų litrų darbinio tūrio motoras gavo dvi turbinas, kurios padeda įpūsti papildomo oro. Įdomu yra tai, kad abi turbinos yra dviejų skirtingų dydžių ir dirba drauge arba kiekviena atskirai. Taip pat siekiant sumažinti slėgio nuostolius buvo įrengtas mažas tarpinis oro aušintuvas, kuris dirba kartu su mažesne turbina ir yra naudojamas esant mažiems variklio sūkiams. Esant vidutiniams variklio sūkiams, turbinos veikia kartu : iš pradžių įsijungia didesnioji, žemo slėgio, turbina suslegia įeinantį orą, o po to prisijungia ir mažesnioji turbina, kuri slėgį padidina. Apsauginis vožtuvas kontroliuoja, kad dalis išmetamųjų dujų keliautų į didesnę turbiną. Esant didesniems sūkiams, visos degimo dujos keliauja į didesnę turbiną, taip garantuojamas tolygus galios tiekimas esant didesniam greičiui.
Pats galingiausias keturių cilindrų dyzelinis motoras išvysto 195 arklio galias ir 400 NM sukimo momentą. Su šiuo motoru Country Tourer iki 100 km/val. galėtų įsibėgėti per 8,8 sekundės, o maksimalus greitis siektų 229 km/h.
Žiūrint į variklio charakteristikas baltame popieriaus lape, jis didelio įspūdžio nepalieka, nes juk tai turi būti dyzelinių motorų gamos flagmanas! Tačiau užvedus variklį ir pajudėjus į priekį, šios dvejonės išsisklaido. Dyzelinis variklis rafinuotas, dirbantis tolygiai ir sklandžiai, bet variklio skleidžiamas garsas rėžia ausį. Galbūt mes išlepome ir pripratome prie puikiai izoliuotų dyzelinių variklių?
Mus asmeniškai labiausiai nustebino važiuoklės darbas. Nuo 2008 metų pardavinėtas modelis pasižymėjo neblogai subalansuota pakaba, tačiau atnaujintas modelis viską daro geriau. Važiuoklė žymiai geriau sugeria kelio nelygumus, su automobiliu galima drąsiau nerti į posūkius su minimaliu kėbulo pasvyrimu.
Žinome su kokiais sunkumais ir iššūkiais susiduria šiuolaikinėje automobilių industrijoje dirbantys inžinieriai. Opel specialistams greičiausiai buvo sunkiausia priversti 1956 kilogramus sveriantį universalą išmokinti šokti užmiesčio keliuose. Ne veltui atnaujintuose Insignia modeliuose net 60 procentų važiuoklės detalių yra visiškai naujo dizaino.
Kaip Volkswagen ar Audi, taip ir Opel savo automobiliuose naudoja truputėlį modifikuotą Haldex firmos keturių varomųjų ratų pavarą, kuri turi elektronikos kontroliuojamą diferencialą. Pastarasis esant reikalui variklio galią paskirsto tarp galinės ir priekinės ašies. Pavyzdžiui, jeigu diferencialo smegenys užfiksuoja, kad trys ratai po truputėlį praranda sukibimą, jie variklio galią gali nusiųsti į vieną ratą, kuris turi didžiausią sukibimą su danga.
Laikas įjungti sveiką protą ir į automobilį pasižiūrėti niurzgos akimis. Kai praėjusiais metais pirmą kartą išbandėme atnaujintus Insignia modelius, nemažai kritikos strėlių paleidome į naują pramogų sistemą, kurią galima valdyti keliais mygtukais arba lietimui jautriu ekranu. Inovatyvu? Modernu? Taip, bet tuo pačiu ir labai painu. Didžioji dalis funkcijų išdėstytos nelogiškai, o naudojant navigacijos sistemą, ekranas apkraunamas nereikalinga informacija.
Toks jausmas, kad Opel inžinieriai specialiai sumontavo didžiulį skaitmeninį ekraną vietoj įprastų ciferblatų ir leidžia su ant vairo esančiais mygtukais keisti daug svarbių parametrų.
Dar vienas trūkumas - lietimui jautrūs mygtukai, kuriais galima reguliuoti klimato kontrolės temperatūros nustatymus. Spaudžiant mygtuką švelniai, jis ne visada reaguoja į komandas. Vasarą arba šiltesniu metų laiku prie to galima priprasti, tačiau neįsivaizduojame kaip šie mygtukai veiktų žiemą, kai norėtumėte padidinti temperatūrą mūvint pirštines.
Naujasis padidinto pravažumo Country Tourer yra labai įdomi alternatyva šio segmento senbuviams. Daugeliui patiks akį traukianti išvaizda, „Premium“ segmento automobilius primenantis interjeras, puikiai veikianti keturių varomųjų ratų pavara, tačiau ar vos dėl 20 milimetrų padidintos kėbulo prošvaisos verta įsigyti Country Tourer, o ne įprastą universalą? Į šį klausimą turėtumėte atsakyti patys, nes didelių skirtumų tarp jų nėra.
Apskritai, atnaujintas Opel kompanijos flagmanas yra labai įdomi alternatyva visiems šio segmento automobiliams, ypač Volkswagen Passat. Anksčiau šio modelio achilo kulnas buvo varikliai, tačiau dabar, kai Opel į atnaujintą Insignia montuoja visiškai naujus dyzelinius ir benzininius variklius, Opel ir Volkswagen jėgos išsilygino.
Galerija :