• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS



Lada Riva“, „Lada 2101“, „VAZ-2105“ – nesvarbu, kaip pavadinsit, vis tiek lietuviams šis automobilis išliks „Žiguliuku“. Daugelis užaugome šalia šių mašinų, juk tautiečiai „importines“ mašinas pradėjo pirkti praktiškai vos prieš dvidešimt metų. Šis, nors ir tragiškai blogas, automobilis išliks visada mūsų širdyse, o jo gamyba taip pat nesiruošia sustoti.
„Žigulio“ istorija prasideda dar 1966 metais, kuomet „Fiat“ pristatė nedidelį sedaną, pavadintą „124“. Sovietų Sąjungos šulams patiko naujasis italų kūrinys, todėl rusai išsipirko licensiją gaminti automobilį savo naujai iškeptoje „VAZ“ gamykloje. Pirmieji rusiški egzemplioriai nuo konvejerio pradėjo riedėti 1970 metais ir turėjo ypač skambų pavadinimą „VAZ-2101“. Tai buvo nebloga mašina, atitikusi juokingus to meto standartus. Taip pat rusai atliko keletą, jiems gudriai atrodžiusių patobulinimų, kurie atskyrė „Žigulį nuo „Fiat 124“: diskiniai stabdžiai buvo pakeisti būgniniais, uždėtas kitoks karbiuratorius, galėjęs susitvarkyti su staigiais temperatūrų pokyčiais, kėbulas pagamintas iš daug storesnio plieno, o Sibirui skirtos modifikacijos turėjo rankinį užvedimą, kuris praversdavo kuomet nuo šalčio numirdavo akumuliatorius.
Automobilis turėjo vos 58 arklio galių variklį, tačiau ir svėrė tik apie toną. Lyginant su jo giminaičiu „Fiat 124“, kuris buvo ganėtinai nepatvari mašina, „VAZ-2101“ jam nusileido visose įmanomose srityse. Atėjo 1980 metai ir rusai, kiek atnaujinę „Žiguliuką“, davė jam dar vieną skambų vardą „VAZ-2105“ bei nusprendė jį eksportuoti į Vakarų Europą, pavadinę automobilį „Lada Riva“. Nors sovietai garsiai šūkavo, jog tai visiškai naują dizainą turinti mašina, tačiau iš esmės tai buvo ta pati, paprasta „Fiat 124“ kopija. Tik bėgant metams „Žiguliukas“ susilaukė kiek patobulinto variklio, kuro mono-įpurškimo ir katalizatorių.  Vienintelis ir pagrindinis privalumas, kodėl kažkas pirko „Lada Riva“ buvo jo nedidelė kaina.




Siekiant patenkinti išaugusią paklausą, „Žigulius“ pradėta gaminti ne tik Rusijoje, bet ir Ukrainoje ar net Vakarų Vokietijoje. Lyginant su kitais europietiškais konkurentais, „Lada Riva“ buvo tragiškas automobilis, tačiau karo nustekentoje Europoje pigūs modeliai buvo populiarūs, o pardavimai tenkino „VAZ“ vadovybę. Taigi, vakariečiai galėjo įsigyti „Riva“ iki pat 1997 metų, kuomet pasikeitė emisijų standartai privertė nutraukti automobilio prekybą.
Tačiau tai nereiškė, kad „VAZ“ apskritai sustabdė „Žigulio“ gamybą. Automobilis ir toliau buvo gaminamas vietinei rinkai, kol išaušo 2010 metai. Rusai nusprendė nutraukti sedano gamybą ir dar po dviejų metų nuo konvejerio nuriedėjo paskutinis universalo kėbulą turintis „Žigulys“. Bet kadangi mes rašome apie nemirtingus automobilius, čia nesibaigia mašinos istorija. Jei aistringai geidžiate naujo „Lada Riva“, jį galite įsigyti Egipte. Modelis išliko praktiškai nepakitęs nuo „VAZ-2107“, kuris pirmą karta išriedėjo 1982 metais, o mechaniniai komponentai vis dar yra identiški, tiems, kurie buvo suprojektuoti prieš maždaug 50 metų. Ar tokia kombinacija verta beveik dvidešimties tūkstančių litų spręskite patys.





Lada Riva“, „Lada 2101“, „VAZ-2105“ – nesvarbu, kaip pavadinsit, vis tiek lietuviams šis automobilis išliks „Žiguliuku“. Daugelis užaugome šalia šių mašinų, juk tautiečiai „importines“ mašinas pradėjo pirkti praktiškai vos prieš dvidešimt metų. Šis, nors ir tragiškai blogas, automobilis išliks visada mūsų širdyse, o jo gamyba taip pat nesiruošia sustoti.
„Žigulio“ istorija prasideda dar 1966 metais, kuomet „Fiat“ pristatė nedidelį sedaną, pavadintą „124“. Sovietų Sąjungos šulams patiko naujasis italų kūrinys, todėl rusai išsipirko licensiją gaminti automobilį savo naujai iškeptoje „VAZ“ gamykloje. Pirmieji rusiški egzemplioriai nuo konvejerio pradėjo riedėti 1970 metais ir turėjo ypač skambų pavadinimą „VAZ-2101“. Tai buvo nebloga mašina, atitikusi juokingus to meto standartus. Taip pat rusai atliko keletą, jiems gudriai atrodžiusių patobulinimų, kurie atskyrė „Žigulį nuo „Fiat 124“: diskiniai stabdžiai buvo pakeisti būgniniais, uždėtas kitoks karbiuratorius, galėjęs susitvarkyti su staigiais temperatūrų pokyčiais, kėbulas pagamintas iš daug storesnio plieno, o Sibirui skirtos modifikacijos turėjo rankinį užvedimą, kuris praversdavo kuomet nuo šalčio numirdavo akumuliatorius.
Automobilis turėjo vos 58 arklio galių variklį, tačiau ir svėrė tik apie toną. Lyginant su jo giminaičiu „Fiat 124“, kuris buvo ganėtinai nepatvari mašina, „VAZ-2101“ jam nusileido visose įmanomose srityse. Atėjo 1980 metai ir rusai, kiek atnaujinę „Žiguliuką“, davė jam dar vieną skambų vardą „VAZ-2105“ bei nusprendė jį eksportuoti į Vakarų Europą, pavadinę automobilį „Lada Riva“. Nors sovietai garsiai šūkavo, jog tai visiškai naują dizainą turinti mašina, tačiau iš esmės tai buvo ta pati, paprasta „Fiat 124“ kopija. Tik bėgant metams „Žiguliukas“ susilaukė kiek patobulinto variklio, kuro mono-įpurškimo ir katalizatorių.  Vienintelis ir pagrindinis privalumas, kodėl kažkas pirko „Lada Riva“ buvo jo nedidelė kaina.




Siekiant patenkinti išaugusią paklausą, „Žigulius“ pradėta gaminti ne tik Rusijoje, bet ir Ukrainoje ar net Vakarų Vokietijoje. Lyginant su kitais europietiškais konkurentais, „Lada Riva“ buvo tragiškas automobilis, tačiau karo nustekentoje Europoje pigūs modeliai buvo populiarūs, o pardavimai tenkino „VAZ“ vadovybę. Taigi, vakariečiai galėjo įsigyti „Riva“ iki pat 1997 metų, kuomet pasikeitė emisijų standartai privertė nutraukti automobilio prekybą.
Tačiau tai nereiškė, kad „VAZ“ apskritai sustabdė „Žigulio“ gamybą. Automobilis ir toliau buvo gaminamas vietinei rinkai, kol išaušo 2010 metai. Rusai nusprendė nutraukti sedano gamybą ir dar po dviejų metų nuo konvejerio nuriedėjo paskutinis universalo kėbulą turintis „Žigulys“. Bet kadangi mes rašome apie nemirtingus automobilius, čia nesibaigia mašinos istorija. Jei aistringai geidžiate naujo „Lada Riva“, jį galite įsigyti Egipte. Modelis išliko praktiškai nepakitęs nuo „VAZ-2107“, kuris pirmą karta išriedėjo 1982 metais, o mechaniniai komponentai vis dar yra identiški, tiems, kurie buvo suprojektuoti prieš maždaug 50 metų. Ar tokia kombinacija verta beveik dvidešimties tūkstančių litų spręskite patys.



REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų