„Audi A6“, kaip ir 5 serijos BMW ar E klasės „Mercedes Benz“ visuomet būdavo pozicionuojami kaip, anksčiau ar vėliau, daugeliui įperkama svajonė. Ir nesvarbu, ar tai kai kuriems vairuotojams pavyksta padaryti po 5 ar po 10 metų. Šios klasės automobiliai sugeba patenkinti praktiškai visus kiekvieno vairuotojo poreikius. Talpūs – taip, erdvūs – taip, patogūs – be abejonės, greiti – tokie taip pat gali būti.
Įprastai, kiekvienas šios klasės atstovas turi bent vieną ar dvi išskirtines savybes, dėl kurių, tam tikri vairuotojai, pradeda alpti. Pavyzdžiui, 5 serijos BMW – nuostabios valdymo savybės, E klasė – pavyzdinis komforto lygis. O ką buvo galima pasakyti apie „Audi A6“? Tiesą sakant – nieko. Tai buvo tiesiog geras automobilis, kuriam nesinorėjo skirti kažkokių priekaištų, bet jo taip pat nesinorėjo lepinti komplimentais.
Jeigu prieš tai kurta „A6“ modelio karta buvo konstruojama atsižvelgiant į europiečių ar amerikiečių poreikius. Visiškai naujoji – „C8“ karta yra akivaizdus gamintojo noras užimti kuo didesnę Kinijos automobilių rinkos dalį. Išmanūs sprendimai, technologijų gausa ir vizionieriškas požiūris turėtų leisti, bent vieną kartą, „Audi“ markės modeliui išsišokti.
„Audi A6“ pokyčiai | ||
Modelis | C8 (2018) | C7 (2011-2018) |
Ilgis [mm] | 4939 | 4933 |
Plotis [mm] | 1886 | 1874 |
Aukštis [mm] | 1457 | 1455 |
Ratų bazė [mm] | 2924 | 2912 |
Priekinė tarpvežė [mm] | 1630 | 1631 |
Galinė tarpvežė [mm] | 1617 | 1596 |
DIZAINAS
Kaip manote, kuris aukštesnės klasės automobilių gamintojas visuomet stengiasi diktuoti eksterjero ir interjero dizaino tendencijas? BMW? Nejuokaukite. „Audi“? Esate labai arti. Turbūt atsakymas Jūsų nenustebins, bet tai „Mercedes Benz“. Šios itin gerai žinomos markės vardą minime ne veltui, nes būtent „Mercedes Benz“ mėgsta sulig kiekviena naujo modelio karta mėgsta kardinaliai pakeisti eksterjero ir interjero dizainą. Atsižvelgiant į faktą kokie konservatyvūs yra aukštesnės klasės automobilių pirkėjai, galime tik džiūgauti, jog dabartinė „Mercedes Benz“ dizainerių užsibrėžta linija sugeba taip sėkmingai adaptuotis skirtingo dydžio mašinose.
„Audi“, panašu, pagaliau pasiryžo vadovautis nauju moto, kuris leistų visiems „Audi“ automobiliams ilgesnį laiką išlikti šviežiems. Ypač, jeigu jis turi visus įmanomus technologinius žaisliukus ir dėvi brangiausius „Audi“ kataloge esančius aksesuarus. Tuomet galutinis rezultatas efektyvus, veržlus ir tamsiu paros metu – pribloškiantis. Jūs net neįsivaizduojate kaip pro šalį einantys smalsuoliai akimis „valgo“ priekinių ir galinių žibintų animaciją.
Labiausiai džiugina tai, jog gamintojas nusprendė atsikratyti apvalių, prancūziškų bandelių formų ir vietoj jų pasirinkti griežtesnių, futuristinių dizaino elementų kupiną eksterjero dizainą. Viso to rezultatas – gerokai veržlesnė automobilio išvaizda, ypač jeigu ją lygintume su pirmtakais.
Vis dėlto, jeigu šalia „A6“ sedano pastatytume „A7 Sportback“, kuris atrodo žymiai įspūdingiau ir kiekvieną kartą priverčia prilaikyti žandikaulį, „A6“ bando būti gerokai santūresne, solidesne alternatyva tiems, kurie labiau vertina solidumą ir nori likti nepastebėti. Būti „A7 Sportback“ priešingybė.
Pravartu žinoti | Audi A6 50 TDI Quattro |
Ilgis (mm) | 4939 |
Plotis (mm) | 1886 |
Aukštis (mm) | 1457 |
Ratų bazės ilgis (mm) | 2924 |
Kėbulo prošvaisa (mm) | 132 mm |
Automobilio svoris | 1825 kg |
Apsisukimo spindulys (m) | 11,1 |
Oro pasipriešinimo koeficientas (Cd) | 0.26 |
INTERJERAS
„Audi“ specialistai konstruodami naujos kartos „A6“ interjerą, į pagalbą pasitelkė visą išmanių technologijų armadą. Net ir plikut plikutėlis modelis turi ne vieną, bet du lietimui jautrius ekranus, kurie pirmą kartą gali šokiruoti ir sugluminti bei iššaukti automatinę atmetimo reakciją. Neskubėkite to daryti.
Mes neesame didžiuliai šios tendencijos gerbėjai ir mieliau naudotumėmės tradiciniais mygtukais, bet „Audi“ specialistams reikėtų nulenkti galvą už puikiai išpildytą sistemą. Tai nėra tik eiliniai lietimui jautrūs ekranais – paspaudus ekraną, pajusite grįžtamąjį ryšį, lyg naudotumėtės tradiciniu mygtuku. Ilgainiui arba per maždaug 30 minučių naudojimosi, pradedi įsisavinti naują „Audi“ interjero koncepciją ir nejučia pradedi jaustis kaip namie. Po intensyvaus naudojimo pavyko surasti tik du trūkumus – ekranai po kurio laiko tampa pirštų antspaudų paveikslu ir saulėtą dieną ekranuose rodoma informacija matoma kaip per rūką.
Viršuje esančiam ekranui priekaištų neturėjome – naujas „MMI“ sistemos apipavidalinimas atrodo solidžiai ir intuityviai. Didžiausia problema yra žemiau esantis ekranas, kuriame reikia valdyti oro kondicionieriaus darbą, įjungti arba išjungti šildomas sėdynes ir panašias funkcijas – gražu ir smagu, kol nepradedi abiem ekranais naudotis vairuojant automobilį. Žinoma, oro kondicionieriaus darbą galima nustatyti į „Auto“ režimą ir visam laikui pamiršti nereikalingą ekrano maigymą, tačiau net ir elementarus oro temperatūros pakeitimas reikalauja ne vieno, o keletas veiksmų. Įprastai, toks elgesys vieną dieną gali baigtis santykių aiškinimuisi su vairuotoju, kuris pyks dėl subaladotos „Dacia Sandero“ galinės dalies. Tik ne šiame dičkyje, nes tai patyrėme savo kailiu.
Išvažiavę išbandyti automobilio tamsiu paros metu, labai greitai supratome kaip efektyviai ir tiksliai veikia automobilyje įdiegtos saugumo sistemos. Netikėtai į važiuojamąją dalį išbėgęs katinas (ar bent jau į jį panašus padaras) automobilio saugumo sistemoms įjungė maksimalų panikos režimą. Automobilis pats kirto per stabdžius, įjungė įspėjamąjį pranešimą apie netikėtai pasirodžiusią kliūtį ir atidarė visus keturis langus. Kodėl buvo atidaryti langai – taip iki šiol ir nesupratome.
Pravartu žinoti | Audi A6 50 TDI Quattro |
Bagažinės tūris (l) | 530 |
Maksimali leistina apkrova (kg) | 650 |
Maksimali stogo apkrova (kg) | 90 kg |
Maksimalus leistinas automobilio svoris (kg) | 2475 |
Triukšmo lygis važiuojant 80 ir 120 km/val. greičiu (dBA) | 60 / 65 |
DINAMIKA
„Neabejotinai vokiškas“ – tokius žodžius norisi pasakyti apie štai šios „Audi“ dinamines savybes. Ar tai reikėtų priimti kaip komplimentą? Be abejonės, nes tik iš Vokietijos kilę automobiliai sugeba pasiūlyti tokį universalumą. Aukso viduriuką tarp džiugesį keliančios akceleracijos ir šiek tiek juokingai atrodančių kuro sąnaudų. Bent kartą paragavę šio recepto, labai greitai suprasite kodėl Lietuvos keliuose yra tiek daug automobilių su būtent 6 cilindrų dyzeliniais varikliais. Net jeigu kiekviename gyvenimo žingsnyje vadovaujatės pagrįstais ir apgalvotais sprendimais.
6 cilindrų kaimenė nėra būtina – tai supranta kiekvienas, bet jeigu bent jau 80 procentų Jūsų kelionių driekiasi užmiestyje ar greitkeliais, tai būtų vienintelis mūsų pasirinkimas. Teoriškai, analogas su keturiais cilindrais bus taupesnis ir šiek tiek gyvesnis mieste, tampantis nuo 0 iki 60 km/val, bet visose kitose situacijose 620 Nm sukimo momentas dominuoja, visur, kur tik įmanoma. Bet ar Jūs tuo tikrai abejojote? Žinoma, kad ne.
Kuo kiekvienas tikrai suabejotų – gamintojo pateikiamomis kuro sąnaudomis. „Audi“ bendrovės atstovai teigia, jog šis sunkus „A6“ sedanas su dyzeliną siurbiančiu varikliu 100 kilometrų suvartos TIK 5,8 litro 100 kilometrų. Pavėjui, nuo kalno, stumiant didžiulei gerbėjų armijai. Skamba neįtikėtinai, ar ne?
Kad ir kaip būtų sunku patikėti, bent jau užmiestyje, neprakaituojant ir neplanuojant kelionės į priekį, mums pavyko vidutines sąnaudas nurėžti iki 6,5 litro. Įjungus „Eco“ režimą, tiek galvoje, tiek automobilyje, pasiekę galutinį tašką džiaugsitės 5,2 litro siekiančiomis sąnaudomis. Aha, mes tai pat norėjome pasakyti – „Kas čia per iliuzija?“
Pravartu žinoti | Audi A6 50 TDI Quattro |
Variklio tūris / Cilindrų skaičius | 3,0 litrų / 6 cilindrų |
Variklio galia / Sukimo momentas | 286 AG (3500 - 4000 aps/min.) / 620 Nm (2250 - 3000 aps/min.) |
Pavarų dėžės tipas | 8 laipsnių, automatinė |
0 - 100 km/val. (gamintojo/mūsų užfiksuotas laikas) | 5,5 / 5,8 sekundės |
60 - 100 km/val. / 80 - 120 km/val. | 3,4 sek. / 4 sek. |
Maksimalus greitis | 250 km/val. |
Degalų sąnaudos testo metu (mieste / užmiestyje / greitkelyje) (l/100) | 10,2 / 5,5 / 6,9 |
Degalų bako talpa (l) / Nuvažiuojamas atstumas (km) | 63 l / 800 km |
CO2 emisijos | 183-192 g/km |
VALDYMAS
„Audi“, akivaizdžiai, bandė sumažinti atotrūkį tam tikrose srityse, kuriose anksčiau 5 serijos BMW ar „Jaguar XF“ automobiliai turėjo ryškų pranašumą. Bet ar „Audi“ specialistams pavyko sukurti vairuotojus užliūliuojančią, skraidančio kilimo efektą imituojančią pakabą? Iš dalies – taip, ir iš dalies – ne.
Komforto lygis ir jos sugebėjimas sugerti nelygumus – pagirtinas. Jis nėra idealus, bet tikrai vertas pagyrų už progresą, jeigu lygintume su praėjusios kartos modeliu. Žinoma, už tam tikrų užduočių neįgyvendinimą būtų galima atleisti, jeigu vairavimo malonumui skirti instrumentai sugebėtų pranokti BMW inžinierių receptą.
„Audi A6“ puikiai jaučiasi riedėdamas vėžlio greičiu eilinėje didmiesčio spūstyje, manevruodamas itin ankštose vietose (dėl keturių vairuojamųjų ratų sistemos) ir važiuodamas greitkelyje labai, labai, labai ilgas distancijas. Šiose kasdieninėse ir žiovauti verčiančiose situacijose „Audi A6“ demonstruoja tas pačias savybes kaip ir 5 serijos BMW. Kelionės norint pasipuikuoti ar susitikti su draugais, kolegomis ar verslo partneriais mažai kuo skirsis. Iš taško A į tašką B abu automobiliai nuveš užtikrintai, patogiai ir jeigu mėgstate palepinti savo ego – praeiviai tikrai palydės žvilgsniais.
Keturių vairuojamų ratų sistema „Audi“ modeliui suteikia vikrumo, bet nesugeba paslėpti neidealaus balanso tarp priekinės ir galinės ašies. „Audi“ automobiliai visuomet turėdavo vieną ir tą pačią problemą – sunkią ir priekinių ratų nepasukamumą skatinančią priekinę dalį, lyg važinėtumėte su arklio galva ant radiatoriaus grotelių. Progresą šioje srityje „Audi“ specialistai padarė, bet kelionės nuo vieno posūkio iki kito posūkio reikalauja žymiai daugiau koncentracijos ir tikslesnio valdymo. Pavyzdžiui, analogiškoje atkarpoje 5-ukas elgiasi natūraliau, lyg sugebėtų nuspėti kiekvieną vairuotojo veiksmą.
Pravartu žinoti | Audi A6 50 TDI Quattro |
Svorio paskirstymas tarp ašių | - |
Automobilio komponuotė | Priekiniai varomieji ratai su daline keturių varančiųjų ratų pavara |
Pakabos konstrukcija ( Priekyje / Gale ) | Priekyje – nepriklausoma daugiasvirtė, galinė – nepriklausoma daugiasvirtė |
Stabdžių sistema | 350 mm skersmens stabdžių diskai priekyje, 330 mm stabdžių diskai gale |
Padangų išmatavimai bandytame modelyje | - |
EKSPLOATACIJA
Tokie automobiliai kaip „Audi A6“ visuomet yra įdomūs ir geidžiami dėl daugybės priežasčių, bet visi anksčiau išvardinti privalumai turi kainą. Aukštą kainą.
Pavyzdžiui, mūsų bandytas modelis buvo įkainotas 85 536 eurų suma, kuriame buvo beveik 27 tūkst. eurų vertės papildomos įrangos. Norite daugiau detalių? Žinoma.
„Bang & Olufsen“ garso sistema – 1303 eurai, elektra valdomos priekinės sėdynės – 1099 eurai, „HD“ matriciniai priekiniai žibintai su žibintų apiplovimo sistema – 2378 eurai, „Valcona“ odos sėdynių apmušalai – 2661 euras. Ir tai keletas pavyzdžių, kurie labai sparčiai išpučia „A6“ sedano kainą.
Sekantis klausimas – Ar įmanoma įsigyti „A6“ už šiek tiek realistškesnę sumą? Žinoma, bet tuomet turėsite apsiriboti keturių cilindrų motorais ir labai atsargiai žymėti varneles ties papildomos įrangos sąrašu. Jeigu manote, jog situacija geresnė BMW ar „Mercedes Benz“ stovykloje – klystate.
Pravartu žinoti | Audi A6 50 TDI Quattro |
Pigiausio modelio kaina | 56 800 eurų |
Bandyto modelio kaina | 85 536 eurai |
Garantinis laikotarpis | 2 metų/ 100 000 kilometrų |
Preliminari išliekamoji vertė po 5 metų / 100 000 km | - |
Planinių aptarnavimų kaina po 5 m. 100 000 km / Planinių aptarnavimų dažnumas | - |
Atstovybių tinklas | Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje |