Ne vieną dešimtmetį turbininiai varikliai montuojami ir į „Porsche“ automobilinį tyrumo atvaizdą – „911“, bet atmosferiniai varikliai visuomet buvo šio gamintojo vizitine kortele, dabar jau ir ganėtinai retai panaudojama.
Kaip žinote patys, „Porsche“ modelių gamoje šiuo metu tėra tik keletas automobilių, turinčių variklį, kuriam išpūstais žandais talkina turbokompresorius. Tikrai ne sutapimas, bet „Porsche 911“ buvo tas modelis, kuris vis dar leisdavo sugrįžti į laikus, kuomet varikliai dainuodavo be „Autotune“.
DIZAINAS
Įkyrūs „Porsche“ klientai prieš kurį laiką sugebėjo pasiekti pirmąją pergalę, kuomet gamintojas pristatė sportinio bolido brolį dvynį – „Cayman GT4“, kurį ant rankų nešiojo visi iš eilės.
Akivaizdu, jog „Porsche“ sprendimas į mažiausią bendrovės sportinį automobilį sugrąžinti 6 cilindrų variklį pasiteisino su kaupu. Tai buvo toks sėkmingas žingsnis, kad dabar „Porsche“ inžinierių numylėtinis atsirado gerokai pigesnėje „GTS“ modifikacijoje. Tik ar dabar užmetę akį į naują „Cayman“ modifikaciją galėtumėte pasakyti, jog jis kažkuo išskirtinis?
Vizualiai jis nesistengia taip stipriai atkreipti dėmesį kaip, pavyzdžiui, atnaujintos „GTS“ versijos įkvėpimu tapusi „Cayman GT4“ modifikacija, tačiau net ir bandydami absoliučiai ignoruoti aplinkinių reakcijas, anksčiau ar vėliau pastebėsite, jog su „Cayman“ tiesiog negalite likti nepastebėti. Ypač, jeigu jis raudonos spalvos.
Tuo tarpu pačius svarbiausius pokyčius išvaizdoje pastebės tik tikrų tikriausi poršofilai. Dar prieš užvedant raktelį matysite, kaip jie beda pirštu į juodas oro įsiurbimo angas, naują galinį buferį ar stilingai atrodančius 20 colių skersmens ratlankius. Įprastai – tai tik detalės, bet tik ne entuziastingai nusiteikusiems „Porsche“ fanams.
Jie taip pat pabrėš, jog dabar „GTS“ versijos pakaba tapo 20 mm žemesnė, o pasyvius amortizatorius pakeitė adaptyvūs analogai. Stabdžių sistemoje – šešių stūmoklių stabdžių apkabos priekyje ir keturių stūmoklių – gale, tačiau pati svarbiausia naujiena yra tasai 4 litrų, 6 cilindrų, 400 arklio galių ir 420 Nm sukimo momentą išvystantis variklis.
Pravartu žinoti | Porsche Cayman GTS 4.0 |
Ilgis (mm) | 4405 |
Plotis (mm) | 1801 |
Aukštis (mm) | 1276 |
Ratų bazės ilgis (mm) | 2475 |
Kėbulo prošvaisa (mm) | 99 |
Automobilio svoris (kg) | 1435 |
Apsisukimo spindulys (m) | 10,98 |
Oro pasipriešinimo koeficientas (Cd) | 0,31 |
INTERJERAS
„Porsche“ paskutinį kartą šio modelio interjerą atnaujino 2016 metais, kai skandalingai perėjo prie turbininių keturių cilindrų variklių bei naujo modelių žymėjimo. Šis atnaujinimas atnešė suapvalintas oro išpūtimo angas, atnaujintą multimedijos sistemą ir naujos formos vairą, o štai „GTS“ modifikacija gavo dar mažesnį, mygtukų neturintį analogą. Ko tik nepadarysi dėl maksimalios koncentracijos.
Apskritai, salonas yra maloni vieta būti. Aplinkui – „Porsche“ automobiliams būdingos medžiagos, viskas surinkta su dideliu dėmesiu detalėms. Nors naudingų dėtuvių daiktams čia nėra labai daug, o ir iššokantys puodelių laikikliai talpinant didesnės talpos puoduką nekelia pasitikėjimo, tai – tik mažytės smulkmenos. Kaip ir aplink pavarų svirtį esantys mygtukai ir jiems skirtos vietos, išduodančios, jog norėdami užpildyti tą netikėtai į galvą kertančią tuštumą, jog turėsite atsiversti papildomos įrangos katalogą ir užsisakyti keletą priedų.
Vis dėlto, kaip ir minėjome anksčiau – tai smulkmenos, nes didžiausią džiaugsmą kels tik keletas būtiniausių valdiklių. Vienas iš jų – leidžiantis įjungti garsiau dainuojančią išmetimo sistemą, o kitas – pūpsantis ant vairo, kurio dėka galite koreguoti vairavimo režimus. Ar reikia ko nors daugiau? Ko gero – ne.
Žvelgiant iš praktinės pusės, „Porsche“ neatrodys taip beviltiškai, kaip gali įsivaizduoti žmogus, perkantis gigantišką visureigį vien tam, jog galėtų užvažiuoti ant truputėlį aukštesnio šaligatvio bortelio. Pakėlus priekinį dangtį rasite gilią talpyklą. Pakėlus variklio dangtį – ten taip pat rasite dėtuvę kuprinei, nešiojamam kompiuteriui ar spurgų dėžutei. Jeigu ruošitės į ilgesnę kelionę, galinė dalis gali tapti vieta, ant kurios galėsite sudėti „stogo“ bagažinę“. Kad ir kaip bežiūrėsi, „Porsche Cayman“ yra ko gero praktiškiausias dvivietis sportiškas automobilis pasaulyje.
Pravartu žinoti | Porsche Cayman GTS 4.0 |
Bagažinės tūris (l) | 420 |
Maksimali leistina apkrova (kg) | 295 |
Maksimali stogo apkrova (kg) | 75 |
Maksimalus leistinas automobilio svoris (kg) | 1795 |
Triukšmo lygis važiuojant 80 ir 120 km/val. greičiu (dBA) | 68 / 73 |
DINAMIKA
Šiuolaikiniame pasaulyje atnaujinta „GTS“ versija yra tarsi Sibiro haskis. Šuo, kurį reikia prisijaukinti, atsižvelgti į jo poreikius ir suprasti, jog šis gyvūnas geriausiai jaučiasi ten, kur gali būti absoliučiai laisvas.
„Cayman GTS“ galimybių demonstracija vyksta ten, kur dažniausiai naudojate antrą ir trečią pavaras, kurios puikiai pasitarnauja norint greitai pabėgti nuo ką tik įveikto posūkio bei tinka oportunistiniams aplenkimams užmiestyje.
Jeigu tai būtų eilinis didelio pajėgumo turbininis motoras, vairuotojui tereikėtų įminti tą dešinėje esančią paminą ir tiesiog stebėti, kaip užsklandoje vykstantys procesai priverčia automobilį akceleruoti, lyg būtų ką tik iššautas iš katapultos. Efektyvu? Be abejonės. Šiek tiek nuobodu? Taip – be abejonės.
Skirtingai nuo turbokompresoriais aprūpintų variklių, atmosferinis analogas reikalauja akceleratorių išnaudoti iki absoliutaus maksimumo. Jeigu nesi tikras, jog įspaudei pedalą iki galo, spaudi dar labiau ir ausų būgneliais jauti, kuomet degimo kameroje vykstančios kuro mišinio sprogimo reakcijos priverčia automobilį skrieti įspūdingu tempu.
Nors šis variklis nenoromis verčia ištarti, jog jis – nuostabus, bet tuo pačiu jis nėra tobulas. Variklio darbas laisva eiga – padrikas ir nepastovus, o visame sūkių diapazone ausis užplūsta pernelyg sterilus garso takelis. Galbūt esame išlepinti kitų gamintojų, tačiau kiekvieną kartą perkopę 4000 sūkių ribą ir perjungę aukštesnę ar žemesnę pavarą norėtume pasijusti, lyg stovėtume griaustiniais ir žaibais prisotintame audros epicentre, karštos vasaros vakarą. Dramos ir teatrališkumo išmetimo sistemai kaip niekada trūksta, bet tai – skonio reikalas.
Nekreipiant dėmesio į šias subtilybes – atmosferinis variklis tikras skanėstas. Jis maloniai stebina veikimu, primenančiu ką tik prijaukintą laukinį žirgą. Jo elgesį ir manieras galite valdyti akceleratoriumi, tačiau suteikus bent menkiausią laisvę, jis tachometro rodyklę šokdina su tokiu užsidegimu, jog retkarčiais netgi darosi baisu.
Pravartu žinoti | Porsche Cayman GTS 4.0 |
Variklio tūris / Cilindrų skaičius | 4 litrų / 8 cilindrų |
Variklio galia / Sukimo momentas | 400 AG (7000 aps/min.) / 430 Nm esant 5500 aps/min. |
Pavarų dėžės tipas | 7 laipsnių, automatinė |
0 - 100 km/val. (gamintojo/mūsų užfiksuotas laikas) | 4,0 / 4,3 sek. |
60 - 100 km/val. / 80 - 120 km/val. | 2,1 / 2,2 sek. |
Maksimalus greitis | 288 km/val. |
Degalų sąnaudos testo metu (mieste / užmiestyje / greitkelyje) (l/100) | 13,6 / 7,6 / 10,5 |
Degalų bako talpa (l) / Nuvažiuojamas atstumas (km) | 64 l / 600 km |
CO2 emisijos | 219 g/km |
VALDYMAS
Sparčiai plakanti automobilio širdis, neabejotinai, yra tarsi pagrindinis patiekalas, kuriuo norisi mėgautis, tačiau kiekvieną pasivažinėjimą vainikuoja vairuotojo ir automobilio šokis.
Kelyje naujoji „GTS“ versija elgiasi tarsi „Porsche 911 Carrera“ su sunkesniu lagaminu ant kupros. Automobilis kasdieniškose situacijose elgiasi kaip tikras džentelmenas, retkarčiais priversdamas stebėtis, kaip toks grynakraujis eržilas moka būti civilizuotesnis už tam tikrus sportiškus hečbekus. Be to, jis puikiai jaučiasi greitkeliuose, kuriose važiuojant maksimaliu leistinu greičiu nekelia pernelyg didelio nuovargio, nes stebėtinai ilgi transmisijos perdavimo skaičiai neverčia variklio dirbti ypatingai aukštai sūkiais.
Vis dėlto, šis vokiškas kupė geriausiai atsiskleidžia 2812 arba 2808 numeriu pažymėtuose keliuose. Būtent jie – tarsi atviras kvietimas išbandyti bet kurio automobilio važiuoklę, ir skirtingai nuo bet kurio „Porsche 911“, štai šis „Porsche Cayman“ yra senamadiškas (gerąja prasme) sportinis kupė.
Jis negali turėti visų varančiųjų pavaros, jis negali turėti galinių vairuojančiųjų ratų sistemos ar kitų technologiškai pažangių sistemų, gelbėjančių vairuotoją iš padėties, į kurią jis įsivėlė pervertindamas savo jėgas. Ir tiesą sakant – ačiū dievui. Jų čia ir nereikia, nes „Porsche Cayman“ primena laikus, kuriame buvo mažiau dirbtinių dažiklių ar pridėtinių konservantų.
Norint važiuoti sparčiai, bet ne tokiu tempu, kuris keltų pavojų jums ir aplinkiniams, tiesiog sugebėkite mėgautis standartiniais pakabos nustatymais, progresyviai veikiančiu vairo mechanizmu ir efektyvia stabdžių sistema. Nebandydami iš jo išspausti pernelyg daug, pradėsite raškyti sultingus vairavimo malonumo vaisius – vieną po kito.
Kai padangų sukibimas svyruoja tarp „kimba“ ir „slysta“, kai dvi eismo juostos netikėtai tampa viena, tuomet „Porsche Cayman GTS“ tampa tiesiog fantastišku automobiliu.
Pravartu žinoti | Porsche Cayman GTS 4.0 |
Svorio paskirstymas tarp ašių | 45 / 55 |
Automobilio komponuotė | Galiniai varomieji ratai |
Pakabos konstrukcija ( Priekyje / Gale ) | Priekyje ir gale – nepriklausoma |
Stabdžių sistema | 350 mm stabdžių diskai priekyje, 330 mm stabdžių diskai gale |
Padangų išmatavimai bandytame modelyje | 235/35 R20 priekyje ir 265/35 R20 gale |
EKSPLOATACIJA
Sportiškų automobilių verslas nėra nei pati lengviausia, nei pati pelningiausia automobilių verslo šaka. Visgi – tai unikalūs ir konkretų tikslą turintys atlikti automobiliai, todėl kiekvieną kartą išvydus „Porsche“ ar panašaus kalibro mašinos kainą, nevertėtų bičiuliams nuolatos siuntinėti nustebusio Pikačiu „mėmės“.
Jeigu „GT4“ yra „Cayman“ modelių gamos flagmanas, tai vienu laipteliu žemiau stoviniuojanti „GTS“ modifikacija nekainuoja šešiaženklės sumos. Lietuvoje šis modelis kainuoja nuo 83 490 eurų arba beveik 27 tūkst. eurų daugiau už bazinę „Cayman“ versiją, turinčią keturių cilindrų, steroidų privalgydintą kavamalės variklį.
Jeigu pradinė automobilio kaina nėra šiurpinanti, ranką priversti sudrebėti gali papildomos įrangos kaina. Puikiai suprantame, kai dvigubos sankabos transmisijos opcija kainuoja 3000 eurų, puikiai suprantame, kai kur kas pažangesnę žibintų technologiją turintys žibintai kainuoja 2000 eurų, bet kai „Apple CarPlay“ sąsaja kainuoja 303 eurus, kai kiti tai siūlo nemokamai, arba kai išmaniajam telefonui skirta dėtuvė kainuoja virš 400 eurų, tai mažų mažiausia atrodo akiplėšiška.
Kitas klausimas – ar šiuo metu rinkoje yra kokių nors alternatyvų? Be abejonės, bet jų nėra daug, o ir jos nėra absoliučiai tiesioginės šios „Cayman“ versijos alternatyvos.
Pirmoji alternatyva – tokią pačią komponuotę turinti „Alpine A110 S“, bet dinamine prasme ji negali prilygti gerokai pajėgesniam tornadui, kurį savyje bando suvaldyti „Porsche Cayman“, o ir „Alpine“ kaina yra keliasdešimt tūkstančių eurų mažesnė ir siekia 65 174 eurus
Antroji potenciali alternatyva – ne per seniausiai atnaujintas „BMW M2 CS“. Taip pat varomas galiniais ratais, tačiau BMW receptas gerokai įvairiapusiškesnis. Ypač kasdieniškose situacijose bei neskatina leistis į kompromisus kaip „Porsche“. Kita vertus, kuomet kalbama apie pojūčius vairuojant automobilį, BMW negali pasiūlyti taip pat svaiginančiai į galvą kalančio kokteilio.
Pravartu žinoti | Porsche Cayman GTS 4.0 |
Pigiausio modelio kaina | 83 490 eur |
Bandyto modelio kaina | 95 158 eur |
Garantinis laikotarpis | 2 metų |
Preliminari išliekamoji vertė po 5 metų / 100 000 km | ~ 50 procentų |
Planinių aptarnavimų kaina po 5 m. 100 000 km / Planinių aptarnavimų dažnumas | 3134 eur / aptarnavimai vyksta kas 30 000 km arba kartą per du metus |
Atstovybių tinklas | Vilniuje |