Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Maksas Aleksanderis Chiltonas gimė 1991 metais balandžio 21 dieną. Šiemet jaunasis lenktynininkas debiutavo „Formulės 1“ arenoje, „Marussia“ komandos gretose.
M.Chiltono šeima yra dideli auto sporto entuziastai. Jo brolis Tomas Chiltonas lenktyniauja žiedinių lenktynių pasaulio čempionate, o tėvas Grahamas Chiltonas yra „Carlin Motorsport“ komandos savininkas.
Kaip ir beveik visi lenktynininkai, M.Chiltono sportininko karjera prasidėjo kartinguose. Kartingo varžybose jis debiutavo būdamas dešimties metų. M.Chiltonas buvo reguliarus apdovanojimų pakylos lankytojas ir kai jam suėjo 14 metų, jis pasuko link kėbulinių automobilių lenktynių. Per laiko periodą kurį jis praleido kartinguose, jaunasis M.Chiltonas varžėsi „Super 1 National Kart“ čempionatuose.
2005 metais britas debiutavo „T Cars“ čempionate. Ši serija skirta jaunuoliams kurių amžius nuo keturiolikos iki septyniolikos metų. Savo pirmąjį sezoną šiame čempionate lenktynininkas užbaigė aštuntoje vietoje. Vėliau surengtoje „Autumn Trophy“ kategorijoje jis liko trečias.
2006 metais britas tęsė savo karjerą „T Cars“ čempionate. Tais metais M.Chiltonas tapo serijos čempionu iškovodamas septynias pergales. Kova dėl titulo buvo kaip reikiant įtempta. Antroje vietoje likęs lenktynininkas buvo iškovojęs viena pergale mažiau – šešias.
2007 metais M.Chiltonas debiutavo Britanijos „Formulės 3“ čempionate. Britas negalėjo debiutuoti pirmame čempionato etape, nes jam dar nebuvo sukakę 16 metų. Lenktynininko geriausias pasiekimas buvo vienuolikta vieta Bukarešto ir „Brands Hatch“ trasose. Jis taip pat jėgas išbandė „Star Mazda“ čempionate, „Laguna Seca“ trasoje. Dėl taškų jis nekovojo, nes turėjo tik kviestinio dalyvio statusą.
M.Chiltonas tais pačiais metais dalyvavo „Silverstone 1000km“ lenktynėse kartu su savo broliu Tomu Chiltonu. Jie užėmė šeštą vietą bendroje įskaitoje ir nuo nugalėtojų atsiliko aštuoniais ratais. Pergalę šiose varžybose šventė komanda vairuojanti „Peugeot 908 HDi FAP“ prototipą. Vienu iš šios komandos lenktynininku buvo buvęs „Formulės 1“ lenktynininkas Marcas Gene.
Kitais metais M.Chiltonas dar kartą išbandė savo jėgas „Formulės 3“ čempionate. Šį kartą jis pagerino savo rezultatą ir sezoną užbaigė dešimtoje vietoje. Britas iškovojo dvi pole pozicijas, vieną Monzoje, o kitą Rockinghame. Į savo sąskaitą jis taip pat įsirašė du podiumus, jam pavyko iškovoti antrą vietą Oulton Parke ir trečia Rockinghame.
2009 metais M.Chiltonas persikėlė į „Carlin Motorposrt“ komandą, su kuria iškovojo tris pole pozicijas per pirmus keturis etapus. Iš viso sezone jis šventė dvi pergales. Pirmąją „Algarve“ trasoje, antrąją „Portimao“ ir trečiąją „Brands Hatch“ trasoje.
M.Chiltonas 2009 metų sezoną užbaigė „GP2“ čempionate vairuodamas „Brawa Addax“ komandos bolidą. 2010 britas persikėlė į „Ocean Racing Technology“ ekipą, su kuria jis sezoną baigė penktoje vietoje.
2011 metais sportininkas vėl pakeitė komandą ir perėjo į „Carlin Motorsport“ ekipos gretas. „GP2 Asia“ čempionatą jis užbaigė tik 22 vietoje, o pagrindinį „GP2“ čempionatą baigė šiek tiek geresnėje – 20 vietoje.
2012 metais M.Chiltonas išliko toje pačioje komandoje, tačiau ekipa jau buvo palaikoma „Marussia“ „Formulės 1“ komandos. 2012 metų sezone jam sakėsi žymiai geriau. Pirmose sezono lenktynėse britas kopė ant apdovanojimų pakylos, kiek vėliau Vengrijoje lenktynininkas iškovojo savo pirmąją pole poziciją ir pergalę šiame čempionate. Ženkliai pagerėjusi M.Chiltono forma leido jam reguliariai kovoti dėl taškų ir sezoną baigti ketvirtoje vietoje.
M.Chiltonas „Formulės 1“ bolidą išmėgino 2011 metais, kuomet buvo surengti jaunųjų lenktynininkų „Formulės 1“ bandymai. Tą kart britas sėdosi į „Force India“ komandos bolidą, tačiau tai nebuvo pirmas kartas, kuomet jis vairuoja aukščiausios klasės lenktyninį bolidą. Kiek ankščiau jis dalyvavo bolido bandymuose važiuojant tiesia linija.
2012 metais nuo „Formulės 1“ Japonijos GP britas buvo paskelbtas kaip „Marussia“ komandos atsarginiu lenktynininku. Jau Abu Dabio lenktynių savaitgalį, jis į „Marussia“ bolidą sėdo laisvųjų treniruočių metu.
2012 metais gruodžio mėnesį, „Marussia“ komandos vienas iš vadovų Nikolajus Fomenko paskelbė, jog M.Chiltonas jo komandos gretose lenktyniaus visą 2013 metų sezoną.
Maksas Aleksanderis Chiltonas gimė 1991 metais balandžio 21 dieną. Šiemet jaunasis lenktynininkas debiutavo „Formulės 1“ arenoje, „Marussia“ komandos gretose.
M.Chiltono šeima yra dideli auto sporto entuziastai. Jo brolis Tomas Chiltonas lenktyniauja žiedinių lenktynių pasaulio čempionate, o tėvas Grahamas Chiltonas yra „Carlin Motorsport“ komandos savininkas.
Kaip ir beveik visi lenktynininkai, M.Chiltono sportininko karjera prasidėjo kartinguose. Kartingo varžybose jis debiutavo būdamas dešimties metų. M.Chiltonas buvo reguliarus apdovanojimų pakylos lankytojas ir kai jam suėjo 14 metų, jis pasuko link kėbulinių automobilių lenktynių. Per laiko periodą kurį jis praleido kartinguose, jaunasis M.Chiltonas varžėsi „Super 1 National Kart“ čempionatuose.
2005 metais britas debiutavo „T Cars“ čempionate. Ši serija skirta jaunuoliams kurių amžius nuo keturiolikos iki septyniolikos metų. Savo pirmąjį sezoną šiame čempionate lenktynininkas užbaigė aštuntoje vietoje. Vėliau surengtoje „Autumn Trophy“ kategorijoje jis liko trečias.
2006 metais britas tęsė savo karjerą „T Cars“ čempionate. Tais metais M.Chiltonas tapo serijos čempionu iškovodamas septynias pergales. Kova dėl titulo buvo kaip reikiant įtempta. Antroje vietoje likęs lenktynininkas buvo iškovojęs viena pergale mažiau – šešias.
2007 metais M.Chiltonas debiutavo Britanijos „Formulės 3“ čempionate. Britas negalėjo debiutuoti pirmame čempionato etape, nes jam dar nebuvo sukakę 16 metų. Lenktynininko geriausias pasiekimas buvo vienuolikta vieta Bukarešto ir „Brands Hatch“ trasose. Jis taip pat jėgas išbandė „Star Mazda“ čempionate, „Laguna Seca“ trasoje. Dėl taškų jis nekovojo, nes turėjo tik kviestinio dalyvio statusą.
M.Chiltonas tais pačiais metais dalyvavo „Silverstone 1000km“ lenktynėse kartu su savo broliu Tomu Chiltonu. Jie užėmė šeštą vietą bendroje įskaitoje ir nuo nugalėtojų atsiliko aštuoniais ratais. Pergalę šiose varžybose šventė komanda vairuojanti „Peugeot 908 HDi FAP“ prototipą. Vienu iš šios komandos lenktynininku buvo buvęs „Formulės 1“ lenktynininkas Marcas Gene.
Kitais metais M.Chiltonas dar kartą išbandė savo jėgas „Formulės 3“ čempionate. Šį kartą jis pagerino savo rezultatą ir sezoną užbaigė dešimtoje vietoje. Britas iškovojo dvi pole pozicijas, vieną Monzoje, o kitą Rockinghame. Į savo sąskaitą jis taip pat įsirašė du podiumus, jam pavyko iškovoti antrą vietą Oulton Parke ir trečia Rockinghame.
2009 metais M.Chiltonas persikėlė į „Carlin Motorposrt“ komandą, su kuria iškovojo tris pole pozicijas per pirmus keturis etapus. Iš viso sezone jis šventė dvi pergales. Pirmąją „Algarve“ trasoje, antrąją „Portimao“ ir trečiąją „Brands Hatch“ trasoje.
M.Chiltonas 2009 metų sezoną užbaigė „GP2“ čempionate vairuodamas „Brawa Addax“ komandos bolidą. 2010 britas persikėlė į „Ocean Racing Technology“ ekipą, su kuria jis sezoną baigė penktoje vietoje.
2011 metais sportininkas vėl pakeitė komandą ir perėjo į „Carlin Motorsport“ ekipos gretas. „GP2 Asia“ čempionatą jis užbaigė tik 22 vietoje, o pagrindinį „GP2“ čempionatą baigė šiek tiek geresnėje – 20 vietoje.
2012 metais M.Chiltonas išliko toje pačioje komandoje, tačiau ekipa jau buvo palaikoma „Marussia“ „Formulės 1“ komandos. 2012 metų sezone jam sakėsi žymiai geriau. Pirmose sezono lenktynėse britas kopė ant apdovanojimų pakylos, kiek vėliau Vengrijoje lenktynininkas iškovojo savo pirmąją pole poziciją ir pergalę šiame čempionate. Ženkliai pagerėjusi M.Chiltono forma leido jam reguliariai kovoti dėl taškų ir sezoną baigti ketvirtoje vietoje.
M.Chiltonas „Formulės 1“ bolidą išmėgino 2011 metais, kuomet buvo surengti jaunųjų lenktynininkų „Formulės 1“ bandymai. Tą kart britas sėdosi į „Force India“ komandos bolidą, tačiau tai nebuvo pirmas kartas, kuomet jis vairuoja aukščiausios klasės lenktyninį bolidą. Kiek ankščiau jis dalyvavo bolido bandymuose važiuojant tiesia linija.
2012 metais nuo „Formulės 1“ Japonijos GP britas buvo paskelbtas kaip „Marussia“ komandos atsarginiu lenktynininku. Jau Abu Dabio lenktynių savaitgalį, jis į „Marussia“ bolidą sėdo laisvųjų treniruočių metu.
2012 metais gruodžio mėnesį, „Marussia“ komandos vienas iš vadovų Nikolajus Fomenko paskelbė, jog M.Chiltonas jo komandos gretose lenktyniaus visą 2013 metų sezoną.