Ne sportiškumo, inžinierinio sumanumo, bet universalumo. Naudotų automobilių rinkoje netrūksta egzempliorių, kurie būtų gražesni, turėtų sultingiau skambančią išmetimo sistemą, tiksliau veikiančią pavarų dėžę ar net padėtų rekordiniu tempu įveikti lenktynių trasą. „Volkswagen Golf GTI“ nėra tipinis sportiškas hečbekas, bet tai ir yra šio modelio stiprybė, kurios dėka „Volkswagen“ siūlo analogų neturintį derinį tarp kasdieniško patogumo ir žiupsnelio aštrių prieskonių, kai to norisi saulėtą šeštadienio popietę.
INTERJERAS
Jeigu bent kartą turėjote reikalų su septintos kartos „Golf“, vargu ar įsėdę į sportišką „GTI“ galėtumėte įvardinti bent 10 skirtumų. Žinoma, labai greitai pamatysite patogesnes ir didesnį šoninį prilaikymą turinčias sėdynes, golfo kamuoliuką primenančią pavarų perjungimo svirtį ar keletą papildomų, tik „GTI“ modeliui būdingų aksesuarų, tačiau bendra interjero koncepcija ir stilistika išliko nepasikeitus. Tai – vis dar tas pats praktiškas ir iki užknisimo nuobodus bei praktiškas „Golf“.
Vairuotojo pozicija, prietaisų išdėstymas ir komforto įrangos priedai buvo suprojektuoti taip, jog neužknistų ir tiesiog atliktų savo funkciją be įspūdingų fejerverkų. Pavyzdžiui, kituose modeliuose pirmieji kartai sėdinti už vairo sukelia „WOW“ efektą, tačiau jam pradingus pradedi matyti akivaizdžias ir akį rėžiančias projektavimo klaidas. Tuo tarpu čia visi procesai vyksta atvirkštiniu būdu. Jeigu iš pradžių automobilio salonas atrodo nuobodus ir nekeliantis emocijų, po geros savaitės supranti, jog įmantrūs sprendimai ir dar įspūdingesnė dizainerių išmonė pradeda užknisti ar netgi erzinti.
Atkreipkite dėmesį:
- Pirkdami automobilį atidarykite bagažinę ir patikrinkite ar joje nėra drėgmės. Įprastai, drėgmė ir vanduo nusėda atsarginio rato vietoje;
- Gausią komforto įrangą turintys modeliai gali turėti adaptyvią greičio ir atstumo palaikymo sistemą. Jeigu ji neveikia, iš pradžių patikrinkite priekiniame buferyje esantį radarą. Įprastai jo nuvalymas išsprendžia visas problemas, tačiau pirkdami automobilį patikrinkite ar jis neturi pažeidimo požymių;
- Jeigu dominantis modelis turi stoglangį, įsitikinkite, jog pro jį į automobilio vidų nepatenka vanduo. Tai yra plačiai žinomas „Golf GTI“ trūkumas, dėl kurio gali kilti ir kitos problemos. Pavyzdžiui? Ant stogo gali atsirasti korozijos židiniai;
- Modeliuose, turinčiuose mechaninę pavarų dėžę, verta patikrinti kaip sklandžiai persijungia pavaros, ar sankabos pedalas nėra per sunkus ir ar pradėjus judėti nejaučiate sankabos „praslydimo“;
DINAMIKA
Į septintos kartos „
Volkswagen Golf GTI“ vokiečiai sumontavo daugeliui ganėtinai gerai pažįstamą „EA888“ šeimos narį. Priklausomai nuo pagaminimo metų ir versijos, jis išvystydavo 220, 230, 245 arba 290 arklio galių. Vėlgi, priklausomai nuo versijos, automobilio galimybės spurtuoti iki 100 km/val. svyruodavo tarp 6,2 ir 5,6 sekundės.
Vis dėlto, nepriklausomai nuo pasirinktos versijos, 2,0 litrų darbinio tūrio motoras veikimo savybėmis turėtų būti pavyzdys kitiems. Civilizuotas, bet tuo pačiu sugebantis užtikrintai tempti automobilį į priekį plačiame sūkių diapazone. Žinoma, tachometro rodyklei pasiekus ir perkopus 5000 aps/min. ribą jis šiek tiek išsikvepia, tačiau tai – ne problema. Nebent mėgstate lankytis lenktynių trasoje, kur aukštuminių ribų vaikymasis turi teikti malonumą.
Be abejonės, prie didžiulio variklio efektyvumo prisideda „DSG“ dvigubos sankabos pavarų dėžė. Priklausomai nuo pagaminimo metų, ji gali būti 6-ių arba 7-ių pavarų. Jos nėra absoliučiai identiškos ir tai justi jų veikime. Naujesniuose modeliuose montuojama 7-ių pavarų dėžė nėra tokia grubi, kai automobiliu tenka naudotis mieste, tačiau tuo pačiu ji gerokai efektyviau keičia pavaras. Pavyzdžiui, iš 3-čios į 2-ą. Be to, papildoma pavara padeda sumažinti variklio sūkius važiuojant didesniu nei 100 km/val. greičiu.
Atkreipkite dėmesį:
- Iki 2015 metų gaminti modeliai buvo atšaukti dėl turbokompresorių gedimų. Tuomet buvo teigiama, jog į automobilius pateko defektų turintys turbokompresoriai, kuriuos gamintojas pakeitė pagal galiojančią gamintojo garantiją;
- Vandens siurblys – tai praktiškai visų „Golf GTI“ modelių problema. Jis tiesiog tampa nesandarus ir ilgalaikėje perspektyvoje gali turėti įtakos efektyviam variklio aušinimo sistemos darbui;
- Į „Golf GTI“ montuoti varikliai turi paskirstymo grandinę, kurios, teoriškai, nereikia keisti. Vis dėlto, daugelis rekomenduoja paskirstymo sistemos būklę patikrinti kas 100 000 kilometrų;
- Dar viena plačiai žinoma šių modelių problema – cilindrų galvutės vožtuvų spyruoklės. Šios spyruoklės padeda apsaugoti cilindrų sieneles, stūmoklius ir guolius, nes užtikrina reikiama suspaudimo lygį. Vienas iš šios detalės susidėvėjimo simptomų – netolygus variklio darbas laisva eiga;
VALDYMAS
„GTI“ niekada nebuvo laikomas automobiliu, su kuriuo galėtumėte vaikytis „Porsche 911“. Tam yra skirti gerokai rimtesni automobilių pasaulio instrumentai. Vietoje to „Golf GTI“ džiugina išskirtiniu pakabos balansu, leidžiančiu automobiliu mėgautis bet kur.
Pagrindiniai analogai iš „Ford“ ar „Renault“ stovyklų būna nuostabūs ir įtraukiantys tam tikroje aplinkoje. Pavyzdžiui, „Renault Megane R.S.“ yra tiesiog stulbinantis lygiame it sviestas vingiuotame kelyje arba lenktynių trasoje, tačiau kasdieniškose, duobėmis nusėtose miesto džiunglėse „Renault“ labiau primena kelionę ant taburetės. Leidžiantis nuo laiptų.
„
Volkswagen Golf GTI“ trasoje, be abejonės, nusileis „Renault“, tačiau realiame pasaulyje vokiškas hečbekas sugeba prikaustyti dėmesį, kai išnaudojate maždaug 60 procentų automobilio potencialo. Greitas, bet nepriverčiantis išpūsti akių. Tikslus ir stabilus, bet ne toks aštriabriaunis ir grubus kaip „
Renault Megane R.S.“.
Eilėje skirtingų modelių naudojamas 2,0 litrų, 4 cilindrų variklis su turbokompresoriumi turi ganėtinai ryškų privalumą – pakankamai mažą apetitą degalams, kai nesielgiate kaip nuo grandinės nutrūkęs beprotis.
Gamintojas tikina, jog vidutinės kuro sąnaudos mišriu režimu siekia 6,4-6,6 litro 100 kilometrų. Visa tai atrodo nerealu, ar ne? Ne visai. Užmiestyje ir greitkelyje sąnaudų vidurkis svyruos tarp 7 ir 8 litrų 100 kilometrų, o mieste – tarp 10 ir 11 litrų 100 kilometrų. Atsižvelgiant į faktą, jog „Volkswagen Golf GTI“ kiekvieną dieną iki 100 km/val. įsibėgės per maždaug 6 sekundes – tai labai neblogas rezultatas.
Atkreipkite dėmesį:
- Aukšto slėgio degalų siurblys – dar viena detalė, į kurią vertėtų atkreipti dėmesį. Iš tiesų, tik įsigijus automobilį, iškart rekomenduojama aukšto slėgio siurblį pakeisti. Vien dėl šventos ramybės;
- Gamyklinių amortizatorių tarnavimo resursas stebėtinai trumpas, tačiau daugelis „Golf GTI“ savininkų į tai nekreipia dėmesio ir vietoje jų sumontuoja gerokai pranašesnius „Bilstein B4“ ar net „B6“ analogus;
- „Volkswagen Golf GTI“ galėjo turi vieną iš dviejų DSG dvigubos sankabos pavarų dėžių tipų. Standartinis modelis turėjo šešių laipsnių „DQ250“ versiją, o „Performance“ versija bei atnaujintas modelis – septynių laipsnių „DQ381“;
- Stabdžių skystį rekomenduojama keisti kas dvejus metus, nepriklausomai nuo ridos;
- Į variklį rekomenduojama pilti 5W30 alyvą, atitinkančią „Volkswagen“ standartus;
- Alyvą „DSG“ pavarų dėžėje reikėtų keisti kas 60 000 kilometrų arba kas 4 metus;
- Uždegimo žvakes reikėtų keisti kas 60 000 kilometrų arba kas 3 metus;
- Planinių aptarnavimų dažnumas – kas 15 000 kilometrų kas 12 mėnesių;
KODĖL VERTA ĮSIGYTI?
- Toks pats praktiškas kaip ir standartinis „Golf“
- Puikus kompanionas ilgoje kelionėje
- Krikščioniškos vidutinės degalų sąnaudos
- Eksploatacijos kaštai nebus du kart didesni už dyzelinį variklį turintį „Golf“
- Puiki benzininio variklio dinamika
KODĖL NE?
- Sportiškų hečbekų rinkoje yra galingesnių ir greitesnių alternatyvų
- Kaip ir daugelis „Volkswagen“ modelių, taip ir šis labai domina vagis
- Išskirtinumo ieškantys vairuotojai priekaištaus nuosaikiai „Volkswagen“ išvaizdai
- „Honda Civic Type R“ arba „Renault Megane R.S“ siūlo daugiau emocijų už mažesnę kainą
DETALIŲ KAINOS
- Alyvos filtras ~ 10 eurų
- Alkūninio veleno riebokšlis ~ 15 eurų
- Galinės svirties įvorė ~ 8 eurai
- „MacPherson“ kolonos pagalvė ~ 30 eurų
- Uždegimo žvakė ~ 10 eurų
- Uždegimo ritė ~ 40 eurų
- Alkūninio veleno padėties daviklis ~ 35 eurai
- Alyvos radiatorius ~ 60 eurų
- ABS daviklis ~ 30 eurų
- Stabdžių suportas ~ 70 eurų
- Stabdžių diskas ~ 40 eurų
- Vairo traukės antgalis ~ 20 eurų
- Termostatas ~ 10 eurų
- ABS daviklis ~ 20 eurų
- Oro kondicionieriaus kompresorius ~ 250 eurų
GERIAUSIOS VERSIJOS
„Volkswagen Golf GTI Performance“
Standartinė „Golf GTI“ versija buvo siūloma su 220 arklio galių išvystančiu motoru. „Volkswagen“ kaip žinodama, jog standartinė „Golf GTI“ versija visiems neįtiks, tuo pačiu metu siūlė pasirinkti „GTI Perfromance“ modifikaciją, su truputėlį didesne variklio galia, sodriau veikiančia išmetimo sistema ir riboto praslydimo diferencialu.
„Volkswagen Golf GTI Clubsport“
Jeigu norite patirti žymiai daugiau aštrių pojūčių, tuomet pradėkite dairytis į jubiliejinę „Golf GTI“ versiją – „Clubsport“. Ji buvo sukurta siekiant paminėti 40-ąjį „Golf GTI“ modelio jubiliejų 2016 metais ir pasižymėjo didesne variklio galia, standesne pakaba bei kitais atributais, dėl kurių daugelis „Clubsport“ versiją įvardija kaip geriausiai valdomą visų laikų „Golf GTI“.