„Suzuki“ daugeliui žinoma kaip motociklų arba mažų miesto automobilių gamintoja. Tačiau daugelis vyresnio amžiaus automanų turėtų atsiminti devinto dešimtmečio pabaigoje pradėtą gaminti „Suzuki Swift GTi“. Tai buvo ne pats gražiausias automobilis pasaulyje, tai buvo nesvarbu.
„Suzuki“ inžinieriai į maždaug 650 kilogramų sveriantį hečbeką sumontavo aukštasūkį, 1.3 litro benzininį variklį, kuris išvystydavo 100 arklio galių esant 6500 aps/min ir 112 Nm esant 5000 aps/min. Tai nėra pačios įspūdingiausios charakteristikos pasaulyje, tačiau dėl puikaus svorio ir galios santykio, šis japoniškas hečbekas galėjo iki 100 km/val. per 8 sekundes! Greičiau nei daugelis to meto „BMW“ ar „Mercedes Benz“ automobilių. „Suzuki Swift GTi“ buvo puiki to meto Hot Hatch'o interpretacija, kuri, deja, nebuvo tinkamai įvertinta.
Praėjus 16 metų nuo „Swift GTi“ debiuto, automobilių gamintojas iš Japonijos pristatė 1989 metais debiutavusio Hot Hatch'o įpėdinį - „Swift Sport“. Nors automobilis tapo aukštesnis, platesnis ir ilgesnis, tačiau „Suzuki“ inžinieriai kurdami „Swift Sport“ vadovavosi devintame dešimtmetyje parašytomis taisyklėmis. Jis turi būti lengvas, puikiai valdomas, pigus ir pakankamai greitas.
2005 metais pristatytas modelis buvo aprūpintas 1.6 litro, keturių cilindrų benzininiu varikliu, kuris išvystė 125 arklio galias esant 6800 aps/min. Tai nėra labai daug, tačiau ar „Mazda MX-5“ ar „Honda CRX“ savininkai labai dažnai skundžiasi galios trūkumu? Perkant tokius automobilius, variklio galia nėra pats svarbiausias rodiklis.
Kaip ir priklauso, mažasis „Suzuki“ buvo aprūpintas su mechanine pavarų dėže, standesniais amortizatoriais bei spyruoklėmis, dviguba išmetimo sistema ir agresyviau atrodančiomis kėbulo detalėmis, kurios kiekvienam praeiviui sakys, jog tai nėra dar vienas nuobodus ir mažas hečbekas iš Japonijos.
PATARIMAI PERKANT
Variklis ir transmisija
Kadangi šie automobiliai Europoje nėra populiarūs, oficialios „Swift Sport“ patikimumo statistikos nėra. Tačiau dėl „M16A“ benzininio variklio patikimumo pergyventi nereikėtų, nes Niurburgringe įsikūrusi „Rent4Ring“ kompanija savo automobilių parke turi net tris „Suzuki Swift“ automobilius, kurie nuolatos yra drožiami ir negailestingai laužomi. Ne vienas iki šiol neparodė silpnumo požymių.
Tuo tarpu pavarų dėžės nėra tokios stiprios. Pasak įvairių „Swift Sport“ savininkų, jos nemėgsta šiurkštaus elgesio. Dažniausiai iš rikiuotės išeina sankaba ir pirminio veleno guolis.
Tinkamai prižiūrėta pavarų dėžė atlaiko 150 - 180 tūkst. kilometrų.
Pakaba, stabdžiai, vairo mechanizmas
Jeigu prietaisų skydelyje dega „ESP“ lemputė, greičiausiai reikės pakeisti „ABS“ pompą. Tai yra vienas iš dažniausiai pasitaikančių gedimų šiuose automobiliuose.
Taip pat reikėtų atkreipti dėmesį ar iš priekinės pakabos nesklinda jokie pašaliniai garsai. Labiausiai reikėtų atkreipti dėmesį į guolius ir amortizatorių stovus. Jie susidėvi greičiausiai.
Detalių kainos
- Stabdžių trinkelių rinkinys ~ 30 eurų.
- Stabdžių diskas ~ 40 eurų.
- Stabdžių cilindras ~ 20 eurų.
- Stabdžių apkaba ~ 110 eurų.
- Generatorius ~ 180 eurai.
- Lambda jutiklis ~ 100 eurų.
- Uždegimo žvakė ~ 11 eurų.
- Sankabos komplektas ~ 300 eurų.
- Rato guolio komplektas ~ 150 eurų.
Savininko atsiliepimas
Eligijus, 2007 metų gamybos „Swift Sport“. Rida - 79.366 km.
Šį automobilį pirkau ne be priežasties. Tokiems mažiems automobiliams aš turiu silpnybę. Kadaise turėjau „Honda CRX“, „Volkswagen Polo GT40“ ir net senąjį, bet gerąjį „Swift GTi“.
Automobilį įsigijau prieš trejus metus. Naršydamas automobilių skelbimų portaluose ieškodamas naujos raketos netyčia užtikau „Swift Sport“. Mašina buvo atkeliavusi iš Italijos, kėbulas turėjo nemažai kėbulo įlenkimų, o ir pardavėjas nekėlė labai daug pasitikėjimo. Vis dėlto, nuvykęs apžiūrėti automobilį buvau maloniai nustebintas. Tiek važiavimu, tiek variklio gyvybingumu.
Per tris eksploatacijos metus didelių problemų neturėjau. Reguliariai keičiu tepalus, filtrus ir kitus einamus dalykus. Kol kas, rimtesnių gedimų nebuvo.
Vidutinės kuro sąnaudos svyruoja nuo 7 iki 10 litrų. Viskas priklauso nuo dešinės kojos sunkumo.
Alternatyvos
Jeigu „Swift Sport“ yra ne Jūsų skoniui, pateikiame dvi rimtas alternatyvas šiam automobiliui.
Mini Cooper
Vokiško kraujo turintis hečbekas turės 120 arklio galių išvystantį variklį, turės ilgesnį komforto įrangos sąrašą, geresnės kokybės apdailos medžiagas. „MINI“ automobiliai taip pat pasižymi geresne išliekamąja verte.
Trūkumai? Ne pati pigiausia eksploatacija, maža bagažinė ir nuvilianti erdvė ant galinių sėdynių.
Škoda Fabia vRS
„Fabia“ galėtų būti visai įdomi „Swift Sport“ alternatyva. Ypač, jeigu Jūsų prioritetuose galingas ir ekonomiškas dyzelinis variklis. 130 arklio galių ir 310 Nm turėtų būti per akis, o 5.6 litro vidutinės kuro sąnaudos turėtų patikti Jūsų piniginei.
Malonumo kaina
Įsigyti tokį automobilį Lietuvoje - praktiškai neįmanoma. Nebent norėtumėte už maždaug 14 tūkst. eurų įsigyti visiškai naują „Suzuki Swift Sport“. Pasižvalgius naudotų automobilių rinkoje, geros būklės egzempliorius Jums atsieis maždaug 4000 eurų.
Jeigu nebijote automobilių su smulkiais defektais, sportiškąjį „Swift“ galima nusipirkti nuo maždaug 2800 - 3000 eurų.
Iki 50 tūkst. kilometrų nuvažiavę modeliai kainuoja maždaug 5500 eurų.