„Mercedes-Benz“ į šį automobilių segmentą ruošėsi įžengti stebėtinai ilgai. Galbūt todėl, jog gamintojas iš pradžių norėjo pasimokyti iš kitų klaidų bei suprasti kaip turi atrodyti A klasės giminaitis. Kita vertus, net ir tada kai kurie galėjo pasimesti ir taip gausioje modelių gamoje, kurioje netrūko nei hečbekų, nei visureigių, nei sportiškų kupė.
DIZAINAS
Platformų, variklių ir kitų svarbių komponentų dalijimosi programos nėra naujas išradimas. Tai buvo daroma prieš kelis dešimtmečius, taip bus daroma ir po kelių dešimtmečių, todėl nenuostabu, jog „Mercedes-Benz GLA“ buvo sukurtas naudojantis jau esamais komponentais, kuriuos gamintojas iš pradžių panaudojo A ir B klasėse.
Vis dėlto, šis padidinto pravažumo modelis yra 125 mm ilgesnis, 24 mm platesnis ir 61 mm aukštesnis už A klasės hečbeką, o kalbant apie dizainą – jis pasižymi raumeningesnėmis formomis bei didesnėmis radiatoriaus grotelėmis, kurios sukuria (atleiskite lygių teisių kontrolieriai) vyriškesnio automobilio įspūdį.
Papildomi skirtumai slypi ne tik išvaizdoje, bet ir pakabos sistemose, o tiksliau – jų aukštyje. „Mercedes-Benz“ siūlė rinktis iš keleto skirtingų versijų, nuo kurių priklausydavo ir kėbulo aukštis. Jeigu standartinio modelio važiuoklės aukštis siekia 124 mm, tai kitos galėjo būti keliasdešimt milimetrų aukštesnis. Norintiems, jog „GLA“ truputėlį pritūptų arčiau žemės, pirkėjai turėtų ieškoti modelio su „AMG“ įrangos lygiu, kuris pakabą sužemina 15 mm. Vis dėlto, standartinė kėbulo prošvaisa nėra įspūdinga, nes „Škoda Octavia“ siūlo 140 mm prošvaisą, o „Renault Megane“ – 120 mm.
Akivaizdu, jog pagrindinis „Mercedes-Benz GLA“ akcentas – dizainas. Jis tikrai traukia akį, ypač dėl raumeningai atrodančių, „Mercedes-Benz GLK“ stiliaus sparnų. Automobilis buvo sukurtas tam, jog galėtų atsidurti dėmesio centre, o jeigu pasirinksite modelį su ypatingai gausia komforto įranga, tuomet automobilyje galėsite rasti sistemą, kuri priklausomai nuo greičio, oro sąlygų ar paros meto, automatiškai perjungs iš ilgųjų į trumpųjų šviesų (arba atvirkščiai) veikimo režimus, ir beveik tobulai apšvies posūkius.
Atkreipkite dėmesį:
- Priekiniai žibintai: juose gali kauptis drėgmė, tačiau „Mercedes-Benz“ atšauna, jog tai – normalu.
- Ksenoniniai žibintai: žibintų aukščio reguliavimo mechanizmas linkęs kvailioti arba nusibaigti anksčiau laiko.
- Atstumo jutikliai: priekiniai atstumo davikliai gali pypsėti be priežasties arba visai neveikti. Tokiu atveju reikia iš naujo juos sukalibruoti arba pakeisti naujais.
INTERJERAS
Jeigu automobilio išvaizda nėra identiška A ar B klasei, tai įsirioglinus į mašinos vidų tiek daug skirtumų neberasite. Iš tiesų, mes atradome tik keletą skirtumų.
Vienas iš jų – aukščiau sumontuota vairuotojo sėdynė. Šis pokytis leidžia lengviau stebėti aplinką, tačiau šis sprendimas taip pat nepatiks aukštesniems vairuotojams. Pavyzdžiui, 1,9 ūgio vairuotojai, net ir privertus sėdynę nukeliauti į žemiausią poziciją, jausis kaip skardinėje. Ypač versijoje su stoglangiu, kuris suvalgo nemažą dalį erdvės.
Komplimentų šiam automobiliui nenorės skirti ir „GLA“ keleiviai. Nors „BMW X1“ ar „Audi Q3“ modeliuose keleiviams skirta erdvė taip pat nėra pati geriausia, tačiau „GLA“ šioje srityje yra absoliutus autsaideris.
Galinės sėdynės yra skirtos tik mažaūgiams bičiuliams arba pagrandukams, arba geriausiu atveju – šuniukui, kuris buvo įsigytas pamačius gražias nuotraukas internete. Kaip praktiškas automobilis – „Mercedes-Benz GLA“ tiesiog yra beviltiškas.
Kitais atžvilgiais „Mercedes-Benz GLA“ interjeras yra lygiai toks pat, kaip ir tuo pačiu laikotarpiu gamintos A klasės, o tai reiškia, jog gausite lūkesčių nepateisinantį interjerą. Nebent tai bus modelis, praėjęs gamintojo modernizaciją 2017 metais.
Iki tol gaminti modeliai pasižymi ypatingai lėta multimedija, prastos kokybės apdailos medžiagomis, o ir surinkimo kokybė nėra tokia, kurios gali tikėtis iš „Mercedes-Benz“. Kiekviename žingsnyje justi, jog „Mercedes-Benz“ priklauso pigiausių šios markės modelių šeimynai.
Atkreipkite dėmesį:
- Surinkimo kokybė: modeliai iki 2017 metų atnaujinimo pasižymėjo ne pačia geriausia surinkimo kokybe, tad pašaliniai girgždesiai neturėtų jūsų stebinti.
- Garso izoliacija: pirkdami automobilį atkreipkite dėmesį į duris juosiančias gumas. Jos nusidėvi gerokai greičiau negu kituose automobiliuose
DINAMIKA
„Mercedes-Benz“ visuomet sugebėdavo kiekvieną vairuotoją lepinti ir „GLA“ nebus išimtis, nes variklių gama – džiuginančiai plati.
Šis krosoveris gali turėti įvairaus pajėgumo keturių cilindrų variklius, priekinių arba visų keturių varančiųjų ratų pavarą, mechaninę arba 7 laipsnių, dvigubos sankabos transmisiją. Kaip sakoma – absoliuti pasirinkimo laisvė.
Variklį, be abejonės, reikėtų rinktis pagal asmeninius poreikius ir važinėjimo įpročius, tačiau mes rekomenduotume vengti pačių silpniausių benzininių ir dyzelinių motorų. 1,6 litro benzininis agregatas gali atrodyti kaip visai patrauklus pasirinkimas, tačiau jis, švelniai tariant, bukas. Vietoje to mes rekomenduotume rinktis „GLA 250“ versiją. Ji suteiks didžiulį sukimo momentą bet kurią reikiamą akimirką, bei vidutiniškai suvartos tarp 6 - 10 litrų benzino 100 kilometrų, arba tiek pat kiek ir mažesnio tūrio variklis.
Labai stipriai nenustebtume, jeigu daugelis žvalgytumėtės į dyzelinį variklį turinčią opciją. Šių taupių motorų aikštelėje rasite du pasirinkimus: „Renault“ ir „Mercedes-Benz“ variklius.
„GLA 180 CDI“ versijos naudoja „Renault“ sukurtą, išskirtinai ekonomišką 1,5 litro agregatą, tačiau jis tinkamas tik tiems, kas mėgsta važinėti taupiai ir dažniau tai daro ne mieste, o užmiestyje (ne greitkelyje). Tuomet „Renault“ variklis džiugins fantastiškai mažomis sąnaudomis ir pigia eksploatacija, tačiau optimaliu pasirinkimu mes laikome „GLA 200 CDI“ versiją.
Tai – 2,1 litro, 300 Nm sukimo momentą turintis variklis, didžiausią sukimo momentą išvystantis plačiame 1400 - 3000 sūkių diapazone. Dinamikos netrūksite nei mieste, nei užmiestyje, nei greitkelyje, tačiau jis skleidžia stebėtinai daug vibracijų ir dyzeliams būdingo kleksėjimo.
Atkreipkite dėmesį:
- Kietųjų dalelių filtrai: trumpos kelionės bei netinkama automobilio eksploatacija, anksčiau ar vėliau užkimš kietųjų dalelių filtrus, kurių valymas nėra pigus.
- Visi varikliai varomi paskirstymo grandine, išskyrus mažąjį „GLA CDI 180“ dyzelinį variklį, kuris atkeliavo iš „Renault“. Pastarajam paskirstymo diržą reikia keisti kas 10 metų arba kas 200 000 kilometrų.
- 7G-DCT transmisija: ganėtinai sudėtingas tvarinys, kurio būklę galima įvertinti dviem būdais. Pirmasis – stebėti transmisijos darbą vairuojant automobilį. Antrasis – atlikti kompiuterinę diagnostiką ir stebėti veikimo parametrus. Pastarasis veiksmas yra gerokai efektyvesnis, leidžiantis sutaupyti nemažai pinigų ir laiko ilgalaikėje perspektyvoje.
VALDYMAS
Padidinto pravažumo krosoveris – įsiminkite tai ir visiems laikams užmirškite mintį, jog tai – visureigis. Nors automobilio kėbulo prošvaisa nėra maža, tačiau sudėtingesnėmis sąlygomis jis liks, pavyzdžiui, „Subaru Outback“ dulkių debesyje.
Vis dėlto, su kai kuriais varikliais poruojama „4Matic“ sistema pravers kuomet kelininkus žiema užklups netikėtai ar kai pradės nenustojamai lyti ir kelio danga gali būti nusėta gilesnėmis balomis.
Taigi, atsižvelgiant į tai, jog automobilis buvo pritaikytas asfaltuotiems keliams, važiavimo komfortas labai stipriai priklausys nuo dviejų dalykų: ratlankių skersmens ir padangų. Pavyzdžiui, standartiškai „Mercedes-Benz GLA“ buvo komplektuojami su „Run-Flat“ tipo padangomis, kurios dažnai nesugeba sušvelninti didesnių nelygumų, o ir jų keliamas triukšmas ilgainiui pradeda erzinti.
Nesigilinat į smulkmenas ir nebandant ieškoti pasiteisinimų, kompaktiškiausias „Mercedes-Benz“ krosoveris gerokai atsilieka nuo šios klasės standartų. Nesvarbu ar ieškote veržliai važiuojančio („Mazda CX-5“), komfortiškai plaukiančio („Honda CR-V“) ar netgi meistriškai subalansuoto abiejų šių savybių kompromiso, „Mercedes-Benz GLA“ daugumoje situacijų nesugebės padaryti įspūdžio.
Negalvojant apie pagrindinius konkurentus, vokiško krosoverio pakaba dirba daugiau nei priimtinai. Jos veikimas – nuoseklus, vairo sistema – gerai pasverta, o posūkiuose automobilis sugeba išlaikyti patenkinamą balansą. Atrodo, jog jis turi viską ko gali trokšti eilinis tokio automobilio vairuotojas, bet mūsų niekada nepaleido mintis, jog naudotų automobilių rinkoje yra žymiai geresnių pasirinkimų. Net ir tiems, kuriems įsitikinimai leidžia įkelti koją tik į prestižinių automobilių gamintojų kūrinius.
Atkreipkite dėmesį:
- Mechaninė pavarų dėžė: dažnai sutinkama problema – susidėvėjęs 3 pavaros sinchronizatorius.
- Galinė ašis: „220 CDI“ modeliuose su „4Matic“ transmisija galinis diferencialas susidėvi anksčiau laiko, tad pirkdami automobilį atkreipkite dėmesį į jo veikimą ir būklę.
- Planinių aptarnavimų dažnumas – 1-eri metai arba 25 000 kilometrų.
Gamintojo atšaukimai
- 2017 m. birželis: Gamintojas atšaukė modelius tam, jog galėtų starterio grandinėje reikia įrengti papildomą saugiklį. Gamintojas baiminosi, jog dėl dažno variklio paleidimo gali kilti perkaitimo ar gaisro pavojus.
- 2018 m. birželis: nuo sausio 18 iki kovo 14 dienos pagaminti modeliai buvo atšaukiami dėl oro pagalvių defekto.
- 2019 m. spalis: gamintojas atšaukė automobilius dėl noro patikrinti ir pakeisti centrinį diržo tvirtinimo laikiklį. Jis avarijos metu gali atsilaisvinti ir avarijos metu neapsaugoti keleivio taip kaip buvo numatyta.
KODĖL VERTA ĮSIGYTI?
- Simpatiška išvaizda
- Technologinė įranga
- Variklių efektyvumas
- Versijų įvairovė
- Tvirtos pakabos sistemų konstrukcijos
KODĖL NE?
- Dyzelinio variklio keliamas triukšmas
- Interjero ir bagažo erdvė – vidutiniška
- Gamintojo sukuriamo prestižo nepateisinančios apdailos medžiagos
- Katastrofiška multimedija
- Versijų su keturių varančiųjų ratų pavara kainos
- Automobilyje jautiesi kaip suspaustoje dėžutėje
Mūsų pasirinkimas: „GLA 200 CDI“ arba „GLA 250 4Matic“
Benzininė versija, kurią mes rekomenduojame rinktis – brangi. Ji taip pat suvartoja šiek tiek daugiau degalų nei „GLA 180 ir „GLA 200“, tačiau apetitų poreikis pernelyg mažas, jog galėtumėte ignoruoti variklį, kuris tokiam automobiliui tinka labiausiai. Be to, aptarnavimo kaštai galingesnio ir silpnesnio variklio yra kone identiški.
Ekonomiško variklio paieškose rekomenduojame rinktis išskirtinai „GLA 200 CDI“ versiją. Ji naudoja ne „Renault“, o „Mercdes-Benz“ variklį. Didesnio tūrio motoras turi platesniame sūkių diapazone išvystomą didžiausią sukimo momentą bei turi užtektinai potencialo, kuris leistų pigiai ir neskausmingai atsukti galios kranelį.