„Mercedes-Benz“ daugelį metų propagavo konservatyvumą, solidumą ir rankomis neapčiuopiamą solidumą, tad kai Vokietijos gamintojas 2003-aisiais pristatė E klasės brolį – „CLS“, nustebo ne tik ištikimiausi šios markės gerbėjai, bet ir automobilių tema rašantys žurnalistai.
„Mercedes-Benz“ sugebėjo savyje atrasti drąsos ir didžiulio dėmesio sulaukusią koncepciją pavertė realybe. Nors tuomet tai atrodė kaip ypatingai rizikingas žingsnis, tačiau jis atsipirko su kaupu. „Mercedes-Benz“ ne tik atgaivino seniai užmirštą nišą, bet ir privertė paskui save žygiuoti kitas automobilių markes.
DIZAINAS
Keturių durų kupė – apibūdinimas, kuris net ir dabar skamba keistai ir neįprastai. Kaip kupė gali būti keturių durų? Juk esame įpratę, jog kupė kėbulo tipą turintis automobilis privalo turėti dvejas duris. Tad kaip reikėtų paaiškinti keturių durų kupė fenomeną?
„Mercedes-Benz“ pripažįsta, jog šis terminas buvo sugalvotas norint naujajam modeliui suteikti patrauklumo. Juolab, keturių durų kupė kone idealiai apibūdina ne tik šį automobilių segmentą, bet ir patį „Mercdes-Benz CLS“. Toks pats ilgas kaip tradicinis sedanas, tačiau turi nuožulnią ir elegantišką stogo liniją kaip ir kupė. Prie to pridėkite papildomas dvejas dureles ir jau galime džiūgauti, jog į galines sėdynes nereikia ropštis per siaurą angą.
Pirmoji „Mercedes-Benz CLS“ modelio karta iki šiol atrodo, lyg būtų atkeliavusi iš paralelinės visatos, kur trikampę žvaigždę dėvintis automobilis gali būti patrauklus jaunesniems negu 35-erių metų vairuotojams ir sugebėtų užimti nišą tarp nykios E klasės ir sportiškos 5 serijos BMW.
2020-aisiais „Mercedes-Benz CLS“ švenčia septyniolikos metų gimtadienį, tačiau pažvelgus į tikrai nesinori pasakyti. Elegantiškos, bet veržlios kėbulo linijos puikiai reprezentuoja „Mercedes-Benz“ vertybes. Na, bent jau tas, kurias gamintojas akcentavo naujo tūkstantmečio pradžioje.
Atkreipkite dėmesį:
- Automobilis turi nemažai komforto įrangos, tad pirkdami bet kurį egzempliorių patikrinkite ar veikia šildomos sėdynės, beraktę sistema, navigacijos įranga, oro kondicionierius, orinės pakabos sistema. Pastarosios tvarkymas nėra labai sudėtingas, bet pakankamai brangus.
- Kadangi automobilio durelės neturi normalioms durimis būdingų rėmų, kiekvieno durelių atidarymo metu „CLS“ langas truputėlį nusileidžia ir uždarius dureles – sugrįžta į pradinę padėtį. Apžiūrėkite visas dureles ir įsitikinkite, jog ar šis mechanizmas veikia.
INTERJERAS
Taigi, jeigu pažvelgus į automobilio išvaizdą net nekiltų mintis, jog jis yra E klasės giminaitis, skirtumų tarp šiųdviejų automobilių yra gerokai mažiau ten, kur praleisite didžiąją dalį laiko – automobilio viduje.
Įžengus į „CLS“ pajusite, jog tai – „Mercedes-Benz“, bet skirtingose vietose atlikti pakeitimai sukuria žymiai prabangesnio ratuočio įspūdį negu tuomet gaminta E klasė. Viršutinė priekinės konsolės dalis gali būti padengta medžiu, vidinė durų apdaila, transmisijos tunelis ar net sėdynės – kokybiškesne oda. Galbūt taip yra todėl, jog „Mercedes-Benz CLS“ bazinės įrangos sąrašas buvo gerokai ilgesnis negu E klasės. O ir norint surasti E klasę, kuri įrangos prasme prilygtų „CLS“, iš pradžių reikėtų apsišarvuoti kantrybe.
Jeigu jau prakalbome apie E klasę, norėtume dar kartą priminti, jog „Mercedes-Benz CLS“ su E klase dalinasi ta pačia platforma, tačiau palyginus su klasikiniu sedanu, keturių durų kupė yra 10 cm ilgesnis, 6 cm platesnis ir 2 cm žemesnis, tačiau ratų bazės ilgis išliko identiškas.
Nors automobilio ilgis siekia beveik penkis metrus, tačiau sėdint „CLS“ viduje peršasi kita mintis. Žema stogo linija sukuria įspūdį, jog sėdite bunkeryje. Ir nors vairuotojui ir šalia sėdinčiam keleiviui skirta erdvė verta pagyrų ir liaupsių, tačiau to nesinori pasakyti įsirioglinus ant galinės sėdynės.
Vėlgi, dėl visko kalta nuožulni stogo linija, kuri įlipimą ir išlipimą iš jo šiek tiek apsunkina. Nemalonu jame ir sėdėti, ypač jeigu esate aukštesnis negu 1,86 m.
Atkreipkite dėmesį:
- Orinės pakabos sistema buvo montuojama ne į visus modelius. Modeliuose su 6 cilindrų varikliais orinė pakaba buvo užsisakoma kaip papildoma įranga. V8 variklį turintys egzemplioriai orinę pakabą turėjo standartinėje įrangoje.
- Pro duris juosiančias gumas į automobilio vidų gali patekti vanduo. Vanduo, beje, į automobilio vidų gali patekti ir pro stoglangį.
DINAMIKA
Pamirškite hibridines jėgaines ar didžiulio efektyvumo keturių cilindrų variklius. „Mercedes-Benz CLS“ buvo sukurtas, kai sportiškumą akcentuojantys modeliai pasikliaudavo 6 ir 8 cilindrų variklių konfigūracijomis ir nesileido jokius kompromisus.
Pirmoji „CLS“ interpretacija galėjo turėti 6 arba 8 cilindrų benzininius variklius, arba 6 cilindrų dyzelius. Iš pradžių atrodo, jog pasirinkimo laisvė – apribota, tačiau norint atrasti tinkamą motorą, iš pradžių reikėtų nuspręsti ko iš „CLS“ norite ir tikitės.
Minimalius poreikius turėtų patenkinti „CLS 280“ arba „CLS 300“ modelių versijos, kurios turi 3 litrų darbinio tūrio, 6 cilindrų benzininius variklius. Jie nepasižymi įspūdinga trauka, tačiau jie savo darbą atlieka gerai.
Optimaliu dinamikos ir kuro sąnaudų santykiu pasižymi du varikliai: 3,5 litro benzininis („CLS 350) arba 3 litrų dyzelinis („C320 CDI“. Abu iki 100 km/val. spurtuos per maždaug 7 sekundes ir plačiame sūkių diapazone suteiks akceleraciją, priverčiančią nusišypsoti.
Vis dėlto, tokiam stilingam automobiliui labiausiai tinka didingos 8 cilindrų jėgainės. Jos, be abejonės, reikalaus atidesnės priežiūros, tačiau mes net neabejojame, jog kiekvienas akceleratoriaus spustelėjimas ir iš išmetimo sistemos pasigirdęs griaustinis atpirks visas įmanomas išlaidas.
Atkreipkite dėmesį:
- Automatinės pavarų dėžės – nėra problematiškos, tačiau netikėkite gamintojo informacija, jog alyva automatinėse pavarų dėžėse nekeičiama. Tai privaloma daryti kas 60 tūkst. kilometrų. Varikliuose esančią alyvą reikėtų keisti kas 15 tūkst. kilometrų.
- Pagrindinė ir dažniausiai pasitaikanti variklių problema – išsitampiusi paskirstymo grandinė, kuri pradeda barškėti tik užvedus variklį. Ją įmanoma ir privaloma pakeisti, nes pernelyg ilgas gumos tempimas vėliau gali pareikalauti milžiniškų investicijų. Paskirstymo grandinę dažniausiai reikia keisti kas 100-150 tūkst. kilometrų.
Versija | Metai | Kuro rūšis | Galia | NM |
CLS280 | 2008-2009 | Benzinas | 228 AG | 300 Nm |
CLS300 | 2009-2010 | Benzinas | 228 AG | 300 Nm |
CLS350 | 2004-2006 | Benzinas | 268 AG | 350 Nm |
CLS350 CGI | 2006-2010 | Benzinas | 288 AG | 365 Nm |
CLS500 | 2004-2006 | Benzinas | 302 AG | 460 Nm |
CLS550 | 2007-2010 | Benzinas | 382 AG | 530 Nm |
CLS55 AMG | 2004-2006 | Benzinas | 469 AG | 700 Nm |
CLS63 AMG | 2006-2010 | Benzinas | 507 AG | 630 Nm |
CLS320 CDI | 2005-2010 | Dyzelinas | 221 AG | 510 Nm |
CLS350 CDI | 2007-2010 | Dyzelinas | 221 AG | 540 Nm |
VALDYMAS
Komfortas, komfortas, komfortas. Tai visuomet buvo ir visuomet, ko gero, išliks „Mercedes-Benz“ vizitine kortele ir koziriu. Žinoma, tai galioja ne visiems bendrovės modeliams, tačiau kai kalba eina apie vidutinės arba aukštos klasės sedanus, vargu galėtumėte atrasti ratuotį, kuris bent dešimčia procentų prilygsta „Mercedes-Benz CLS“ važiavimo kokybei.
Viduje jausitės, lyg būtumėte izoliuoti nuo pasaulio. Ilgas distancijas įveiksite be menkiausio nuovargio požymių, o orinės pakabos sistema pavyzdingai tvarkosi su grubia kelio danga ar aštriais sujungimais, kuriuos įprastai norisi pravažiuoti sukandus dantis.
Jeigu tai būtų modernus „Mercedes-Benz“ galėtume sakyti, jog „CLS“ ne tik komfortiškas, bet ir labai smagus vairuoti, bet taip tiesiog nėra.
Pradėjus sukioti vairą ir priekinei automobilio daliai rodyti vieną posūkį po kito, į paviršių iškyla keli „Mercedes-Benz CLS“ trūkumai. Vienas iš jų – per didelis svoris.
Visas tas svoris virš priekinės ašies turi neigiamą poveikį valdymui. Nors „CLS“ daugelyje situacijų elgiasi lanksčiau negu E klasė, tačiau „CLS“ negali posūkių įveikti užtikrintai ir įtikinimai.
Atkreipkite dėmesį:
- Dažnai pasitaikanti benzininių variklių problema – nusidėvėjęs balansinis velenas, kurios keitimas nėra sudėtingas, bet būtinas.
- Modeliuose su dyzeliniais varikliais taip pat galite tikėtis: prastai veikiančių purkštukų, stringančio „EGR“ vožtuvo, neveikiančio kietųjų dalelių filtro.
- Pirmos kartos „Mercedes-Benz CLS“ turi „SBC“ vardu pavadintą sistemą, kuri, trumpai tariant, valdo „ABS“, „ASR“, „ESP“ bei „BAS“ sistemų darbą, tad prietaisų skydelyje įsižiebusi klaida gali byloti vieną ar keletą gedimų, susijusių su: stabdžių kaladėlėmis, stabdžių diskais, stabdžių slėgio akumuliatoriumi, hidrauline įranga, „SBC“ centriniu bloku, vieno ar daugiau ratų sukimosi davikliu. Šis sudėtingas modelis buvo montuojamas į automobilius, kurie buvo pagaminti iki 2006 metų.
KODĖL VERTA ĮSIGYTI?
- Sėkmingas automobilio dizainas
- Net ir dabar turi užtektinai modernių priedų ir patogumų
- Šešių cilindrų varikliai siūlo optimalų dinamikos ir kuro sąnaudų santykį
- Geresnė apsauga nuo korozijos negu iki tol gaminti „Mercedes-Benz“ modeliai
- Fenomenalų garsą skleidžiantis V8 variklis
KODĖL NE?
- Tipinė to laikmečio „Mercedes-Benz“ kokybė
- Galinės sėdynės tinkamos vaikams arba žemaūgiams individams
- Veržlios kėbulo linijos sufleruoja, jog tai sportiškas automobilis, tačiau taip tikrai nėra. Puikiai važiuoja tiesiosiose, bet ne posūkiuose
- Pavarų dėžė galėtų veikti sklandžiau ir greičiau