• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ne toks kompaktiškas kaip „BMW X1“, tačiau ir ne toks ištaigingas ar milžiniškas kaip „BMW X5“ – nei per didelis, nei per mažas, bet naudotas „BMW X3“ daugeliu aspektų gali atrodyti kaip vos ne idealus automobilis.

Ne toks kompaktiškas kaip „BMW X1“, tačiau ir ne toks ištaigingas ar milžiniškas kaip „BMW X5“ – nei per didelis, nei per mažas, bet naudotas „BMW X3“ daugeliu aspektų gali atrodyti kaip vos ne idealus automobilis.

REKLAMA

Universalumą suteikiantys SUV automobiliai šiandien labai dažnai pranoksta tradicinių formų analogus ir „BMW X3“ tikrai nėra išimtis. Šiandien X3 yra antras pagal populiarumą vokiškos markės modelis.

Praėjusiais metais BMW visame pasaulyje pardavė daugiau nei 350 000 šio modelio vienetų, gerokai pralenkdamas 1, 5 ir 7 seriją, bei visus kitus X modelių šeimos narius, tik nusileisdamas ilgamečiui BMW bestseleriui – 3 serijai.

BMW X3 verdiktas akimirksniu

KODĖL VERTA RINKTIS?

  • Stabilumas važiuojant bet kokiu greičiu
  • Benzininių ir dyzelinių variklių degalų sąnaudos
  • Plati variklių gama
  • Erdvė salone
  • Komforto įrangos gausa

O KODĖL NE?

  • Iš tinklo įkraunama versija elektriniu režimu realiomis sąlygomis nuvažiuoja tik 20-30 kilometrų
  • Standi pakaba
  • Domina vagis
  • Brangus kasko draudimas

REKLAMA
REKLAMA

2003 metais debiutavusi pirmoji „BMW X3“ modelio karta, pažymėta kodiniu pavadinimu E83, jau tada sugebėjo atliepti vis sudėtingesnius vairuotojų poreikius. Naujo tūkstantmečio pradžioje BMW įžengė į naują klestėjimo laikotarpį ir aktyviai ieško naujų, dar neištyrinėtų rinkos segmentų.

REKLAMA

„BMW X3“ turėjo būti sprendimas tiems, kurie norėjo turėti prestižinio gamintojo sukurtą automobilį su padidinta kėbulo prošvaisa, bet ne tokį didelį kaip X5, tačiau pakankamai patogų važinėti mieste ir galintį atitikti universalaus automobilio funkcijas.

Skirtingai nei dauguma naujų BMW modelių, kuriuose panaudoti dizaino sprendimai siekia šokiruoti, nuo 2017 metų gaminama trečioji „BMW X3“ karta kai kuriems vairuotojams gali kelti asociacijas su didesniu X5. Šį teiginį vienu metu galima priimti kaip komplimentą ar įžeidimą X5 vairuotojams, bet aišku yra viena – tai simpatiškas ir išvaizdus SUV, kuriame nėra moderniuose BMW automobiliuose matomų nereikalingų keistenybių.

REKLAMA
REKLAMA

Automobilio salonas – taip pat sėkminga, bet santūri evoliucija to, ką esame matę anksčiau. Kiekvieną vairuotoją džiugins tinkamo dydžio ir storio vairas, ant kurio, ačiū dievui, nėra lietimui jautrių mygtukų.

Priešais vairuotoją – taip pat gausybė mygtukų ir jungiklių, bet su didele šiuolaikinių sprendimų porcija. Vienas iš jų – ne visiems priimtinas skaitmeninis prietaisų skydelis. Ypač atnaujintuose modeliuose, kuriuose nauja grafinė sąsaja sulaukė daugiausiai prieštaringų vertinimų, nes spidometro ir tachometro rodyklės judėdavo priešingomis kryptimis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kita vertus, kiekvienas vairuotojas teigiamai įvertins patogias sėdynes su plačiomis reguliavimo galimybėmis, gera šonine atrama ir jeigu nuspręsite įsigyti modelį su tikra oda apsiūtomis sėdynėmis – gražiomis siūlėmis.

Galinės sėdynės, pagal šios klasės standartus – erdvios. Jeigu X3 yra perkamas dėl noro kasdien gale vežioti suaugusius asmenis, ko gero, reikėtų apsvarstyti didesnio X5 įsigijimą. Ten – erdvės bus apstu visiems. Kita vertus, bagažinės tūris – padorus, siekiantis 550 litrų, o nulenkus galines sėdynes išauga iki 1 600 litrų.

REKLAMA

Nėra priežasčių skųstis ir dėl komforto įrangos. Geriau įrengtos versijos gali turėti adaptyvią greičio ir atstumo palaikymo kontrolę, adaptyvią pakabą ir dar gausybę moderniems automobiliams būdingų atributų, tačiau kiekvienas iš jų ne tik kad didina automobilio kompleksiškumą, bet ir gedimų riziką.

G01 iš 5 serijos BMW paveldėjo pažangesnę „BMW iDrive“ multimedijos sistemą, kurioje galėjo būti diegiamos tokios funkcijos kaip 360 laipsnių kamera, pažangesnė navigacijos sistema su informacija apie eismo sąlygas, belaidis telefono įkroviklis „Apple CarPlay“ sąsaja. Už papildomą mokestį buvo galima užsisakyti rankų gestais valdomą funkciją, tačiau nei jos veikimas, nei nauda kasdienybė nėra vertos papildomų investicijų.

REKLAMA

Taip pat neverta ieškoti egzempliorių, kurie turėtų šauniai skambančių lazerinių žibintų technologiją. Adaptyvūs LED žibintai savo funkciją atlieka ne ką prasčiau. Jų vienintelis pranašumas – apšviečiamo kelio plotas naudojant tolimąsias šviesas, tačiau šis privalumas neatrodo kaip turintis pakankamai daug svorio galvojant apie ilgalaikę perspektyvą. Pažangesnę technologiją turintys žibintai gedimo atveju arba bus neremontuojami arba jų remontas specializuotose dirbtuvėse kainuos keturženklę sumą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vienas ryškiausių „BMW X3“ privalumų – ypatingai plati variklių gama. Čia savo favoritą sugebės surasti įvairiausių poreikių turintys vairuotojai. Variklių išvystoma galia svyruoja nuo 150 iki 382 arklio galių, ir kiekvienas iš jų priklauso B serijos variklių šeimai, kuri turėjo pakeisti ne pačios geriausios reputacijos N serijos analogus.

Verta pažymėti, jog tai nėra visiškai nauji varikliai. B serijos varikliai naudoja N serijos varikliuose diegtus turbokompresorius, tiesioginę įpurkšimo sistemą ir vožtuvų valdymo sistemą, tačiau BMW inžinieriai taip pat įdiegė atnaujintą paskirstymo grandinės mechanizmą, atskiras cilindrų galvutės ir alyvos karterio aušinimo grandines. Be to, B serijos varikliai naudoja patobulintą „Bosch“ aukšto slėgio degalų siurblį ir purkštukus, kurie padeda užtikrinti didesnį efektyvumą neaukojant patvarumo.

REKLAMA

Naudoto „BMW X3“ (G01) eksploatacija

Kaina

Naudotų automobilių skelbimo portalo „Autobilis.lt“ duomenimis, vidutinė naudoto „BMW X3“ (G01) kaina siekia 29 500 eurų.

Turbūt tai neturėtų jūsų nustebinti, bet naudotų automobilių rinkoje patys pigiausi egzemplioriai turi dyzelinį variklį ir vidutinę 200 000 kilometrų ridą. Jų Lietuvoje tikrai netrūksta, tačiau ir jų pradinė kaina siekia maždaug 15 000 eurų.

Benzininį variklį turintys modeliai pasižymi gerokai didesne kaina. Jų vidutinė kaina siekia maždaug 28 000 eurų, tačiau būkite atidūs.

REKLAMA

Naudotų automobilių rinkoje netrūksta iš Jungtinių Valstijų importuotų modelių, kurių stovį reikėtų vertinti individualiai. Jeigu tik turite galimybę, būtinai patikrinkite naudoto „BMW X3“ VIN kodą „Google“ paieškos sistemoje.

Vidutinės degalų sąnaudos (WLTP)

  • 18d – 4,5 l/100 km
  • 20d – 5,1 l/100 km
  • 20i – 7,3 l/100 km
  • 25d – 5,7 l/100 km
  • 30d – 6,0 l/100 km
  • 30e – 2,4 l/100 km
  • 30i – 7,3 l/100 km
  • M40d – 6,5 l/100 km
  • M40i – 8,4 l/100 km

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Detalių kainos

Vokiškų automobilių detalės niekada nebūna pigios, tačiau jeigu „BMW X3“ detalių kainas palygintume su „Audi Q5“ ar „Mercedes-Benz GLC“ – jos šiek tiek pigesnės.

Daugiausiai išlaidų pareikalaus amortizatoriai, purkštukai ir kietųjų dalelių filtrai, tačiau kitos, dažniausiai nusidėvinčios detalės nėra labai brangios.

  • Alyvos filtras ~ 15 eurų
  • Salono filtras ~ 20 eurų
  • Degalų filtras ~ 30 eurų
  • Stiklo apiplovimo siurblys ~ 25 eurai
  • Oro kondicionieriaus kompresorius ~ 320 eurų
  • Šarnyro stabilizatorius ~ 25 eurai
  • Šarnyras ~ 30 eurų
  • Rato oro slėgio jutiklis ~ 50 eurų
  • Pakabos statramsčio atraminis guolis ~ 40 eurų
  • Amortizatorius ~ 150 eurų
  • Uždegimo žvakė ~ 20 eurų
  • Uždegimo ritė ~ 40 eurų
  • Stabdžių diskas ~ 150 eurų
  • Stabdžių trinkelių rinkinys ~ 100 eurų
  • Aušinimo skysčio siurblys ~ 110 eurų

Aptarnavimo periodiškumas

BMW oficialus automobilio aptarnavimo intervalas yra 30 000 kilometrų arba kas 2 metus, tačiau, kaip ir daugelio modernių automobilių atveju, automobilis pats apskaičiuoja kada yra geriausia apsilankyti servise.

REKLAMA

Vis dėlto, norint užtikrinti ilgaamžiškumą, variklio alyvą keiskite vidutiniškai kas 15 000-20 000 kilometrų arba kas 1 vienerius metus. Nesvarbu, ar tai būtų benzininis ar dyzelinis variklis.

Verta pabrėžti, jog visi varikliai naudoja paskirstymo grandinę, todėl, teoriškai, jums nereikės rūpintis jos keitimu. Aišku, 200 000 ar 300 000 kilometrų nuriedėjusiuose modeliuose vertėtų patikrinti paskirstymo sistemą, tačiau apskritai – ji neturėtų kelti didelių problemų.

REKLAMA

Naudoto „BMW X3“ (G01) gedimai

  • Automobilį kamuoja elektronikos gedimai. Nors jie pasitaiko rečiau negu „Audi“ ar „Mercedes-Benz“ modeliuose, tačiau tam tikros problemos yra pasikartojančios. Pavyzdžiui, nuolatos streikuoja GPS modulis, „Bluetooth“ sąsaja, ožiuojasi priekinė vaizdo kamera, dėl kurios gedimų sutrinka adaptyvi greičio ir atstumo palaikymo kontrolė.
  • Iš dirbtinio aliuminio pagaminti apdailos elementai susidėvi pernelyg greitai.
  • Patikrinkite ar priekiniai ir galiniai žibintai yra sandarūs. Taip pat patikrinkite LED žibintų veikimą. G01 kartos modeliai žinomi dėl dažnų dienos žibintų gedimų.
  • „M40“ modifikacijos turėjo problemų dėl varančiojo veleno vibracijos. Šį trūkumą turėjo ankstyvieji modeliai.
  • Silpnoji šių modelių vieta – variklio pagalvės. Dėl to reikėtų kaltinti automobilio svorį.
  • Išmetimo sistemos vožtuvas – ilgainiui jis pradeda skleisti pašalinį garsą pajudant iš vietos arba staigiai akceleruojant.
  • Patikrinkite ar veikia galinio lango apiplovimo įtaisas. „BMW X3“ savininkai dažnai skundžiasi jo gedimu.
  • Jeigu automobilis turi stoglangį, patikrinkite jį juosiančias gumas. Ilgainiui jos tampa nesandarios.
  • Būkite atidūs. Daugiau nei 100 000 kilometrų įveikusiuose modeliuose sutrinka „EGR“ aušintuvas.
  • Viršutinė radiatoriaus žarna tampa nesandari. Dėl jos atsiranda aušinimo skysčio nuotėkis.
  • Ratų guoliai – dar vienas vieta, kuri sulaukia daugybės „BMW X3“ savininkų skundų.
  • Pirkdami automobilį pasukinėkite vairą iš vienos pusės į kitą. Netolygus pasipriešinimas gali išduoti vairo kolonėlės gedimus.
  • Akumuliatoriaus įkrova gali iššaukti tuziną elektronikos problemų. Tad prieš imdamiesi radikalių veiksmų, iš pradžių patikrinkite ar automobilyje esantis akumuliatorius yra geros būklės.
  • Dyzelinius variklius kamuoja tradicinės problemos: užsikimšęs kietųjų dalelių filtras, purkštukai netoleruoja prastos kokybės degalų ir ties 150 000 - 200 000 pasiruoškite keisti smagratį.
  • LED salono apšvietimo sistema yra vienas dažniausiai pasitaikančių „BMW X3“ gedimų. Ypač 2018 ir 2019 metais pagamintuose modeliuose.
  • Būkite atidūs ir stebėkite ar po automobiliu nematote alyvos nuotėkio požymių. Jie dažniausiai atsiranda dėl nusidėvėjusios vožtuvų dangtelio tarpinės. Pirmieji nusidėvėjimo požymiai pasirodo ties maždaug 80 000 - 100 000 kilometrų rida.

Gamintojo atšaukimai

  • 2021 m. gegužės mėn. Dėl gamykloje neįrengtos akumuliatoriaus apsauginės plokštelės, po avarijos gali sutrikti saugos funkcijų darbas.
  • 2020 m. gruodžio mėn. Nuo 2019 m. gruodžio 6 d. iki 2020 m. rugpjūčio 5 d. pagaminti modeliai turėjo sugrįžti į BMW dirbtuves saugos diržų sagties patikrai.
  • 2020 m. gruodžio mėn. Nuo 2020 m. kovo 19 d. iki rugpjūčio 6 d. pagaminti iš tinklo įkraunami hibridai (BMW X3 30e) turėjo praeiti automobilyje sumontuotos baterijos būklės patikrą. Esant poreikiui, atstovas turėjo pakeisti netinkamus baterijos modulius.
  • 2020 m. gegužės mėn. Nuo 2019 m. lapkričio 16 d. iki 2020 m. kovo 4 d. pagaminti modeliai turėjo praeiti oro pagalvių patikrą. Dėl saugos diržų būsenos jutiklio, avarijos atveju gali neišsiskleisti oro pagalvės.
  • 2020 m. balandžio mėn. Nuo 2017 m. balandžio 19 d. iki 2019 m. lapkričio 1 d. pagaminti „BMW X3“ turi praeiti oro pagalvių patikrą.
  • 2019 m. rugsėjo mėn. Priekinių sėdynių atlošai gali turėti suvirinimo defektų.
  • 2018 m. gegužės mėn. Nuo 2017 m. gruodžio 8 d. iki 2018 m. kovo 17 d. pagaminti modeliai turi atvykti į dirbtuves, jog specialistai patikrintų oro pagalvės modulį ir esant poreikiui jį pakeisti. Tai susiję su „Takata“ oro pagalvių skandalu.

 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų