• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Mūsų šalyje maži, miesto automobiliais vadinami hečbekai dažniau yra kritikuojami negu perkami. Tačiau tokį elgesį galima labai lengvai pateisinti. Kiekvienas turime visišką laisvę, kuri leidžia mums įsigyti bet kokio dydžio, bet kokio galingumo automobilį. Tad kiekvienas bent truputėlį mąstantis žmogus vietoj visiškai naujo automobilio, kuris kainuoja 10 tūkst. eurų nusipirks poros metų mašiną, kuri bus didesnė, komfortiškesnė ir kas be ko - praktiškesnė.
Tačiau yra ir dar viena priežastis, kodėl lietuviai iki šiol į mažus automobilius žiūri skeptiškai - prieš 20 ar 30 metų suformuotas įspūdis. Taip, prieš 20 ar 30 metų maži miesto automobiliai buvo tik taburetės su ratais ir vairu. Žinoma, buvo keletas išimčių, tačiau norint jas suskaičiuoti užtektų vos vienos rankos pirštų. Vis dėlto, per pastaruosius dvidešimt metų maži miesto hečbekai truputėlį paaugo, truputėlį patobulėjo ir tapo normaliais automobiliais, kuriuos galima eksploatuoti ne tik mieste, bet ir užmiestyje. O jeigu esate pakankamai drąsus žmogus - keliauti po pasaulį.
Naudota „Fiat Panda 100 HP“: Su juo reikia važiuoti Gazas-Dugnas
Šiandien apžvelgsime vieną iš tokių normalių miesto automobilių, kuris nėra toks pats kaip kiti, nes yra orientuotas tuos, kurie mėgsta mažytes, kompaktiškas raketas tinkančias slalomams. Tai - „Fiat Panda 100 HP“.
Sportiškų ir dinamiškų „Fiat“ modelių buvo sukurta ne tiek jau ir daug. „Fiat Coupe Turbo“, „Fiat Bravo HGT“, „Fiat Strada Abarth“, „Fiat Uno Turbo“ - tai tik keletas iš nedaugelio automobilių, kurie savo laiku buvo pakankamai greiti automobiliai, kurie laikui bėgant buvo užmiršti. Kadangi anksčiau paminėti automobiliai yra pakankamai seni ir morališkai pasenę, ieškantiems ko nors įdomaus, netradicinio ir charizmatiško - susipažinkite su „Fiat Panda 100 HP“.
Naudota „Fiat Panda 100 HP“: Su juo reikia važiuoti Gazas-Dugnas
„Fiat Panda 100 HP“ nėra vienas iš tų itališkų automobilių, kuris kenčia nuo nuolatinių elektronikos problemų ir kitų komponentų gedimų - atvirkščiai. Daugelyje naudotų automobilių patikimo ataskaitų „Fiat Panda“ patekdavo į geriausiųjų dešimtuką, o praėjusiame dešimtmetyje „Top Gear“ atlikta apklausa parodė, jog „Fiat Panda“ yra vienas patikimiausių savo segmento automobilių.
„Fiat“ inžinieriai konstruodami sportišką „Panda“ modelio versiją vadovavosi pačiomis paprasčiausiomis Hot Hatch'ų kūrimo taisyklėmis. Italai pasiėmė standartinę „Fiat Panda“, į ją sumontavo 1.4 litro, keturių cilindrų, 100 arklio galių išvystantį motorą, jį suporavo su šešių bėgių mechanine pavarų dėže, praplatino sparnus, pridėjo storesnius buferius, 15 colių ratlankius, bagažinė spoilerį, pakeitė keletą pakabos detalių ir vuolia - turime nepretenzingai atrodantį hečbeką su atmosferiniu varikliu, kuris su didžiuliu džiaugsmu dainuos iki pat 6500 aps/min.
Naudota „Fiat Panda 100 HP“: Su juo reikia važiuoti Gazas-Dugnas
Tokių automobilių kaip „Fiat Panda 100 HP“ išskirtinumas - nuolatinis vairuotojo skatinimas spausti akceleratoriaus pedalą. Kadangi variklis nėra labai galingas, net ir mieste neviršijant greičio galima džiaugtis puikiomis automobilio valdymo savybėmis ir už vairo sėdėti su didžiausia pasaulyje šypsena. Tai nėra tas automobilis su kuriuo reikėtų matuotis tarp kojų maskatuojančių ataugų ilgį ar kabinti priešingos lyties atstoves Vokiečių gatvėje, tai nėra jo pašaukimas. Siauros miestų gatvės, vingiuoti užmiesčio keliai - tai yra jo pašaukimas.

Patarimai perkant


1.4 litro benzininiai varikliai yra pakankamai patikimi ir tvirti, tačiau turint tokį automobilį reikėtų nuolatos stebėti ar netrūksta aušinimo skysčio ir ar gerai veikia aušinimo sistema. Neatsižvelgus į tai, laikui bėgant gali tekti keisti galvos tarpinę.
Gamintojas rekomenduoja paskirstymo diržą keisti kas 58 - 60 tūkst. kilometrų, tačiau daugelis „Fiat Panda 100 HP“ savininkų siūlo tai padaryti anksčiau. Rekomenduojama tai daryti kas maždaug 40 tūkst. kilometrų.
Naudota „Fiat Panda 100 HP“: Su juo reikia važiuoti Gazas-Dugnas
To nepavadintume trūkumu, tačiau „Panda 100 HP“ sankaba yra linkusi susidėvėti žymiai greičiau. Net jeigu automobilį vairuotumėte pagal visas saugaus eismo taisykles.
Kalbant apie greitą susidėvėjimą, reikėtų išskirti greitą ir netolygų priekinių padangų nusidėvėjimą. Pasak „Fiat Panda 100 HP“ savininkų, pašalinti šią problemą nepadeda net ir ratų geometrija.
Ir paskutinis trūkumas - elektrinis vairo stiprintuvas. Iš rikiuotės gali išeiti ne tik elektrinio vairo stiprintuvo daviklis, bet ir motoriukas, kuris yra šalia vairo kolonėlės.
Naudota „Fiat Panda 100 HP“: Su juo reikia važiuoti Gazas-Dugnas

Detalių  kainos



  • Stabdžių trinkelių rinkinys ~ 30 eurų.

  • Stabdžių diskas ~ 35 eurai.

  • Stabdžių apkaba ~ 150 eurų.

  • Generatorius ~ 160 eurų.

  • Starteris ~ 130 eurų.

  • Lambda jutiklis ~ 90 eurų.

  • Sankabos komplektas ~ 130 eurų.

  • Smagratis ~ 300 eurų.

  • Rato guolio komplektas ~ 140 eurų.

  • Spyruoklė ~ 30 eurų.

  • Atraminis guolis ~ 25 eurai.


Savininko atsiliepimas


Andrius : 2010 metų, rida - 92.328 kilometrai.
Tiesą sakant, automobilį pirkome ne man, bet mano žmonai. Reikėjo mažo, erdvaus, pigaus ir pakankamai praktiško hečbeko, kuriame tilptume ne tik mes, bet ir mūsų du maži vaikai. Kadangi per metus nuvažiuojama rida nėra didelė, nusprendžiau nupirkti „Panda“ ne su dyzeliniu, bet su 1.4 litro benzinu.
Automobilį turime tik kokius vienerius metus, tačiau iki šiol nebuvo momentų, jog būčiau pasigailėjęs. Taip, interjere labai daug pigaus plastiko ir nemalonių liesti detalių, tačiau tai menkniekis, nes mašina turi labai daug privalumų.
Naudota „Fiat Panda 100 HP“: Su juo reikia važiuoti Gazas-Dugnas
Mieste mašina jaučiasi kaip žuvis vandenyje. Ko nepasakyčiau apie greitkelį. Pakaba per kieta, triukšmo per daug, o ir variklis tada per garsiai triukšmauja.
Už mašiną mokėjome 3800 eurų. Už šią sumą gavome pakankamai gerai įrengtą ( „Bluetooth“, elektra valdomi langai, oro kondicionierius, centrinis užraktas, lengvo lydinio ratlankiai ) hečbeką. Už panašią kainą būtų galima įsigyti didesnę mašiną, tačiau kai žmona su ja važinėja tik į darbą ir iki darželio, tam nėra reikalo.
Nepasakyčiau, jog tai problematiškas automobilis. Iki šiol kažkokių rimtų bėdų nebuvo. Nepatinka tik vienas - retkarčiais susiduriu su atsarginių detalių trūkumu.

Malonumo kaina


Kaina - dar vienas iš „Fiat Panda 100 HP“ privalumų. Nors itališki automobiliai labai dažnai kritikuojami dėl labai greito nuvertėjimo, tačiau perkant naudotą automobilį tai yra gera žinia.
„Panda 100 HP“ kainos prasideda nuo maždaug 2000 eurų. Už šią sumą gausite šiek tiek daužtą, trūkumų turintį modelį. Tuo tarpu gerai išlaikytas, serviso istoriją turintis egzempliorius atsieis maždaug 3500 eurų.
Naudota „Fiat Panda 100 HP“: Su juo reikia važiuoti Gazas-Dugnas
Patys brangiausi „Panda 100 HP“ modeliai kainuoja apie 6000 eurų, tačiau už šią sumą gausite beveik naują mašiną su 50 tūkst. kilometrų neviršijančia rida.
P.S „Novitec“ turi pakankamai storą katalogą, kuriame galima surasti įvairiausių modifikacijų šiam automobiliui. Pradedant ratlankiais ir baigiant „Turbo Kit“ paketu.

Mūsų šalyje maži, miesto automobiliais vadinami hečbekai dažniau yra kritikuojami negu perkami. Tačiau tokį elgesį galima labai lengvai pateisinti. Kiekvienas turime visišką laisvę, kuri leidžia mums įsigyti bet kokio dydžio, bet kokio galingumo automobilį. Tad kiekvienas bent truputėlį mąstantis žmogus vietoj visiškai naujo automobilio, kuris kainuoja 10 tūkst. eurų nusipirks poros metų mašiną, kuri bus didesnė, komfortiškesnė ir kas be ko - praktiškesnė.
Tačiau yra ir dar viena priežastis, kodėl lietuviai iki šiol į mažus automobilius žiūri skeptiškai - prieš 20 ar 30 metų suformuotas įspūdis. Taip, prieš 20 ar 30 metų maži miesto automobiliai buvo tik taburetės su ratais ir vairu. Žinoma, buvo keletas išimčių, tačiau norint jas suskaičiuoti užtektų vos vienos rankos pirštų. Vis dėlto, per pastaruosius dvidešimt metų maži miesto hečbekai truputėlį paaugo, truputėlį patobulėjo ir tapo normaliais automobiliais, kuriuos galima eksploatuoti ne tik mieste, bet ir užmiestyje. O jeigu esate pakankamai drąsus žmogus - keliauti po pasaulį.
Naudota „Fiat Panda 100 HP“: Su juo reikia važiuoti Gazas-Dugnas
Šiandien apžvelgsime vieną iš tokių normalių miesto automobilių, kuris nėra toks pats kaip kiti, nes yra orientuotas tuos, kurie mėgsta mažytes, kompaktiškas raketas tinkančias slalomams. Tai - „Fiat Panda 100 HP“.
Sportiškų ir dinamiškų „Fiat“ modelių buvo sukurta ne tiek jau ir daug. „Fiat Coupe Turbo“, „Fiat Bravo HGT“, „Fiat Strada Abarth“, „Fiat Uno Turbo“ - tai tik keletas iš nedaugelio automobilių, kurie savo laiku buvo pakankamai greiti automobiliai, kurie laikui bėgant buvo užmiršti. Kadangi anksčiau paminėti automobiliai yra pakankamai seni ir morališkai pasenę, ieškantiems ko nors įdomaus, netradicinio ir charizmatiško - susipažinkite su „Fiat Panda 100 HP“.
Naudota „Fiat Panda 100 HP“: Su juo reikia važiuoti Gazas-Dugnas
„Fiat Panda 100 HP“ nėra vienas iš tų itališkų automobilių, kuris kenčia nuo nuolatinių elektronikos problemų ir kitų komponentų gedimų - atvirkščiai. Daugelyje naudotų automobilių patikimo ataskaitų „Fiat Panda“ patekdavo į geriausiųjų dešimtuką, o praėjusiame dešimtmetyje „Top Gear“ atlikta apklausa parodė, jog „Fiat Panda“ yra vienas patikimiausių savo segmento automobilių.
„Fiat“ inžinieriai konstruodami sportišką „Panda“ modelio versiją vadovavosi pačiomis paprasčiausiomis Hot Hatch'ų kūrimo taisyklėmis. Italai pasiėmė standartinę „Fiat Panda“, į ją sumontavo 1.4 litro, keturių cilindrų, 100 arklio galių išvystantį motorą, jį suporavo su šešių bėgių mechanine pavarų dėže, praplatino sparnus, pridėjo storesnius buferius, 15 colių ratlankius, bagažinė spoilerį, pakeitė keletą pakabos detalių ir vuolia - turime nepretenzingai atrodantį hečbeką su atmosferiniu varikliu, kuris su didžiuliu džiaugsmu dainuos iki pat 6500 aps/min.
Naudota „Fiat Panda 100 HP“: Su juo reikia važiuoti Gazas-Dugnas
Tokių automobilių kaip „Fiat Panda 100 HP“ išskirtinumas - nuolatinis vairuotojo skatinimas spausti akceleratoriaus pedalą. Kadangi variklis nėra labai galingas, net ir mieste neviršijant greičio galima džiaugtis puikiomis automobilio valdymo savybėmis ir už vairo sėdėti su didžiausia pasaulyje šypsena. Tai nėra tas automobilis su kuriuo reikėtų matuotis tarp kojų maskatuojančių ataugų ilgį ar kabinti priešingos lyties atstoves Vokiečių gatvėje, tai nėra jo pašaukimas. Siauros miestų gatvės, vingiuoti užmiesčio keliai - tai yra jo pašaukimas.

Patarimai perkant


1.4 litro benzininiai varikliai yra pakankamai patikimi ir tvirti, tačiau turint tokį automobilį reikėtų nuolatos stebėti ar netrūksta aušinimo skysčio ir ar gerai veikia aušinimo sistema. Neatsižvelgus į tai, laikui bėgant gali tekti keisti galvos tarpinę.
Gamintojas rekomenduoja paskirstymo diržą keisti kas 58 - 60 tūkst. kilometrų, tačiau daugelis „Fiat Panda 100 HP“ savininkų siūlo tai padaryti anksčiau. Rekomenduojama tai daryti kas maždaug 40 tūkst. kilometrų.
Naudota „Fiat Panda 100 HP“: Su juo reikia važiuoti Gazas-Dugnas
To nepavadintume trūkumu, tačiau „Panda 100 HP“ sankaba yra linkusi susidėvėti žymiai greičiau. Net jeigu automobilį vairuotumėte pagal visas saugaus eismo taisykles.
Kalbant apie greitą susidėvėjimą, reikėtų išskirti greitą ir netolygų priekinių padangų nusidėvėjimą. Pasak „Fiat Panda 100 HP“ savininkų, pašalinti šią problemą nepadeda net ir ratų geometrija.
Ir paskutinis trūkumas - elektrinis vairo stiprintuvas. Iš rikiuotės gali išeiti ne tik elektrinio vairo stiprintuvo daviklis, bet ir motoriukas, kuris yra šalia vairo kolonėlės.
Naudota „Fiat Panda 100 HP“: Su juo reikia važiuoti Gazas-Dugnas

Detalių  kainos



  • Stabdžių trinkelių rinkinys ~ 30 eurų.

  • Stabdžių diskas ~ 35 eurai.

  • Stabdžių apkaba ~ 150 eurų.

  • Generatorius ~ 160 eurų.

  • Starteris ~ 130 eurų.

  • Lambda jutiklis ~ 90 eurų.

  • Sankabos komplektas ~ 130 eurų.

  • Smagratis ~ 300 eurų.

  • Rato guolio komplektas ~ 140 eurų.

  • Spyruoklė ~ 30 eurų.

  • Atraminis guolis ~ 25 eurai.


Savininko atsiliepimas


Andrius : 2010 metų, rida - 92.328 kilometrai.
Tiesą sakant, automobilį pirkome ne man, bet mano žmonai. Reikėjo mažo, erdvaus, pigaus ir pakankamai praktiško hečbeko, kuriame tilptume ne tik mes, bet ir mūsų du maži vaikai. Kadangi per metus nuvažiuojama rida nėra didelė, nusprendžiau nupirkti „Panda“ ne su dyzeliniu, bet su 1.4 litro benzinu.
Automobilį turime tik kokius vienerius metus, tačiau iki šiol nebuvo momentų, jog būčiau pasigailėjęs. Taip, interjere labai daug pigaus plastiko ir nemalonių liesti detalių, tačiau tai menkniekis, nes mašina turi labai daug privalumų.
Naudota „Fiat Panda 100 HP“: Su juo reikia važiuoti Gazas-Dugnas
Mieste mašina jaučiasi kaip žuvis vandenyje. Ko nepasakyčiau apie greitkelį. Pakaba per kieta, triukšmo per daug, o ir variklis tada per garsiai triukšmauja.
Už mašiną mokėjome 3800 eurų. Už šią sumą gavome pakankamai gerai įrengtą ( „Bluetooth“, elektra valdomi langai, oro kondicionierius, centrinis užraktas, lengvo lydinio ratlankiai ) hečbeką. Už panašią kainą būtų galima įsigyti didesnę mašiną, tačiau kai žmona su ja važinėja tik į darbą ir iki darželio, tam nėra reikalo.
Nepasakyčiau, jog tai problematiškas automobilis. Iki šiol kažkokių rimtų bėdų nebuvo. Nepatinka tik vienas - retkarčiais susiduriu su atsarginių detalių trūkumu.

Malonumo kaina


Kaina - dar vienas iš „Fiat Panda 100 HP“ privalumų. Nors itališki automobiliai labai dažnai kritikuojami dėl labai greito nuvertėjimo, tačiau perkant naudotą automobilį tai yra gera žinia.
„Panda 100 HP“ kainos prasideda nuo maždaug 2000 eurų. Už šią sumą gausite šiek tiek daužtą, trūkumų turintį modelį. Tuo tarpu gerai išlaikytas, serviso istoriją turintis egzempliorius atsieis maždaug 3500 eurų.
Naudota „Fiat Panda 100 HP“: Su juo reikia važiuoti Gazas-Dugnas
Patys brangiausi „Panda 100 HP“ modeliai kainuoja apie 6000 eurų, tačiau už šią sumą gausite beveik naują mašiną su 50 tūkst. kilometrų neviršijančia rida.
P.S „Novitec“ turi pakankamai storą katalogą, kuriame galima surasti įvairiausių modifikacijų šiam automobiliui. Pradedant ratlankiais ir baigiant „Turbo Kit“ paketu.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų