Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Mūsų šalyje maži, miesto automobiliais vadinami hečbekai dažniau yra kritikuojami negu perkami. Tačiau tokį elgesį galima labai lengvai pateisinti. Kiekvienas turime visišką laisvę, kuri leidžia mums įsigyti bet kokio dydžio, bet kokio galingumo automobilį. Tad kiekvienas bent truputėlį mąstantis žmogus vietoj visiškai naujo automobilio, kuris kainuoja 10 tūkst. eurų nusipirks poros metų mašiną, kuri bus didesnė, komfortiškesnė ir kas be ko - praktiškesnė.
Tačiau yra ir dar viena priežastis, kodėl lietuviai iki šiol į mažus automobilius žiūri skeptiškai - prieš 20 ar 30 metų suformuotas įspūdis. Taip, prieš 20 ar 30 metų maži miesto automobiliai buvo tik taburetės su ratais ir vairu. Žinoma, buvo keletas išimčių, tačiau norint jas suskaičiuoti užtektų vos vienos rankos pirštų. Vis dėlto, per pastaruosius dvidešimt metų maži miesto hečbekai truputėlį paaugo, truputėlį patobulėjo ir tapo normaliais automobiliais, kuriuos galima eksploatuoti ne tik mieste, bet ir užmiestyje. O jeigu esate pakankamai drąsus žmogus - keliauti po pasaulį.
Šiandien apžvelgsime vieną iš tokių normalių miesto automobilių, kuris nėra toks pats kaip kiti, nes yra orientuotas tuos, kurie mėgsta mažytes, kompaktiškas raketas tinkančias slalomams. Tai - „Fiat Panda 100 HP“.
Sportiškų ir dinamiškų „Fiat“ modelių buvo sukurta ne tiek jau ir daug. „Fiat Coupe Turbo“, „Fiat Bravo HGT“, „Fiat Strada Abarth“, „Fiat Uno Turbo“ - tai tik keletas iš nedaugelio automobilių, kurie savo laiku buvo pakankamai greiti automobiliai, kurie laikui bėgant buvo užmiršti. Kadangi anksčiau paminėti automobiliai yra pakankamai seni ir morališkai pasenę, ieškantiems ko nors įdomaus, netradicinio ir charizmatiško - susipažinkite su „Fiat Panda 100 HP“.
„Fiat Panda 100 HP“ nėra vienas iš tų itališkų automobilių, kuris kenčia nuo nuolatinių elektronikos problemų ir kitų komponentų gedimų - atvirkščiai. Daugelyje naudotų automobilių patikimo ataskaitų „Fiat Panda“ patekdavo į geriausiųjų dešimtuką, o praėjusiame dešimtmetyje „Top Gear“ atlikta apklausa parodė, jog „Fiat Panda“ yra vienas patikimiausių savo segmento automobilių.
„Fiat“ inžinieriai konstruodami sportišką „Panda“ modelio versiją vadovavosi pačiomis paprasčiausiomis Hot Hatch'ų kūrimo taisyklėmis. Italai pasiėmė standartinę „Fiat Panda“, į ją sumontavo 1.4 litro, keturių cilindrų, 100 arklio galių išvystantį motorą, jį suporavo su šešių bėgių mechanine pavarų dėže, praplatino sparnus, pridėjo storesnius buferius, 15 colių ratlankius, bagažinė spoilerį, pakeitė keletą pakabos detalių ir vuolia - turime nepretenzingai atrodantį hečbeką su atmosferiniu varikliu, kuris su didžiuliu džiaugsmu dainuos iki pat 6500 aps/min.
Tokių automobilių kaip „Fiat Panda 100 HP“ išskirtinumas - nuolatinis vairuotojo skatinimas spausti akceleratoriaus pedalą. Kadangi variklis nėra labai galingas, net ir mieste neviršijant greičio galima džiaugtis puikiomis automobilio valdymo savybėmis ir už vairo sėdėti su didžiausia pasaulyje šypsena. Tai nėra tas automobilis su kuriuo reikėtų matuotis tarp kojų maskatuojančių ataugų ilgį ar kabinti priešingos lyties atstoves Vokiečių gatvėje, tai nėra jo pašaukimas. Siauros miestų gatvės, vingiuoti užmiesčio keliai - tai yra jo pašaukimas.
Mūsų šalyje maži, miesto automobiliais vadinami hečbekai dažniau yra kritikuojami negu perkami. Tačiau tokį elgesį galima labai lengvai pateisinti. Kiekvienas turime visišką laisvę, kuri leidžia mums įsigyti bet kokio dydžio, bet kokio galingumo automobilį. Tad kiekvienas bent truputėlį mąstantis žmogus vietoj visiškai naujo automobilio, kuris kainuoja 10 tūkst. eurų nusipirks poros metų mašiną, kuri bus didesnė, komfortiškesnė ir kas be ko - praktiškesnė.
Tačiau yra ir dar viena priežastis, kodėl lietuviai iki šiol į mažus automobilius žiūri skeptiškai - prieš 20 ar 30 metų suformuotas įspūdis. Taip, prieš 20 ar 30 metų maži miesto automobiliai buvo tik taburetės su ratais ir vairu. Žinoma, buvo keletas išimčių, tačiau norint jas suskaičiuoti užtektų vos vienos rankos pirštų. Vis dėlto, per pastaruosius dvidešimt metų maži miesto hečbekai truputėlį paaugo, truputėlį patobulėjo ir tapo normaliais automobiliais, kuriuos galima eksploatuoti ne tik mieste, bet ir užmiestyje. O jeigu esate pakankamai drąsus žmogus - keliauti po pasaulį.
Šiandien apžvelgsime vieną iš tokių normalių miesto automobilių, kuris nėra toks pats kaip kiti, nes yra orientuotas tuos, kurie mėgsta mažytes, kompaktiškas raketas tinkančias slalomams. Tai - „Fiat Panda 100 HP“.
Sportiškų ir dinamiškų „Fiat“ modelių buvo sukurta ne tiek jau ir daug. „Fiat Coupe Turbo“, „Fiat Bravo HGT“, „Fiat Strada Abarth“, „Fiat Uno Turbo“ - tai tik keletas iš nedaugelio automobilių, kurie savo laiku buvo pakankamai greiti automobiliai, kurie laikui bėgant buvo užmiršti. Kadangi anksčiau paminėti automobiliai yra pakankamai seni ir morališkai pasenę, ieškantiems ko nors įdomaus, netradicinio ir charizmatiško - susipažinkite su „Fiat Panda 100 HP“.
„Fiat Panda 100 HP“ nėra vienas iš tų itališkų automobilių, kuris kenčia nuo nuolatinių elektronikos problemų ir kitų komponentų gedimų - atvirkščiai. Daugelyje naudotų automobilių patikimo ataskaitų „Fiat Panda“ patekdavo į geriausiųjų dešimtuką, o praėjusiame dešimtmetyje „Top Gear“ atlikta apklausa parodė, jog „Fiat Panda“ yra vienas patikimiausių savo segmento automobilių.
„Fiat“ inžinieriai konstruodami sportišką „Panda“ modelio versiją vadovavosi pačiomis paprasčiausiomis Hot Hatch'ų kūrimo taisyklėmis. Italai pasiėmė standartinę „Fiat Panda“, į ją sumontavo 1.4 litro, keturių cilindrų, 100 arklio galių išvystantį motorą, jį suporavo su šešių bėgių mechanine pavarų dėže, praplatino sparnus, pridėjo storesnius buferius, 15 colių ratlankius, bagažinė spoilerį, pakeitė keletą pakabos detalių ir vuolia - turime nepretenzingai atrodantį hečbeką su atmosferiniu varikliu, kuris su didžiuliu džiaugsmu dainuos iki pat 6500 aps/min.
Tokių automobilių kaip „Fiat Panda 100 HP“ išskirtinumas - nuolatinis vairuotojo skatinimas spausti akceleratoriaus pedalą. Kadangi variklis nėra labai galingas, net ir mieste neviršijant greičio galima džiaugtis puikiomis automobilio valdymo savybėmis ir už vairo sėdėti su didžiausia pasaulyje šypsena. Tai nėra tas automobilis su kuriuo reikėtų matuotis tarp kojų maskatuojančių ataugų ilgį ar kabinti priešingos lyties atstoves Vokiečių gatvėje, tai nėra jo pašaukimas. Siauros miestų gatvės, vingiuoti užmiesčio keliai - tai yra jo pašaukimas.