„Audi Q5“ visada buvo pristatomas kaip solidus ir praktiškas šeimos automobilis. Jis nebuvo toks didelis ir brangus kaip Q7, tačiau tuo pačiu komforto įrangos ir technologijų gausa nenusileisdavo savo didžiajam broliui.
Gali pasirodyti, jog Q5 buvo sukurtas atsižvelgiant į specifinį europiečių skonį, tačiau tiek pirmoji, tiek antroji modelio karta tapo tikra sensacija Jungtinėse Valstijose. Būtent šioje šalyje Q5 tapo visuotiniu „Audi“ markės bestseleriu, o tai paskatino gamintoją antros kartos modelio gamybą iškelti iš Vokietijos į Meksiką.
Nors visuotinė globalizacija paveikė ne tik „Audi Q5“ gamybos linijas, tačiau už Vokietijos (A1, Q3, Q7, Q8) ar net Europos ribų gaminami bendrovės modeliai ne vieną kartą įrodė, jog yra lygiaverčiai kokybės atžvilgiu. Ir Q5 nėra išimtis.
Naudotos „Audi Q5“ verdiktas akimirksniu
Kodėl verta rinktis?
- Variklių įvairovė
- Lietuvos keliams subalansuota pakaba
- Solidus interjeras
- Lengvai perprantamos technologijos
- Aukštą komforto lygį užtikrinanti orinė pakaba
Kodėl ne?
- Alfa Romeo Stelvio ir BMW X3 keliu važiuoja energingiau
- Remontas gali pareikalauti didesnių investicijų
- Iš tinklo įkraunamas hibridas galėtų būti efektyvesnis
- Naudotų automobilių rinkoje pilna modelių su neaiškia istorija
Audi Q5 DIZAINAS
Ištisus dešimtmečius „Audi“ automobilių dizainas buvo grindžiamas apvaliomis kėbulo formomis, kurias pamažu keitė griežtesnių linijų alternatyvos.
Žinoma, šis pokytis neįvyko per dieną, tačiau žvelgiant į 2008 ir 2016 metais pasirodžiusius modelius galima pastebėti keletą esminių panašumų. Automobilio siluetas ir stogo linija išliko beveik nepakitę, tačiau stilistiniai elementai tapo gerokai išraiškingesni.
Vertikalias juostas radiatoriaus grotelėse pakeitė horizontalios linijos, o šonuose esančios oro įleidimo angos, kuriose dažnai buvo montuojami priešrūkiniai žibintai, tapo didesnės, prisitaikant prie naujų rinkos tendencijų.
Pristatant antrosios kartos Q5 modelį, „Audi“ pradėjo masiškai slėpti išmetimo sistemos vamzdžius, galiniame buferyje montuodama skirtingų formų ir dydžių chromuotas apdailas. Nors šį sprendimą „Audi“ dizaineriai labai gyrė, tačiau panašu, kad daugelio vairuotojų priekaištai buvo išgirsti kuriant naujausią Q5 modelį.
Kita vertus, nuosaiki dizaino evoliucija atnešė ir reikšmingą pokytį. „Audi“ inžinieriams pavyko sumažinti aerodinaminio pasipriešinimo koeficientą iki 0,30 Cd, kas labai svarbu siekiant sumažinti triukšmą salone, degalų sąnaudas ir padėti automobiliui lengviau susidoroti su stipresniais vėjo gūsiais.
„Audi“ taip pat daug investavo į sprendimus, padedančius sumažinti automobilio svorį. Q5 struktūroje buvo naudojami plieno ir aliuminio lydiniai, variklio ir bagažinės dangčiai buvo pagaminti iš aliuminio. Griežtas svorio mažinimo procesas padėjo atsikratyti vidutiniškai 100–150 kilogramų, palyginti su ankstesniu modeliu, tačiau to nepakako, kad šis automobilis taptų lengviausiu klasėje.
Priklausomai nuo Q5 esančio variklio, komforto įrangos ir kitų veiksnių, jo svoris gali svyruoti nuo 1 735 iki 2 075 kilogramų. Palyginimui, „BMW X3“ svoris svyruoja tarp 1 660 ir 1 985 kilogramų, „Mercedes-Benz GLC“ – nuo 1 845 iki 1 970 kilogramų, „Volvo XC60“ – nuo 1 845 iki 2 050 kilogramų, o „Alfa Romeo Stelvio“ – nuo 1 630 iki 1 830 kilogramų.
AUDI Q5 INTERJERAS
Retas gamintojas šiandien ryžtasi atsisakyti ekranizacijos tendencijų, tačiau augantis funkcijų ir technologijų kiekis verčia prie jų prisitaikyti.
Skirtingai nei naujausioje Q5 modelio kartoje, kurios salone galima rasti net iki trijų ekranų, antrosios kartos Q5 atrodo nuosaikiau ir skoningiau. Nors Q5 salonas nekelia tokio įspūdžio kaip gerai sukomplektuotas „Mercedes-Benz GLC“, „Audi“ pranašumas šioje klasėje – nuoseklumas.
„BMW“ ir „Mercedes-Benz“ modeliuose dažnai galima rasti bent kelis elementus, kurie neatitinka visuotinai pripažintų, aukštų vokiškos kokybės standartų. Tuo tarpu net ir prasčiau sukomplektuotas Q5 išlaiko tvirtai suręsto automobilio įspūdį.
Be to, Q5 vairuotojui skirta vieta suprojektuota logiškai ir racionaliai. Čia nėra sudėtingų sprendimų, apsunkinančių pagrindinių funkcijų valdymą. Kai kuriems tai gali pasirodyti nuobodu, bet iš praktinės pusės Audi šį darbą atliko puikiai.
Verta paminėti ir keletą malonių smulkmenų. „S-Line“ apdailą turintys modeliai išsiskiria puikios formos, perforuotos odos vairu. Iš papildomos įrangos priedų verta paminėti „Bang & Olufsen“ garso sistemą, kuri yra viena geriausių šioje klasėje. Apskritai, tik „Audi“ ir „Volvo“ modeliuose montuojamos aukštos kokybės garso sistemos sugeba pateisinti gamintojų prašomų investicijų.
Reikėtų nepamiršti ir „Audi Virtual Cockpit“ – skaitmeninio prietaisų skydelio, kuris yra vienas geriausių rinkoje, tačiau net ir jis turi vieną trūkumą.Naudojantis „Apple CarPlay“ ar „Android Auto“ sąsajomis ir įjungus „Google Maps“, „Waze“ ar kitą navigacijos programėlę, „Audi“ šių programėlių duomenų prietaisų skydelyje nerodo. Deja.
Apžvelgiant „Q5“ praktiškumą, galima teigti, kad „Audi“ šioje srityje atliko puikų darbą. Vairuotojui ir priekiniam keleiviui vietos pakanka, o sėdynės nusistumia tiek, kad patogiai įsitaisyti gali ir aukštesni vairuotojai.
Automobilio salone netrūksta praktiškų daiktadėžių. Durelių kišenėse laisvai telpa didesni ar mažesni daiktai, taip pat yra du puodelių laikikliai, nedidelė daiktadėžė priešais pavarų perjungimo svirtį ir dar viena – po priekiniu porankiu.
Dar smagiau yra perlipti į galą. Teoriškai, ant galinių sėdynių gali įsitaisyti trys suaugę žmonės, tačiau ilgoje kelionėje nebus patogu. Gerbdami savo keleivius, geriau leiskite jiems užimti dvi vietas ir tokiu būdu turėti daugiau erdvės pečiams, nes galvai ir kojoms vietos čia apstu. Galbūt ne taip erdvu kaip „Land Rover Discovery Sport“, bet tikrai geriau negu „BMW X3“.
Norint padidinti Q5 universalumą, naudotų automobilių rinkoje galima ieškoti modelių su slankiojančiomis galinėmis sėdynėmis. Tai leidžia ne tik atlenkti sėdynes, bet ir pastumti jas į priekį, tokiu būdu bagažinės erdvę išplečiant iki 610 litrų, o nulenkus galines sėdynes – iki 1 550 litrų.
AUDI Q5 VALDYMAS
Jeigu bent kartą gyvenime esate vairavę „Audi“ automobilį, greičiausiai jau nujaučiate ko galite tikėtis iš Q5.
Kol „BMW X3“ stengiasi išlaikyti neapčiuopiamą sportiškumo jausmą, o „Mercedes-Benz GLC“ – komfortą ilgesnėse kelionėse, Q5 šioje klasėje išlaiko balansą tarp šių dviejų savybių.
Automobilio pakaba nėra tokia standi kaip „BMW“, tačiau ji sukalibruota taip, kad užtikrintų gerą stabilumą ir pakankamą važiavimo komfortą. Be to, skirtingai nei ankstesnė Q5 modelio karta, ši jaučiasi panašesnė į išpūstą hečbeką, o ne į vangų ir sunkų visureigį, kaip, pavyzdžiui, „Volvo XC60“ ar „Jaguar F-Pace“.
Prie to ženkliai prisideda labai sparčiai veikianti 7 laipsnių automatinė pavarų dėžė, kuri sugeba išnaudoti didžiausią sukimo momentą savo naudai. Net ir nesmarkus akceleratoriaus spustelėjimas padeda staigiai sumažinti į reikiamą pavarą ir atlikti norimą manevrą. Palyginimui, „F-Pace“ esanti „ZF“ 8 laipsnių pavarų dėžė, dėl „Jaguar“ įdiegtos valdymo programos, veikia it apsnūdęs tinginys.
Didžiausias Q5 pranašumas prieš kitus šios klasės konkurentus – subalansuotas charakteris. Kiekviename kilometre jaučiama, kad automobilis sukurtas galvojant apie keleivių komfortą. Garso izoliacija, sėdynių suteikiamas komfortas ir valdymo lengvumas – būtent šios savybės labiausiai išryškėja vairuojant Q5.
Jeigu norite iš tikrųjų mėgautis šio automobilio komfortu, rinkitės versiją su adaptyvia orine pakaba. Ši pakaba suteikia galimybę pasirinkti vieną iš penkių kėbulo prošvaisos lygių, kurie leidžia prisitaikyti prie įvairių kelio ir vairavimo sąlygų, užtikrinant maksimalią kėbulo kontrolę pagal situaciją ar vairuotojo poreikius.
Lyginant su standartine pakaba (įprastomis spyruoklėmis ir amortizatoriais), orinė pakaba leidžia kėbulo prošvaisą sumažinti iki 22 mm arba, atvirkščiai, pakelti iki 45 mm. Vargu ar Q5 inžinieriai galvojo, kad šis modelis kada nors išvys bet kokį bekelės ruožą, tačiau galimybė padidinti kėbulo prošvaisą bus naudinga žiemiškomis sąlygomis, kuomet nevalyti keliai ar privažiavimai iki namų pradeda kutenti automobilio papilvę.
AUDI Q5 DINAMIKA
Šios klasės automobilių vairuotojai yra įpratę prie aukštų dinamikos ir galimybių standartų, todėl nenuostabu, kad tiek Q5, tiek pagrindiniai jo konkurentai siūlo platų variklių pasirinkimą.
Kaip ir pas daugelį pagrindinių konkurentų, pradinis Q5 variklių gamos laiptelis prasideda nuo 2,0 litrų dyzelinių variklių, išvystančių nuo 150 iki 204 arklio galių.
Sakyti, jog šie varikliai pasižymi įspūdinga dinamika būtų klaidinga. 150 arklio galių versija iki 100 km/val. įsibėgėja vos per 9,7 sekundės, tad tik galite įsivaizduoti koks slogus jausmas apims bandant ką nors aplenkti.
Galite manyti, kad 190 (vėliau 204) AG versija reikalauja kompromisų degalų sąnaudų atžvilgiu, tačiau tai nėra tiesa. Didesnis sukimo momentas (400 Nm) mažina variklio apkrovas, o degalų sąnaudų vidurkis skiriasi vos 0,3–0,5 litro 100 kilometrų. Be to, priežiūros kaštai išlieka panašūs, nes abu varikliai yra beveik identiški.
Kitas eilėje – 2,0 litrų benzininis variklis, priklausomai nuo gamybos metų ir modifikacijos, galintis pasiekti 190, 245, 252 arba 265 arklio galias.
Skirtingai nei dyzeliniai varikliai, garsėjantys savo klaksėjimu, 2,0 litrų benzininis variklis veikia tyliau, sklandžiau ir užtikrintai platesniame sūkių diapazone. Be to, septynių laipsnių pavarų dėžė puikiai dera su energingu šio variklio charakteriu.
Jeigu baiminatės dėl šių variklių patikimumo – praeityje girdėtas siaubo istorijas apie „TFSI“ variklius taip pat reikėtų pamiršti. „Volkswagen“ sugebėjo išspręsti eilę šio variklio problemų, tačiau ilgalaikėje perspektyvoje reikėtų profilaktiškai pasikeisti karterio ventiliacijos vožtuvą (PCV) ir vandens siurblį – šiandien tai yra pagrindinės šių variklių problemos.
2020 metais „Audi Q5“ gamoje atsirado itin geidžiamas iš tinklo įkraunamas hibridas.
Ši versija buvo aprūpinta 14,1 kWh talpos (vėliau 17,9 kWh) baterija, kuri teoriškai leidžia nuvažiuoti apie 30 km elektriniu režimu, nors realybėje šis atstumas yra beveik perpus mažesnis. Baterijos įkrovimas trunka ilgai, tad šios modifikacijos atsiperkamumas yra abejotinas. Taip pat verta įvertinti galimų remontų riziką – naudota baterija šiandien kainuoja apie 2 000 eurų.
Automobilių entuziastai, besižvalgantys į „Audi Q5“ pusę, tikrai nudžiugs išvydę, kad šis SUV buvo siūlomas su galingais šešių cilindrų benzininiais ir dyzeliniais varikliais.
Europoje šešių cilindrų benzininė versija buvo siūloma trumpai, nuo 2017 iki 2018 m., tačiau 500 Nm sukimo momentas atperka visas kančias ieškant tvarkingo egzemplioriaus naudotų automobilių rinkoje. Tai – dinamiškas ir galingas SUV.
Vėliau sportiškoji „SQ5“ versija Europoje buvo siūloma tik su V6 dyzeliniu varikliu (JAV – su V6 benzininiu), generuojančiu įspūdingą 700 Nm sukimo momentą. Tad lengva įsivaizduoti, kokį našumą šis variklis pasiekia paspaudus akceleratorių. Kita vertus, šios versijos privalumai labiausiai atsiskleidžia greitkeliuose, kur galima pajusti akivaizdžius variklio galios, ekonomijos ir rafinuotumo pranašumus.
V6 variklio versijas verta rinktis ir dėl kitų privalumų: šie varikliai poruojami su patikima, Lietuvoje puikiai žinoma „ZF“ 8 laipsnių automatine pavarų dėže ir tradicine, nuolatine keturių varančiųjų ratų pavara. Todėl norintys tikros „Audi“ turėtų rinktis tik V6 variklį.
Kuo skiriasi „Quattro Ultra“ ir „Quattro“?
Nuolatinė visų varančiųjų ratų „Quattro“ pavara yra tradicinė sistema, naudojama galingesniuose modeliuose, pavyzdžiui, SQ5. Ji nuolat perduoda sukimo momentą tarp priekinių ir galinių ratų per mechaninį diferencialą, užtikrindama maksimalų sukibimą nepriklausomai nuo vairavimo sąlygų.
Tuo tarpu „Quattro Ultra“ sistema veikia „pagal poreikį“ principu. Įprastai automobilis yra varomas tik priekiniais ratais, o galinė ašis įsijungia tik esant būtinybei – pavyzdžiui, stipriai akceleruojant, staigiai keičiant važiavimo kryptį ar važiuojant slidžia kelio danga, kaip ant sniego.
- Tik priekinių varančiųjų ratų pavara: Šią pavarą galima rasti 2,0 litrų benzininiuose arba 2,0 litrų dyzelinuose varikliuose.
- „Quattro Ultra“: „Haldex“ sistema pagrįsta keturių varančiųjų ratų pavara, montuojama su 2,0 litrų benzininiais arba dyzeliniais varikliais
- Quattro: Tradicinė, klasikinė „Audi“ keturių varančiųjų ratų pavara montuojama su V6 varikliais
Naudotos „Audi Q5“ eksploatacija
Kaina
Naudotų automobilių portalo „Autobilis.lt“ duomenimis, vidutinė naudotos „Audi Q5“ kaina Lietuvoje siekia apie 30 000 eurų. Tačiau ši suma dar negarantuoja, kad įsigysite gerai prižiūrėtą automobilį.
Liūdniausia, kad Lietuvos naudotų automobilių rinkoje dominuoja du pagrindiniai „Q5“ modelių tipai. Pirmasis – importuotas iš Vokietijos ar Prancūzijos, su dyzeliniu varikliu, didele rida ir neaiškia priežiūros istorija.
Antrasis – automobiliai iš JAV ar Kanados, dažnai turintys nemažai paslėptų gedimų, kurių remontas atliktas naudojant pigiausias rinkoje prieinamas paslaugas ir dalis.
Vidutinės degalų sąnaudos (WLTP)
- 2.0 TDI – 4,5-5,2 l/100 km
- 2.0 TFSI – 6,8-7,2 l/100 km
- 3.0 TDI – 5,7-6,2 l/100 km
- 35/40 TDI – 7,0-7,8 l/100 km
- 45 TFSI – 8,3-9,3 l/100 km
- 50 TDI – 8,1-8,6 l/100 km
Detalių kainos
- Alyvos filtras ~ 10 eurų
- Alkūninio veleno guolių rinkinys ~ 40 eurų
- Alyvos karterio tarpinė ~ 15 eurų
- Alyvos siurblio grandinė ~ 130 eurų
- Alyvos slėgio jutiklis ~ 8 eurai
- Cilindrų galvutės tarpinė ~ 40 eurų
- Padangų slėgio jutiklis ~ 50 eurų
- Svirties įvorė ~ 10 eurų
- Rato guolių komplektas ~ 60 eurų
- Amortizatorius ~ 90 eurų
- Spyruoklė ~ 70 eurų
- Stabdžių diskas ~ 100 eurų
- Uždegimo žvakė ~ 15 eurų
- Alyvos radiatorius ~ 100 eurų
- Aušinimo skysčio siurblys ~ 110 eurų
- Variklio radiatorius ~ 160 eurų
- Alkūninio veleno jutiklis ~ 30 eurų
- Deguonies (Lambda) jutiklis ~ 100 eurų
- Kondicionieriaus kompresorius ~ 300 eurų
*detalių kainos yra orientacinės.
Aptarnavimo periodiškumas
- „Quattro“ pavara: alyvą diferencialuose rekomenduojama keisti kas dvejus metus arba kas 60 000 kilometrų.
- Variklio alyva: rekomenduojama keisti kas 15 000 kilometrų arba kas vienerius metus.
- Stabdžių skystis: rekomenduojama keisti kas dvejus metus.
- Degalų filtras: gamintojas rekomenduoja keisti kas 30 000 kilometrų.
- Dyzeliniai varikliai: šiuose varikliuose yra paskirstymo diržas, kurį rekomenduojama keisti kas 80 000 kilometrų.
- 2,0 TSI ir 3,0 TDI varikliai: turi paskirstymo grandinę, kurios teoriškai keisti nereikia, tačiau kas 50 000 kilometrų verta patikrinti grandinės įtempėjo būklę.
- Alyvos specifikacija: benzininiams varikliams rekomenduojama naudoti alyvą, atitinkančią VW 504.00 specifikaciją, o dyzeliniams – VW 507.00.
Rekomenduojami padangų išmatavimai
- 255/45 R20
- 235/60 R18
- 235/55 R19
- 255/45 R20
- 255/40 R21
Naudotos „Audi Q5“ gedimai:
- Automobilį kamuoja įvairios elektronikos problemos. Dažniausiai galvos skausmą kelia stringanti, neveikianti arba atsitiktinai persikraunanti multimedijos sistema.
- Daug Q5 savininkų susiduria su oro kondicionieriaus gedimais.
- Daugiau nuvažiavusiuose egzemplioriuose pasireiškia tipiška „Audi“ automobilių problema – nusidėvėję interjero elementai.
- Dyzelinių variklių modelius lydi dažnos problemos su kietųjų dalelių filtru, dvimasiu smagračiu, turbokompresoriumi, „EGR“ vožtuvu ir kuro purkštukais.
- Modeliuose, turinčiuose 360 laipsnių vaizdo kamerą, dažnai pastebimas netolygus sistemos veikimas. Kartais ši sistema užstringa arba visai neveikia. Gamintojas šią problemą sprendė skelbdamas priverstinį atšaukimą.
- „Google Earth“ žemėlapiai taip pat žinomi dėl netolygaus veikimo, tačiau ši problema buvo išspręsta išleidus 1329 programinės įrangos versiją.
- Nepaisant automobilio amžiaus, silpnoji Q5 modelių vieta yra spyruoklės ir amortizatoriai.
- Iš tinklo įkraunami hibridai pasižymi įkrovimo jungties užrakto mechanizmo gedimais.
- Automobilyje įdiegtos elektronikos sistemos jautriai reaguoja į akumuliatoriaus įtampos svyravimus. Pirmieji požymiai gali būti neveikiantis elektrinis bagažinės dangtis ir prietaisų skydelyje atsirandantys pranešimai apie gedimus.
- 2,0 litrų benzininių variklių savininkai skundžiasi dėl degalų siurblio gedimų, kuriems pasireiškus variklis pradeda trūkčioti ir ima vartoti daugiau degalų.
- „Mild-Hybrid“ pavarą turinčiuose modeliuose įrengta papildoma baterija, kurios keitimas gali būti atliekamas tik autorizuotame „Audi“ servise. Naujos baterijos kaina siekia daugiau nei 1 000 eurų.
„Audi Q5“ (FY) atšaukimai:
2019-2021
Keičiant galinės ašies ratų išvirtimo kampus, galinės padangos gali pradėti netolygiai ir greičiau dėvėtis. Dėl to gali sumažėti sukibimas su kelio danga ir pablogėti automobilio valdymas.
Šį defektą turintys automobiliai buvo pagaminti nuo 2019 m. lapkričio 7 d. iki 2021 m. balandžio 16 d.
Pažymėtina, kad šis atšaukimas taikomas ne tik „Audi Q5“ modeliams, bet ir kitiems „Audi“ modeliams: A4, A5, A6, A7, A8, Q7, Q8 ir e-Tron.
„Audi“ atšaukimo kodas: 42L5
2014-2017
Automobiliai, pagaminti nuo 2014 iki 2017 m., turintys 3,0 litrų dyzelinį variklį, buvo atšaukti dėl programinės įrangos, kuri, kaip teigiama, pažeidžia nustatytas išmetamųjų teršalų normas.
„Audi“ atšaukimo kodas: 23X6
2017-2020
Gamintojas pranešė, kad dėl nesandaraus starterio-generatoriaus mazgo į jį gali patekti drėgmė. Tai gali sukelti trumpąjį jungimą, o ilgainiui – ir gaisro riziką.
Šį defektą turintys automobiliai buvo gaminami nuo 2017 m. gegužės iki 2020 m. kovo. Šis atšaukimas taikomas tik modeliams su 2,0 litrų TFSI varikliais.
„Audi“ atšaukimo kodai: 27H2 arba 27H8
2020
Dėl gamybos klaidos priekinės sėdynės atlošo rėmo reguliavimo mechanizmas gali turėti trūkumų. Dėl to sėdynės atlošas gali būti nestabilus ir nesuteikti pakankamos atramos galinio smūgio metu.
Defektą turintys modeliai buvo pagaminti nuo 2020 m. birželio 26 d. iki liepos 15 d.
„Audi“ atšaukimo kodas: 72L1
2018
Keleivio oro pagalvės tvirtinimo vietoje esanti suvirinimo jungtis galėjo būti atlikta nesilaikant reikalavimų. Dėl to yra tikimybė, kad oro pagalvė gali būti pažeista ir avarijos metu neišsiskleisti arba išsiskleisti netinkamai.
Šį defektą turintys modeliai buvo pagaminti 2018 m. lapkritį.
„Audi“ atšaukimo kodas: 90N1
2018
„Audi“ pranešė, kad nuo 2018 m. liepos iki 2019 m. kovo pagaminti automobiliai gali turėti nesandarų pagrindinį stabdžių cilindrą.
„Audi“ atšaukimo kodas: 47O9
2018
„Audi“ paskelbė atšaukianti 2018 m. balandžio ir gegužės mėn. laikotarpiu pagamintus automobilius dėl galimų galinių stabdžių apkabų defektų.