• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šį kartą N40 vyrų autoklubo ralio komandą Baltarusijos ralio čempionato II etape „Rally Braslav 2015“ atstovavo du ekipažai, Eugenijus (Augis) Slatkevičius su Andriumi (Andriuku) Petruškevičiumi, Mitsubichi EVO X ir Algirdas Kazlauskas su Žilvinu Juršiu, Subaru Impreza WRX STI.
Varžybų startas gegužės 01 d. vakare, prieš tai automobiliams reikia praeiti techninę komisiją, susipažinti su trasomis (kas tai yra esame aprašę ankstesnėse istorijose), greičio ruožų ilgis per 90 km., ir žinoma praeiti administracinę komisiją. Bet visa tai padaryti reikia lygiai taip pat, kaip ir visose kituose ralio varžybose. Šiuo atveju dar reikia kirsti išorinę Europos sąjungos sieną ir įvažiuoti į Baltarusijos Respubliką. Todėl išvykimą numatėme balandžio 30 d. ryte, nors nuo Viliaus iki Braslav viso labo 249 km.

Šį kartą N40 vyrų autoklubo ralio komandą Baltarusijos ralio čempionato II etape „Rally Braslav 2015“ atstovavo du ekipažai, Eugenijus (Augis) Slatkevičius su Andriumi (Andriuku) Petruškevičiumi, Mitsubichi EVO X ir Algirdas Kazlauskas su Žilvinu Juršiu, Subaru Impreza WRX STI.
Varžybų startas gegužės 01 d. vakare, prieš tai automobiliams reikia praeiti techninę komisiją, susipažinti su trasomis (kas tai yra esame aprašę ankstesnėse istorijose), greičio ruožų ilgis per 90 km., ir žinoma praeiti administracinę komisiją. Bet visa tai padaryti reikia lygiai taip pat, kaip ir visose kituose ralio varžybose. Šiuo atveju dar reikia kirsti išorinę Europos sąjungos sieną ir įvažiuoti į Baltarusijos Respubliką. Todėl išvykimą numatėme balandžio 30 d. ryte, nors nuo Viliaus iki Braslav viso labo 249 km.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

N40 vyrų autoklubo ralio komandos nuotykiai Baltarusijoje


Ketvirtadienio rytą visi išvykstantys: du ekipažai po du žmones, klubo etatinis mechanikas Darius ir klubo narys, mechanikas – entuziastas, Rytis Balčiūnas, susirinkome klubo bazėje. Čia paaiškėjo įvairiausių netikėtumų, kažkas kažką pripainiojo su padangomis, teko palakstyti po miestą, permontuoti ratus. Bet tai jau atskira „dainelė“J, esmė, kad prieš pietus vist tik pajudėjome kaimyninės valstybės link. Kaip visada, taip kažkodėl numatę organizatoriai, į Baltarusiją važiuojame per Latviją. Kadangi jau du kartus teko pabuvoti Baltarusijoje organizuojamose ralio varžybose, buvom nusiteikią ant Latvijos – Baltarusijos valstybinės sienos praleisti ne mažiau kaip keletą valandų. Šį kartą situacija nustebino, tiek pasieniečiai, tiek muitininkai, buvo mandagūs, dirbo tikrai operatyviai ir mes viso labo per valandą kirtome išorinę Europos sąjungos sieną. Nuo pasienio punkto iki Braslav miestelio kur įsikūręs ralio centras, apie 40 km., todėl nežiūrint į užsilaikymą Vilniuje, atvykome planuotu laiku ir dar ketvirtadienio vakare ekipažai praėjo administracinę komisiją. Gavome visus reikiamus dokumentus ir leidimą penktadienį 09 val. 30 min. pradėti „susirašinėti“ trasas.
Bet norisi kiek atitrūkti nuo auto sporto reikalų, ir grįžti prie Baltarusijos muitinės ypatumų :). Kaip jau įprasta, patys Baltarusijos muitininkai nelabai žino kaip reikia forminti dokumentus atvykstantiems auto sportininkams, tiksliau jų vežamai technikai ir įrangai. Vieną kartą reikia pildyti vienokius dokumentus, kitą, kitokius. Mat pagal jų įstatymus, automobilis kuris nevažiuoja savo eiga o yra vežamas, yra prekė, čia gi visiems aišku, kad sportinis automobilis anokia prekė, jis vežamas, o ne važiuoja pats tik todėl, kad jis sportinis. Atitinkamai muitinės darbuotojas nežino ką daryti, iš vienos pusės aiški įstatymo nuostata, iš kitos pusės, valdžios nurodymas praleisti į tarptautines ralio varžybas vykstančius automobilius pakrautus priekabose. Todėl vieni muitininkai sportinius automobilius formina kaip krovinį, kiti taip, tarsi jis rieda pats. Dar daugiau bėdos su visą vežama įranga, atsarginėmis detalėmis, ratais ir padangomis. Visą šį turtą pamatę muitininkai paprastai pradeda vos ne isterikuoti, praleisti privalo, kaip, niekas nesakė. Visa tai žinodami, į pasienio kontrolės punktą atvykome apsikaustę kantrybe. Algirdas surašė visą ilgą sąrašą gėrio kuris sukrautas klubo autobusiuke.
Pats automobilis tempiantis priekabą ir pati priekaba, forminama to žmogaus vardu kurio ir visas autobusiuke vežamas turtas, vežamas sportinis automobilis, forminamas kito žmogaus vardu, taip tarsi tas žmogus vairuoja vežamą automobilį. Kas buvo neįprasta, iškarto pasijautė draugiškas muitininko elgesys, jis priėjo prie autobusiuko, pažiūrėjo į vidų, kiek susiraukė, ir tarė: „ir visa tai jūs tikrai vežate (klausimas buvo akivaizdžiai retorinis), jūs suprantat kiek čia reikės forminti popierių, pagal naujas taisykles, reikės viską fotografuoti, gal jūs čia nieko nevežat?“. Pastarasis klausimas jau nuskambėjo visai ne retoriškai. Algirdas greitai suglamžė deklaraciją kurioje buvo išvardintas visas gėris ir paklausė ar būtų galima gauti naują, tuščią, deklaracijos blanką, nes mes juk nieko nesivežam. Čia muitininkas nusišypsojo, patvirtino, kad autobusiukas tuščias, ir davė naują deklaracijos blanką. Taip mes, nieko nesiveždami, lengvai ir greitai atsidūrėme Baltarusijoje. Tiesa, šios istorijos tęsinys buvo penktadienį, prieš varžybų startą. Kitų keturių, iš Lietuvos atvykstančių, ekipažų sportinių bolidų laukė netoks geras muitininkas. Dėl niekam nežinomų priežasčių, jų vežami automobiliai įstrigo muitinėje, dėl to buvo nukeltas varžybų startas. Kiek supratom iš organizatorių, automobiliai paleisti buvo tik įsikišus valdžiai. Pasekmė buvo įdomi, vykstant atgal, sportininkams buvo skirti atskiri muitininkai ir pasieniečiai, Baltarusija šeštadienio vėlyvą vakarą mus išlydėjo su tokia pagarba ir operatyvumu, kurios galėtų pavydėti civilizuočiausių valstybių pasienio kontrolės.
Tai tiek apie Baltarusijos muitinės ypatumus, na o dabar atgal prie ralio reikalų.

REKLAMA

N40 vyrų autoklubo ralio komandos nuotykiai Baltarusijoje


Kaip jau minėjom, ketvirtadienį gavom visus dokumentus, penktadienį ryte ekipažai išvažiavo į trasas, mechanikai į techninę komisiją. Visiems sekėsi gerai, jau apie 15 val. visi vėl susirinkome į krūvą, trasos buvo surašytos, techninė komisija praeita. Kas įdomu, Augio ir Andriuko ekipažas gavo 1 startinį numerį, Algirdo ir Žilvino gavo 3 startinį numerį. Mums tai labai neįprastas dalykas, juk esam pagyvenę vaikai, auto sporto karjerą pradėję gerokai per vėlai ir todėl nepretenduojantys į kažkokias aukštumas, važiuojam nes mums tai patinka ir tiek. O čia, 1 ir 3 J, tai nemaža atsakomybė, penktadienio vakarą reikia startuoti pačiose pirmose pozicijose, o tai reiškia, nebus jokių kitų sportininkų paliktų žymių ant kelio, nebus vadinamai „nušluotas“ kelias (nužertas paviršinis, slidus kelio dangos sluoksnis), tai apsunkina važiavimą, bet tuo pat metu, pirmieji startiniai numeriai visai maloniai paglosto savimeilę. Pasirodo, kad pagal „Halls Winter rali 2015“, kur vyko šių metų I Baltarusijos ralio čempionato etapas, rezultatus, mes esame lyderiai. Neišvengiamai gavome dėmesio iškilmingo starto metu, ko gero meluotume, jei sakytume, kad tai buvo nemalonu. Tiesa pirma varžybų diena viską sustatė į vietas, Augis su Andriuku finišavo septintoje, Algirdas su Žilvinu, vienuoliktoje pozicijose, atitinkamai tokia tvarka buvo duotas antros varžybų dienos startas.
Antra dieną iš esmės viskas vyko stabiliai, Augis su Andriuku iki pat finišo tvirtai išliko septintoje vietoje, Algridas su Žilvinu viena vieta kilstelėjo, bet deja priešpaskutinio greičio ruožo startas buvo lemtingas, tik pajudėjus dingo visos pavaros, kodėl, šiuo metu dar nežinome, bet tikime, kad nieko baisaus.

REKLAMA
REKLAMA

N40 vyrų autoklubo ralio komandos nuotykiai Baltarusijoje


Taip šeštadienio vakare baigėsi Baltarusijos ralio čempionato antrasis etapas, o mes pajudėjome namų link. Kaip jau pasakojome, valstybinę sieną kirtome absoliučiai be jokių problemų ir naktį jau buvome namie.
Tikslas pasiektas! Į Baltarusiją važiavome norėdami po ilgos žiemos atgaivinti sportinio važiavimo įgūdžius ir pasiruoši „Rally Talsi 2015“ kuris vyks jau gegužės 16 – 17 dienomis. Čia vyks bendras Lietuvos ir Latvijos automobilių ralio čempionatų etapas. Kviečiame visus kas serga šia nuostabia sporto šaka, ir tuos kurie to nesuprantaJ, atvykti į Talsi miestelį Latvijoje ir pamatyti įspūdingą reginį.

GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų