Visi 2016 Metų automobilio septyneto finalininkai atstovauja skirtingas klases (trys skirtingų dydžių hečbekai, kompaktinis ir didelis SUV, klasikinis sedanas ir vienatūris) – nors ne už visus šiuos modelius balsavau renkant septynis geriausius (visgi penki „mano“ automobiliai sutapo su komisijos daugumos nuomone), akivaizdu, kad jie tikrai yra tarp geriausių klasėje. Todėl 25 balus paskirsčiau, atsižvelgdamas ne į „gerumą“ septyneto atžvilgiu, bet vertinau automobilius jų klasėse – kiek modelis yra aktualus rinkoje ir kiek svarbus gamintojui (kitaip sakant, kokią sudaro markės modelių pardavimų dalį), kuo jis skiriasi nuo konkurentų – savybėmis, kaina, naujoviškais sprendimais. Ir man taip pat didelis rodiklis yra automobilio išskirtinumas – žinia, kad asmeninio automobilio pirkime nemažiau nei praktinės savybės yra svarbu emocijos.
„Audi A4“ (4 balai). Didžiausi šio automobilio pasikeitimai yra viduje – aukščiausia surinkimo kokybė ir nepriekaištingos apdailos medžiagos, itin moderni multimedijos sistema, idealiai subalansuotos važiavimo savybės – čia jokių priekaištų nėra. Bet itin didelė kompaktinio sedano kaina (beje, tuo gali „pasigirti“ ir pagrindiniai konkurentai – C klasės „Mercedes“ ir 3 serijos BMW) – o tai yra nei daug, nei mažai 58 481 euras (bazinio modelio kaina 41 525 Eur) – tik 6000 eurais mažesnė nei keliomis klasėmis aukštesnio ir kur kas labiau prestižinio švediško SUV „Volvo XC90“. O jis, jeigu ką, konkuruoja tokių automobilių segmente kaip „Audi Q7“ ir „BMW X5“.
„Ford S-MAX“ (2 balai). Itin praktiškas, puikiai važiuojantis ir išvaizdus vienatūris automobilis 2007 metais buvo pripažintas tiek Europos, tiek ir Lietuvos metų automobiliu, todėl nekeista, kad naujas modelis radikaliais pokyčiais nestebina. Bet mokant 42 000 eurų – tiek kainuoja bandymuose dalyvavęs modelis (bazinis modelis kainuoja nuo 26 519 Eur) – būtų neprotinga nepagalvoti apie taip pat šiais metais debiutavusius sportišką 2 serijos BMW „Gran Tourer“ (nuo 27 790 Eur), itin efektingai atrodantį naująjį „Renault Espace“ (nuo 29 970 Eur) ar kitus, pigesnius vienatūrius.
„Hyundai i20“ (3 balai). Vienintelis šių metų rinkimų mažas miesto automobilis. Nauji „Hyundai“ yra kuriami Vokietijoje ir padarė neįtikėtiną kokybinį šuolį, tad nekeista, kad antros kartos „i20“ už saikingą kainą (bazinis modelis kainuoja 11 890 Eur, bandytas – 14 140 Eur) vokiško „Auto Bild“ žurnalo teste aplenkė tokius segmento grandus kaip „Opel Corsa“ ir „Volkswagen Polo“, taip pat pelnė „Auksinio vairo“ apdovanojimą. Bet kad ir koks būtų jo erdvus salonas ar komfortiškos važiavimo savybės (palyginti su konkurentais), man šiame automobilyje trūksta prancūziškiems „mažiams“ (pavyzdžiui, „Peugeot 208“ arba „Renault Clio“) būdingo šarmo – šiame segmente tai ne ką mažiau, o gal net ir labiau svarbi savybė.
„Mercedes GLC 220d“ (2 balai). Puiki alternatyva BMW X3 ir „Audi Q5“ automobiliams – komfortiškas ir turintis itin kokybišką saloną. Bet 55 424 eurų kaina (bazinis modelis kainuoja nuo 44 552 eurų) privers gerai pasvarstyti prieš praveriant piniginę – ir jei bavarų BMW neprilygsta akį džiuginančiomis salono medžiagomis ir juvelyrinio darbo salono detalėmis (GLC automobilyje išties nesunku pasijusti lyg sumažintame reprezentaciniame S klasės modelyje), tai už „Mercedes“ jis pranašesnis azartiškesnėmis važiavimo savybėmis, taip pat gerokai sklandžiau ir greičiau veikiančia automatine greičių dėže.
„Opel Astra“ (3 balai). Man labai patiko ir ankstesnės kartos „Opel Astra“ (tiek išvaizda, tiek važiavimo savybės (puikus sportiškumo ir komforto balansas), tiek ir kaina), nors turėjau ir priekaištų, kurių didžiausias – didesnis nei pagrindinių konkurentų („Ford Focus“ ir „Volkswagen Golf“) svoris, tad ir didesnės degalų sąnaudos bei prastesnė dinamika. Naujos kartos modelis „numetė“ net iki 200 Kg (priklausomai nuo komplektacijos), tad važiuoja veržliau, sąnaudos mažesnės, salonas labiau kokybiškas ir šiuolaikiškas, vairuotojo ergonominė AGR sėdynė šioje klasėje be konkurencijos, o „LED Matrix“ šviesos (kurios šviečia segmentais, neakindamos nei ta pačia kryptimi važiuojančių, nei priešais atvažiuojančių automobilių vairuotojų) yra neįtikėtinai patogios ir labai saugios tamsoje. Tik šiame kainų segmente (bazinis modelis kainuoja nuo 14 611 Eur, bandytas – visai nemažus kompaktiniam hečbekui 26 394 Eur (virš 90 tūkst. senais pinigais) yra kelios dešimtys panašiai kainuojančių automobilių, tad tikrai yra apie ką pamąstyti.
„Škoda Superb“ (5 balai). Sunku atsispirti pagundai neskirti daugiausiai balų beveik 5 metrų ilgio praktiškam automobiliui, kuris turi praeitais metais visus konkurentus milžiniška balų persvara aplenkusio ir Europos Metų automobiliu dėl puikių savybių ir moderniausios technikos tapusio „Volkswagen Passat“ platformą, praktišką hečbeko kėbulą ir patrauklią kainą (bazinis modelis kainuoja nuo 18 000 eurų, bandytas buvo dvigubai bangesnis). Bet nors ir patrauklesnės išvaizdos nei pirmtakas, „Superb“ visgi yra labiau nišinio ir korporatyvinio segmento modelis – didžiąją „Škoda“ markės pardavimų dalį sudaro „Octavia“ ir „Yeti“ automobiliai. Beje, kitais metais debiutuos pastarojo kompaktinio SUV naujos kartos versija, kuri turėtų būti išties įdomi.
„Volvo XC90“ (6 balai). Vienareikšmiškai mano šių metų favoritas. Nors iš pirmo žvilgsnio 64 576 eurų kaina (bazinis modelis kainuoja nuo 51 719 Eur) yra didelė, bet tai tik keliais tūkstančiais eurų daugiau nei kompaktinis, kur kas mažiau prestižinis ir praktiškas septyneto finalininkas sedanas „Audi A4“. Ir kainuojantis net 33 000 eurų (!) mažiau nei šių metų rinkimuose dalyvavęs tos pačios klasės konkurentas „Audi Q7“ (bazinė kaina nuo 62 500 eurų). Tad naujasis švedų SUV kainos ir savybių santykiu ant abiejų menčių guldo didžiuosius vokiškus SUV automobilius, taip pat yra gerai sukomplektuotas, o tai reiškia, kad nereikia primokėti už kiekvieną mažmožį. Jis taip pat išsiskiria ir itin patraukliu eksterjeru bei nepakartojamu skandinavišku interjeru su itin šiuolaikiška multimedijos sistema ir tradiciškai markei aukščiausio lygio saugumo įranga – tai vienintelis septyneto automobilis, kuris tiesiog neturi panašiai kainuojančių alternatyvų!
Dainius Leonavičius
Audi A4 7 balai
Automobilis, į kurį įsėdęs, supranti, kad vadinamo „premijum“ segmento modelių gamintojas iki smulkmenų apgavojo viską, ko reikia vairuotojui, norinčiam ir galinčiam tokį automobilį įsigyti. Nors tai anaiptol nepigiausias konkurso modelis, bet – tikras saldainiukas vairavimo gurmanui.
Šiam modeliui teikiu daugiausia balų, nes, mano nuomone, galiu skirti jam tik vienintelį minusiuką – toli gražu ne visiems įkandama kaina. Bet net ir pigiausią šio konkurso modelį galį įpirkti ne kiekvienas. Tai, kaip sakoma, – tik piniginės storio klausimas. Kieno poreikius šis modelis atitinka ir kas tam gali skirti lėšų, tas įsigys mano manymu geriausią šių metų rinkos pasiūlymą Lietuvoje.
Ford S-max 2 balai
Ford S-max nustebino tyla ir komfortu salone. Net ir dyzelinė versija (įprastai būnanti garsesnė) žavi vos vos girdimu variklio murkimu. Automobilis puikiai valdomas ir visiškai pateisina šeimyniniam vienatūriui keliamus lūkesčius bei reikalavimus.
Pliusai – funkcionalumas (net ir galimybė turėti 7 sėdimas vietas), komfortiškumas, geras valdomumas.
Kodėl neskyriau daugiau balų? Ogi todėl, kad tai nors ir puikus automobilis, bet lyginant su pirmtaku nėra padaręs didelės revoliucijos. Jis ir seniau buvo pakankamai funkcionalus, neblogai valdomas. Tačiau dabar pagerėjo konforto savybės, dizainas tapo harmoniškesnis ir bendroje konkurso modelių gamoje jis vertas geriausiųjų septintuko titulo.
Hyundai i-20 1
Manau, kad Hyundai i-20 langvai pateko į septintuką todėl, kad šiame segmente šių metų konkurse nebuvo didelės konkurencijos. Šis išaugęs B segmentą modelis buvo pristatytas beveik bazinės komplektacijos. Įprastai to automobilių pardavėjai vengia. Tačiau i-20 konkurso komisijai sugebėjo įrodyti, kad paprastas – ne visada yra prastas.
Mercedes GLC 200d 4
Sakyčiau – tai konkurso siurprizas (bent jau man). Nors iš išvaizdos nepasakytum, tačiau jis derina savyje net tik prabangą, bet ir sportiškumą bei universalumą ir netgi tradicijas (prisimenant GLK modelio istoriją). Tai elegantiškas agresyvuolis, viedodai gerai besijaučiantis ir greitkelyje, ir keliuose, kur reikia didesnio pravažumo, ir mieste, ir manau nenuvils net sportiškoje trasoje. Nors automobilis yra miesto visureigio kėbulu, bet, mano nuomone, tai vienas iš trijų geriausiai, lengviausiai ir sportiškiausiai valdomų automobilių modelių konkurso gamoje.
Opel Astra 2
Opel Astra – kompaktinės klasės segmrnto atstovas su galimybe turėti tai, tą turi aukštesnės kategorijos modeliai (vidutinės klasės ir netgi premijum). Juk ne visiems reikia didelių automobilių. Tačiau iki šiol buvo taip, kad jei neturi didelės mašinos, tai neturi ir kai kurių komforto privalumų. O naujoji kompaktinių automobilių klasės atstovė Opel Astra juos leidžia turėti.
Škoda Superb 5
Škoda Superb – automobilis stebinantis ne tik važiavimo savybėmis, bet ir erdvės dydžiu salone ir bagažinės skyriuje. Nuo šioj jau ir rafinuotas dizainas bei geros kokybės salono medžiagos leis puikiai jaustis ne tik vairuotojui, bet ir keleiviui galinėje sėdynėje.
Kodėl šiam modeliui skyriau tiek daug balų? Pesimistai vėl sakys, – „kaip nuobodu, ir vėl Škoda komisijos nariui labai patiko“. Aš jiems atsakysiu, kad šis automobilis bus tikrai populiarus dėl siūlomo konforto ir „geros“ kainos. Net standartinėje komplektacijoje (kurios kaina su silpniausiu varikliu prasideda nuo 18 000 eurų) yra beveik viskas ko reikia „normaliam“ vairuotojui. Antro lygio komplektacijos, kurioje yra jau visa reikalinga saugumo ir komforto įranga, kaina prasideda nuo 22 190 eurų. Raskite kitą tokį gerą pasiūlymą rinkoje už tokio dydžio automobilį … Jei kas nors nepasiūlys gigantiškų nuolaidų akcijų, nusilaušite nagus beieškodami J
Volvo XC90 4
Volvo XC90 – švedų gamintojo ikona ir pasididžiavimas, daugelį nustebinsias rafinuotai subalansuotais ir vidumi, ir išore. Jis kitoks nei tradiciniai vidurio vakarų premium lyderiai su Q ar X raidėmis pavadinimuose. Salono ergonomika – „superinė“. Subtiliai suprojektuotame viduje – ne tik geros apdailos medžiagos, dalių surinkimo kokybė, bet ir didelė erdvė. Pagyrimo žodžius gamintojams ypatingai skirčiau už multimedijos ir kitų sistemų valdymo ekraną. Tai revoliucinis sprendimas, kuriuo patogu naudotis, nes 3-4 paspaudimais ekrane gali pasiekti bet kurią funkciją.
Nors pakabos darbas ir variklio garso izoliacija nusileidžia vokiškiems konkurentams, bet tai yra palyginus nedidelė kaina, kurią galima mokėti už ypatingai išskirtinį modelį.
Ilona Steponėnė
Viena iš pačių sunkiausių “Metų automobilio” konkurso užduočių – paskirstyti balus finaliniam septynetukui. Pirmiausia, svarbu pasakyti tai, jog kad ir kiek balų gavo vienas ar kitas modelis, jau patekimas į septynetuką yra didelis laimėjimas. Neturiu jokių abejonių, kad kiekvienas iš šių septynių automobilių lengvai ras savo pirkėją.
Audi A4 – 5 balai.
Tai yra neabejotinai geriausia, ką šįmet pasiūlė gamintojai prabangių, kompaktiškų automobilių segmente. Didžiulis variklių pasirinkimas, pačios naujausios technologijos, kurioms jau nebeužtenka sąrašo, o reikia skirstyti paketais, taip pat tokios malonios smulkmenos, kaip triukšmą mažinanti akustinė plėvelė – automobilyje yra viskas, ko gali norėti “premium” segmento pirkėjas. Tiesa, tam, kad vairuotojas pasinaudotų visų technologijų pranašumais, bazinę automobilio kainą reikia dauginti iš dviejų.
Ford S-Max – 3 balai.
Tai visapusiškai teisingas pasirinkimas, kam reikia transportuoti didelę šeimą, daug lagaminų ir tuo pačiu iki 100 km įsibėgėti greičiau, nei per pusvalandį.
Hyundai i20 – 2 balai.
Pats pigiausias, bet tikrai ne prasčiausias konkurso automobilis. Jis neišsiskiria naujų technologijų gausa, bet yra gerai valdomas ir sausame, ir šlapiame kelyje, o surinkimo kokybe neatsilieka nuo europietiškų konkurentų.
Mercedes-Benz GLC – 2 balai.
Tai dar vienas kompaktiškas miesto visureigis, papildęs labai gausią ir aštria konkurencija pasižyminčią klasę. Automobilio kompiuterio valdomumui stinga ergonomikos ir norėtųsi kokybiškesnės garso izoliacijos. Bet salone daugiau erdvės, nei būtų galima tikėtis iš kompaktiško modelio, o važiuoklė ir 9 laipsnių pavarų dėžė dirba be priekaištų.
Opel Astra – 6 balai.
Ekonomiškas, ergonomiškas, puikiai valdomas ir stebinančiai gerai įrengtas automobilis. Su nauja “Astra” “Opel” padarė didžiulį kokybinį šuolį ir vairavimo, ir įrangos prasme. Automobilis puikiai subalansuotas, važiuoklė be problemų sustvarko ir su lygiu, ir su duobėtu asfaltu. Be to, “Astra” turi visą aukščiausio lygio saugumo ir komforto įrangą, kaip prisitaikančius LED žibintus, masažuojamas sėdynes ar per appsus nuolat atnaujinamą navigaciją ir kitą kompiuterio informacija. Ir visa tai yra realiai įperkama eilinei lietuvių šeimai.
Škoda Superb – 2 balai.
Jei iš automobilio nereikia nieko kito, kaip tik kokybiško važiavimo, tai geras, praktiškas pasirinkimas verslui.
Volvo XC90 – 5 balai.
“Volvo” labai reikėjo tokio modelio, kaip šis – prabangus, bet “šviežias”, talpus, patogus, ypatingai saugus (vienintelis iš EuroNCAP gavęs 100 balų už saugumo sistemas) ir turintis labai aiškiai juntamą dvasią. Itin daug komplimetų nusipelnė jo važiuoklė – ji tiesiog neįtikėtinai sugeria kelio nelygumus, bet kartu neima supti automobilio lyg laivo. Ir visa tai – už labai demokratišką, kaip “premium” segmentui, kainą.
Paulius Sviklas
„Audi A4“.
„Audi“ pakėlė kartelę šio segmento komforte, erdvume ir inovacijose – konkurentams reikės vytis. Nors pagal sportiškumą nedrįsčiau „Audi“ kelti aukščiau BMW, likusiose kategorijose bavarai šiandien yra besivejančių vaidmenyje. Būtų nuodėmė neįvertinti tokio „Audi“ progreso.
„Ford S-Max“.
Pirmos kartos „S-Max“ buvo labai geras automobilis ir savotiškas naujo segmento pionierius. Antros kartos „Ford“ vienatūris – dar geresnis, tačiau konkurentai šiame segmente demonstravo didelę pažangą ir naujas „S-Max“ nėra visa galva aukštesnis už juos.
„Hyundai i20“.
Fantastiškas mažas miesto automobilis, turintis puikią bazinę komplektaciją ir sąžiningą kainoraštį. Gaila, kad Lietuvoje tokio dydžio mašinos nėra itin mėgstamos, tačiau nesunku prognozuoti, kad šiame, nors ir ne itin populiariame segmente, naują lyderį jau turime.
„Mercedes-Benz GLC“.
Automobilis, į kurį įsėdę hečbekų gerbėjai taptų visureigių fanais. „Mercedes-Benz“ kažkokiu būdu sugebėjo surasti puikų balansą tarp įmonės vertybių, novatoriškumo ir kainos.
„Opel Astra“.
Be kompromisų – geriausias kompaktinės klasės automobilis šiandien. Komforto įranga ir technologijomis „Opel“ žingsniu lenkia visus konkurentus. Tai ne vienintelis privalumas – naujojo „Astra“ kaina nesako dabar populiarios daugelio gamintojų frazės „O mes tai žengiame į „premium“ segmentą, todėl ir kainos aukštos“.
„Škoda Superb“.
Šie metai buvo išskirtinai gausūs nuostabiais automobiliais ir ankstesniais konkurso laimėtojais. „Škoda“ – vienas jų. Esu įsitikinęs, kad šis „Superb“ bus posakio „Jaučiasi, kad sėdžiu škodoje“ išnykimo pradžia. Jokių užuominų į taupymą apdailos, kokybės ar inovacijų sąskaita.
„Volvo XC90“.
Ilgą laiką nieko naujo nepristatę švedai driokstelėjo taip, kad dabar dėl begalės užsakymų nespėja gaminti savo kūrinių. Daugybė naujų technologijų, naujas požiūris į dizainą, ekonomiją ir naujų saugumo standartų diegimas nepaliko abejingų. Kaina, beje, irgi – suma už bazinės komplektacijos XC90 gali išgąsdinti, tačiau detaliau panagrinėjus kainoraštį, tampa aišku – kainos ir kokybės santykis čia yra idealus.
Renaldas Gabartas
Balų dalybos algoritmas nepasikeitė: daugiausia gaus daiktas, kurio realiai reikia norint važiuoti. Antroji vieta automobiliui, kuris „veža“.
Audi A4 – 5 balai
BMW 3 košmaras. Čia jau nebe „bulka su razinom“, o „razinos su bulka“. Delikatesas. A4 bene mažiausiai stilistiškai pasikeitęs, tačiau labiausiai technine prasme nuo pirmtako nutolęs automobilis. Kėbulo gabaritais pranokęs kultinę „Audi 100“, naujasis modelis gerokai (-120 kg) lengvesnis, gyvybingesnis, turi pavydėtiną galios rezervą itin plačiame sūkių diapazone. Vokiečių inžinieriai meistriškai suderino nesuderinamus dalykus – išaugusią „arklių“ kaimenę pamaitina mažesniu degalų kiekiu. Vienintelis erzinantis dalykas – išpūsta kaina.
Ford S-Max – 2 balai
Šiam universalo ir vienatūrio mišrūnui teko velniškai sunki užduotis – išlysti iš tituluoto pirmosios kartos modelio šešėlio. Faktas, kad 2006-aisiais kartelė buvo iškelta labai aukštai, todėl net po krūvos metų ją peršokti taip pat „paprasta“, kaip padaryti špagatą. „Ford“ inžinieriai stengėsi nenutolti nuo sėkmingos koncepcijos, todėl „S-Max“ tebėra pavyzdingai funkcionalus ir tikrai neprastai važiuojantis kokybišku asfaltu. Klausimas ar reikia tokios sunkiai suskaičiuojamos galybės elektroninių talkininkų, Vieni jų iš tiesų verti komplimentų (pvz., vaizdo kamerų sistema, leidžianti manevruoti itin prasto matomumo sąlygomis), kiti – kainą auginantis balastas (automatinio parkavimo sistema tris kartus iš trijų bandymų susimovė).
Hyundai i20 – 3 balai
Vienas maloniausių šiųmetinio konkurso atradimų. Geriausias pavyzdys, kaip pelnyti publikos simpatijas be spekuliacijų elektroniniais „žaislais“. i20 paprastas, kaip bandelė „trys kapeikos“, tačiau turi visus dalykus, kurie svarbūs mėgstantiems vairuoti: gerą valdymą, erdvų ir ergonomišką interjerą, tikslią transmisiją, ekonomišką variklį, neblogai subalansuotą pakabą. Tai bene geriausiu kainos-kokybės santykiu pasigirti galintis konkurso dalyvis.
Mercedes-Benz GLC – 2 balai
Inteligentiško sukirpimo miesto visureigis, kurį liežuvis neapsiverčia dėl ko nors kritikuoti: viskas, pradedant 9 laipsnių transmisija ir baigiant audio aparatūros skambesiu – gali būti laikoma etalonu. Tereikia, kad patiktų pati „Mercedes“ automobilių konstravimo filosofija. 2 balai šiam džentelmenui tik todėl, kad kažkaip kitaip 25 padalinti iš 7 velniškai sunku. Dar todėl, kad borto kompiuteris blaško dėmesį, meniu painus, o salone šiek tiek per daug triukšmo, negu derėtų 55 tūkst. pinigų kainuojančiam daiktui.
Opel Astra – 6 balai
Kompaktiškas hečbekasko gero dar niekada neturėjo tiek Premium klasės atributų. Vien išmanūs LED žibintai, leidžiantys visą laiką keliauti įjungtomis ilgosiomis šviesomis ir neakinti kitų vairuotojų, uždirbo „Opel“ konstruktoriams milijoną karmos taškų. Atsikratęs beveik 200 kg svorio, automobiliukas tapo gerokai dinamiškesnis ir geriau valdomas. Salono ergomonika pavyzdinga, apdaila kokybiška, kaina – „krikščioniška“. Tai tas daiktas, kurio racionaliai mąstantys žmonės turėtų norėti.
Škoda Superb – 4 balai
Pasiklausius čekų rinkodaros saldžiabalsių galima pagalvoti, kad iki 2015-ųjų vasaros automobilių pasaulyje buvo tamsa ir chaosas, o paskui atsirado trečios kartos „Škoda Superb“ J. Iš tiesų, kad ir kiek gelžbetoninių argumentų apie naudojamą naują platformą, naujus variklius ir naujus stilistinius sprendimus pažertų „Škoda“ ambasadoriai, tikra ir svarbu yra tik tai, jog tai tas pats geras „Superb“. Važiavimo pojūtis nepasikeitęs – automobilis elgiasi solidžiai, gali pasigirti teisingu galios rezervu (kalbu apie bandymų stovykloje buvusį egzempliorių su 2.0 TDI motoru) ir pavydėtinais eksploataciniais parametrais. Akivaizdu, kad „Superb“ stovi prie Premium klasės klubo slenksčio. Vienintelis minusas, kurį užčiuopiau – sąlyginai kukli kėbulo garso izoliacija.
Volvo XC90 – 3 balai
Juvelyriškai pagamintas, santūrus, praktiškas, minimalistinio stiliaus, patogus, kokybiškas iki mažiausio varžtelio, išmanus, mokantis lietuviškai. Kad ir į kurią automobilio sistemą atkreiptum dėmesį, visos jos prašosi komplimentų. Panašu, kad kurdami šį visureigį „Volvo“ meistrai nė akimirkos iš 12 metų, kuriuos buvo siūlomas senasis modelis, netinginiavo. Pavyko jiems beveik viskas. Vienintelė kritiška pastaba – intensyviau greitėjant variklis demonstruoja tam tikrą nepasitenkinimą ir skleidžia atitinkamus garsus.
Dina Sergijenko
Pirmiausia verta pastebėti, kad kiekvienas į septynetuką patekęs automobilis yra tas, kuris visos komisijos akimis buvo vertas „Metų automobilio“ vardo. Tačiau vertinant automobilius teko sudėti daugybę kriterijų į vieną vietą: pradedant saugumu ir inovacijomis, baigiant važiavimo savybėmis, kainos ir kokybės santykiu, pritaikomumu ir kt. Tad balai dalyti įvertinus visas šias savybes.
„Audi A4“ – 4 balai
Neabejotinas lyderis, sužavėjęs puikiomis valdymo savybėmis, manevringumu, taupiu varikliu, dinamika. Automobilis, kurį tauta ne veltui myli ir vertina. Tačiau būnant „premium“ segmento modeliu norėtųsi, kad apie šį segmentą primintų ir smulkmenos. Mokant beveik 60.000 Eur už automobilį nedžiugina nei mechanika valdoma sėdynė, nei analogiškai stumdomas vairas. Sunku buvo atsiriboti ir nuo šiemet „Volkswagen“ koncerno, kuriam priklauso „Audi“, sukeltos krizės dyzelinių automobilių rinkoje ir visoje automobilių pramonėje. Tad tai du dalykai, dėl kurių „Audi“ pritrūko balo iki 5.
Ford S–Max – 2 balai
Didelis šeimyninis septynvietis vienatūris yra tikrai geras pasirinkimas didelėms šeimoms arba tiems, kuriems reikia taupaus automobilio. Visgi jei jo pirmtakas buvo išties inovacija, šių metų modelis pernelyg nepasikeitė. Jis geras ir šiemet tapo dar geresniu – tuo abejoti sunku, tačiau pritrūkau didesnių naujovių. Pavyzdžiui, elektra nulenkiamos antros eilės sėdynės. Konkurentai šiame segmente elektra nulenkia ir antros, ir trečios eilės sėdynes – galbūt reikėjo pasitempti? Pasigedau ir taupesnių variklių: kiek važinėjau (ir tikrai ne sportiniais režimais), vidutinės degalų sąnaudos nekrito žemiau 10 l. Galiausiai pritrūkau ir didesnių fantazijos apraiškų: viskas taip racionalu ir praktiška, kad išlipus norisi pasitikrinti, ar tikrai ne praktiškumu garsėjančio ženklo modelį vairuoji.
Hyundai i20 – 1 balas
„Hyundai“ vertinčiau kaip racionaliausią pasirinkimą lietuviams. Sąlyginai nedidelė kaina, smarkiai pagerėjusi apdailos medžiagų, surinkimo kokybė, taupūs varikliai, neblogos važiavimo savybės. Be jokios abejonės, toks automobilis tinkamas daug mieste važinėjančioms bendrovėms, miesto gyventojams, kuriems kasdien tenka ieškoti skylutės perkimštame automobiliais kieme. Maloniai nuteikia lietuviškomis žiemomis gelbėjantys šildomas vairas ir šildomos priekinės sėdynės standartinėje įrangoje. Tačiau mažiausiai balų automobilis gavo už neilgą saugumo sistemų ir įrangos sąrašą standartiniame modelyje – surašyti į vartotojo vadovą, kad automobilis turi saugos diržus ir automatinius jį įtempėjus, ar stabdžių antiblokavimo sistemą šiais laikais nebeužtenka, norėtųsi bent jau avarinio sustojimo arba perspėjimo apie gresiantį susidūrimą sistemų, juk nedidukas hečbekas greičiausiai dažniausiai bus vairuojamas mieste, kur netikėtumų ypač daug.
Mercedes–Benz GLC – 4 balai
Puikus „premium“ segmento modelis, atstovaujantis šiuo metu populiariausią automobilių klasę – miesto visureigius. Dailus interjeras, modernios saugos sistemos, nauja išvaizda, labai komfortiškai veikianti važiuoklė, keturi varantieji ratai – už viską automobiliui neabejotinas pliusas. Tačiau vairuodama pasigedau veržlumo – įsijungus „Sport“ režimą trūko greitesnės automobilio reakcijos, greitesnio pavarų dėžės darbo ir standesnės važiuoklės. Tačiau balą „Mercedes“ nubraukiau pasidomėjusi papildomos įrangos sąrašu. Jeigu paprastas kaip niekas kitas „Hyundai i20“ standartinės įrangos sąraše gali turėti priekines šildomas sėdynes, „Mercedes“, save vadinantiems „premium“ segmento gamintoju, nėra solidu klientams liepti šildomas priekines sėdynes įsigyti už papildomą pluoštą pinigų.
Opel Astra – 5 balai
„Astra“ galėčiau pavadinti metų netikėtumu. Modelis, nustebinęs daugeliu prasmių. 200 kg palengvėjęs automobilis manevringesnis ir geriau valdomas nei pirmtakas. Džiugina taupūs varikliai, erdvus ir ergonomiškas salonas. Automobilis tinkamas ir vieno–dviejų asmenų šeimoms, ir didesnėms, turinčioms vaikų. Didžiausią įspūdį palieka automobilio kainos ir kokybės santykis. Pristatyto modelio kaina dukart mažesnė nei vieno konkurso lyderių – „Audi A4“, tačiau įrangos sąrašas netgi ilgesnis. Pradžiugino šiame segmente rastos elektra reguliuojamos sėdynės, šildomos priekinės ir galinės sėdynės, išmanūs LED šviesos diodų žibintai, puikiai apšviečiantys kelią net gūdžiausią naktį. Į „Astra“ įdiegta sistema, leidžianti vairą vos prilaikyti ir pati išlaikanti automobilį juostoje net posūkyje. Saugumą garantuoja kalnas pagalbinių elektrinių auklių. O didžiausia inovacija vadinčiau „On Star“ sistemą, leidžiančią „rasti“ pavogtą automobilį, sulaukti pagalbos gedimo atveju ar pasiklydus, gauti reikiamą informaciją kelyje, sulaukti techninės pagalbos sugedus ir mobiliajame telefone parodyti pagrindinių automobilio mazgų būklę. Pridėkime prie viso šito kokybišką surinkimą, sąlyginai nedideles serviso išlaidas – atsakymas, kodėl „Astra“ vienas lyderių jau ir aiškus.
Škoda Superb – 4 balai
„Škoda“ garsėja kaip praktiškas pasirinkimas, kupinas protingų ir paprastų sprendimų, turintis vokišką kokybę ir taupius variklius. „Superb“ savo įranga, apdaila ir kitomis savybėmis jau beldžiasi į „premium“ segmento duris (su tuo sutiks sėdėję „Superb“ gale ir važiavę ilgesnį atstumą). Maloniai nuteikia padailėjęs eksterjeras, ypač žibintai, puikiai veikia adaptyvūs amortizatoriai, galintys esant reikalui suteikti automobiliui komfortiškumo, prireikus – sportiškumo. Tai išties geras automobilis, racionalus pasirinkimas kokybės ir komforto norinčiam vairuotojui, tačiau labiausiai „Superb“ kliudo tai, kad jis – nuobodokas. Viskas jame taip tvarkinga ir paprasta, unifikuota, kad pasigendi automobilio „veido“. Ši priežastis bei 8 metus vykdyta „Volkswagen“ koncerno politika su „meluojančiais“ dyzeliniais varikliais buvo tai, dėl ko „Superb“ mano vertinime prarado vieną balą.
Volvo XC 90 – 5 balai
Mano akimis naujas „XC90“ – neabejotinas šių metų „premium“ segmento visureigių lyderis. Pirmiausia dėl to, kad kelerius metus tylėję švedai gavę investicijų sugebėjo pagaminti tokį automobilį, kokio iš jų įdirbio, vardo rinkoje ir t.t. tikėjosi vairuotojai. Automobilis puikiai valdomas, taupiais varikliais, išties prabangiai įrengtas, skandinaviškai asketiškas, o jo informacijos ir pramogų valdymo sistema – viena geriausių ir intuityviausių rinkoje. Jis „Metų automobilio“ vardo vertas ne ką mažiau nei „Opel Astra“, didžiausias kliuvinys rinkoje, kurioje naujo automobilio vidutinė kaina siekia 15.000 Eur, o naudoto – apie 7.500 Eur – sąlyginai nemaža kaina. Žvalgantis „premium“ segmento ribose ji – racionali ir netgi mažesnė ar per plauką didesnė už kur kas mažiau pranašumų turinčius to paties segmento modelius, tačiau panaršius lietuvių kišenėse akivaizdu, kad „Volvo XC90“ kol kas įperkamas tik menkai tautos daliai.
Ramūnas Fetingis
Rinkti septynetuką šiemet buvo turbūt sunkiausia per visą mano, kaip metų automobilio rinkimų komisijos nario karjerą. Tačiau septynetuko viduje išdėlioti balus nebuvo itin sudėtinga.
Balsuojant dėl Lietuvos metų automobilio mano nuostata nesikeičia. Vis dar laikausi savo nuomonės, kad viena skurdžiausių ES narių negali sau leisti skelbti metų automobiliu „Premium“ klasės automobilio, koks geras jis bebūtų.
Ta logika vadovaujantis ir paskisčiau savo balus.
Audi A4 3
Automobilis, kuris mane labiausiai nustebino šiemet. Neįsivaizdavau, kad galima pagaminti taip fantastiškai besielgiantį kelyje sedaną. Dabar bavarai iš BMW turės gerokai pasitempti, kurdami naujos kartos BMW 3.
A4 stebėtinai lengvai valdomas nepriklausomai nuo to varomas dviem ar visais keturiais ratais. Teko išbandyti keletą šio automobilio versijų ir įvairias komplektacijas.
Labiau bazinės komplektacijos bet virtualaus prietaisų skydelio labiau primena ankstesnį modelį. Tačiau tas variantas, kurį gavo į rankas metų automobilio komisija verčia iš kojų. Tai vienas kokybiškiausių šios klasės interjerų.
Trūkumas vienintelis – didelė kaina.
Ford S Max 1
Fordas pagamino eilinį puikų šeimyninį vienatūrį. Ankstesnės kartos S-Max buvo puikus, todėl pagaminti ką nors daug geresnio yra sunku. Akivaizdu, kad pristatę naujos kartos automobilį FORD stengėsi nenutolti nuo savo pirmtako, bet gavosi kone identiškas ankstesniam modeliui automobilis. Ir tai nebūtinai geras bruožas.
Naujos kartos automobilis vis dar yra puikus ir savo važiavimo savybėmis lenkia visus savo klasės konkurentus. Su viena sąlyga – jeigu kelio danga lygi.
Iš trūkumų – kiek sudėtingas kai kurių funkcijų valdymas ir didoka kaina.
Hyundai i20 5
Dar vienas itin malonų įspūdį palikęs automobilis. Hyundai jau seniai nėra korėjietiškas modelis. Tiesą sakant šis automobilis yra netgi labiau čekiškas negu Škoda, nes gerokai daugiau šio, o ne bet kurio kito Škoda modelio komponentų yra pagaminta Čekijoje.
Ir tai jaučiasi. Automobilis pasižymi turbūt geriausiu kainos ir kokybės santykiu.
Didžiausias trūkumas – labai jau vokiškai nuobodoka išvaizda. Tokios klasės automobilius žmonės vis dažniau renkasi atsižvelgdami į išraiškingą išvaizdą, o šito jam kaip tik ir trūksta.
Pigoką plastiką viduje galima pateisinti patrauklia automobilio kaina. Jį atperka ir puiki surinkimo kokybė.
Mercedes Glc 2
Modelis, kuris padarė milžinišką žingsnį pirmyn, palyginus su savo pirmtaku. Prisipažinsiu, GLK man nepatiko, o štai GLC tapo maloniu atradimu.
Automobilis, pasižymintis turbūt gražiausiu interjeru savo klasėje.
Trūkumas vienas – didelė kaina.
Opel Astra 8
Lyderis, kuris pelnytai nugalėjo.
Pilnas inovacijų, kurių nemažai naudojama pirmą kartą kompaktinėje klasėje. Vien tik „Full LED“ priekiniai žibintai ko verti.
Vienintelis trūkumas – kiek minkštoka pakaba, dėl ko savo važiavimo savybėmis vis dar nusileidžia klasės lyderiui „Golf“ tačiau neabejoju, kad netrukus rinkoje pasirodys „OPC Line“ versijos, kurios užtikrins sportiškesnę elgseną to norintiems.
Kiekvienam siūlau pabandyti prieš kritikuojant. Ne idealus, todėl negavo 10 balų, tačiau tai turbūt puikiausia stiliaus ir praktiškumo kombinacija šioje klasėje.
Skoda Superb 5
„Tai, ką prirašė daktaras“ žmonėms, mėgstantiems neišsiskirti iš minios tačiau vairuoti limuziną. Arba turėti diskretišką automobilį su asmeniniu vairuotoju.
„Superb“ vis dar yra idealus automobilis aukštesnio rango valdininkui.
Vienintelis trūkumas – gal kiek per mažai garso izoliacijos, ypač gale.
VOLVO Xc90 1
Saugiausias inovatyviausias ir dar bet koka –iausias. Žodžio pradžią pridėkite patys.
Keliu kepurę prieš VOLVO, kad sugebėjo žengti tokį milžinišką žingsnį pirmyn. Beje, jeigu ieškote SUV tipo automobilio, kuris yra kitoks, tai turėtų būti jūsų pasirinkimas numeris vienas.
Patekti į septynetuko jam yra puikus pasiekimas, tačiau Lietuvos metų automobiliu jis negali tapti dėl kainos. Tačiau kuo daugiau tokių automobilių mūsų gatvėse, tuo saugiau galėsime jaustis. Sėkmės Tau, Volvo!
Valdas Vilūnas
Finalo septintuke, dėl pagrindinio titulo, kovėsi lygiaverčiai konkurentai. Pretendentus vertinu labai asmeniškai – iš 7 norėčiau nusipirkti 6.
Šie komentarai parašyti prieš finalinį vakarą, kai dar buvo neaišku, kurio stogas bus papuoštas pagrindiniu konkurso Metų auto 2016 prizu.
Audi A4 – visapusiškai tobulas, malonus vairuoti ir važiuoti. Tas malonumas ir tobulumas galėtų būti pigesnis.
Ford S-Max – tinka jų atstovų pasirinktas šūkis „Geriausias – tapo geresniu!”… Europos minivenams labai rimtas konkurentas. Kol nepalygini su du metus važinėta nauja „Toyota Sienna“. Asmeninė patirtis.
Hyundai i20 – malonus siurprizas, kad toks mažas automobilis gali būti toks nepriekaištingai mielas ir draugiškas. Nėra prie ko kibti.
Mercedes Benz GLC – toks nemersedesiškai mersedesiškas. Man neužkliuvo jo važiavimo minkštumas ir viso ko superinė kokybė. Važiuočiau su juo į pasaulio pakrašty kojomis pamataruot.
Opel Astra – šio konkurso nustebimas. Ir taip bandžiau ir antraip. Liuks! Viską daro gerai – net labai gerai. Tuos šiltus jausmus sustiprina šoferiška logika pagrįsta Astros kaina. Nukeliu kepurę prieš Opel Astrą. Užmirškit apie opelį senas pasakas ir linksmus anekdotus.
Škoda Superb – visko daug; vietos keleiviams, vietos daiktams, visokių variklių daug, praktiškas ir taupus, patogumų daug ir dar prie viso to – taupus. Toks jis pusiau vokietis, pusiau čekas – SUPERBas.
Volvo XC90 – kas būtų, kad Vilūnui nepatiktų Volvo? Patinka. Ypač sulyginus su turėtais XC70 ir XC60. Šitas būtų man geriausias iš tos šeimos.
Valdas Valiukevičius
Audi A4
Pats geriausias istorijoje šio modelio automobilis. Puikus pakabos balansas, rastas vidurys tarp sportiškumo, gero valdymo ir komforto. Gausus variklių pasirinkimas. Efektyvūs naujieji varikliai – 2 litrų turbodyzelis bei 2 litrų benzinas, smagu važiuoti netgi ir su pačiu mažiausiu 1,4 litro (150 AG) benzininiu varikliu. O ką jau bekalbėti apie 3 litrų turbodyzelį, kuris priverčia automobilį startuoti sportinio bolido pagreičiu. Laikykis BMW 3!
Opel Astra
Automobilis tapo protingesnis! Besivaikydamas paskutinių madų nustojo pūstis, storėti, numetė svorio. Ir žinoma, tapo ekologiškesnis už pirmtakus. Automobiliukas veikia gana kokybiškai, negali prikibti dėl medžiagų kokybės. Tiesa, kiek erzina “nekonkreti” pavarų perjungimo svirtis. Bandymams pateikta versija su 1,6 litro, 136 AG turbodyzeliniu varikliu važiavo ir ekonomiškai ir greitai.
Vis tik Astra važiavimo savybėmis, salono ergonomika ir išplanavimu, medžiagų kokybe, dar vis nusileidžia 2014 metų Lietuvos geriausiam automobiliui Volkswagen Golf VII.
Škoda Superb
Čekų gamintojus ir jų atstovus norisi girti už tai, kad gamindami vis geresnius naujus modelius sugeba nedidinti kainų. Tad šiandien Škoda yra bene Nr.1 pagal kainos ir kokybės santykį. Taip pat šios mašinos sunkiai pralenkiamos ekonomiškumo ir patikimumo varžybose. Mūsų redakcijos išbandytos kelios Škoda Octavia važiavo su 5 litrais dyzelino ir niekada neužsukdavo į servisą.
Superb – didesnė Octavia, arba mažesnis Passat. Iš esmės, tai nieko labai naujo, tik naujos rūšies salotos iš Volkswagen sudėtinių dalių, arba labai erdvus automobilis už patrauklią kainą. Smagu, kad Škoda pagaliau tampa dar ir gražia…
Volvo XC90
Jeigu šis automobilis būtų trečdaliu pigesnis, neabejotinai jam atiduočiau pirmą vietą.
Švedai ilgai kūrė šią mašiną, tačiau rezultatas pranoko lūkesčius – automobilis gražus, gerai važiuojantis. Viskas jame nauja – ir kėbulas ir interjeras ir dizainas. Taip pat ir nuaji varikliai. Pagrindinė širdis – 2 litrų agregatas kuris turi ir gerą sukimo momentą ir turi daug galios ir naudoja nedaug degalų. Tai geras pirkinys ir dėl to, kad švedai retai atnaujina savo automobilius ir tai ilgai palaiko gerą jų vertę.
Mercedes-Benz GLC
Jeigu ieškai gražaus ir komfortiško automobilio, tai šis pasirinkimas – tau. Mano subjektyviu požiūriu – tai vienas maloniausių šio konkurso automobilių. Gražus jo kūnas, gražus vidus, gražiai ir lengvai važiuoja. Negana viso to – dar ir ekonomiškai. Smarkus konkurentas BMW X3 ir Audi Q5, komfortu pralenkiantis juos abu.
Hyundai i20
Automobiliukas, kuris nežadina didelių emocijų. Tačiau ir nesulaukia jokios kritikos. Tarsi tikras korėjietiškas Volkswagen pusbrolis. Sukonstruotas taip pat racionaliai, skirtas ne pramogai, o racionaliam, ekonomiškam eksploatavimui.
Tai vadybininkų, jaunų šeimų, moterų automobilis, kuris neturi daug kainuoti, neturi daug naudoti degalų, neturi gęsti. Ko gero, toks ir bus naujasis I 20. Tik deja, neskirtas jis Lietuvai. Mūsų pirkėjas vertina didesnius automobilius.
Ford S Max
Šį automobilį vertinu labai gerai, jis važiuoja nepriekaištingai. Galbūt išskyrus, ne itin patogią vairuotojo darbo vietą. Joje jautiesi, lyg vairuotum didelį transporterį.
Tačiau į septynetuką jo neįtraukiau dėl to, nes mano nuomone, jis nepadarė ženklios pažangos, lyginant su ankstesniuoju modeliu. Senasis S-Max buvo geras. Dėl to jis laimėjo Lietuvos Metų automobilio titulą. Naujasis irgi geras. O norėjosi – labai gero, norėjosi daugiau…