„Mercedes-Benz“ OM654 yra keturių cilindrų dyzelinis variklis, kurio darbinis tūris svyruoja nuo 1,6 iki 2,0 litro (1597–1950 cm³). Priklausomai nuo modifikacijos, variklio galia siekia nuo 150 iki 245 AG. Jis buvo sukurtas kaip moderni ir efektyvesnė alternatyva ankstesnei OM651 serijai ir yra montuojamas į modelius su priekiniais, galiniais ar visais varomaisiais ratais.
Jis gali būti montuojamas tiek skersai, tiek išilgai sumontuotoje konfigūracijoje, todėl jį „Mercedes-Benz“ naudojo pačiuose įvairiausiuose modeliuose: nuo kompaktiškų A ir B klasės modelių iki C, E klasės, GLC, GLE visureigių ir net komercinių transporto priemonių, tokių kaip „Vito“ ar „Sprinter“
Dėmesys efektyvumui
Vienas pagrindinių OM654 konstrukcijos išskirtinumų – pažangesnė išmetamųjų dujų neutralizavimo sistema. Kietųjų dalelių filtras (DPF) ir selektyviosios katalizinės redukcijos (SCR) sistema buvo įdiegti šalia variklio, todėl jie pasiekia darbinę temperatūrą greičiau, o tai leidžia sumažinti išmetamųjų dujų kiekį.
Kitas technologinis patobulinimas – „Nanoslide“ technologija, naudojama cilindrų sienelių padengimui. Specialus geležies lydinys purškiamas itin smulkiomis dalelėmis, kurios suformuoja mažos trinties sluoksnį. Dėl to vidinė trintis sumažinama apie 20 proc.
Vis dėlto, paskirstymo grandinės vieta tapo didžiausiu konstrukciniu trūkumu – ji sumontuota pavarų dėžės pusėje, o tai apsunkina jos keitimą. Jei anksčiau grandinės priežiūra galėjo būti atlikta neišimant variklio, tai dabar toks remontas reikalauja pilnos variklio ir transmisijos išmontavimo procedūros.
OM654 trūkumai: į ką atsižvelgti?
Paskirstymo grandinės problemos
OM654 paskirstymo grandinė, kaip minėta, yra sumontuota pavarų dėžės pusėje. Tai padėjo sukurti kompaktiškesnę variklio konstrukciją, tačiau padidino remonto kainą. Be to, būta užfiksuota pakankamai daug atvejų, kurių metų buvo pastebėti paskirstymo grandinės gedimai.
Įprastai išsitampanti paskirstymo grandinė sukelia tam tikrus simptomus: padidėjusias variklio vibracijas, sustiprėjusį grandinės barškėjimą laisvos eigos metu bei prastesnę automobilio akceleraciją esant žemesniems variklio sūkiams.
Ignoruojant šiuos požymius, anksčiau ar vėliau grandinė gali nutrūkti, o tai dažniausiai baigiasi kapitaliniu variklio remontu.
Vožtuvų pakelėjai
Automobilių savininkai, kurių transporto priemonės pasiekė 100 000–120 000 km ridą, pranešė apie ankstyvą vožtuvų pakelėjų susidėvėjimą. Į šią problemą „Mercedes-Benz“ sureagavo ir nuo 2018 m. liepos 10 d. pradėjo montuoti sustiprintus pakelėjus (A6540505701 vietoje A6540501100).
Perkant naudotą „Mercedes-Benz“ su šiuo varikliu, būtina patikrinti, ar automobilis buvo apsilankęs specializuotose dirbtuvėse, kuriose ši detalė buvo pakeista į patobulintą versiją.
Pagrindinė problema – alyvos skiedimas degalais
Viena iš dažniausių šiuolaikinių dyzelinių variklių, turinčių kietųjų dalelių filtrą (DPF), problemų – alyvos skiedimas degalais. Tai dažniausiai nutinka dėl papildomo įpurškimo ciklo, kuris naudojamas DPF regeneracijai. Šio proceso metu dalis nevisiškai sudegę degalų patenka į variklio alyvą, mažindama jos klampumą.
Ši problema ypač ryški automobiliuose, dažniausiai eksploatuojamuose mieste arba važinėjančiuose trumpais atstumais – variklis nespėja pasiekti optimalios darbinės temperatūros, todėl dyzelino likučiai alyvoje neišgaruoja, o kaupiasi ir silpnina tepimo savybes.
Situacija dar labiau pablogėja, jei DPF regeneracijos ciklas nutraukiamas per anksti. Kai kuriuose komercinės paskirties automobiliuose gamintojai leidžia vairuotojui rankiniu būdu aktyvuoti arba valdyti regeneracijos procesą, kad būtų išvengta šios problemos.
Tačiau lengvuosiuose automobiliuose tokia funkcija dažniausiai nenumatyta, todėl per didelis dyzelino kiekis alyvoje gali greitai sumažinti jos tepimo savybes, paspartinti variklio detalių nusidėvėjimą ir netgi sukelti rimtų gedimų. Dėl to svarbu atidžiai stebėti prietaisų skydelį – apie prasidėjusį kietųjų dalelių filtro (DPF) regeneracijos procesą paprastai informuoja atskiras įspėjimas.
Naudokite kokybišką alyvą
Norint sumažinti alyvos skiedimo riziką ir užtikrinti tinkamą variklio apsaugą, rekomenduojama naudoti tik „Mercedes-Benz“ patvirtintą alyvą, atitinkančią MB 229.52 specifikaciją. Šios klasės alyva pasižymi didesniu atsparumu oksidacijai ir padeda sumažinti degalų sąnaudas, todėl ji ypač tinkama dyzeliniams varikliams su kietųjų dalelių filtru (DPF), tokiems kaip OM654.
Jei automobilis dažnai eksploatuojamas trumpais atstumais, kai variklis nespėja pasiekti darbinės temperatūros, rekomenduojama rinktis 5W-40 klampos alyvą vietoje standartinės 0W-20. Tai gali padėti sumažinti dyzelino patekimą į alyvą ir išvengti per greito tepalo savybių praradimo.
Ar OM654 problematiškas variklis?
Vienareikšmio atsakymo nėra. Tie, kurie įpratę prie legendinio „Mercedes-Benz“ dyzelinių variklių ilgaamžiškumo, gali būti nusivylę jų jautrumu netinkamai priežiūrai. Tačiau realybė yra tokia, kad didžiausią įtaką patikimumui turi eksploatacijos sąlygos.
Jei automobilis dažniausiai naudojamas ilgoms kelionėms užmiestyje, didelių problemų pasitaiko retai – variklis pasiekia darbinę temperatūrą, išvengiama per didelio suodžių kaupimosi, o alyva tinkamai atlieka savo funkcijas. Tačiau dažnai važinėjant trumpais atstumais mieste, problemos gali iškilti gerokai greičiau.