Keturių cilindrų agregatas ne vienerius metus giriamas dėl kelių, bet labai svarbių savybių. Jis – taupus, gali būti galingas ir dinamiškas, tačiau jis taip pat turi ir keletą trūkumų, kuriuos šį kartą ir apžvelgsime.
Trečioji evoliucija
Senesnės kartos „Mercedes-Benz“ dyzeliniai varikliai laikomi praktiškai nesunaikinamais. Šimtus tūkstančių, netgi milijonus kilometrų atlaikantys motorai buvo liaupsinami dėl savo ištvermingos konstrukcijos, tačiau nei vienas iš jų šiandien nebūtų tinkamas naudoti moderniame automobilyje. Augantis automobilių svoris, vairuotojų lūkesčiai ir aplinkosaugos reikalavimai išjudino technologinį dyzelinių variklių progresą, kuris tęsiasi iki šiol.
Pirmuoju, iš ties moderniu „Mercedes-Benz“ dyzeliniu varikliu galėtume laikyti 1997 metų pabaigoje pristatytą „OM611“. Jis pakeitė iki tol naudotus atmosferinius agregatus, kurie, nors ir buvo patikimi, tačiau nesugebėjo atliepti tuometinių gamintojo ir pirkėjų standartų.
Po to, kai „Fiat Group“ dėl lėšų trūkumo pardavė „Common-Rail“ degalų įpurškimo technologiją automobilių komponentų gamintojai „Bosch“, netrukus šią sistemą pradėjo naudoti kone visi. Tame tarpe ir „Mercedes-Benz“ inžinierių sukurtas „OM611“ dyzelinis variklis.
Tuo tarpu šį kartą aptariamas „OM651“ motoras – tai jau trečioji modernaus „Mercedes-Benz“ dyzelinio variklio evoliucija, serijinėje gamyboje išbuvusi nuo 2008 iki pat 2016 metų, kuomet Vokietijos gamintojas pristatė naują dyzelinių variklių šeimą – „OM654“.
„OM651“ – techninės charakteristikos
Visi „OM651“ dyzeliniai varikliai pasižymi tik jam būdingu darbiniu tūriu, siekiančiu 2143 cm³. Rinkoje taip pat galima rasti versijų, kurių tūris buvo 1,8 litro.
Variklio kūrėjai konstruodami šį motorą stengėsi, jog jis sugebėtų atitikti griežtus išmetamųjų teršalų standartus. Iš pradžių jis turėjo praeiti „Euro 5“ taršos reglamentą, o vėliau – dar griežtesnį „Euro 6“.
Nepriklausomai nuo to, visos variklio versijos atkeliaudavo turėdamos „EGR“ vožtuvą. Visų variklių blokas buvo pagamintas iš ketaus, o variklio galvutė – iš aliuminio.
143 arklio galias generuojanti versija taip pat turėjo kintamos geometrijos turbokompresorių.
„220 CDI“ ir „250 CDI“ modifikacijose „Mercedes-Benz“ naudodavo dviejų turbokompresorių sistemą.
„OM651“ varikliai galėjo būti štai šių modifikacijų:
- 95 AG ir 250 Nm
- 114 AG ir 300 Nm
- 120 AG ir 300 Nm
- 129 AG ir 305 Nm
- 136 AG ir 300 Nm
- 136 AG ir 300 Nm
- 136 AG ir 330 Nm
- 136 AG ir 360 Nm
- 143 AG ir 330 Nm
- 143 AG ir 350 Nm.
- 163 AG ir 360 Nm
- 163 AG ir 380 Nm
- 170 AG ir 350 Nm
- 170 AG ir 400 Nm
- 177 AG ir 350 Nm
- 190 AG ir 440 Nm
- 204 AG ir 500 Nm .
„OM651“ – modeliai, kuriuose galima rasti šį variklį
Keturių cilindrų dyzelinis variklis buvo naudojamas itin plačioje „Mercedes-Benz“ modelių gamoje. Visą sąrašą rasite žemiau:
- A klasė
- B klasė
- C klasė
- E klasė
- S klasė
- CLA
- CLS
- GLA
- GLK
- SLK
- ML
- Vito
- Viano
- Sprinter
Šis variklis taip pat buvo naudojamas šiuose „Infiniti“ modeliuose:
- Q30
- QX30
- Q50
„OM651“ – gedimai ir galimos problemos
Šis dyzelinis variklis tarp „Mercedes-Benz“ vairuotojų žinomas ne tik dėl mažų degalų sąnaudų, bet ir kelių problemų.
Gamybos pradžioje šie varikliai (versijose C220, C250, E220, E250) išgarsėjo dėl nepatikimų „Delphi“ sukurtų „Piezo“ purkštukų. Automobilių savininkai, kurie susidūrė su gedimais ankstyvoje eksploatacijos pradžioje buvo pakviesti į „Mercedes-Benz“ dirbtuves, kuriose jie buvo keičiami nemokamai. Problemų mastas buvo toks didelis, jog „Mercedes-Benz“ dėl šio atšaukimo patyrė daugiau nei 1 mlrd. eurų nuostolį.
„Mercedes-Benz“ norėdama išvengti panašaus pobūdžio gedimų, nuo 2012 metų visuose „OM651“ varikliuose pradėjo naudoti elektromagnetinius purkštukus, kurių konstrukcija yra patikimesnė, tačiau pereinamuoju laikotarpiu pagamintus modelius rekomenduotina patikrinti atskirai, į pagalbą pasitelkus VIN kodą. Tik tuomet žinosite kokią konkrečią degalų įpurkšimo sistemą automobilis naudoja ir ar automobilis praėjo būtinus pakeitimus, kurie pašalino defektus.
Tęsiant „OM651“ problemų sąrašą – reikėtų paminėti paskirstymo sistemos gedimus. Įprastai, paskirstymo grandinė problemų nekelia. Priklausomai nuo eksploatavimo sąlygų, jos resursas svyruoja tarp 150 000 ir 300 000 kilometrų. Didesnę riziką kelia grandinės įtempėjas, tačiau jeigu jau nuspręsite keisti įtempėją, padarykite paslaugą sau ir automobiliui, ir kartu pasikeiskite grandinę.
Verta paminėti, jog „Mercedes-Benz“ grandinę šiuose agregatuose sumontavo variklio gale. Tai reiškia, jog svarstydami grandinės keitimą, ieškokite meistrų, kurie gali ir sugeba tai padaryti neišlupant variklio, nes priešingu atveju sulauksite labai didelės remonto sąskaitos.
„OM651“ – kokią alyvą naudoti?
Šie dyzeliniai varikliai reikalauja naudoti mažo peleningumo alyvą, kuri atitiktų „MB 229.51“ specifikaciją.
Dažniausiai šiuose varikliuose naudojama 5W-30 klampumo alyva, nors vairuotojai mėgsta paeksperimentuoti su kito klampumo alyvomis, pavyzdžiui, 5W-40 ar 0W-40.
Apskritai, prieš priimant galutinį sprendimą kokią alyvą pasirinkti, „Mercedes-Benz“ standartus atitinkančių alyvų sąrašą galite rasti gamintojo puslapyje.
Alyvą rekomenduojama keisti kas 10 000 - 15 000 kilometrų.