Užuominos
Kai prieš maždaug 30 metų „Mercedes Benz“ pristatė „190E“ sedaną, jis padėjo pakeisti iki tol formuotą markės įvaizdį. Klasikinių formų sedanas sudomino jaunesnius, iki tol su „Mercedes Benz“ marke nieko bendro neturėjusius pirkėjus. Jeigu „Mercedes Benz 190E“ būtų pristatytas dabar, praėjus keliems mėnesiams būtume išvydę keletą naujų „190E“ modifikacijų. Viena iš jų - „190E“ su hečbeko kėbulu.
„Mercedes Benz“ niekados nesvarstė galimybės pradėti „190E“ modelio gamybą su hečbeko kėbulu, tačiau 9 ir 10 dešimtmetyje aukso amžių išgyvenusi „Schulz-Tuning“, nepraleido progos sukurti „190E“ hečbeką.
9 dešimtmetyje „Schulz-Tuning“ visame pasaulyje išgarsėjo sukūrusi G klasės „Mercedes Benz“ visureigį su šešiais ratais, elegantišką „190E“ kabrioletą ir „BMW E28“ universalą. Tačiau „190E“ hečbekas buvo pats sudėtingiausias kompanijos projektas.
„Schulz-Tuning“ vadovai sukurti „190E“ hečbeką nusprendė be „Daimler“ koncerno pritarimo. Iš dalies, tai buvo dar vienas kompanijos eksperimentas, nes „190E City“ vardu pavadintas modelis techniškai nuo „190E“ sedano mažai kuo skyrėsi. „Schulz-Tuning“ specialistai nukirto galinę sedano dalį, sukūrė naujus galinius statramščius, sumontavo „S124“ universalo galinius žibintus ir šiek tiek modifikuotą bagažinės dangtį.
Dėl taupymo sumetimų, „190E“ sedano pagrindu sukurtas hečbekas turėjo ne penkias, bet tris dureles, nors iš pirmo žvilgsnio atrodė kitaip.
Ribota automobilio gamyba buvo vykdoma vos vienerius metus, nuo 1990 iki 1991. Per juos „Schulz-Tuning“ specialistams pavyko parduoti maždaug 6 hečbeko vienetus.
Originalumo viršūnė
Kompaktiškas it „Peugeot“ ir kainuoja kaip „Volkswagen“ – kas? „Mercedes 190E Stadtwagen“ – miesto automobilis, kurio koncepcija „Daimler“ koncerno vadovams buvo pristatyta 1981 metais.
Tuometiniai „Mercedes Benz“ darbuotojai atsižvelgdami į sparčiai augantį kompaktinės klasės populiarumą, ėmėsi iniciatyvos ir pradėjo darbuotis ties itin mažu miesto automobiliu. Galbūt tai buvo tik sutapimas, tačiau „Stadtwagen“ buvo sukurtas ant tos pačios platformos kaip ir „W201“ – 1982 metais pasirodžiusio „190 E“ sedano platformos.
Kadangi mažasis miesto automobilis buvo kuriamas lygiagrečiai su „W201“, kuris anuomet buvo ankstyvoje prototipo fazėje, nenuostabu, jog „Stadtwagen“ perėmė „W201“ sedano priekinės dalies išvaizdą, o tiksliau – priekinius žibintus, radiatoriaus groteles, sparnus bei variklio dangtį. Tuo tarpu galinė dalis buvo pasiskolinta iš „W123“ universalo.
Po variklio dangčiu slypėjo 2 litrų, 4 cilindrų benzininis variklis, išvystantis 122 arklio galias. Geriausia buvo tai, jog keturių cilindrų motoras suko ne priekinius, bet galinius ratus!
Eksperimentinio automobilio statusą turėjęs projektas taip ir nesugebėjo praslysti ir patekti į serijinę gamybą, tačiau tai nesustabdė „Daimler“ inžinierių, kurie savo patirtį pritaikė vėliau, kurdami pirmos kartos A klasę.
Ankstesni eksperimentai
Kompaktinė klasė „Mercedes Benz“ markės darbuotojus traukė nuolatos. Pavyzdžiui, 1933 metais Berlyne vykusioje automobilių parodoje „Mercedes Benz“ pristatė kompaktišką kabrioletą – „Type 200“. Tai buvo tuometinių laikų „Mazda MX-5“ – itin lengvas, kompaktiškas ir pigus.
Daugybę potencialo turėjęs automobilis taip pat turėjo susitaikyti su mintimi, jog niekada nepateks į serijinę gamybą, tačiau taip buvo dėl prastos „Daimler“ koncerno padėties, o ne dėl koncerno vadovų noro gaminti tik itin prabangius ratuočius.
1931 metais „Mercedes Benz“ inžinieriai sukūrė dar vieną kompaktinės klasės atstovą. Šį kartą – tai buvo visiškai neišvaizdus automobilis, kuris net nepriminė tuometinių „Mercedes Benz“ modelių.
„Type M17“ vardu pavadintas modelis turėjo tapti tuometiniu Vokietijos „tautos automobiliu“. Tai buvo mažytis, kampuotas, vos 1,2 litro darbinio tūrio benzininį variklį turėjęs automobilis. Be to, automobilio komponuotė buvo identiška vėliau pasirodžiusiam „Volkswagen Beetle“. Sutapimas? Tikrai ne, nes tuomet „Daimler“ koncerno gretose buvo garsusis Ferdinandas Porsche.
Jeigu jau prakalbome apie ankstyvuosius eksperimentus, mes būtinai privalome paminėti ir dar vieną unikumą – „M23D“. Vienas iš tų projektų, prie kurio darbavosi Ferdinandas Porsche. Kaip matote patys, pirmasis „M23D“ prototipas labai primena vėliau pasirodžiusį „Volkswagen Beetle“. Be to, reikėtų paminėti ir dar vieną faktą – pirmieji „Volkswagen Type 30“ prototipai buvo pagaminti ne bet kur, o „Daimler“ gamykloje.