Profesija susidomėjo ankstyvoje vaikystėje
Pasodinkite ant kėdės aštuonmetį ir paklauskite kuo jis nori būti užaugęs. Astronautu? Gaisrininku? Policininku? Lenktynininku? Tuo tarpu jaunasis Martinas Smithas nuo pat mažų dienų žinojo, jog nori tapti automobilių dizaineriu.
Kuomet Martinas sėdėjo vidurinės mokyklos suole, jis netgi surado savyje drąsos parašyti laišką tuometiniam „Mini“ markės vyriausiajam dizaineriui Alecui Issigonis su pakankamai naiviu ir nuoširdžiu tikslu – jis savo srities specialisto teiravosi ko gali prireikti norint tapti automobilių dizaineriu. Ir jaunojo Martino nuostabai – Alecas Issigonis ne tik atrašė, bet ir pasidalino keliais patarimais, kurie Martinui vėliau padėjo pasirinkti reikiamą kryptį. Iš pradžių britas studijavo inžineriją Liverpulio universitete, o vėliau automobilių dizainą studijavo „Royal College of Art“ universitete. Būtent jame jis įgavo magistro laipsnį.
Pirmoji patirtis
Jaunas ir ambicingas britas, būdamas vos 23-erių metų įsidarbino ne bet kur, o sportiškų automobilių mekoje – „Porsche“.
Tapęs gausios „Porsche“ specialistų bendruomenės dalimi, Martinui buvo paskirta užduotis stebėti „Porsche 911 RSR“ bolido kūrimo procesą.
Praėjus keleriems metams, Martinas Smithas susikrovė lagaminus ir iš Štutgarto persikėlė į kitą Vokietijos miestą – Ingolštatą. Miestą, kuriam stūksojo pagrindinė „Audi“ markės būstinė.
Martino Smitho gebėjimai sugebėjo atsiskleisti būtent šioje kompanijoje, kurioje britas išdirbo net dvidešimt metų.
Jis buvo tas žmogus, kuris sukūrė didžiulio pripažinimo sulaukusius modelius: legendinę „Audi Quattro“, C3 „Audi 100“ ir B3 „Audi 80“ automobilių kartas. Būtent Martinas Smithas įtikino tuometinius „Audi“ bendrovės vadovus atsižvelgti į aerodinamines savybes, kurios padiktavo aptakias ir apvalias „Audi 80“ ir „Audi 100“ modelių formas. Atsimenate kaip „Audi“ gyrėsi visus konkurentus pranokstančiomis aerodinaminėmis savybės? Už tai reikėtų dėkoti Martinui Smithui.
Sėkmė lydėjo visur
Martinas Smithas „Audi“ markės būstinę paliko dešimto dešimtmečio pabaigoje. Ironiška, tačiau Martinas vieną vokišką markę iškeitė į kitą.
Užbaigęs pirmosios „Audi TT“ kartos interjero projektavimo darbus, 1997 metais jis persikėlė į „Opel“, kur jam buvo patikėta kompaktinės klasės automobilių vyriausiojo dizainerio pozicija. Ši pozicija neatrodo itin smagiai, bet vėlgi, Martinas padėjo dar vienam gamintojui kardinaliai transformuoti savo blankų ir nuobodų veidą.
Martinas ženkliai prisidėjo prie tokių modelių kaip: „Speedster“, dinamiškai atrodžiusios „Astra H“, „Insignia“ modelio koncepcijos atsiradimo. Pastarieji du modeliai į serijinę gamybą pateko būdami labai panašūs į daugybę dėmesio sulaukusias koncepcijas.
Natūralu, jog Martino požiūris ir darbo etika patraukė „Ford“ bendrovės padalinio Europoje vadovų dėmesį, o tiksliau – buvęs kolega, kuris tuomet dirbo Vokietijoje esančiame „Ford“ padalinyje. Ir netrukus – Martinas Smithas nusprendė priimti gundančiai atrodantį pasiūlymą iš „Ford“ ir atsisveikinti su kolegomis iš „Opel“.
Martinas Smithas nebuvo vienintelė persona, kuri panoro prisijungti prie „Ford“. Paskui Martiną į „Ford“ atkeliavo jo kolega iš „Opel“ – Stefanas Lammas. Martinas ir Stefanas prisijungė prie Chriso Birdo – buvusio Martino kolegos, kuris į „Ford“ iš „Audi“ persikėlė 1998 metais.
Ir štai – trys itin gabūs specialistai pradėjo darbuotis prie visiškai naujos „Ford“ automobiliams skirtos dizaino kalbos, kurią vėliau visi žinosime „New Edge“ vardu. Sportiškesnė, dinamiškesnė ir daugiau emocijų kelianti išvaizda buvo labai greitai adaptuota „Ford S-Max“, „Ford Galaxy“, „Ford Mondeo“ ir kituose „Ford“ modeliuose.
Šiuo metu – poilsiauja
Keletą dešimtmečių automobilių industrijoje išdirbęs Martinas Smithas prieš keletą metų, 2014 metais, paskelbė pasitraukiantis iš vyriausiojo automobilių dizainerio pareigų. Jo vietą užėmė Joelis Piaskowskis, kuris, panašu, turi truputėlį kitokį požiūrį į tai, koks turi būti „Ford“ automobilis.