Elektronikos gedimai
Tarptautinio lygio lenktynėse TCR automobiliams prieš kiekvieną startą privalomai įrašoma naujausia visas automobilio sistemas valdančių kompiuterių programa. Taip siekiama suvienodinti automobilių pajėgumą trasoje ir užkirsti kelią komandų bandymams patiems patobulinti savo bolidus. Naujausią programą į lietuvių „Golf GTI TCR“ automobilį instaliavo ir „Volkswagen Motorsport“ gamyklos inžinierių atstovai. Tačiau programinė įranga pasirodė turinti tam tikrų trūkumų. Jie išryškėjo ypač pas tuos bolidus, kurie turėdavo sekvencinę pavarų dėžę. Pastarąją turėjo ir vienintelė lietuvių ekipa – kiti TCR automobiliai turėjo paprastesnes, automatines dviejų sankabų pavarų dėžes.
Su programos bėdomis teko kovoti visas 12 valandų. Po eilinio sustojimo trasoje, lenktynių komisarai liepė sutvarkyti automobilį, antraip komanda bus diskvalifikuota dėl pernelyg dažnų ir pavojingų sustojimų trasoje. Komandos vadovas Rokas Steponavičius priėmė sprendimą – lenktynių metu grįžti į techninio aptarnavimo garažą ir sutvarkyti bėdas iš esmės – išardyti puse greičių dėžės ir pakeisti valdymo bloką. Tai komandai kainavo kiek daugiau nei valandą prastovos, o bendrai su priverstiniais sustojimais trasoje „GSR Motorsport“ prarado apie 1 val. 45 minutes. O iki podiumo finiše trūko vienos valandos ir 40 minučių.
„Automobilių sporte lenktynės nutrūksta dėl avarijų, arba dėl elektroninių gedimų. Pastarosios bėdos yra labai sunkios psichologiškai, tačiau tai yra automobilių sporto dalis ir turėti negendantį automobilį yra praktiškai neįmanoma“, - baigęs savo važiavimus teigė vienas komandos pilotų Vytenis Gulbinas.
Tarptautinė patirtis
Visgi komanda visiškai nenusiminė dėl tokio rezultato iki finišo. Patirtis, emocijos ir galimybė lenktyniauti tarptautiniame čempionate su pajėgiausiais lenktynininkais iš viso pasaulio yra aukščiau nei geras rezultatas.
„Tas jausmas, kai lenktyniauji tarp „Ferarri“, „Lamborghini“, „Mercedes-Benz AMG GT“, „Aston Martin“ ir kitų super bolidų yra nerealus. Anksčiau teko tik stebėti šiuos automobilius trasoje, o važiuoti kartu su jais yra dar įspūdingiau“, - po finišo emocijomis dalyjosi lenktynininkas Rolandas Salys.
Lietuvos vardas tą savaitgalį skambėjo ne kartą – komentatoriai laužė liežuvius tardami lietuviškas pavardes, o žurnalistai ateidavo į komandos techninio aptarnavimo zoną pakalbinti lietuvių – ko jie čia atvažiavo ir kodėl tokia maža šalis turi tiek daug nuostabių ir greitų pilotų?
„Lietuvių čia matysite vis dažniau ir dažniau, ir mes vis greitėsime“, - į užsienio žurnalistų klausimą atsakė „Energizer Racing“ pilotai.