„Škoda Superb“ nugalėjo kategorijoje iki 40 tūkst. eurų, „Renault Scenic E-Tech Electric“ išrinktas geriausiu kategorijoje iki 60 tūkst. eurų, o „Audi Q6 e-tron“ laimėjo kategoriją virš 60 tūkst. eurų. Kas lėmė, kad būtent šie automobiliai tapo geriausiais? Žodis komisijos nariams.
Iki 40 000 eur
Dacia Duster – 3 balai
Puikutėliausiai atitinka ir netgi šiek tiek pranoksta lūkesčius, su kuriais praveri 28 tūkst. pinigų kainuojančio krosoverio dureles. Lengvoje bekelėje jis kaip žuvis vandeny, tačiau rimtesniems iššūkiams neišvengiamai reiktų daugiau galios.
Mašina nepriekaištingai valdoma ir turi pavydėtinai gerai veikiančius stabdžius. Pageidavimų/pastabų sąraše – linkėjimais pasiekti kiek sklandesnės jėgos agregato ir transmisijos sinergijos. Tas pats pasakytina apie elektroninių vairuotojo pagalbininkų darbą – piloto dėmesio kontrolės sistema kartais truputį persistengia su perspėjimais. Spartietiškas interjeras atitinka pagrindinius ergonomikos kanonus, tik galėtų siūlyti kiek geresnį akustinį komfortą.
Škoda Superb – 4 balai
Visakeriopingai vykęs automobilis: pavyzdingai efektyviai deginantis naftos produktus ir sukuriantis dinamiškesnio, nei būtų galima tikėtis iš 150 AG „dvilitrio“ variklio įspūdį + erdvus, patogus, jaukus ir galintis pasigirti kokybiškomis interjero apdailos medžiagomis. Didžiausias galvosūkis: kaip atrodo bazinės komplektacijos modelis už 33 tūkst. eurų, leidusių „Superb“ patekti į pigiausių konkurso automobilių kategoriją. Visgi panaršius „Essence“ įrangos sąrašą beliko konstatuoti, kad ir tokia versija yra pasiutusiai teisingas pasirinkimas.
Cupra Terramar – 3 balai
Globalizacijos laikais skirtingais prekiniais ženklais pristatomi automobiliai techninėmis savybėmis būna panašūs kaip politikų kalbos rinkimų vajaus metu. Neretai aršiausi konkurentai, ieškodami gamybos kaštų mažinimo rezervų, dalijasi technologijomis, o potencialius klientus vilioja stilistiniais sprendimais ir kainodaros sprendimais.
Daugiavaikėje „Volkswagen Group“ šeimoje bene sėkmingiausiai šiuos triukus atlieka „Cupra Terramar“. Technologinis „Tiguan“ dvynys atrodo gerokai agresyvesnis ir sportiškesnis. Versija su dvilitriu 265 AG jėgos agregatu labai greitai padėjo suvokti, kodėl pasirinktas būtent toks krosoverio vardas („Autòdrom de Sitges-Terramar“ 1923-aisiais netoli Barselonos pastatyta viena pirmųjų žiedinių lenktynių trasų pasaulyje).
Greta vykusio dizaino krosoveris siūlo pavyzdinį valdymą, gerus ergonomikos sprendimus, tobulus DSG automatą ir AWD sistemą. Bendro naudojimo keliuose egzistuojantys greičio ribojimai vairuojant „Terramar“ atrodo iš garo mašinų laikų likęs rudimentas, nepamatuotai griežtai slopinantis vairavimo malonumus.
Nuo 40 000 iki 60 000 eur
Renault Scenic – 5
Lengvųjų „Renault“ modelių meniu šiuo metu siūloma 10 skirtingų dydžių ratuočių iš kurių viso labo 2 („Clio“ ir kablukas „Kangoo“) nėra pozicionuojami kaip visureigiai. Visi kiti per keletą pastarųjų metų mutavo į krosoverius arba akiplėšiškai tokiais apsimeta. „Scenic E-Tech electric“ nėra išimtis – turi kiek aukštesnę sėdėjimo poziciją bei prošvaisą ir visureigišką išvaizdą.
Technologinius sprendimus jis turi tokius pat, kaip ir kiti „Renault“ šeimos nariai. Tai reiškia, kad automobilis neturi „vaikiškų ligų“ – viskas, nuo rekuperacinio stabdymo sistemos iki automatiškai aktyvuojamos baterijos paruošimo būsimai įkrovai, „Google“ žemėlapyje pasirinkus stotelę – veikia nepriekaištingai. Energiją naudoją racionaliai „Scenic E-Tech“ santykinai paprastas, be nepamatuotų pretenzijų į prabangą, bet protingai suprojektuotas ir džiuginantis ergonomiškais sprendimais.
Toyota Camry – 3 balai
Vintažinis sedanas viską, pradedant pakabos darbu ir baigiant hibridine sistema, daro puikiai. Tyliai važiuoja, vienu metu gali būti ir neįtikėtinai ekonomiškas (100 km – mažiau nei 5 litrai benzino), ir turi stebinti galios rezervu. Šventvagiška taip sakyti, bet netgi geriau už kai kuriuos „Lexus“ modelius. Obetvisdėlto – toks aparatas man asocijuojasi su kineskopiniu televizoriumi, QLED / Smart funkcijomis prifarširuotų prietaisų eroje. Nepasigendu jutiklinių įrankių ir virtualių valdymo įrankių, bet naujos kartos automobilis turėtų bent jau pabandyti sukurti naujumo įspūdį.
Hyundai Santa Fe – 2 balai
Korėjietis – tik ką apkalbėto japono priešingybė. Efektingai atrodantis, itin erdvus ir komfortiškas, turintis visų varančiųjų ratų pavarą ir PHEV technologiją, leidžiančią keliauti sąlyginai pigiai. Tačiau pakabos minkštumas gerokai koreguoja valdymo savybes ir verčia atsisakyti ambicijų didesniu greičiu judėti vingiuotais keliais. Deklaruojamos jėgos agregato charakteristikos (253 AG ir 367 Nm) sukurti lūkesčiai realybėje šiek tiek nuvilia.
Nuo 60 000 eur
Volkswagen ID.7 – 6 balai
ID.7 –visais parametrais išsiveržęs į priekį, pažangiausias ir kokybiškiausias „Volkswagen AG“ elektromobilių flotilės flagmanas. Jei beveik visi pastaraisiais metais pristatyti EV ratuočiai turėjo daugiau mažiau akivaizdžių trūkumų, pradedant stebėtinai kuklia interjero apdaila, neadekvačia išpūstai kainai, ir baigiant erzinančiais multimedijos kaprizais, tai ID.7 gali būti laikomas pavyzdžiu, kaip ką reikėtų daryti išgirdus kritiką. Vokiečių kalbos apie posūkį „Premium“ segmentą šįkart yra toks pat tikras faktas, kaip ir tas, kad rezultatyviausia visų laikų Portugalijos futbolo rinktinės žvaigždė Cristiano Ronaldo vilki „7“ numeriu pažymėtus marškinėlius, kad Dievas sukūrė pasaulį per 7 dienas, kad vaivorykštė – 7 spalvas, oktava – 7 natas, o Snieguolė turėjo reikalų su 7 nykštukais.
ID.7 turi pavyzdinės ergonomikos saloną ir nors yra pagamintas paisant visų įmanomų tvarumo bei ekologiškumo kanonų, šiuo elektromobiliu keliaujantys dopaminu (laimės hormonu) apdovanojami kad ir ką liestų, apžiūrinėtų ar klausytų. Diskutuoti galima nebent dėl didelės kainos, tačiau ID.7 turi beveik viską tą patį, kuo savus fanus vilioja „Audi Q6 e-tron“, parduodamas už beveik dvigubai didesnius pinigus.
Audi Q6 e-tron – 2 balai
Tobulas ratuotis, sukeliantis sąžinės priekaištų priepuolius, kad užuot krimtęs investavimo ABC, susigundei žurnalistika, kad nepirkai „Vikingų loto“ bilietų, ir t.t. Dieviškai važiuojantis, santūriai, bet nenuobodžiai, atrodantis, kokybiškas iki mažiausio siūlės dygsnio, pateisinantis didžiausius lūkesčius. Deja, nekrikščioniškai brangus.
Toyota Land Cuiser – 2 balai
Jei tik Jūsų gyvenimo būdui reikia tikro visureigio – geresnę alternatyvą rasti bus labai sunku. Bekelės monstras iš tiesų leidžia važiuoti praktiškai visur, kur akys mato, o tuo pat metu saugo vairuotoją ir keleivius nuo perteklinės vibracijos, lepina moderniomis technologijomis, galimybėmis keisti prošvaisos aukštį, efektingu dizainu ir t. t. Visgi tai nėra universali, visiems kasdienybės atvejams tinkanti, transporto priemonė.